חישוב דמי האבטלה.

veredk12

New member
חישוב דמי האבטלה.

חיים שלום, ראשית הרשה לי להחמיא לתשובות המקצועיות בפורום. שאלה, אני חשבת שכר והרבה פעמים שואלים אותי עובדים שמסיימים לעבוד איך מחושבת האבטלה, השאלה שלי- איזה חודשים נלקחים לצורך חישוב דמי האבטלה, בהנחה שיש לי ברוטו ידוע בכמה ימים מחלקים אותו לקבלת ערך יום ( הכוונה 22,25 או 30) האם מהסכום הזה יורד מ"ה, ביטוח לאומי ובריאות כרגיל, שאלה נוספת - כל כמה זמן מקוזזים ארבעה ימים לצורך התשלום. ולסיום אי אפשר בלי- שנה טובה . תודה רבה מראש, ורד.
 
בהמשך לתשובתי מדובר ב-75 ימי העבודה אחרונים

ומתשלום זה יורדים גם המיסים ראי הסבר: אבטלה - ניכויים מתשלום הקצבה מהקצבה מנוכים מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. מס הכנסה מדמי האבטלה המשולמים לך ינוכה מס הכנסה במקור לפי סעיפים 164 ו-243 לפקודת מס ההכנסה והתקנות לפיה. פטור ממס הכנסה מי שיש בידו אישור על הנחה או פטור ממס הכנסה, ימסור אותו לפקיד התביעות לשם קבלת הפטור או ההנחה. לחילופין אפשר לפנות לפקיד השומה שבאזור המגורים לשם קבלת החזר מס. דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות מדמי האבטלה ינוכו דמי ביטוח לאומי לפי שיעור המינימום לדמי ביטוח לאומי 18 ש"ח (החל ב- 01.01.2008) , ודמי ביטוח בריאות 95 ש"ח (החל ב- 01.01.2010) לפי סכום דמי האבטלה. עבור 5 ימי האבטלה הראשונים מכל תקופה של 4 חודשים רצופים, לא ישולמו בעדם דמי אבטלה. עם זאת, זכאותך למספר הימים המרביים המגיעים לך אינה נפגעת.כלומר בסוף התקופה ניתן להשלים. שנה טובה גם לך.
 
למעלה