חן, שאלות

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
חן, שאלות

חן, שאלות
במקרה השבוע יצא לי לנסוע הרבה ברכבת בקו ב"ש תל אביב ויצא לי לעבור ליד תחנת באר שבע מרכז המון פעמים משכה את תשומת ליבי העובדה שבכל אותן פעמים לא ראיתי את הרכבות העתיקות גרורות הקטר אלא קרונות מו-דו מערכי IC3 (בעיקר מערך הכולל את 15-16-12) ובשעות הערב מערכי דאבל-דק האם הענתיקות נגנבו? נשרפו? הושבתו? נדחפו לקו אחר? ירדו מהמסילה? נקווה שאחד מאלו קרה כי אני לא מתגעגע אליהם
 
קרונות נוסעים ישנים ברכבת ישראל

חן, שאלות
במקרה השבוע יצא לי לנסוע הרבה ברכבת בקו ב"ש תל אביב ויצא לי לעבור ליד תחנת באר שבע מרכז המון פעמים משכה את תשומת ליבי העובדה שבכל אותן פעמים לא ראיתי את הרכבות העתיקות גרורות הקטר אלא קרונות מו-דו מערכי IC3 (בעיקר מערך הכולל את 15-16-12) ובשעות הערב מערכי דאבל-דק האם הענתיקות נגנבו? נשרפו? הושבתו? נדחפו לקו אחר? ירדו מהמסילה? נקווה שאחד מאלו קרה כי אני לא מתגעגע אליהם
קרונות נוסעים ישנים ברכבת ישראל
לא, לכל הקרונות הישנים שלום (לפחות אלו שעדיין בשירות) והם גם מופיעים מדי פעם עדיין גם בבאר שבע. לשמחתי, רכבת ישראל רכשה בזמן האחרון ותרכוש בזמן הקרוב מספיק ציוד נוסעים שיאפשר (סוף-סוף) את התחלת ההוצאה מהשירות של הקרונות היותר ישנים (חלק מהקרונות הגרמנים של 1955 וכל הקרונות הבריטיים של שנות ה-70 כבר הוצאו מהשירות בסוף שנות ה-90). שלא תבינו לא נכון - יש לי הרבה סנטימנטים לחלק מהסוגים של קרונות הנוסעים הישנים, אבל באותה מידה יש לי רגשות גם כלפי הקרונות שנרכשו ע"י רכבת המנדט (PR), וזה עדיין לא אומר שאני רוצה לנסוע איתם לבאר שבע או רחובות (אבל כן הייתי רוצה לנסוע בהם כרכבת תיירותית / היסטורית. אולי מנהריה לראש הנקרה????). לכל מי שעדיין לא כל-כך שולט בנושא קרונות הנוסעים והקרונועים של רכבת ישראל - איתי בירגר ועבדכם הנאמן שוקדים כעת על הכנת עמוד סיכום נתונים בנושא, בדומה לעמוד שעלה על קטרי דיזל לא מזמן, שיופיע באתר ´חדשות הרכבת´ בחודשים הקרובים (בתקווה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה