חמין/ טשולנט

gmgy

New member
אחלה שם משפחה יש לך...

צ´ולנט חומרים: 2 בצלים גודלים חצי קילו שעועית לצ´ולנט (חומה ולבנה) מושרית יום במים. תפוחי אדמה חתוכים לקוביות גדולות בערך קילו בשר (שפונדרה, אני חושבת שזה כתף) חתוך לקוביות גדולות. מלח פלפל פפריקה מתוקה (צריך המון) מרק עוף ביצים (כמספר האנשים) לקיגלך: ביצה, מים, מלח פלפל, קמח מצה ואבקת מרק עוף אופן ההכנה: משחימים את הבצלים בסיר עם קצת שמן. עושים שכבה של שעועית, שכבה תפוחי אדמה שכבה בשר. שמים מלא פפריקה מתוקה, כף גדושה מאוד של מרק עוף, מלח ופלפל. אחר כך עושים עוד שכבה בדיוק באותו סדר. ממלאים את הסיר במים ומוסיפים שוב את התבילינים אבל בלי המלח (יש מספיק). שמים על האש. אחרי שהמים רותחים (בערך שעה) מוסיפים את הביצים למעלה והופה לתנור על חום נמוך מאוד (בערך 100 מעלות צלסיוס) לכל הלילה. בבוקר קמים מוקדם ועושים את הקיגלך: טורפים את הביצה ומוסיפים לה קצת מים מלח פלפל ואבקת מרק עוף ואז מוסיפים קמח מצה עד שנהיה קצת סמיך אבל לא ממש קשה!!! צריך שזה יהיה אפילו טיפה נוזלי. מוציאים את הביצים ושמים את הקיגלך בעדינות (מניחים בערך כף כל פעם לתוך המים שלא יתפרק) ושום מתבלנים עם פפריקה. לפני שמגישים מחזירים את הביצים לסיר שיתחממו וזהו! הסוד למתכון כפי שהוסבר לי על ידי אמא של גיא: אם את חושבת שיש מספיק פפריקה תוסיפי עוד קצת!!
 

orlu

New member
איזה חמיון שלא תכין אני מציעה לך

להוסיף בשר מעושן עצמות מעושנות וכו......
 

דגנית10

New member
עצמות בחמין

לא יודעת מה זה עצמות מעושנות אבל אני תמיד!! מכניסה עצמות לחמין, שכן בלי עצמות מה שווה חמין??? ד"א עצמות אפשר לקנות בכל סופר!! חשוב מאד בחמין, להרתיח אותו ולבשל בין שעה וחצי לשעתיים, לפני שמעבירים את הסיר לתנור/פלטה חשמלית/קמין...
 
חמין חיטה כמרק סמיך ולא חיטה יבשה

1 כוס חיטה יבשה ללא השריה מוקדמת 1 כוס חומוס ללא השריה מוקדמת 1/2 ק"ג בשר מספר 8 או יותר כרצונך 2 חתיכות עוף (שוק+ירך מחובר) תבלינים: מלח, פלפל שחור, אבקת מרק עוף, 1 כף מלאה כורכום מעט שמן המון מים (3/4 סיר) מתאים לסיר בינוני ורצוי גדול להרתיח את כל החומרים על אש גבוהה, לבשל עוד 10 דקות על אש נמוכה ולהעביר לפלטה או לתנור. הערות: אפשר להוסיף גם ביצים שלמות אבל לשים אותם בסיר ולהרתיח ביחד מההתחלה בכדי שהביצים לא יתפוצצו. אני גם מוסיפה קובה ממולא בשר, אבל רק אחרי שרתח זורקת למרק ומורידה את האש כדי שלא יתפרקו. אם תרצה מתכון תבקש.
 
חמין שעועית לבנה וחומוס

לסדר בסיר אחד ליד השני: 1 כוס שעועית לבנה 1 כוס חומוס 1/2 קילו בשר מספר 8 2 חתיכות רגל פרה או כמה רצועות גידים 2-3 ביצים 3-4 תמרים לחים 3-4 תפוחי אדמה בינוניים מקולפים 3 כפות דבש לפזר על הכל: מלח, פלפל שחור, אבקת מרק עוף, גריל עוף לכסות את הכל במים, להרתיח ואחר 10 דקות על אש נמוכה ולהעביר לפלטה או תנור. אפשר גם להוסיף שקית קוקי עם אורז שמונחת על כל המרכיבים - תרצה מתכון תבקש.
 

גלית11

New member
אורז בקוקי

שלום לכולם, אם מתעסקים עם חמין, רציתי לברר נושא מסויים, כשאני שמה חיטה או אורז בקוקי על החמין תמיד החיטה יוצאת לי קשה מאוד ובלתי אכילה. והאורז יוצא דייסה. אם אוכל לקבל מתכון מדוייק כמה מים, חורים, מיקום השקית וכו´ אודה לכם. תודה גלית
 
אנסה לעזור לך

על כל כוס אורז או כוס חיטה אני שמה כוס מים ותמיד יוצא לי בסדר. מחוררת חור אחד או שניים ומניחה על התבשיל, באמצע הסיר כשהכל מבעבע מתחת. תנסי בבוקר להפוך את השקית לצד השני אולי זה יצליח. והכי הכי חשוב, לסגור טוב טוב את הסיר, אני שמה כמה מגבות על הסיר כשהוא על הפלטה, ואם בתנור רק סיר סגור בלי כלום. מקווה שעזרתי, בטח תקבלי עוד תשובות מנוסות יותר.
 

גלית11

New member
תודה ../images/Emo39.gif

עזרת לי אני אנסה. צריך סיר מיוחד לחמין, או שכל סיר עובד? אולי האטימה של הסיר לא טובה?
 
למעלה