חמאס לא רוצה דלק..

אלא שבניית ההתנחלויות, הגם שלדעתי היתה טעות

אינה הפרה כה בוטה של החוק הבינ"ל כפי שאתה מנסה לתאר, ואסביר. 1. מעולם לא התקיימה באותם שטחים (וגם לא בשטחים שנכבשו ב- 1948) יישות לאומית פלסטינית ריבונית. כך שלא ניתן לומר עפ"י החוק הבינ"ל שתושבי הגדה הם אזרחי היישות הריבונית ממנה נכבשו השטחים. 2. אפילו הסיפוח הירדני של הגדה מ- 1951 לא הוכר ע"י החוק הבינ"ל (רק בריטניה הכירה בו). כך שמבחינת החוק הבינ"ל לא ניתן אפילו להצביע על שלטונות ירדן, שכידוע תושבי הגדה כפופים עד היום ככלל לתוכנית הלימודים שלהם ולחוקים שלהם, כעל הבעלים המקוריים של השטחים הכבושים.... 3. הריבון האחרון באותם שטחים היה המנדט הבריטי. בתקופה ההיא חיו שם הן ערבים והן יהודים. פינוי כל כל כל כל כוווול היהודים משם, זהו דבר חסר תקדים. בנוסף, לפני המנדט הבריטי, כל שטח ישראל, ירדן, סוריה ולבנון היה מחוז אחד. בכווווווולו חיו הן ערבים והן יהודים, שהיו מיעוט. היהודים התרכו בסופו של דבר במקום אחד, מתוך כוונה להוות שם רוב. בדיעבד ברור שאי אפשר אפילו בימינו אנו לקיים יישות דמוקרטית יציבה במציאות המזרח תיכונית, מבלי שיהיה רוב ברור. עד שהמציאות הזו לא תשתנה, כנראה שישראל לא תוותר על הרוב היהודי.
 

kryp

New member
בשביל נמל תעופה צריך גם טייסים...../images/Emo6.gif

אתה יודע, להטיס כלי טיס זה לא כמו להדביק את עצמך בסלוטייפ לקאסם.
 
ואיך בדיוק אתה התייחסת לעניין האחריות של מטיל

המצור על שלום האוכלוסיה שהוא מטיל עליה מצור? שינית את הנושא של האחריות האזרחית לעניין אחר, אז אל תצפה שאני אעקוב אחריך עד אליו. את זה בשרשור אחר.
 

kryp

New member
בכוחות עצמה?

רוב תושבי עזה הם טיפשים. אתה באמת חושב שלעזה יש סיכוי בלי ישראל? טוב נו, ניתן צ'אנס למוהנדסים העזתיים.
 
זה לא כ"כ נכון..........

ישראל מטילה מצור על רצועת עזה כי שולט שם חמאס, ארגון פונדמנטליסטי רצחני המופיע ברשימת אירגוני הטרור - וישראל אינה יכולה להרשות לעצמה הרעה כזו במצב (או ליתר דיוק, אין סיבה שהיא תוותר על הפריבילגיה שניתנה לה ע"י הקהילה הבינלאומית, "להיכנס" בחמאס עד להחלשתו). המצור הוא בפירוש סנקציה, בדומה לסנקציות המוטלות למשל על איראן כרגע, והתנאים להסרתו ידועים ומקובלים על הקהילה הבינלאומית. כל עוד אין אסון הומניטרי גדול מדי - המצב יימשך כפי שהוא, עד... מי יודע? המזרח התיכון מלא הפתעות.
 

מוחמד5

New member
צודק עופר

ברק הודה שהמצור על עזה התחיל עם עליית חמאס לשלטון בבחירות דימוקרטיות שנעשו תחת פיקוח בינלאומי-ישראלי-אמריקאי-, רק שהתוצאה לא מצאה חן בעיני ישראל,ואז התקבלה ההחלטה להעניש בצורה קולקטיבית את העם הפלשתיני על הבחירה שלו,אין יותר קל מאשר להטיל סגר על עזה ולנתק אותה מהעולם. עצם המחשבה על עונש קולקטיבי - זה כבר אסון
 
פעם היה מתאים לישראל להיכנס לשם

כמו גננת בגן, ו"לתקן" את תוצאות הבחירות. אז העובדה שהיא לא נכנסת לשם זו כבר התקדמות. בשביל מה להיכנס אם אפשר פשוט להטיל מצור? בשלב הבא היא גם לא תטיל מצור. ממילא כל העולם (גם הערבי) לא ממש אוהד את האיסלאמיסטים הקיצונים. בסוף נגיע למצב של התמודדות צבא מול צבא, כמו שראינו בפרומו מול חיזבאללה, ו... כולם יודעים מה יהיו התוצאות. הפעם ישראל תילחם עד לכניעה מלאה של האוייב, ותמתין בסבלנות ליישום מלא של הסכם הכניעה - כמו שהיה עם חיזבאללה.
 

respecta1

New member
נגד חיזבאללה זה לא היה צבא נגד צבא..

זה היה צבא נגד ארגון גארילה.. בעזה עד היום היה לנו צבא נגד כנופיות חמושות מה שהקל עלינו.. אך היום הם הולכים ונהיים כארגון גרילה הדומה לזה בלבנון..
 

מוחמד5

New member
על מנת לתקן את המצב

צריך לעצור ולחשוב,צריך לעשות בדק בית ולראות איפה ואיך נעשו הטעויות שהובילו את כולנו למצב הנוכחי. פתרונות קסם לא עובדים. פתרונות צבאיים היעילות שלהם זמנית, ענישה קולקטיבית מחמירה את המצב ,צריך לחשוב אחרת הפעם,צריך לצאת מהקיפאון המחשבתי ולחפש פתרונות יצירתיים.
 
זה לא כ"כ מדוייק....

חיזבאללה אמנם החל את דרכו כארגון גרילה, וכך גם קיבע את תדמיתו.. אבל מהרגע שצה"ל יצא מלבנון, חיזבאללה הקים מדינה בתוך מדינה. ראית פעם אירגון גרילה שברשותו בונקרים, טילים בליסטיים, תחנת טלויזיה, מערך לוגיסטי שלם ומסודר לאספקת תחמושת.........? המערכה ההיא היתה דומה יותר לצבא מול צבא, והתוצאות היו קרובות הרבה יותר להסכם כניעה של חיזבאללה בגיבוי בינלאומי, מאשר להסכם כניעה של ישראל...........
 

מוחמד5

New member
המשותף לשני האירגונים

בנוסף להיותם נושאי נשק ,הוא :היותם ארגונים חברתיים,הם נכנסו לנישה בה נכשלו המשטרים -הלבנוני והפשלתיני- חינוך,בריאות,מצוקה..... שני האירגונים נצלו את חולשת השלטון בנקודות האלה,וכך הם קיבלו את אהדת הרחוב,ומכאן הם השתלבו במערכת השלטונית ע"י שליחת נציגים לפרלמנט\לממשלה.
 

respecta1

New member
כן כן ושוב פעם כן

אגב למה נמחקה ההודעה? לויטקונג בויאטנם היה את כל הדברים הללו, וזו הייתה מלחמת גרילה מובהקת.
 

גידעון1

New member
תגיד לי עמית אתה קורא בכלל את מה שאתה כותב?

אם נסיר את המצור ימי ואווירי אז בכלל יכנסו לעזה סוגי נשק כבדים,מגוונים ומשוכללים יותר.
 

0006

New member
מוחמד מוחמד מוחמד מוחמד

אתה לא יודע כמה אני נהנה לקרוא את כל מה שאתה רושם שצהל עושה לעם שלך ולי תעתי זה לא מספיק
 

מוחמד5

New member
זה כבר לא צה"ל

מתי נצח בפעם האחרונה ? מתי היה לו הישג משמעותי בשנים האחרונות ? הוא לא יכול לעשות יותר ממה שהוא עושה, הוא כבר משתשמש בנשק לא חוקי הוא כבר הורג נשים,רוצח ילדים וזקנים,חפים מפשע הם המטרה המועדפת, נשק אסור הוא "הנשק ". פשוט הוא לא יכול לעשות שום דבר יותר ממה שהוא עשה, כי כאן עובר הגבול בין - לבין - ואני בטוח שאיש לא רוצה לעבור אותו (על אף שהוא כבר נחצה ). ראית את סר"ן דני ? בחיאת , ראית? לתפארת מדינת ישראל (תתגאה בו כתאוות נפשך וכמה שתרצה) (הסמיילי לא מסתדר לי ).
 

מוחמד5

New member
קח תתגאה ../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif תתפאר ../images/Emo106.gif

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3533377,00.html עשינו כל מיני ניסויים לראות מי הבן אדם שמסוגל לעשות שפגט הכי טוב באבו-סנינה. היינו מצמידים אותם לקיר, עושים כאילו בודקים אותו, ומבקש שיפשקו את הרגליים: תפשק, תפשק, תפשק, תפשק. היה מין משחק כזה לראות מי מצליח הכי טוב". המנצח זכה בפרס? "כן, סוכרייה על מקל". הפלסטיני? "כן. אחד שהצליח לעשות שפגט שלם. זה היה או זה או מי מסוגל לעצור את הנשימה שלו להכי הרבה זמן". איך בודקים את זה? "חונקים אותם". מה זאת אומרת? "היה אחד שהיה בא, עושה כאילו הוא בודק אותם, פתאום מתחיל לצעוק כאילו הם אמרו לו משהו ואז חונק אותם". בצוואר? "כן, בצוואר, חוסם את קנה הנשימה, בגרוגרת אתה לוחץ. זה לא נעים. מסתכל על השעון תוך כדי, עד שהוא מתעלף. מנצח מי שלוקח לו הכי הרבה זמן להתעלף".
 

kryp

New member
אתה בכלל לא יודע איזה נשק יש בצהל

צהל, חלש ועלוב ככה שיהיה, יכול היה להגיע להכרעה בלבנון 2006 תוך כמה ימים, אם היו מורשה להשתמש בכוח. צהל לא רוצח ולא מכוון את הנשק לילדים ולזקנים. הנשק מכוון לפעילי טרור ולמפעלי נשק. אני יכול להבטיח לך שכל טיל שמגיע ממטוס - יש לו מטרה שנמצאה על ידי יחידות מודיעין שונות. אתה פשוט תמים וקונה את התעמולה הזולה של אחייך החולנים, או שאתה באמת חושב שחיילי צהל מסמנים בלייזר גני ילדים כדי שמטוסים יוכלו להנחות לשם טילים. בשני המקרים אתה יוצא טיפש.
 

mike00

New member
בטח שרוצה....

הם פשוט יודעים שישראל תמשיך לספק למרות כל הפיגועים שלהם,אנחנו הפראיירים של המזרח התיכון....
 

respecta1

New member
סלטעון אם אתה רוצה נמשיך את השרשור

במקום אחר.. למה זה סיוט להמשיך פה
 
למעלה