חיי כלב תופעה מדאיגה ברעננה וכפרסבא

BellA עלמה

New member
חיי כלב תופעה מדאיגה ברעננה וכפרסבא

הרשויות המקומיות מאפשרים לבעלי חנויות לחיות מחמד להחזיק ולמכור כלבים וחתולים על אף שמומחים טוענים כי החזקתם בחנויות מזיקיה להם. אני אישית עבדתי בחנות לחיות מחמד בקניון רננים לפני שעברה בעלות פשוט הזדעזעתי . מאז אני מקפידה לא לקנות מחנויות שמחזיקות בעלי חיים יש מספיק ממה לבחור כתבה ידיעות השרון ע'מ 28
 

night mistress

New member
תופעה מוכרת ומדאיגה

בתור מנהלת עמותה שדואגת לרווחת בעלי החיים באיזור חדרה אני רוצה לומר לך שאני מכירה את המצב שאת מתארת והוא מזעזע.. בעלי חנויות מוכרים חיות כאילו שהם סוחרים בחפץ, הם לא מוחזקים בתנאים מתאימים ונמכרים ללא בירור למי שמציע סכום כסף סמלי, העיקר להעלות את אחוזהמכירות בחנות. לרוב הכלבים והחתולים שנמכרים בחנויות אלה מוצאים את דרכם לרחוב או להסגר העירוני מהר מאד, מיות רלציין מה הסוף שלהם שם, הם נרצחים תחת מעטה המילה "הרדמה"..
 

BellA עלמה

New member
מה ניתן לעשות בנידון?

חוץ מלהחרים את החנויות האלה? אניכבר לא קונה שם ובכל חנות שמוחרת חיות מחמד למה העמותות לא עושות משהו?
 

night mistress

New member
לכתוב מכתבים לכנסת

להפציץ את העיריות במכתבים של אזרחים.. לצערי לא ניתן לעשות כלום כי אין חוק שאוסר את זה באיזורים שלנו.. ולעיריה לא איכפת. לעמותות אין כח לעשות כלום,לא מבחינת כוחות נפשיים אלא מבחינת סמכות, אין לנו סמכות לעשות כלום.. הרבה פעמים הלכתי לדבר עם בעלי חנויות שמשאירים גורים בכלוב בשמש ללא מים, חטפתי צעקות ואיומים,אבל הכלב נשאר כמו שהוא כי לאף אחד מבעלי הסמכות לא איכפת ולרוב העמותות אין תמיכה של העיריה (בעצם לכל העמותות..).. מה שנשאר זה רק להחרים. תביני, כשהם מוכרים כלב הם לא רואים את מה שצפוי לנשמה שלו בעתיד, הם רואים את זה שהבן אדם שקנה אותו יקנה שק אוכל ב200 שח, קולר ורצועה ב50,חטיפים לכלבים בעוד 50,ספריי לפשפשים ב100,מלונה או מיטה לכלב וכן הלאה.. עצוב שסוחרים בנשמות.
 

BellA עלמה

New member
ראש המחלקה הווטרינרית רעננה

לא רואה בכך פסול : אם הכלובים מספיק גדולים והטיפול הווטרינרי ראוי
כאמור אני עבדתי ברננים (לפני שעבר בעלים) 4-5 גורים בכלוב (חתולים וכלבים) הריח מאזור הכלובים מזעזע גם היום המצב לא הרבה יותר טוב חשבתי שרעננה היא עיר נאורה מתקדמת (בתל אביב , הרצליה, הוד השרון העיריות כבר לא מחדשים רשיונות לעסק שמוכר חיות מחמד) נראה לי שה"ירוק" הזה קצת מסנוור אנשים
 

night mistress

New member
לא הייתי בונה על זה

מניסיון שלי הדברים הללו חסרי טעם, תקבלי הבטחות אבל כלום לא יזוז..
 

BellA עלמה

New member
ישפה עיניין כספי

כמה שיותר ככה טוב לצערי ברגע שמישהו מנסה להתערב בכיסו של האחר זהאו שנגמר לא טוב או סתם תקו. חניות לחיות מחמד זה עסק לכל דבר ככה שאת ה"ירוקים" שלי הם לא מקבלים (בתקווה שגם אחרים ינהגו כמוני. ברגע שרואים חיות בכלוב פשוט אומרים "מצטער אני לא קונה בחנות שמחזיקה חיות בכלוב משאירים שאת מה שרוצים לקנות בקופה ויוצאים(בלי המצרכים). ככה אני עושה אני גם מוסיפה משהו כמו "הייתי מאוד רוצה לקנות כאן אבל המצפון לא מאפשר לי" אני אומרת בקום רם שכל מי שנמצא בחנות ישמע גם.
 

qrst1 האחת

New member
נגדיל לעשות אם נפרסם באתר את שמות החנויות -

שמחזיקות חיות בכלוב...אולי כדאי לצלם את החנויות ולפרסם תמונתם באתר... חוצמזה, אני חושבת שהטיפול בנושא רגיש זה - הוא מתפקיד העירייה !!! יש לחוקק - חוק עזר עירוני האוסר למכור חיות מחמד בחנויות... ואני יותר ממאמינה שהעירייה תטפל בנושא לטובת בעלי החיים- ולנו אסור לאבד תקווה...
 

BellA עלמה

New member
את רוצה לקבל טביעה משפטית

על הוצאת דיבה ולשון הרע סבבה לך אני ממש לא. לכן נמנעתי מלפרסם שם את שם המדוייק של החנות (אבל כל אחד שמכיר את רננים מכיר את החנות)
 

qrst1 האחת

New member
על מה בדיוק אקבל תביעת דיבה?! על זה שאני -

מפרסמת שבחנות X- מוכרים חיות?! עלמה - הוצאת דיבה אקבל רק אם אין אמת בדבריי... ואני לא מתכוונת להמציא שם של חנות...
 

BellA עלמה

New member
הדרך היחידה לדעתי

פשוט לא לקנות בחנויות האלה. להכנס להסתכל מסביב , להגיד בקול רם שאת לא מסוגלת לקנות כאן ולצאת.
 

ש ק 1

New member
חיי כלב

חופש העיסוק קודם לדעתי ואין צורך להכביד על האזרח בחקיקות מיותרות ואם לא שמתם לב הרי בכנסת ישראל לא חסרים ח"כים משועממים אשר מרבים להציע הצעות חקיקה המכבידות על חיי היום יום . כדי לגרום לבעלי החנויות להפסיק את הפגיעה בחיות אין צורך בחקיקה אלא לאמץ את הצעתך ולהדיר רגלנו מהחנויות הנוהגות לפגוע בחיות ובכלל בכל אותם סוחרים אשר אינם מתחשבים בזולת. יחד אם זאת אבקש לשמוע ממך איזה פתרון את מציעה לכל אותם הורים הרוצים לקנות לילדיים חיית מחמד איפה ירכשו אותם.
 

BellA עלמה

New member
"לרכוש חיות"

אמממ יש כל מיני עמותות שאפשר דרכם להשיג" חבר קטן לחיים". כמו SOS חיות או תנו לחיות לחיות לא חייבים לחנות . אגב רוב החיות (חתולים , כלבים ומכרסמים) נמצאים שם בחנויות הם במצב בריאותי לא משהו. ומה הפלא אם יש עד 5 או 4 חתולים או כלבים בכלוב.
 
וגם - לפנות לד"ר שמחון

שכפי שהבהיר כאן - החלפת הבעלים בחנות החיות בקניון נעשתה בין השאר בעקבות לחצים של המחלקה הוטרינארית. כאשר יש עבירה על החוק - בכוחו של ד"ר שמחון לפעול בנושא. אם נתייחס לרשות כאל "אויבת", נאבד שיתוף פעולה חשוב ומקור עוצמה חשוב בכל הקשור לדברים שאנחנו רוצים ורוצות לשנות לטובה. ותמיד יש כאלו, הרי, בכל התחומים
 
החזקת כלבים בחנויות מחמד

לגבי השירות הווטרינרי, החזקת כלבים וחתולים בחנויות מחמד, אינה שונה במהותה מהחזקת בעלי חיים אחרים -ציפורים, מכרסמים ואפילו דגים. סבלו של בעל חיים (מכל סוג) המוחזק בתנאים לא נאותים, בין אם זה בחנות או אצל אדם פרטי, הינו פועל יוצא מתנאי האחזקה שלו - גודל המקום, תנאיו, תזונה, צפיפות, היעדר טיפול רפואי וכו'. אחזקת עלי חיים בחנויות מחמד מעוגנת בטיוטת "תקנות צער בעלי חיים ( הגנה על בעלי חיים ) (החזקה)", בה מפורטים כל התנאים הנאותים לאחזקת בעלי חיים למכירה - גודל הכלובים, כמות בעלי החיים בכלוב, ניקיון, תזונה ולרבות הדרישה לקיום פיקוח צמוד של רופא וטרינר אשר כל ביקוריו וטיפוליו יתועדו ביומן רפואי אשר יוחזק בחנות. השירותים הווטרינריים העירוניים - כפר-סבא רעננה, מקפידים כי בחנויות למכירת חיות מחמד, יוחזקו בעלי החיים לכל הפחות בתנאים המפורטים בתקנות. חנויות שאינן מסוגלות לספק לבעלי החיים תנאים מינימאליים אלו, אינן מורשות להחזיק כלבים וחתולים למכירה וכמות שאר בעלי החיים הנמכרים בחנות מוגבלת. בכל הקשור לחנות ברעננה, החלפת הבעלות לא נעשתה בכדי. לחץ של המחלקה הווטרינרית לשיפור תנאי האחזקה של בעלי החיים, איומים בצו סגירה ותביעה משפטית, הביאו בסיוע הנהלת הקניון, ליציאת ההנהלה הקודמת וכניסתה של הנהלה חדשה הממלאה את כל הוראות התקנות כלשונן. אין דבר קל יותר מאשר לומר "אין" ו"אסור". זו הדרך הקלה ביותר להסרת אחריות ובריחה מהתמודדות. בעלי חיים אשר לא יימכרו בחנויות מתאימות ותחת פיקוח, ימצאו את דרכם לשווקים, לרחובות ולמקומות פרטיים בהם לא תהיה לפיקוח הווטרינרי כל דריסת רגל או אפשרות לפקח על תנאי האחזקה. אנו מעדיפים כי בעלי החיים, יימכרו בתנאים סבירים ונאותים מאשר יוחזקו בצפיפות בכלובים, בחצרות בתים, יטולטלו בין שווקים או יוצגו לראווה ברחובות העיר תחת שמש קופחת, ללא שתיה או מזון מתאימים ובוודאי ללא מעקב או טיפול וטרינרי. אנו שמחים לקחת את האחריות ואיננו בורחים מן החובה הכרוכה בתפקידנו כמפקחים על החוק מכוח חוקי רישוי עסקים וצער בעלי חיים.
 

BellA עלמה

New member
ושוב..

עם לקנות חיות לדעתי עדיף או ב SOS חיות או בתנו לחיות לחיות(שם אתה לא רק קונה אלה גם מציל ) ואם לא בעמותות אזאפשר גיזעי אצל מגדל אישית אני לא אקנה בחנות שמחזיקה חיות בכלובים (במיוחד חתולים וכלבים). תודה לא-ל ישמספיק מבחר של חנויות בעיר.
 
למעלה