חלוקת הבית

מצב
הנושא נעול.
חלוקת הבית ../images/Emo82.gif

חלוקת הבית

זוגי ואני בהליכי גירושין על דרך הסכם, בצורה די חביבה עד כה, לפחות מבחינת חלוקת הרכוש ואחזקת הבנות. לגבי הדירה, הוסכם שאני אקנה את חלקו ששולם עד כה במשכנתא והמשך התשלום יעבור אלי מהגירושין.התשלום המקדים כלל חסכון שלנו... והלוואה שניתנה לי ממשרד הבטחון מתוך היותי נכת צהל, הנגבית מתוך תשלום התגמולים אותו אני אקבל כל חיי... האם אני צריכה להחזיר לו חצי ממה ששולם עד כה ממשרד הבטחון שהרי זה חלק מהתגמולים שלי??? או רק את הסכום הנותר לשתלום המשכנתא ונגבה מחשבונו הוא? תודה
 
תשובה

חלוקת הבית

זוגי ואני בהליכי גירושין על דרך הסכם, בצורה די חביבה עד כה, לפחות מבחינת חלוקת הרכוש ואחזקת הבנות. לגבי הדירה, הוסכם שאני אקנה את חלקו ששולם עד כה במשכנתא והמשך התשלום יעבור אלי מהגירושין.התשלום המקדים כלל חסכון שלנו... והלוואה שניתנה לי ממשרד הבטחון מתוך היותי נכת צהל, הנגבית מתוך תשלום התגמולים אותו אני אקבל כל חיי... האם אני צריכה להחזיר לו חצי ממה ששולם עד כה ממשרד הבטחון שהרי זה חלק מהתגמולים שלי??? או רק את הסכום הנותר לשתלום המשכנתא ונגבה מחשבונו הוא? תודה
תשובה
השאלה לא ברורה. קיצבת נכות למיטב ידיעתי איננה חלק מהרכוש המשותף.
 
../images/Emo35.gif הבהרת השאלה ../images/Emo70.gif

תשובה
השאלה לא ברורה. קיצבת נכות למיטב ידיעתי איננה חלק מהרכוש המשותף.
הבהרת השאלה

אם קיצבת הנכות איננה חלק מהרכוש המשותף, אזי אין לי יותר שאלות שהרי, אם הבנתי נכון, אני לא צריכה להחזיר לו חצי ממה ששולם לי דרך קיצבת הנכות כמשכנתא לדירה שנקנתה וכפי הנראה, אצטרך להחזיר רק את החלק הנוסף ששולם כבר למשכנתא ואינו שייך לתמורה שקיבלתי מקצבת הנכות. שאר החובה לבנק למשכנתאות יעבור אלי. לדוגמא: סך הבית עולה: 400,000 דולר. לקבלן שולמו: 100,000 דולר מזומן + 50,000 דולר מזומן (מתוך הלוואת משהב"ט הנגבית מתוך קצבת הנכות שלי) ומהבנק נלקחה הלוואה על סך 250,000 דולר (לזכאים ומשלימה). מכאן עולה, שעלי להחזיר לו חצי מהסכום הראשוני, כלומר 50,000 $ + חצי מהסכום שנגבה עד כה מההלוואה. הנכון הדבר
שוב תודה
 

בני1234

New member
קצבת נכות

הבהרת השאלה

אם קיצבת הנכות איננה חלק מהרכוש המשותף, אזי אין לי יותר שאלות שהרי, אם הבנתי נכון, אני לא צריכה להחזיר לו חצי ממה ששולם לי דרך קיצבת הנכות כמשכנתא לדירה שנקנתה וכפי הנראה, אצטרך להחזיר רק את החלק הנוסף ששולם כבר למשכנתא ואינו שייך לתמורה שקיבלתי מקצבת הנכות. שאר החובה לבנק למשכנתאות יעבור אלי. לדוגמא: סך הבית עולה: 400,000 דולר. לקבלן שולמו: 100,000 דולר מזומן + 50,000 דולר מזומן (מתוך הלוואת משהב"ט הנגבית מתוך קצבת הנכות שלי) ומהבנק נלקחה הלוואה על סך 250,000 דולר (לזכאים ומשלימה). מכאן עולה, שעלי להחזיר לו חצי מהסכום הראשוני, כלומר 50,000 $ + חצי מהסכום שנגבה עד כה מההלוואה. הנכון הדבר
שוב תודה
קצבת נכות
הי קצבת הנכות אכן אינה ניתנת לחלוקה, אך ברגע שהיא חלק מההכנסה המשותפת ונכנסת לחשבון המשותף היא הכנסה משותפת. בזמן הגרושין, היות ואת הנכות לא ניתן לחלק כך גם הקצבה לא ניתנת להחלק. כעת עשי את החשבון שנית
 
../images/Emo51.gifומה אם???

קצבת נכות
הי קצבת הנכות אכן אינה ניתנת לחלוקה, אך ברגע שהיא חלק מההכנסה המשותפת ונכנסת לחשבון המשותף היא הכנסה משותפת. בזמן הגרושין, היות ואת הנכות לא ניתן לחלק כך גם הקצבה לא ניתנת להחלק. כעת עשי את החשבון שנית
ומה אם???
אין לנו חשבון משותף ואף פעם לא היה? למרות שכן זה שימש לחיים משותפים, אך כל אחד מהחשבון שלו, עם אפשרות מלאה של שימוש מהצד השני. האם זה מהווה איזה שינוי?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה