חן

מצב
הנושא נעול.

רועי ב

New member
חן ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

חן

אני לא מבין כלום
תסביר לי מה זה קרון עיתוק / טרקטור עיתוק יצאתי משוגע מזה כבר
 
עיתוק ברכבת

חן

אני לא מבין כלום
תסביר לי מה זה קרון עיתוק / טרקטור עיתוק יצאתי משוגע מזה כבר
עיתוק ברכבת
הפעולה המכונה בשפה הרכבתית ´עיתוק´ היא זו של העברת קרונות ממסילה למסילה ומרכבת לרכבת, לצורך הרכבה ופירוק של רכבות ולצורך מיקום קרונות במקום המתאים לפריקה וטעינה, לדוגמה. מכיוון שהדרישות מקטר שעוסק בעיתוק שונות מאוד מאלו של קטרים אחרים, כמו אלו המשמשים לגרירת רכבות בין-עירוניות במהירות גבוהה, נעשה בד"כ שימוש בקטרים ייעודיים, מותאמים למשימתם, אם כי יש הרבה מאוד יוצאים מן הכלל. ברכבת ישראל שירתו בתקופת ה-דיזל מספר רב של קטרי עיתוק יעודיים, ממספר דגמים (עליהם ניתן ללמוד בחלק ה-´נייד´ באתר ´חדשות הרכבת´), וגם קטרי קו ראשי מסוימים שימשו במשימות עיתוק באופן סדיר לקראת סוף ימיהם (בעיקר ה-´בלגיים´ 103-101 וקטרי ה-G12). כדי להתמודד עם משימות עיתוק זעירות, ששימוש בקטר בעל הספק של מאות כ"ס יהיה בזבוז עבורן (כמו, לדוגמה, הזזת קרונות בסדנאות או בתוך שלוחות תעשיתיות) דרושים קטרים קטנים. אחד הפתרונות הנפוצים בארץ לצורך זה הוא הסבה של טרקטורים רגילים לנסיעה על פסים, או (כמו בממגורות ´דגון´, בחיפה) שימוש בטרקטורים עם גלגלים רגילים וחיבורים ופגושים לרכבת בשלוחות שבהן המסילה משוקעת באספלט. אני לא מכיר דברים דומים בעולם, חוץ מהסבה של מכוניות ומשאיות כקרוניות, אבל אני מניח שלא אנחנו המצאנו את הפטנט של שימוש בטרקטורים כקטרים. אם מישהו מוצא מידע נוסף על כך, אשמח לשמוע.
 

יהוושע

New member
חן , לטרקטור המסילתי החדש

עיתוק ברכבת
הפעולה המכונה בשפה הרכבתית ´עיתוק´ היא זו של העברת קרונות ממסילה למסילה ומרכבת לרכבת, לצורך הרכבה ופירוק של רכבות ולצורך מיקום קרונות במקום המתאים לפריקה וטעינה, לדוגמה. מכיוון שהדרישות מקטר שעוסק בעיתוק שונות מאוד מאלו של קטרים אחרים, כמו אלו המשמשים לגרירת רכבות בין-עירוניות במהירות גבוהה, נעשה בד"כ שימוש בקטרים ייעודיים, מותאמים למשימתם, אם כי יש הרבה מאוד יוצאים מן הכלל. ברכבת ישראל שירתו בתקופת ה-דיזל מספר רב של קטרי עיתוק יעודיים, ממספר דגמים (עליהם ניתן ללמוד בחלק ה-´נייד´ באתר ´חדשות הרכבת´), וגם קטרי קו ראשי מסוימים שימשו במשימות עיתוק באופן סדיר לקראת סוף ימיהם (בעיקר ה-´בלגיים´ 103-101 וקטרי ה-G12). כדי להתמודד עם משימות עיתוק זעירות, ששימוש בקטר בעל הספק של מאות כ"ס יהיה בזבוז עבורן (כמו, לדוגמה, הזזת קרונות בסדנאות או בתוך שלוחות תעשיתיות) דרושים קטרים קטנים. אחד הפתרונות הנפוצים בארץ לצורך זה הוא הסבה של טרקטורים רגילים לנסיעה על פסים, או (כמו בממגורות ´דגון´, בחיפה) שימוש בטרקטורים עם גלגלים רגילים וחיבורים ופגושים לרכבת בשלוחות שבהן המסילה משוקעת באספלט. אני לא מכיר דברים דומים בעולם, חוץ מהסבה של מכוניות ומשאיות כקרוניות, אבל אני מניח שלא אנחנו המצאנו את הפטנט של שימוש בטרקטורים כקטרים. אם מישהו מוצא מידע נוסף על כך, אשמח לשמוע.
חן , לטרקטור המסילתי החדש
שפועל בסדנאות הקישון ( אגב , הידעת ש ´ סדנאות אפרים ´ קרויות כך על שמו של אפרים רביב שהיה אביה של העיתונאית תמר אבידר ? { אלא אם אני טועה , ויש גם סדנת רביב בנוסף על סדנת אפרים} ) ושמופיע ב " חדשות הרכבת " יש גם גלגלי מסילה וגם צמיג גומי של טרקטור רגיל . לשם מה צמיג הגומי? הוא מתפקד גם כטרקטור רגיל?
 
טרקטור מסילתי בסדנאות ´אפרים´

חן , לטרקטור המסילתי החדש
שפועל בסדנאות הקישון ( אגב , הידעת ש ´ סדנאות אפרים ´ קרויות כך על שמו של אפרים רביב שהיה אביה של העיתונאית תמר אבידר ? { אלא אם אני טועה , ויש גם סדנת רביב בנוסף על סדנת אפרים} ) ושמופיע ב " חדשות הרכבת " יש גם גלגלי מסילה וגם צמיג גומי של טרקטור רגיל . לשם מה צמיג הגומי? הוא מתפקד גם כטרקטור רגיל?
טרקטור מסילתי בסדנאות ´אפרים´
אני לא זוכר בדיוק על שם מי קרויות סדנאות הרכבת בקישון, אבל אנסה לבדוק ולהחזיר תשובה בהקדם. לגבי הטרקטור - הוא בהחלט לא מסוגל כיום לשמש כטרקטור רגיל, ללא הסבה משמעותית חזרה. הגלגלים המצוידים בצמיגי גומי משמשים בו להנעה בלבד, וכך ניתן לומר שסידור הגלגלים של הטרקטור הוא 2-2-2. יש גם טרטורים מסילתיים בארץ בהם הוחלפו גלגלי הגומי בגלגלי מתכת (עם משקל רב שהוסף ע"י בטון, כדי לפצות על החיכוך הנמוך יותר בין מתכת למתכת), בדומה לטרקטור שמוצב כיום במוזיאון הרכבת בחיפה, שסידור הגלגלים שלו הוא 0-2-2. הרעיון של שימוש בצמיגי גומי להנעת ציוד מסילתי הוא לא חדש ולא ייחודי לטרקטורים מסילתיים - כבר בשנות ה-30 ניסתה חברת Michelin הצרפתית (בין היתר) לקדם את השימוש של צמיגי גומי בקרונועי נוסעים, לדוגמה. מספר אבות טיפוס כאלו נבנו ונעשה בהם שימוש בצרפת והם אף הודגמו בבריטניה, אבל הרעיון לא תפס. כמה עשרות שנים אח"כ החלו להתפשט כלי הרכב הדו-שימושיים, כלומר אלו המסוגלים לנוע הן על הכביש והן על המסילה. בחלק ניכר של כלי הרכב האלו, נעשה שימוש בגלגלי הכביש כאמצעי ההנעה על המסילה, זאת בין היתר כדי למנוע את הסיבוך שבהתקנת תמסורת כח נפרדת אל גלגלי המסילה, שמשמשים בהם להכוונה על הפסים. דוגמאות לאלו ניתן לראות בארץ, בין היתר, במנוף החילוץ מתוצרת Holmes של רכבת ישראל, שבזמנו העליתי תמונה שלו לפורום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה