לגבי השאלה הראשונה שלך:
יש שתי גישות:
1. לא לחסן חתולים נשאי הרפס כיוון שהם למעשה "חולים" ואסור לחסן חתולים חולים, וכן זה יכול לדעת מצדדי הגישה לגרום להתפרצות המחלה.
2. כן לחסן חתולים נשאים כאלה (אבל להקפיד לא לחסן בתקופה שיש לוירוס התפרצות), וע"י כך למנוע התקפים חמורים של ההרפס. (כאשר יש התפרצות של הוירוס, זה יכול אפילו להוביל למוות במיקרים קשים.) החיסון בעצם "דואג" שהחתול יישאר נשא בלבד ולא ייגרמו לו התפרצויות.
אני אישית מצדדת בגישה השניה, ואף לקחתי כמה חתולים לחיסון, ששניים מביניהם כמעט בוודאות נשאי הרפס, והכל עבר בשלום.