חיסון כיתה א - האם ניתן לקבל ללא אבעבועות ?

ברלה10

New member
חיסון כיתה א - האם ניתן לקבל ללא אבעבועות ?

בכיתה של בני (כיתה א) היתה מגפה של אבעבועות רוח מעל 10 מקרים בתחילת השנה עד סוכות (נדע במהלך השבוע כמה ילדי נוספים חלו בסוכות)
האם החיסון שניתן בכיתה א
חצבת-חזרת-אדמת mmr
אבעבועות רוח var
ניתן כחיסון אחד או 2 חיסונים נפרדים ?

הסיבה לתחלואה המרובה בכיתה היא שילוב של ילדים לא מחוסנים (מאוד מעצבן) 2 מהילדים האלו נזקקו לביקור במיון
ילדים מחוסנים אך למעשה לא מחוסנים - הכוונה ילדים שקיבלנו חיסון של גיל שנה אבל בשל גילם כבר בני 6.5 וטרם קיבלו את החיסון של כיתה א (בגיל 6)
מאוד מצער, שלא ידעתי (גם אחרים לא) שישלהקדים את החיסון השני לאבעבועות רוח ולקבלו אחרי מקסימום 5 שנים אחרת למעשה לא מחוסנים
המורה עדכנה שהיומספר מקרים קשים של אבעבועות ושמי שחלה במהלך החגים יעדכן אותה במייל כדי שביתת הספר יעודכן


מבינה שהפורום לא מחליף התייעצות עם רופא,
אשמח בכל זאת לדעת האם זה חיסון שקיים mmr ללא אבעבועות ? ואיפה ניתן לקבל אותו ?
האם ניתן לקבל רק mmr בבית ספר או בקופת החולים ?
האם אין בעיה במתן חיסון אבעבועות לילדים שזה אתה סיימו את המחלה ?
מתי ניתנים היסונים של כיתה א ?
 
פיצול חיסונים

שלום ברלה.

היה דיון בנושא זה כאן.

תפני ללשכה המחוזית של משרד הבריאות באזור מגורייך ותבקשי את החיסונים מפוצלים (MMR+V במקום חיסון אחד MMRV). אם יתנגדו, תפני אותם למחקר הבא:
רופאים בארה"ב לא ידעו שמספר תופעות הלוואי (פרכוסים) של חיסון ה MMRV (חזרת-חצבת-אדמת-אבעבועות רוח) הניתן בישראל גבוה יותר ממתן שני חיסונים נפרדים: MMR לחוד ו אבעבועות רוח לחוד. לאחר שהרופאים דווחו על הבדל זה - רק 20% מרופאי הילדים ו 7% מרופאי המשפחה אמרו שימליצו על חיסון ה MMRV לתינוק בריא בגיל 12-15 חודשים.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22975026

תשאלי אותם מדוע בישראל הם בכל זאת ממליצים על החיסון המשולב, בניגוד לעמיתיהם בארה"ב, שם הוחלט כמדיניות לחסן בשני חיסונים נפרדים בשל ההבדל בשיעור תופעות הלוואי.

אם הילד כבר חלה באבעבועות רוח, מדוע לחסן אותו נגד אבעבועות רוח?
 
מסקנה נכונה הסבר שגוי

אני מסכים איתך שאין שום סיבה בעולם שילד שכבר חלה באבעבועות רוח אחרי גיל שנה. עם זאת, המאמר שהבאת נראה לי קצת תמוה. במאמר מדובר בחיסון הMMRV בילדים בגיל 12-15 חודשים. אני מניח שהילד של ברלה אינו מחונן שהגיע בגיל שנה וחצי לכיתה א'. הפרכוסים מתרחשים אצל תינוקות, בעיקר בגיל חצי שנה, ותדירות הופעת הפרכוסים הוא 1:2,000 כלומר 0.05%. קצת פרופורציות רבותי. אני גם לא חושב שהכוונה כאן היתה לכך שרופאים לא ימליצו על קבלת החיסון בכלל, אבל בשביל זה אצטרך לשבת לקרוא את המאמר.

אני שוב חוזר, אני מסכים עם המסקנה לגבי המקרה הפרטי של אותו ילד, אבל ההפחדה של הפרכוסים סתם מיותרת.
 
ההפחדה שלך בלבד

לא מדובר בהפחדה. אלו הנתונים, זו המדיניות בארה"ב וזו דעת הרופאים לאחר שנחשפו לשיעור של פי שתיים תופעות לוואי בחיסון המשולב בהשוואה לשני חיסונים נפרדים באותו הביקור.
אם ב CDC לא חושבים ש "ההפחדה של הפרכוסים סתם מיותרת" והם, באחריות, ממליצים בארה"ב על הפיצול ואי שימוש ב MMRV, מה לך כי תלך למחוזות של הפחדה?!
 

ברלה10

New member
אני לא רוצה לחסן אותו לאבעבועות, רוצה רק MMR

אני אברר אם ניתן לקבל בבית הספר או בקופת חולים רק MMR
 

Otisco 12

New member
חיסון מופרד

ביתי חלתה באבעבועות ולכן בכיתה א ביקשתי רק MMR. אחרי הרבה טלפונים שבורים הגעתי אל האחות שחיסנה בכיתה וביקשתי זאת. להפתעתי היא אמרה אין בעיה...
החמודה קיבלה רק MMR.
בקיצור דרך בית הספר תבקשי את הטלפון של מי שמחסן.
בהצלחה.
 
למעלה