חייבת עזרה...

daniela1975

New member
חייבת עזרה...

שלום לכולם, אני אם חד הורית לילדה בת שנתיים. בן זוגי ואני נפרדנו לפני כ-8 חודשים (הילדה הייתה בת שנה וחודשיים). היא ואביה לא בילו זמן רב ביחד, ולמעשה נוכחותו בבית לא הורגשה. לאחרונה, ילדתי החלה לקרוא "אבא" לכל גבר בסביבה. חשוב לציין כי היא קוראת "אבא" לגברים אשר מבלים עם ילדיהם, וכאשר אלו מכנים את אביהם "אבא". ילדתי מדברת באופן שוטף, היא מפותחת מאוד מבחינה וורבלית ומבינה למעשה את כל אשר נאמר בסביבתה. היא מתראה עם אביה בכל סוף שבוע (בנוכחותי - כבקשתו), היא נהנית להיות עמו, אך בסוף היום (ולעיתים לפני סוף היום) היא נפרדת ממנו לשלום מרצון. במהלך השבוע היא מדברת עליו לפעמים ומדברת עמו בטלפון. הייתי רוצה לדעת כיצד עליי להתמודד עם עצם היותה מכנה כמעט כל גבר "אבא"? (לא יודעת אם מיותר לומר שהדבר לעיתים מביך אותי מאוד, במיוחד כאשר מדובר באנשים זרים) תודה דניאלה
 

avikk

New member
לא ציינת מה את עושה כשזה קורה

אם זה היה קורה לי, הייתי אומר לילדה: "הוא אבא של הילד/ה החמוד/ה שלו, אבל לא אבא שלך, נכון מתוקה?? בואי נתקשר לאבא שלך ותגידי לו שלום" או כל משהו אחר דומה בסגנון... לדעתי התופעה מראה על חסר בנוכחות אבהית למרות הקשר הדי שוטף. יכול להיות שזוהי גם מניפולציה והפרחת בלון מצידה, בייחוד אם את מפגינה מבוכה בפניה במצבים כאלה... בהצלחה !!!
 
ילדה בת שנתיים -לא הייתי עושה עניין

היא שומעת את הילדים קוראים: 'אבא' וקוראת כך גם. הבן שלי קרא לסבא שלו 'אבא' לאורך תקופה ארוכה - כי כך אני קוראת לו. כיון שלי הוא קורא: 'אימא' - סבתא תמיד היתה 'סבתא'. עם הזמן, וזה יקרה תוך מכסימום שנתיים-שלוש), היא תבחין בין 'אבא' שלה לבין אבות אחרים. צריך לזכור, שילדים לאורך שנים ארוכות פונים להורי חבריהם כ 'אבא של...' או 'אימא של...'
 

m i c h a l i

New member
מסכימה עם נאוה ועדי

היא תתנהג בדיוק כפי שאת משקפת לה אם תהיי נינוחה ותסבירי לה כשהיא טועה היא תבין בסופו של דבר מבלי שישארו לה משקעים מהעיניין. חשוב לא לצעוק או להתעלם אלא פשוט להסביר. גם אצלנו , כמו אצל נאוה , היא היתה קוראת לסבא שלה אבא ותקופה מסוימת אפילו לא טרחתי לתקן אותה ( מה לעשות, הוא באמת היה יותר אבא בשבילה משאביה יהיה אי פעם) אבל היא למדה בעצמה בסופו של דבר
 

נירה63

New member
לא לעשות ענין גם הבן שלי כך אמר

היום הבן שלי בן 9 אולם כשהיה בן שנתיים וחצי החל לקרוא לכל גבר שראה "אבא". כשהתיעצתי אמרו לי לא לעשות ענין מזה אלא אמרתי לו נכון זה אבא של הילדה , ולעיתים גם לא עשיתי עניין. הכל עבר חלף...מאז שהבנתי שאבא של בני לא יהיה בתמונת גידולו של בני, הייתי מאוד ברורה עם עצמי ועם בני וכך שהיום לבן שלי אין בעיה עם מי אבא של מי...וכל ענין של לקרוא אבא עבר חלף...
 
לדעתי..

היא רואה ילדים שקוראים לאביהם אבא, לכן היא רואה בדמות גברית אבא, וזה טבעי, לדעתי זה יעבור לה
 
למעלה