חמאס לא רוצה דלק..

מוחמד5

New member
כי עזה אף פעם לא הייתה חלק ממצריים

הגבול עבר ברפיח ובאלעריש. למה לתת להם משהו שלא שייך להם. להציע את עזה הייתה חשיבה נכונה ונבונה של ביגיין על מנת להיפטר ממנה .
 

kryp

New member
במלחמת ששת הימים עזה נכבשה

מהמצרים. יהודה ושומרון נכבשו בחזרה מהירדנים.
 

גידעון1

New member
מוחמד טוען שעזה מעולם לא היתה בשליטת מצרים

כנראה הוא החליט להסמיך את עצמו כמשכתב ההסטוריה
 

kryp

New member
אתה מדבר על מפקד בגבעתי

שדיבר אחרי התקרית שנהרגו שלושה חיילים? אם כן - אתה די צודק, אפשר ללמוד מזה שצהל הוא צבא חובבני ועלוב עם מפקדים גרועים. אבל חיילי צהל הם בכל זאת בני אדם מוסרים ולא חיות אדם.
 

AdonAsda

New member
כן, ואת המשפט הזה אתה אומר אחרי שהשוות

וחקרת במשך שנים רבות הרבה מפקדים וצבאות ממספר רב של מדינות בעולם מה שאיפשר לך להגיע למסקנה הנ"ל.
 

kryp

New member
לא, פשוט כי המפקדים לא שווים כלום.

ראינו את זה בלבנון וראינו את זה בקישור שמוחמד הביא.
 

AdonAsda

New member
מוחמד לא הביא אף קישור, בלבנון לא הייתה בעיה

עם המפקדים בשטח, הנאום של המפקד בגיבעתי מול המצלמות לא מוכיח כלום ובנוסף לא עוזר להשוות את צה"ל עם צבאות מיקצועיים ולא חובבנים בעולם (למשל צבא טיזאלנביסטן)
 

kryp

New member
הנאום מוכיח שהמפקד הוא רברבן

שלא יודע את המשימה שלו. כלום לא השתנה. אתה לא יכול להשוות את צהל לצבא מקצועי כי צהל הוא לא צבא מקצועי, לא במבנה שלו, לא ביעוד שלו, וכמובן שלא באופן הפעולה שלו.
 

AdonAsda

New member
נאום מורלי כזה מן הסתם לא יהיה בכייני ורכרוכי

למה ציפית? מה זה אי אפשר להשוות?
זה בדיוק הדבר המתבקש להשוות בין צבא לא מקצועי למקצועי! אז בבקשה, מה כל כך לא מקצועי בצה"ל ומקצועי בצבאות אחרים בעולם (שים לב, העולם זה לא ארה"ב)
 

kryp

New member
צבא שהמטרה שלו היא

"לפגוע בכמה שיותר מחבלים" כיוון ש"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצב בו נהרגים שלושה חיילים שלנו ואף חמאסניק לא מת" זה צבא לא מקצועי. צבא שחותר יותר מדי מהר למגע עם מחבלים כיוון שבפעם הקודמת הוא לא חתר והמפקד קיבל נזיפה, זה צבא חובבני. אתה לא יכול להשוות בין ילדים בין 18 (נכון, בעלי הרבה מוטיבציה, שלא כמו ברוב הצבאות בעולם) ללוחם בן 25+ שמקבל כסף במהלך השירות וזאת העבודה שלו. פעם היו ימים שצהל היה צבא חזק שאפשר להאמין בו, היום לחי"ר של צהל אין סיכוי נגד אף צבא שמקיף אותנו, ובטח שלא נגד חי"ר גרמני לדוגמא. אין משמעת בצבא שלנו. אולמרט לא אשם בכלום, רק הצבא אשם בתוצאות של מלחמת לבנון השנייה.
 

AdonAsda

New member
זאת המטרה הכללית, אולי,

אתה רוצה שהוא יפרט את כל פרטי המשימה בטלוויזיה? גם בישראל יש לוחמים שחותמים קבע. גם הצבא המיקצועי של גרמניה מורכב מכחמישית "לא מתנדבים". לאף לוחם בגרמניה, אוסטרליה, שוויץ או שבדיה אין את רמת הניסיון שיש ללוחם ישראלי. בצה"ל יש משמעת. חוץ מזה היום קצר והמלאכה מרובה
...
 

kryp

New member
עצם העובדה שהמפקד לא נתן בעיטה לצלם

כמה הכל רקוב. בישראל יש לוחמים שחותמים קבע כי הם רוצים, כי יש להם מוטיבציה לשרת ולהגן. זה שונה מלוחם אמריקאי שזאת העבודה שלו -שכיר חרב. אין להם את הניסיון אבל אני מבטיח לך שאם תשים את הצבא הגרמני על אחד הגבולות שלנו (סוריה-לבנון או מצרים לדוגמא) הם יכסחו אותנו ויגיעו לירושלים. רק כדי להבהיר - אני נגד הפיכת צהל לצבא מקצועי במבנה שלו ובאופן הגיוס, אני פשוט חושב שיש צורך לשנות את הצבא לגמרי. כנראה לא הספיקה לנו מלחמת לבנון השנייה. ואנחנו כמו מפגרים נקנה עוד מאות טנקים, אבל לא יהיה מי שידע לנצל אפילו 10 אחוז מהיכולות שלהם. גבי אשכנזי צריך לעוף הביתה.
 

respecta1

New member
אתה מדבר שטוית אחינו..

