חייב עזרה

scobras

New member
חייב עזרה

אהלן קוראים לי שחר אני מאזור המרכז וקניתי לפני כמה זמן נחש רינג קליפורניה חמוד קטן בן שבעה חודשים בערך... אז ככה יש לי כמה שאלות א. באיזה גיל אפשר לדעת אם הוא זכר או נקבה כי אמרו לי שבערך בגיל שנה וחצי, אז זה נכון או לא????. ב. האם זה טוב לשים אותו ליד המחשב שלי כי אמר לי אותו אחד משהו בקשר לקרינה WTF???????? . ג. איזה תחתית כדי לשים לו בטרריום חול, קלקר עטוף בעיתון, דשא סינטטי, נייר טואלט מה לעזאזל צריך לשים??? ד. תודה לכל מי שיעזור לי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

SoulColector

New member
שלום שחר

א) לדעתי היא מספיק בוגרת לבידקת מניות כך אותה למומחה זוחלים הקורב או ללונטנר לבידקת מין ב) שום בעל חיים לא הייתי מציא לך לשים ליד מסך מחשב ג) אני בעד שווי עץ יותר טבעי עם אתה מחפש משהו שקל לנקות אז דשא סינטי מעולה בנתיים תסיים אותו על נייר סופג
 

scobras

New member
תודה אחי אבל.......

אבל וא לא ליד המסך הוא ליד המחשב עצמו..... פחחחחח... ומעל הסוני פלייסטיישן וליד המערכת סטאריו
 

scobras

New member
תודה אחי אבל.......

אבל וא לא ליד המסך הוא ליד המחשב עצמו..... פחחחחח... ומעל הסוני פלייסטיישן וליד המערכת סטאריו
 

רן333

New member
אנסה לענות:

א. כשמדובר בקליפורניה קינגסנייקים, אפשר לבדוק את מין הנחש בכל גיל. ב. אני לא יודע מהן ההשפעות של קרינה אלקטרומגנטית על זוחלים או על בעלי חיים אחרים (כולל אותנו), ואני לא בטוח שמישהו יודע. ג. אפשר לגדל קינגסנייקים על מגוון של סוגי מצע. השיקולים העיקריים בבחירת המצע הם כאלה: 1) יש לוודא שהמצע אינו רעיל עבור הנחש. 2) כדאי לבחור מצע שלא יזיק לנחש בצורות אחרות (יש סוגי מצע שעלולים להיבלע ולהזיק למערכת העיכול). 3) רצוי שהמצע יהיה נוח לא רק לנחש, אלא גם למגדל: כדאי שהמצע יהיה בעל כושר ספיגה טוב, זול, ונוח לניקוי. אם יש לך הרבה כלובים - כדאי גם שהמצע לא יהיה כבד מדי. 4) כשמדובר בנחשים שזקוקים לתנאי לחות מיוחדים (כמו מינים מסוימים של פיתונים ובואות, שזקוקים ללחות גבוהה יחסית, או מיני נחשים מדבריים שזקוקים ללחות נמוכה מאוד) - רצוי לבחור מצע שמאפשר לשמור על התנאים הרצויים. אבל אני לא חושב שהשיקול הזה צריך לעניין אותך: לקליפורניה קינגסנייקים אין דרישות לחות מיוחדות. 5) יש מגדלים שמעדיפים מצע שנראה טוב. (אצלי - השיקול הזה בא במקום האחרון.) אפשר לגדל נחשים על חול, אבל אני לא אוהב את המצע הזה: הוא כבד, כושר הספיגה שלו מוגבל מאוד, והוא אינו סופג ריחות רעים. מעבר לכך, הוא נוטה להידבק למזון ולהיבלע על-ידי הנחש, ואני לא יודע עד כמה זה רצוי. קלקר נשמע לי רעיון רע מאוד: הוא לא סופג, הוא מפריש אדים בעלי ריח די מדאיג, והוא מבודד חום מעולה, שימנע ממך לחמם את הכלוב מלמטה. יש כאלה שמשתמשים בדשא סינתטי, אבל אני לא מתלהב מהמצע הזה: אין לו שום יכולת ספיגה, ולדעתי הוא מכביד על ניקוי הכלוב. המצע שבו אני מעדיף להשתמש הוא שבבי אורן. כדאי לבחור שבבים גדולים יחסית, שאינם מכילים הרבה אבקה (נסורת). המצע הזה הוא בעל כושר ספיגה מעולה, ויש לו יכולת מסוימת לנטרל ריחות רעים. (היכולת הזו חשובה כשמדובר במכונות אכילה וחירבון כמו קליפורניה קינגסנייקים.) יתרון חשוב נוסף של שבבים הוא האפשרות לנקות את המצע בחלקים: כשאתה מאתר הפרשה כלשהי בכלוב, אתה יכול פשוט לאסוף אותה, ואת השבבים שבאיזור שלה, ולזרוק אותם. זה הרבה יותר נוח, לטעמי, מהחלפת המצע כולו בכל פעם שיש קצת לכלוך. גם עיתונים הם מצע לא רע, וכך גם מוצרי נייר אחרים שיש להם כושר ספיגה (נייר סופג או מוצרים דומים). עם זאת, אני חושב שניקוי הכלוב פשוט ונוח יותר כשהמצע הוא שבבי אורן.
 

scobras

New member
וואוו מפורט טווודע האאא ו....

סליחה שאני מציק אבל לפני כמה זמן קניתי לו ולדות קפואות (10 ולדות) אבל הבעיה איתן זה שהן נורא גדולות..... הוא הצליח לאכול כבר איזה חמש מהן אבל הוא נראה כאילו הוא נורא מתאמץ וגם לוקח לו הרבה זמן.... זה מסוכן בשבילו או מצוין ???? ושוב תודה על העזרה אתם חוסכים לי המון דאגות :)
 

gazon

New member
רן תגיד איך אתה שומר שהנחש לא יאכל

את שבבי האורן? אתה מאכיל מחוץ לטירריום? אז זה מנטרל את האפשרות של להשאיר טרף מת ללילה לנחשים בישניים לא?
 

רן333

New member
אני אכן מעדיף שהם לא יבלעו שבבים,

ולכן אני משתדל: א. לדאוג לכך שהטרף יהיה יבש, וכך לא ידבקו אליו שבבים. ב. להסיר שבבים מהטרף תוך כדי הארוחה, אם אני מאתר שבבים כאלה. למרות המאמצים - מדי פעם נבלע איזה שבבון קטן, וכשגידלתי פיתונים בורמזיים - נבלעו אפילו יותר משבב אחד או שניים. אף פעם לא נתקלתי בבעיה כלשהי שנגרמה עקב כך. כשגידלתי זעמניים ביישנים - השארתי טרף על מצע שבבים, ולא הייתה לי שום יכולת לבצע "מעקב וניקוי" תוך כדי הארוחה. למרות זאת - גם כאן לא נתקלתי בשום בעיה. היום אני לא מגדל שום ביישנים. אצל הפיתונים המתכדרים שלי - או שהם ממש לא רעבים, ואז - לא יעזור אם תשאיר להם את הטרף בכלוב, או שהם מתנפלים עליו מיד.
 

gazon

New member
תודה על התשובה רן רק עוד שאלה...

אני יודע שכרגע אתה מגדל אם מכשיר שמחמם מהלמעלה של הכלוב.. אבל רציתי לשאול אולי בעבר גידלתה בחימופ פשוט. אם כן נתקלתה אולי בהבדלים בחום בין על המצע ומתחת לו? בגלל שלנחש יש אפשרות להתחפר ... צריך לדאוג לזה?
 

רן333

New member
בעבר חיממתי כלובים גם בעזרת

כריות חימום שממוקמות מתחת לכלוב. כאשר הכלוב ממוקם בחדר קר, באמת יש הבדלים משמעותיים מאוד בין הטמפרטורה על פני המצע ובתוכו. מעבר לכך, עובי שכבת המצע בכלוב משפיע על הטמפרטורה על פני המצע. אבל עם כל זה - לא זכור לי שהעניין גרם לבעיות מיוחדות. בד"כ הקפדתי לא להשתמש בשכבת מצע עבה מדי, ולמקם בכלוב מחסה מעל לחלק המחומם ומחסה נוסף מעל לחלק הקריר יותר. זה, בתוספת בקרת הטמפ' וצמצום האוורור (לצורך צמצום הפרשי הטמפ' בין החלקים השונים של הכלוב) עבד לא רע.
 

gazon

New member
רן תגיד...

נראה לך אפשרי לשים משהו בזמן האכלה נגיד לשים נייר סופג בשביל למנוע מהאוכל לגעת בנסורת? זה ילך או שישר הם יהפכו את זה? ועוד שאלה זה שטיות? כי קראתי פעם שיכולים להיכנס להם שבבים ללכסכסים?
 
אתה יכול להשתמש במגבת בשביל לייבש

את הטרף ואחרי זה להניח אותו בטרריום על נייר עיתון או נייר סופג. אם תניח אותו ישר על הנייר יש סיכוי שהנייר ידבר אליו וזה יפריע לו באכילה.
 

רן333

New member
אתה יכול לנסותלהאכיל על עיתון.

כמו שיונתן כתב - כדאי לייבש את הטרף לפני כן. את השאלה השניה שלך לא הבנתי. נסה לנסח אותה מחדש.
 

gazon

New member
או קיי השאלה השנייה

שמעתי פעם שיש סיכוי שיכנס נסורת לכסכסים של הנחש בבטן.. וזה יכול לגרום לזיהום זה נכון או שטיות?
 

רן333

New member
אף פעם לא נתקלתי בבעיה שנגרמה

עקב מגע של קשקשי הגחון בשבבי אורן נקיים בטמפרטורה סבירה. אני כן מכיר תופעה של זיהומים חיידקיים שמתפתחים בקשקשי הגחון עקב מגע רצוף עם מצע לח מדי, מלוכלך מדי, קר מדי או חם מדי. זיהומים כאלה יכולים להיות קלים ויכולים להיות חמורים. במקרים חמורים - הם יכולים להרוג את הנחש.
 

gazon

New member
חחח ראית שתי שגיעות כתיב במילה אחת

אמממ סבבה אז אומר שלא נתקלת. אתה מדגיש את העניין שאלה שבבי אורן? יש הבדל? בין זה לנסורת?
 

אילון פ

New member
הוא משתמש

במה שאתה מכנה נסורת. רק שזה לא נסורת, זה שבבי עץ אורן. נסורת זה האבק שנוצר מניסור עצים.
 

scobras

New member
סליחה שאני מציק אבל...

לפני כמה זמן קניתי לו ולדות קפואות (10 ולדות) אבל הבעיה איתן זה שהן נורא גדולות..... הוא הצליח לאכול כבר איזה חמש מהן אבל הוא נראה כאילו הוא נורא מתאמץ וגם לוקח לו הרבה זמן.... זה מסוכן בשבילו או מצוין ???? ושוב תודה על העזרה אתם חוסכים לי המון דאגות :)
 

naja

New member
זה לא מסוכן.

אם הוא מצליח לבלוע ולא נוצרת בליטה עצומה, והוא מצליח לעכל את הולדה בלי להקיא, לא יקרה לא שום דבר רע.
 
למעלה