חינוך נכון

חינוך נכון

אז הילדים גדלו ובאמת רואים שהם מקבלים חינוך "נכון",
כמו לפני שבוע למשל שהם סירבו לשמוע קלטת שירה של החסידות היריבה,
אף אחד פקינג לא זוכר על מה בכלל היה הריב,
אבל ריב היה? היה, אז הקלטת שלהם טריפה? טריפה,
הם גם למדו מהר מאוד איזה הכשר הוא ה"נכון",
ולמי "אנחנו" מצביעים,

או בקיצור כמו שכתבה מישהי,
להשאיר את השכל בחדר של הרבי.
 
קצת מהחינוך הנכון, כן תלוי בנו

הילדים מקבלים חינוך חרדי, וממש לא כדאי לבלבל אותם. אבל בהחלט אפשר לאט ובעדינות לחנך אותם לסובלנות.
אני לא אחנך אותם לפתוח אינטרנט, אין לי אפשרות לעשות את זה, אבל אני בפרוש אלמד אותם, בעזרת שאלות מכוונות, שגם לקבוצה החרדית היריבה, יש שירים יפים, יש דעות מענינות, גם אם לא הדעות "שלנו"...
יצא לי לשוחח עם בתי, על תופעה מסויימת בקהילה חרדית שלא אוהדים "אצלנו". היא דיברה בלעג ובוז, ואני כיוונתי אותה בכמה מילים, על תופעות בקהילה שלנו, שעלולות להראות מוזר לא פחות למישהו מבחוץ...
היא הייתה מופתעת, אבל הבינה.
אני הרווחתי, שהבת שלי לומדת לחשוב קצת מעבר לשטיפת המוח והלחץ החברתי, אבל בלי לסתור את יסודות החינוך שהיא מתחנכת בו.
אני מאמינה, שכך יקל עליה בעתיד, לראות את הדת ואת החיים בכלל, בראש פתוח וחושב.
 

הלנצח

New member
אם כבר אני הולך צעד קדימה

גם על חילונים וגויים ואפילו על ערבים. (למרות שכלל אינני שמאלי ח"ו).
אני כמובן עושה זאת בזהירות ובסוג משפטים שגם אם יצוטטו לא יפלילו.
אני מקווה שמשהו בכל זאת מחלחל.

סיפרתי כאן בעבר כי יום אחד זכיתי לקצת נחת.
סיפרתי משהו לבנות על מהר"ל מפראג, לא זוכר באיזה הקשר, ובת התשע אמרה: "אה, ההוא שהמציאו עליו שברא גולם"....
אז אל תגידו שאין נחת יהודית....
 

Unknown024

New member


 

הלנצח

New member
כי הסכסוך עם הערבים יש לו גם מוטיב פוליטי

"רגיל" ולא סתם שנאת האחר ושגעון גדלות של אתה בחרתנו.
הם לפעמים מתנהגים באמת באופן שהנפש המערבית מרגישה דחיה ובוז.
 
הרבה אנשים

מתנהגים באמת באופן שהנפש מרגישה דחיה ובוז.
זה לא הופך את האנשים מאותו מוצא, דת ,גזע, מין להיות פחותים ממך..
גם מוטיבים פוליטים לא יכולים להיות תרוץ להתנשאות על אדם אחר.
ואגב אני כן שמאלנית
 
כנראה שאת מרכז כמו רוב רובם של היהודים

הגרים בישראל.
אין כמעט מתנגדים להחזרת שטחים תמורת שלום.
העניין הוא שרובם מעוניינים גם בשלום.
 

הלנצח

New member
אני לא חושב שאי מי הוא פחות ממני בהגדרה

סיפרתי שאני משתדל שהילדים ידעו לכבד חילונים וגויים.
הוספתי, אפילו ערבים.
כי איתם יש לנו עסק ולפעמים הם עושים דברים קשים לעיכול, למרות שאני יודע להתייחס בפרופורציות ולהשתדל לא להכיל, ועדיין.
אני לא חושב שביטאתי התנשאות.

ואולי כאן המקום להזכיר שגם לחרדים הזכות להנות מאי השנשאות ואי הכללה.

זה ממש בסדר שאת שמאלנית.... זה נכלל במה שאני מחנך את הילדים לכבד חילוניים... סתאאאם...
 
טוב, הגולם ידוע ביהדות הליטאית כהמצאה מלבבת

ובכלל, לגדול כליטאי- זה לזלזל בכולם עד שאתה קולט שאפשר גם לזלזל בעצמך, כך שזה יוצא נהדר.
ובקשר לחינוך הילדים, אחרי שילדיי היו בטוחים שהגוי הוא כל מה שהגוי חושב על היהודי...
התחלתי להסביר להם שכל אדם הוא אדם הוא אדם. והכול תלוי באיך הוא מתנהג. הם מתיחסים לזה מאוד בפשטות.
 

הלנצח

New member
אותם ליטאים לא מתבלבלים לקרא מפי ר' חיים

וולוזינער, כי הגאון יכול לברא אדם "טרם היותו לאיש", ורק מחמת איזה מראה נמנע מכך.
זה סיפור בפני עצמו, עד כמה הליטאים (זה קורה להרבה, אבל אצל הליטאים [שאני חלק מקהלם] זה בולט יותר) לא מבחינים בחוסר העקביות באמונותיהם ובהשקפותיהם.
אם אתה קצת ימינה מהם, הרי אתה קנאי חסר תקנה, או משוגע ואם קצת שמאלה, אתה כופר.
בדיוק בדיוק כמוהם, אבל בדיוק, זה אלוהים.
 
אולי את מעדיפה

שרשורים עם הרבה ריגשי, וזה בסדר.
אני כבר עברתי את שלב הריגשי,
עכשיו אני בשלב הציני, לא כולם אוהבים,
וגם זה בסדר.
 
כשאומרים למישהי שהיא

נראית הרבה יותר צעירה, נראה לי תרגישי בסדר גמור :)
וברצינות, פוליטיקה זה חלק מהחיים מהעבר עד העתיד חוצה את כל המגזרים.
וכל עוד משתמשים בה בלי כפייה וללא שנאה זה בסדר.
 
לא הבנתי את משפט הפתיחה

אבל צודק. זה קיים בכל מקום. וזה מבחיל כמעט בכל מקום.
בחלק מהמקומות זה משעשע...
 

הלנצח

New member
חיפשתי פוליטיקה בשרשור ולא מצאתי

גם מתקשה להבין מדוע משהו שלא מעניין או אפילו גורם אי נוחות הוא "מבחיל".
 
מריבות

בין חסידויות, על כבוד אבוד, אינטרסים וכבוד.
תחושת בחילה היא משהו שאתה לא בוחר בו, יש דברים שהם פשוט מבחילים.
וזה סוג של חוסר נוחות.
 

הלנצח

New member
זה היה בכותרת וזה אכן יכול לגרום בחילה

אך השרשור כולו עוסק בדרך למנוע זאת מהילדים.
לכן לא הבנתי בכלל על מה את מדברת.
 
למעלה