בלבנון הייתה מלחמת גרילה - גם האימפריות ארצות הברית וברית המועצות לא החזיקו נגד ארגוני גרילה והמחיר שהם שילמו הוא פי מיליונים ממה שאנחנו שילמנו. צה"ל הוא צבא מעולה.. הגרמנים אם הטכנולוגיה שלהם זהה לשלנו אין שמץ של ספק שהם יובסו.. וחיל האוויר שלנו הוא מס' 1 בעולם (בסימולציות טייסים ישראלים ניצחו אמריקאים)
 

kryp

New member
עוד פעם הטענה הזאת?

מה אנחנו כל כך טיפשים כמו האיראנים ומאמינים לכל שטות שפולט בכיר בצבא או בממשל? נכון- חיזבאללה הפתיע את צהל, ואי אפשר להשמיד לחלוטין ארגון כמו החיזבאללה, אבל אפשר היה להגיע להכרעה בפחות מחודש. לגרמנים יש טכנולוגיות מעולות, הכי טובות באירופה, והצבא שלהם בעל משמעת טובה יותר משלנו. נכון, באימונים משותפים הבסנו את חיל האוויר האמריקאי עם יחס הפלות מטורף, וגם את הגרמנים הבסנו ביחס מעולה. אז מה? אתה חושב שבמלחמה אמיתית נוכל לדגדג את חיל האוויר האמריקאי? ממש לא. חיל האוויר שלנו יושמד תוך ארבעים שניות. תרגילים כאלה רק מוכיחים שיש לנו טייסים טובים יותר. אבל אני כבר ממזמן לא מחשיב את חיל האוויר כחלק מצהל. זה דבר שונה לחלוטין במבנה ובתפקוד.
 

מוחמד5

New member
גמני בעד צבא מקצועי

עידן צבא העם הסתיים. לגבי עליונות אוירית ,מלחמת עיראק,אפגניסטאן, ולבנון ,הוכיחו שחיל אויר זה דבר חשוב בניהול מלחמה,אך הוא לא הגורם המרכזי והעיקרי להשגת ניצחון. ב3 המלחמות האחרונות לא הושגה הכרעה צבאית מובהקת.
 

respecta1

New member
לצאת מהסרט..

גם אפגניסטן גם עיראק וגם לבנון הם מלחמות גרילה, במלחמות צבא נגד צבא שליטה אווירית היא הדרך לניצחון. ואיזה 3 מלחמות? בשני הלבנונים אכן, יום כיפור היא השלישית? ביום כיפור הערבים הובסו לחלוטין, הם היו אמורים לחסל אותנו אחרי תקיפה מוצלחת כזו.. ולמרות זאת המלחמה נגמרת שחיילי צה"ל כמה קילמוטרים מדמשק ועם אפשרות למחוק דיוויזיה שלמה.. ולראשון.. אף בכיר לא אמר את זה, כולם היו עסוקים יותר מדי בלשמור על התחת שלהם. אבל כל מי שעם ידע מינימלי שבמינימלי בהנת מלחמות מבין שהייתה פה מלחמת גרילה.. ולא אגב אלא אם אתה מוכן למחוק עשרות שכונות (וגם אז לא יעזור יותר מדי) אי אפשר להכריע את חיזבאלה בפרט וארגון גרילה בכלל.
 

kryp

New member
בדיוק ההפך, לדעתי.

אנחנו אולי המדינה היחידה בעולם שיכולה לבנות צבא במתכונת הזאת. אז לא צריך לזרוק את זה. אגב, כל הצבא העיראקי הושמד בשלושה שבועות, בעיקר בזכות חיל האוויר.
 

AdonAsda

New member
אתה ממש נהנה מהלקאה עצמית מטורפת, אה?../images/Emo152.gif

טוב, כשתסיים תגיד לי.
 

kryp

New member
לך לך לישון

למה שנפתח את הגבול הימי? שיקבלו עוד נשק ורקטות? עוד עשרות מקרים כמו קארין A ? הדבר היחיד שצריך לעשות בעזה זה אזעקה בלי הפסקה עד שהם יתאבדו או ילחמו בחמאס.
 
למעלה