חישמול רכבות

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
חישמול רכבות

חישמול רכבות
רכבת ישראל תפרסם בפברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים ש"יחושמלו" רכבת ישראל תפרסם במהלך חודש פברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים שיופעלו באמצעות חשמל, כך מסר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר. כיום כל הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונעות באמצעות מנוע דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על ידי חשמל. מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרוייקט חישמול הרכבת. שניר מסר בדיון כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. התוכנית תכלול את כל שלבי הביצוע וסדר העדיפויות של הקווים שיחושמלו, לקראת היציאה למכרזים של הפרוייקט במרץ 2003. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעול בעוד כשנתיים. פרוייקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית, "תדם" שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E.Consult מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט. שניר ציין בפני שר התחבורה כי בכוונת רכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן וכן שידרוג של כל מערך הרכבות החדש. עלות החישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל- 400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה. מנכ"ל הרכבת ציין כי הורה להפסיק את רכש הקרונועים לרכבת ישראל מאחר ולא ניתן להסב אותם לשימוש בחשמל. לדבריו, רכבת ישראל רוכשת מעתה רק ציוד שניתן להסב לחשמל. יצויין כי בהסבת מערך הקרונות של הרכבת יש להחליף את הקטר בלבד, כך שניתן להמשיך ולהשתמש בקרונות לאחר הסבתם לשימוש בחשמל. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם: צמצום רמת זיהום האוויר, אפשרות להגדיל את מהירויות הרכבת, קיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת, דבר המאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים, זמינות טובה יותר ברכישת הציוד וצימצום משמעותי בעלויות האחזקה של הרכבת. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

Brendan

New member
מיום רביעי - חברה פרטית באשדוד

חישמול רכבות
רכבת ישראל תפרסם בפברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים ש"יחושמלו" רכבת ישראל תפרסם במהלך חודש פברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים שיופעלו באמצעות חשמל, כך מסר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר. כיום כל הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונעות באמצעות מנוע דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על ידי חשמל. מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרוייקט חישמול הרכבת. שניר מסר בדיון כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. התוכנית תכלול את כל שלבי הביצוע וסדר העדיפויות של הקווים שיחושמלו, לקראת היציאה למכרזים של הפרוייקט במרץ 2003. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעול בעוד כשנתיים. פרוייקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית, "תדם" שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E.Consult מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט. שניר ציין בפני שר התחבורה כי בכוונת רכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן וכן שידרוג של כל מערך הרכבות החדש. עלות החישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל- 400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה. מנכ"ל הרכבת ציין כי הורה להפסיק את רכש הקרונועים לרכבת ישראל מאחר ולא ניתן להסב אותם לשימוש בחשמל. לדבריו, רכבת ישראל רוכשת מעתה רק ציוד שניתן להסב לחשמל. יצויין כי בהסבת מערך הקרונות של הרכבת יש להחליף את הקטר בלבד, כך שניתן להמשיך ולהשתמש בקרונות לאחר הסבתם לשימוש בחשמל. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם: צמצום רמת זיהום האוויר, אפשרות להגדיל את מהירויות הרכבת, קיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת, דבר המאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים, זמינות טובה יותר ברכישת הציוד וצימצום משמעותי בעלויות האחזקה של הרכבת. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
מיום רביעי - חברה פרטית באשדוד
מיום רביעי: חברה פרטית תפעיל קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד בחצי המחיר
מדובר ב- 31 קווים בינעירוניים ואזוריים שהופעלו עד כה על ידי "אגד" מהפכה בתחבורה הציבורית באשדוד. חברת "קונקס" המשותפת לחברת ההסעות הישראלית "בלו ליין טורס" והתאגיד הצרפתי C.G.E.A Transport , תפעיל מיום רביעי (1.1.03) קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד בחצי במחיר, זאת במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. חברת "קונקס" תפעיל שני אשכולות של קווים באשדוד. אשכול אחד כולל 6 קווים אזוריים בין אשדוד לרחובות ובין אשדוד לקרית מלאכי ואשקלון. אשכול שני כולל 5 קווים בינעירוניים בין אשדוד לתל אביב. כך למשל, נסיעה בין אשדוד לתל אביב תעלה 7 שקלים בלבד, לעומת 15 שקלים עד כה, הוזלה של יותר מ- 53%. נסיעה מאשדוד לאשקלון תעלה 6.60 שקלים לעומת 14 שקלים כיום, הוזלה של 53% ונסיעה מאשדוד לתל השומר תעלה 13.50 שקלים, בהשוואה ל- 16.20 שקלים עד כה. חברת "קונקס" זכתה במכרזים של משרד התחבורה להפעלת 31 קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד ובעיר טבריה. מדובר בקווים שהופעלו עד כה על ידי קואופרטיב "אגד". שר התחבורה, צחי הנגבי וראש עיריית אשדוד, צבי צילקר ישיקו מחר (יום ג´ 31.12.02) את תחילת פעילותה של חברת "קונקס" בתחום התחבורה הציבורית בישראל. מה- 15 בינואר תחל "קונקס" לפעול גם בקווי התחבורה הציבורית בטבריה. החברה תפעיל את הקווים העירוניים בעיר גם כן בחצי המחיר. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי חברת "קונקס" החלה בימים אלה בגיוס 150 עובדים חדשים להפעלת הקווים. 80 עובדים יגוייסו להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשדוד ו- 70 נוספים יגוייסו בטבריה. כמו כן נמצאת החברה בתהליך רכישה של 100 אוטובוסים חדישים שיופעלו בקווים אלה מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

seffic

New member
מה האתר של החברה?

מיום רביעי - חברה פרטית באשדוד
מיום רביעי: חברה פרטית תפעיל קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד בחצי המחיר
מדובר ב- 31 קווים בינעירוניים ואזוריים שהופעלו עד כה על ידי "אגד" מהפכה בתחבורה הציבורית באשדוד. חברת "קונקס" המשותפת לחברת ההסעות הישראלית "בלו ליין טורס" והתאגיד הצרפתי C.G.E.A Transport , תפעיל מיום רביעי (1.1.03) קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד בחצי במחיר, זאת במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. חברת "קונקס" תפעיל שני אשכולות של קווים באשדוד. אשכול אחד כולל 6 קווים אזוריים בין אשדוד לרחובות ובין אשדוד לקרית מלאכי ואשקלון. אשכול שני כולל 5 קווים בינעירוניים בין אשדוד לתל אביב. כך למשל, נסיעה בין אשדוד לתל אביב תעלה 7 שקלים בלבד, לעומת 15 שקלים עד כה, הוזלה של יותר מ- 53%. נסיעה מאשדוד לאשקלון תעלה 6.60 שקלים לעומת 14 שקלים כיום, הוזלה של 53% ונסיעה מאשדוד לתל השומר תעלה 13.50 שקלים, בהשוואה ל- 16.20 שקלים עד כה. חברת "קונקס" זכתה במכרזים של משרד התחבורה להפעלת 31 קווי תחבורה ציבורית באזור אשדוד ובעיר טבריה. מדובר בקווים שהופעלו עד כה על ידי קואופרטיב "אגד". שר התחבורה, צחי הנגבי וראש עיריית אשדוד, צבי צילקר ישיקו מחר (יום ג´ 31.12.02) את תחילת פעילותה של חברת "קונקס" בתחום התחבורה הציבורית בישראל. מה- 15 בינואר תחל "קונקס" לפעול גם בקווי התחבורה הציבורית בטבריה. החברה תפעיל את הקווים העירוניים בעיר גם כן בחצי המחיר. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי חברת "קונקס" החלה בימים אלה בגיוס 150 עובדים חדשים להפעלת הקווים. 80 עובדים יגוייסו להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשדוד ו- 70 נוספים יגוייסו בטבריה. כמו כן נמצאת החברה בתהליך רכישה של 100 אוטובוסים חדישים שיופעלו בקווים אלה מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
מה האתר של החברה?
 

david80

Member
רכבת IC3 עם... פנטוגרף!!!

חישמול רכבות
רכבת ישראל תפרסם בפברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים ש"יחושמלו" רכבת ישראל תפרסם במהלך חודש פברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים שיופעלו באמצעות חשמל, כך מסר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר. כיום כל הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונעות באמצעות מנוע דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על ידי חשמל. מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרוייקט חישמול הרכבת. שניר מסר בדיון כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. התוכנית תכלול את כל שלבי הביצוע וסדר העדיפויות של הקווים שיחושמלו, לקראת היציאה למכרזים של הפרוייקט במרץ 2003. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעול בעוד כשנתיים. פרוייקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית, "תדם" שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E.Consult מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט. שניר ציין בפני שר התחבורה כי בכוונת רכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן וכן שידרוג של כל מערך הרכבות החדש. עלות החישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל- 400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה. מנכ"ל הרכבת ציין כי הורה להפסיק את רכש הקרונועים לרכבת ישראל מאחר ולא ניתן להסב אותם לשימוש בחשמל. לדבריו, רכבת ישראל רוכשת מעתה רק ציוד שניתן להסב לחשמל. יצויין כי בהסבת מערך הקרונות של הרכבת יש להחליף את הקטר בלבד, כך שניתן להמשיך ולהשתמש בקרונות לאחר הסבתם לשימוש בחשמל. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם: צמצום רמת זיהום האוויר, אפשרות להגדיל את מהירויות הרכבת, קיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת, דבר המאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים, זמינות טובה יותר ברכישת הציוד וצימצום משמעותי בעלויות האחזקה של הרכבת. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
רכבת IC3 עם... פנטוגרף!!!
למי שלא שמע... הגרסה החשמלית של ה-IC3 נקראת IR4! מופעלת במתח 25 קילו-וולט בתדר 50 הרץ, לכל מערך 4 קרונות, 4 דלתות בכל צד, ניתן לשלב מערך IR4 עם IC3 באותה רכבת! עכשיו נותר לי לשאול, האם יש סיכוי שנראה את הדגם הזה בארץ?
 
יש עוד תמונות?

רכבת IC3 עם... פנטוגרף!!!
למי שלא שמע... הגרסה החשמלית של ה-IC3 נקראת IR4! מופעלת במתח 25 קילו-וולט בתדר 50 הרץ, לכל מערך 4 קרונות, 4 דלתות בכל צד, ניתן לשלב מערך IR4 עם IC3 באותה רכבת! עכשיו נותר לי לשאול, האם יש סיכוי שנראה את הדגם הזה בארץ?
יש עוד תמונות?
 

david80

Member
../images/Emo103.gifבואו נשחק משחק הימורים!

חיובי!
בלינק שלמטה!
בואו נשחק משחק הימורים!
מהם הקווים הראשונים שיחושמלו? ואני מהמר שיתחילו לחשמל מנתב"ג דרך תל אביב ועד לכפר סבא!
 

fireman

New member
ההימור שלי הוא לגבי הקווים הקצרים

בואו נשחק משחק הימורים!
מהם הקווים הראשונים שיחושמלו? ואני מהמר שיתחילו לחשמל מנתב"ג דרך תל אביב ועד לכפר סבא!
ההימור שלי הוא לגבי הקווים הקצרים
יחסית של הרכבת, כאלו שנוסעות בהם רכבות רבות בתדירות גבוהה בכדי ש"טבילת האש" של הרכבת בתחום תהיה טובה אני מהמר על לוד - רחובות ולוד - אשדוד
 

איליה.

New member
לדעתי ת"א-כ"ס, או ראשל"צ-כ"ס

ההימור שלי הוא לגבי הקווים הקצרים
יחסית של הרכבת, כאלו שנוסעות בהם רכבות רבות בתדירות גבוהה בכדי ש"טבילת האש" של הרכבת בתחום תהיה טובה אני מהמר על לוד - רחובות ולוד - אשדוד
לדעתי ת"א-כ"ס, או ראשל"צ-כ"ס
לא סביר שיחשמלו קודם רק את הקטע מתל אביב ללוד או לאשדוד, כי אין רכבות שנוסעות בקטע הזה; כולן ממשיכות לבנימינה.
 
IR4 בארץ?

רכבת IC3 עם... פנטוגרף!!!
למי שלא שמע... הגרסה החשמלית של ה-IC3 נקראת IR4! מופעלת במתח 25 קילו-וולט בתדר 50 הרץ, לכל מערך 4 קרונות, 4 דלתות בכל צד, ניתן לשלב מערך IR4 עם IC3 באותה רכבת! עכשיו נותר לי לשאול, האם יש סיכוי שנראה את הדגם הזה בארץ?
IR4 בארץ?
אמנם אני אישית אשמח לראות בארץ מערכי IR4 לאחר החשמול המיוחל, אולם רוב הסיכויים הם שלא נזכה לתענוג הזה, במיוחד בגלל שמדובר בתכנון בן יותר מעשור כבר, ושהקרונועים המיוצרים כעת בדנמרק עבור רכבת ישראל אמורים להיות האחרונים ממשפחה זו (שנתנה לעולם גם את ה-IC2 החביב). אלא אם כן נרכוש מערכים משומשים מהרכבת הדנית, כמובן. (דרך אגב, למיטב הבנתי אין זה פשוט, אם בכלל זה אפשרי, להסב את מערכי ה-IC3 להפעלה חשמלית - מדובר הרי במנועי דיזל עם תמסורת הדראולית, כך שיהיה צורך להיפטר מכל מערכת ההנעה הנוכחית, מה גם שאני לא יודע האם יש הכנה לפנטוגרף וציוד נלווה על הגג. ברור שזה אפשרי, השאלה היא האם לא יהיה יותר זול, מבחינת עלויות לכל החיים, לקנות רכבות חשמליות חדשות)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה