"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
 

amit1270

New member
שאלה לי אליך

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
שאלה לי אליך
האם ידוע לך מה אומרים בעלי העסקים במתחם? הם מרוצים ממנו?
 

down under

New member
אין לי מושג

שאלה לי אליך
האם ידוע לך מה אומרים בעלי העסקים במתחם? הם מרוצים ממנו?
אין לי מושג
אבל אותם הזויים (שהם גם המלה המתחרזת שגימטריתה קטנה ב-3) הם נגד נמל תל אביב
ונגד השיקום/שיפוץ של נמל יפו.
בגלל שזה מתחמים.



עד שיש כמה פינות חמד באמת קסומות ומרנינות בתל אביב-יפו אז הדרעקים הללו מתנגדים להן.
 

amit1270

New member
השפה הבוטה לא במקום

אין לי מושג
אבל אותם הזויים (שהם גם המלה המתחרזת שגימטריתה קטנה ב-3) הם נגד נמל תל אביב
ונגד השיקום/שיפוץ של נמל יפו.
בגלל שזה מתחמים.



עד שיש כמה פינות חמד באמת קסומות ומרנינות בתל אביב-יפו אז הדרעקים הללו מתנגדים להן.
השפה הבוטה לא במקום
זכותך לחלוק על אנשים שחושבים אחרת, אבל זה לא מצדיק שימוש בשפה אלימה ובשמות גנאי. אני לא מתכוון להמשיך את הדיון הזה למרות שיש לי מה לומר.
 

טשאפק 2

New member
גם אני לא מתלהב במיוחד

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
גם אני לא מתלהב במיוחד
ובדיוק מהסיבות שציינת, אך לטענתך לא הבנת, בשלושה ניסוחים קרובים. כשאני אומר "לא מתלהב במיוחד" כוונתי שאני לא מתלהב במיוחד. לא שהמקום הוא בגדר פשע נגד האנושות, או אפילו סתם לא יפה. הוא יפה ונחמד, הייתי שם כמה פעמים, אבל אני לא מתלהב.

הנקודה השלישית שהעלית היא עניין אובייקטיבי, לא עניין של תחושה. מדובר במתחם, שיש לו כניסה ויציאה, יש לו ייעוד מוגדר, ורוב באיו מגיעים ברכב - בדיוק כמו קניון. כמו בקניון, אתה לא יכול סתם לבוא ולפתוח עסק בתחנה. הניגוד לכך הוא איזור עירוני שמערב מסחר, בילויים ומגורים, ללא מנהלת שמכתיבה אילו עסקים יוכלו לפעול בו, שניתן להיכנס ולצאת ממנו מכל גבולותיו, והוא נגיש יותר ברגל ובתחבורה ציבורית מאשר ברכב. קח למשל, לא רחוק מהתחנה, את שכונת נווה צדק עצמה. (אם כי גם עליה יש ביקורות) או סתם רחוב עירוני כמו קינג ג'ורג'.
 

down under

New member
אבל מה מפריע לך בזה שזה מתחם עם מנהלת?

גם אני לא מתלהב במיוחד
ובדיוק מהסיבות שציינת, אך לטענתך לא הבנת, בשלושה ניסוחים קרובים. כשאני אומר "לא מתלהב במיוחד" כוונתי שאני לא מתלהב במיוחד. לא שהמקום הוא בגדר פשע נגד האנושות, או אפילו סתם לא יפה. הוא יפה ונחמד, הייתי שם כמה פעמים, אבל אני לא מתלהב.

הנקודה השלישית שהעלית היא עניין אובייקטיבי, לא עניין של תחושה. מדובר במתחם, שיש לו כניסה ויציאה, יש לו ייעוד מוגדר, ורוב באיו מגיעים ברכב - בדיוק כמו קניון. כמו בקניון, אתה לא יכול סתם לבוא ולפתוח עסק בתחנה. הניגוד לכך הוא איזור עירוני שמערב מסחר, בילויים ומגורים, ללא מנהלת שמכתיבה אילו עסקים יוכלו לפעול בו, שניתן להיכנס ולצאת ממנו מכל גבולותיו, והוא נגיש יותר ברגל ובתחבורה ציבורית מאשר ברכב. קח למשל, לא רחוק מהתחנה, את שכונת נווה צדק עצמה. (אם כי גם עליה יש ביקורות) או סתם רחוב עירוני כמו קינג ג'ורג'.
אבל מה מפריע לך בזה שזה מתחם עם מנהלת?
ברגע שלא רק שלא רוב העיר היא מתחם/ים אלא בשטח המתחמים (גם אם נאמץ את דעתו של עמית שיד חרוצים היא מתחם ורמת החיל היא מתחם
נקבל 5 עד 6 מתחמים לעיר די ענקית כמו ת"א) מהווים משהו כמו 5% מהשטח המוניציפאלי
ומבחינת כמות בתי עסק המתחמים מהווים פחות מ-5% מכלל בתי העסק בעיר.

אז אם כך, מדוע מפריע לך שיש לאותם מתי מעט מתחמים מנהלת? הייתי אף מרהיב עוז ושואל באיזו זכות זה מפריע לך נושא המנהלת?
אתה רוצה לפתוח עסק שהמנהלת לא מאשרת? נשארו לך 95% משאר שטחי העיר, נסה להקים אותו שם.
ואם אינך מנסה להקים עסק, אזי זה לא העסק שלך, תרתי משמע.

אגב, איזו ביקורת יש על נווה צדק, מעבר לזה שהיא נהיתה שכונה שגרים בה עשירים?
 

טשאפק 2

New member
אנא פרט מהן זכויותי וחובותיי

אבל מה מפריע לך בזה שזה מתחם עם מנהלת?
ברגע שלא רק שלא רוב העיר היא מתחם/ים אלא בשטח המתחמים (גם אם נאמץ את דעתו של עמית שיד חרוצים היא מתחם ורמת החיל היא מתחם
נקבל 5 עד 6 מתחמים לעיר די ענקית כמו ת"א) מהווים משהו כמו 5% מהשטח המוניציפאלי
ומבחינת כמות בתי עסק המתחמים מהווים פחות מ-5% מכלל בתי העסק בעיר.

אז אם כך, מדוע מפריע לך שיש לאותם מתי מעט מתחמים מנהלת? הייתי אף מרהיב עוז ושואל באיזו זכות זה מפריע לך נושא המנהלת?
אתה רוצה לפתוח עסק שהמנהלת לא מאשרת? נשארו לך 95% משאר שטחי העיר, נסה להקים אותו שם.
ואם אינך מנסה להקים עסק, אזי זה לא העסק שלך, תרתי משמע.

אגב, איזו ביקורת יש על נווה צדק, מעבר לזה שהיא נהיתה שכונה שגרים בה עשירים?
אנא פרט מהן זכויותי וחובותיי
אחרת קשה לי לי לקבוע במה אני תומך ובמה אני מתנגד, מה אני אוהב, ומה איני אוהב.
 

down under

New member
אפשר בבקשה לקבל תשובה לא מתחכמת

אנא פרט מהן זכויותי וחובותיי
אחרת קשה לי לי לקבוע במה אני תומך ובמה אני מתנגד, מה אני אוהב, ומה איני אוהב.
אפשר בבקשה לקבל תשובה לא מתחכמת
מה מפריע לך במתחם קטן שיש לו מנהלת שקובעת מה יהיה שם ומה לא?
ניחא אם זה היה ברוב העיר או אפילו באחוז עצום ממנה. נניח 30% מהעיר תהיה תחת מנהלת כזו.
אבל מדובר על הרבה הרבה פחות מ-1% בשטח (מתחם התחנה הוא הרבה הרבה פחות מ-1% מכלל שטחה של העיר ת"א).
 

טשאפק 2

New member
התשובות הן בהתאם לשאלות

אפשר בבקשה לקבל תשובה לא מתחכמת
מה מפריע לך במתחם קטן שיש לו מנהלת שקובעת מה יהיה שם ומה לא?
ניחא אם זה היה ברוב העיר או אפילו באחוז עצום ממנה. נניח 30% מהעיר תהיה תחת מנהלת כזו.
אבל מדובר על הרבה הרבה פחות מ-1% בשטח (מתחם התחנה הוא הרבה הרבה פחות מ-1% מכלל שטחה של העיר ת"א).
התשובות הן בהתאם לשאלות
אם אתה שואל באיזו זכות משהו מפריע לי זה אחרת לגמרי מאשר לשאול למה זה מפריע לי. הזכות לא לאהוב צורת פיתוח מסוימת היא זכות טבעית. זהו שטח ציבורי שהושקעו בו כספי ציבור רבים, ואופן ניהולו הוא בהחלט עניינו של הציבור.

אני לא בטוח שאוכל להוסיף על מה שכבר נוסח כאן יפה ע"י אוֹלי ואחרים (ראה בפרט תגובה למטה של הבחור מפלורנטין), לגבי העדיפות של איזור עירוני פתוח, המתפתח בעצמו, על פני מתחם סגור, נבדל ומנוהל; עסקים פרטיים ומגוונים על-פני רשתות; תחבורה ציבורית והליכה על-פני שימוש ברכב.

לטענת האחוזים, ראשית, החישוב עצמו צריך להתבסס על מכנה מצומצם הרבה יותר. רובה המכריע של העיר הוא איזורי מגורים שלא מעניינים מי שלא גר בהם, או איזורי תעסוקה שלא כ"כ מעניינים מי שלא עובד בהם. אני לא רואה תושב קריית שלום משוטט להנאתו בנווה אביבים או תושב אפקה מבלה בין בנייני המשרדים ברחוב מנחם בגין. נקה מהשטח שנותר לך פארקים ושטחי ציבור אחרים (בית חולים וכו'), ותישאר עם שטח לא גדול במיוחד שיש לו בכלל פוטנציאל להעשיר את העיר, למשוך מבקרים ממנה ומחוצה לה. בערים רבות בישראל מרכזי הערים נפגעו קשות מפיתוח מוגבר של קניונים, ששטחם בסכ"ה קטן מאד ביחס לשטח העיר.

שנית, ההעדפה העקרונית לעיל בעינה עומדת, ללא קשר לגודל השטח.
 

down under

New member
דוקא מתחם הוא משהו שמושך יותר

התשובות הן בהתאם לשאלות
אם אתה שואל באיזו זכות משהו מפריע לי זה אחרת לגמרי מאשר לשאול למה זה מפריע לי. הזכות לא לאהוב צורת פיתוח מסוימת היא זכות טבעית. זהו שטח ציבורי שהושקעו בו כספי ציבור רבים, ואופן ניהולו הוא בהחלט עניינו של הציבור.

אני לא בטוח שאוכל להוסיף על מה שכבר נוסח כאן יפה ע"י אוֹלי ואחרים (ראה בפרט תגובה למטה של הבחור מפלורנטין), לגבי העדיפות של איזור עירוני פתוח, המתפתח בעצמו, על פני מתחם סגור, נבדל ומנוהל; עסקים פרטיים ומגוונים על-פני רשתות; תחבורה ציבורית והליכה על-פני שימוש ברכב.

לטענת האחוזים, ראשית, החישוב עצמו צריך להתבסס על מכנה מצומצם הרבה יותר. רובה המכריע של העיר הוא איזורי מגורים שלא מעניינים מי שלא גר בהם, או איזורי תעסוקה שלא כ"כ מעניינים מי שלא עובד בהם. אני לא רואה תושב קריית שלום משוטט להנאתו בנווה אביבים או תושב אפקה מבלה בין בנייני המשרדים ברחוב מנחם בגין. נקה מהשטח שנותר לך פארקים ושטחי ציבור אחרים (בית חולים וכו'), ותישאר עם שטח לא גדול במיוחד שיש לו בכלל פוטנציאל להעשיר את העיר, למשוך מבקרים ממנה ומחוצה לה. בערים רבות בישראל מרכזי הערים נפגעו קשות מפיתוח מוגבר של קניונים, ששטחם בסכ"ה קטן מאד ביחס לשטח העיר.

שנית, ההעדפה העקרונית לעיל בעינה עומדת, ללא קשר לגודל השטח.
דוקא מתחם הוא משהו שמושך יותר
אנשים מחוץ לעיר מאשר סתם עוד רחוב עירוני.
המונים, האמן לי שהמונים מגיעים בכל יום (בעיקר בערבים ובלילות, ובעיקר בחגים ובסופ"שים) לנמלי ת"א, יפו, מתחם התחנה וגם מתחם הבילויים של רמת החיל מחוץ לעיר ת"א.
הרבה יותר מאשר לרחובות אפילו עם אופי כגון שד' רוטשילד, שינקין, אבן גבירול, יהודה המכבי או הטיילת שדרומית למלון הילטון וצפונית למלון דיויד אינטרקונטיננטל.
בעצם הטיילת היא גם דה פקטו (אבל לא דה יורה) סוג של מתחם.
 

amit1270

New member
הטיילת היא גם סוג של רחוב

דוקא מתחם הוא משהו שמושך יותר
אנשים מחוץ לעיר מאשר סתם עוד רחוב עירוני.
המונים, האמן לי שהמונים מגיעים בכל יום (בעיקר בערבים ובלילות, ובעיקר בחגים ובסופ"שים) לנמלי ת"א, יפו, מתחם התחנה וגם מתחם הבילויים של רמת החיל מחוץ לעיר ת"א.
הרבה יותר מאשר לרחובות אפילו עם אופי כגון שד' רוטשילד, שינקין, אבן גבירול, יהודה המכבי או הטיילת שדרומית למלון הילטון וצפונית למלון דיויד אינטרקונטיננטל.
בעצם הטיילת היא גם דה פקטו (אבל לא דה יורה) סוג של מתחם.
הטיילת היא גם סוג של רחוב
ולגבי מתחם התחנה - ככל הידוע לי ה"המונים" לא מצליחים להחזיק חלק מהעסקים שם.
 

down under

New member
אתה ממשיך להטפל לטפל

הטיילת היא גם סוג של רחוב
ולגבי מתחם התחנה - ככל הידוע לי ה"המונים" לא מצליחים להחזיק חלק מהעסקים שם.
אתה ממשיך להטפל לטפל
כי ישנם גם מתחמים הרבה יותר מצליחים (שני הנמלים, יד חרוצים [שאתה טענת שהיא מתחם])
וגם במתחם התחנה עצמו יש מספר עסקים שכן מצליחים.

אגב, גם בקניונים מאוד מצליחים דוגמאת איילון, מלחה ועזריאלי (שלושתם של דוד עזריאלי) יש פה ושם עסקים שלא מצליחים.
וקניון הוא באבו אבוה סוג של מתחם.

יש לך הוכחה שבגדול או בבדרך כלל או בשכיח או בממוצע מתחם לא מצליח להביא אליו יותר אורחים מבחוץ מאשר רחוב עירוני רגיל (אפילו רחוב מצליח עם אופי)?
ושוק, כמו הכרמל או מחנה יהודה הם בעצם מתחם, או למצער בוא נוציא אותם מהמשוואה.
האם אתה מסכים שבד"כ/עפ"י רוב מתחם יביא יותר קהל (בין אם מהעיר שבה הוא ממוקם ובין אם תיירים מחוץ לעיר/מחוץ למדינה) יותר מרחוב עירוני כלשהו?
 

amit1270

New member
מתחם התחנה הוא נושא השרשור הזה

אתה ממשיך להטפל לטפל
כי ישנם גם מתחמים הרבה יותר מצליחים (שני הנמלים, יד חרוצים [שאתה טענת שהיא מתחם])
וגם במתחם התחנה עצמו יש מספר עסקים שכן מצליחים.

אגב, גם בקניונים מאוד מצליחים דוגמאת איילון, מלחה ועזריאלי (שלושתם של דוד עזריאלי) יש פה ושם עסקים שלא מצליחים.
וקניון הוא באבו אבוה סוג של מתחם.

יש לך הוכחה שבגדול או בבדרך כלל או בשכיח או בממוצע מתחם לא מצליח להביא אליו יותר אורחים מבחוץ מאשר רחוב עירוני רגיל (אפילו רחוב מצליח עם אופי)?
ושוק, כמו הכרמל או מחנה יהודה הם בעצם מתחם, או למצער בוא נוציא אותם מהמשוואה.
האם אתה מסכים שבד"כ/עפ"י רוב מתחם יביא יותר קהל (בין אם מהעיר שבה הוא ממוקם ובין אם תיירים מחוץ לעיר/מחוץ למדינה) יותר מרחוב עירוני כלשהו?
מתחם התחנה הוא נושא השרשור הזה
וככזה אני רואה בו בעייתיות לא קטנה, שמתבטאת בין היתר בחוסר הצלחה למשוך קהל מבקרים באופן קבוע (כמעט כל מי שהיה שם ויצא לי לדבר איתו על כך אמר לי דברים דומים למה שיאירפ4 כתב כאן למטה).

לגבי "מתחם" באופן כללי - אני חושב שהכלל הוא כל מקרה לגופו. יש לי בעיה עם מי שמתנגד לכל מתחם באשר הוא כמו שיש לי בעיה עם מי שחושב שמתחמים הם פאר היצירה האנושית. בסופו של דבר הכול נמדד עפ"י הצלחת המקום למלא את ייעודו, וזה נכון לגבי "מתחמים" כמו שזה נכון לגבי קניונים ואפילו לגבי רחובות שבהם אין שליטה מלמעלה על התמהיל אבל יש "יד נעלמה" שעושה את זה והשאלה הגדולה היא איך אפשר להזיז את אותה יד בכיוון הרצוי.

יש ספרות עניפה על הנושא הזה, למה מקום אחד מצליח ושני לא ומה ניתן לעשות כדי לייצר הצלחה. בסך הכול עלו בשרשור הזה כמה דברים שאני יכול להסכים איתם לגבי מתחם התחנה ועוד כמה מקומות.

לשאלתך: אני לא חושב שיש תחרות ישירה בין מתחמים או קניונים שהם עסק כלכלי לכל דבר לבין רחובות שהם הרבה יותר מזה. ההצלחה צריכה לדעתי להימדד ברמת העסק הבודד, ואני מניח שיש עסקים מצליחים יותר ופחות בכל מקום (ואלה גם דברים שמשתנים עם הזמן). בסופו של דבר עסק שלא מצליח במקום מסוים נסגר ובמקרה הטוב עסק אחר מחליף אותו עד שהאזור מגיע ל"שיווי משקל" של תמהיל עסקים. במקרים רבים יש התקבצות של עסקים מסוג מסוים באזור מסוים ללא יד מנחה ("רחוב הנעליים") ויש לזה סיבה. במקרים לא מעטים הצלחה של אזור מסוים מביאה גם לקלקולו ולנפילתו (למשל רחובות "מגניבים" שהופכים לרצף משעמם של מזללות ובתי קפה).

בקיצור, מה שאני מנסה לומר זה שיש יותר מדרך אחת למדוד הצלחה של אזור/מתחם/רחוב מסוים. לדוגמה שוק מחנה יהודה - האם הפיכתו לאזור של חנויות בוטיק שיקיות והעלמת הבסטות תיחשב הצלחה או כישלון?
 

down under

New member
אגב, אם לא תסכים איתי שמתחם מביא יותר

הטיילת היא גם סוג של רחוב
ולגבי מתחם התחנה - ככל הידוע לי ה"המונים" לא מצליחים להחזיק חלק מהעסקים שם.
אגב, אם לא תסכים איתי שמתחם מביא יותר
קהל מרחוב עירוני רגיל אזי כל הטוענים נגד עצם קיום המתחמים טועים גם עובדתית (מעבר לדיון הנורמטיבי/ערכי)...
 
כן זה שמאלנים וכו'

"חצי"
, מתחם התחנה במנשיה (יפו)
מה הקטע הזה של כל מני פיינשמקרים, שאגב הם בחלקם בעיני סתם אנשים הזויים על גבול הבזויים*, להיות אנטי מתחם התחנה?
ולא, לא מההיבט הדי נדיר שמאפיין את easylivin ואת מאיר שפירא ודומיהם, הכוונה לא הסיבה שזה לא הפך למוזיאון רכבתאות היא שגורמת
להם להיות אנטי.
האנטי של כמה מהם שנתקלתי בו בפייסבוק נובע מכך שזה מקום לא אמיתי (לא יודע, אני רציני לאללה, מה זה מקום כן אמיתי), מכך שזה מלאכותי (נו, טוב
אם זה לא אמיתי הרי שזה מלאכותי), מכך שזה מתחם ולא חלק אורגני מהעיר עצמה.



* - אלו שנתקלתי בהם בפייסבוק הם עיתונאים ב'הארץ' ובעיתון העיר ודומיו.
כן זה שמאלנים וכו'
 

down under

New member
למרות שאני מעריך/חושב/מנחש שתגובתך

כן זה שמאלנים וכו'
למרות שאני מעריך/חושב/מנחש שתגובתך
היתה סרקאסטית, מה שבטעות נקרא צינית, אתה דוקא צדקת.
אכן מרבית המתנגדים לעצם מהות המתחם הזה והמתחמים בכלל הם אנשי שמאל.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
קובי, מבלי להיכנס פה למלחמת עולם

למרות שאני מעריך/חושב/מנחש שתגובתך
היתה סרקאסטית, מה שבטעות נקרא צינית, אתה דוקא צדקת.
אכן מרבית המתנגדים לעצם מהות המתחם הזה והמתחמים בכלל הם אנשי שמאל.
קובי, מבלי להיכנס פה למלחמת עולם
ולהביא על עצמי קיטונות של עליבות נפש, ארמוז רק, ואתה תסכים איתי, שאותם כותבים, שבמקרה גם שמאלנים, מהווים פלח אוכלוסייה שבעצמו, אפעס, די מנותק...
 

טשאפק

New member
אותם הזויים מנותקים

קובי, מבלי להיכנס פה למלחמת עולם
ולהביא על עצמי קיטונות של עליבות נפש, ארמוז רק, ואתה תסכים איתי, שאותם כותבים, שבמקרה גם שמאלנים, מהווים פלח אוכלוסייה שבעצמו, אפעס, די מנותק...
אותם הזויים מנותקים
ושאר מחמאות שחולקים פה בנדיבות רבה, שמעזים למתוח ביקורת על המתחם המהולל ועתיר החנייה, הם בדרך כלל גם אלה שמצדדים בהשקעה בתחבורה הציבורית גם על חשבון הרכב הפרטי (למשל באמצעות הקצאת נת"צים). עמדה זו נתפסת בעיני רוב הציבור השפוי והמחובר (לרכבו הפרטי) כהזויה, מנותקת, שמאלנית אפילו.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
צריך להבדיל בין הסיבה למסובב

אותם הזויים מנותקים
ושאר מחמאות שחולקים פה בנדיבות רבה, שמעזים למתוח ביקורת על המתחם המהולל ועתיר החנייה, הם בדרך כלל גם אלה שמצדדים בהשקעה בתחבורה הציבורית גם על חשבון הרכב הפרטי (למשל באמצעות הקצאת נת"צים). עמדה זו נתפסת בעיני רוב הציבור השפוי והמחובר (לרכבו הפרטי) כהזויה, מנותקת, שמאלנית אפילו.
צריך להבדיל בין הסיבה למסובב
כך קרה שאותם "איך שלא תקרא להם", או לפחות חלקם נוטה לדעות סוציאליסטיות ופיתוח התח"צ הוא תולדה עקיפה של דעות אלה. ושלא תבין אותי לא נכון, ח"ו! אני לגמרי בעד פיתוח התח"צ, הנת"צים וכו' וכו', מטבע הדברים. אחרת לא הייתי פה.
 

amit1270

New member
הקשר לסוציאליזם הוא די רופף

צריך להבדיל בין הסיבה למסובב
כך קרה שאותם "איך שלא תקרא להם", או לפחות חלקם נוטה לדעות סוציאליסטיות ופיתוח התח"צ הוא תולדה עקיפה של דעות אלה. ושלא תבין אותי לא נכון, ח"ו! אני לגמרי בעד פיתוח התח"צ, הנת"צים וכו' וכו', מטבע הדברים. אחרת לא הייתי פה.
הקשר לסוציאליזם הוא די רופף
הסוציאליזם (יותר נכון הקומוניזם) קידם באופן די גורף "הפרדת שימושים" והרס המרקם העירוני בערים רבות בעולם. אני לא בטוח ש"האורבניסטים החדשים" היו מזדהים עם מה שנעשה במקומות האלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה