חיוג בתחנת נהריה

מצב
הנושא נעול.

tzvika pick

New member
חיוג בתחנת נהריה

חיוג בתחנת נהריה
משהו שאני לא מבין בתחנת נהריה.. התחנה היא DEAD END - לרכבת שמגיעה לשם אין לאן להמשיך, כי המשך המסילה עובר על הכביש הראשי של נהריה, ואינו בשימוש. אז מה עושים עם רכבות גרורות קטר שמגיעות לתחנה? איך הם מסתובבות?! (בעצם, עכשיו שאני חושב על זה, אותו דבר קורה גם בתחנה בבאר-שבע)
 
רעיון ה"מו-דו"

חיוג בתחנת נהריה
משהו שאני לא מבין בתחנת נהריה.. התחנה היא DEAD END - לרכבת שמגיעה לשם אין לאן להמשיך, כי המשך המסילה עובר על הכביש הראשי של נהריה, ואינו בשימוש. אז מה עושים עם רכבות גרורות קטר שמגיעות לתחנה? איך הם מסתובבות?! (בעצם, עכשיו שאני חושב על זה, אותו דבר קורה גם בתחנה בבאר-שבע)
רעיון ה"מו-דו"
קיצור של מושך-דוחף....... (Push-Pull) ברכבות גרורות הקטר, הנהג פשוט עובר לצידה השני של הרכבת, שבה יש תא ניהוג ששולט מרחוק על הקטר, בתא הנהיהוג יש מכשור זהה למכשור שבקטר. נניח שבנסיעה לנהריה הקטר מוביל, ואחריו הקרונות (מצב מושך) בנסיעה דרומה, עובר הנהג לצד שני, וכך הוא מעביר את הרכבת למצב דוחף. ברכבות הישנות יותר (קרונות "חומים" וקרונות "מטלקה", אני מניח (וממש לא בטוח) שיש 2 קטרים ב2 צדי הרכבת, והקטר ה"נגרר" נמצא בהילוך "סרק" ברגע שלא משתמשים בו.
 

tzvika pick

New member
בקרונות מודו אין בעיה...

רעיון ה"מו-דו"
קיצור של מושך-דוחף....... (Push-Pull) ברכבות גרורות הקטר, הנהג פשוט עובר לצידה השני של הרכבת, שבה יש תא ניהוג ששולט מרחוק על הקטר, בתא הנהיהוג יש מכשור זהה למכשור שבקטר. נניח שבנסיעה לנהריה הקטר מוביל, ואחריו הקרונות (מצב מושך) בנסיעה דרומה, עובר הנהג לצד שני, וכך הוא מעביר את הרכבת למצב דוחף. ברכבות הישנות יותר (קרונות "חומים" וקרונות "מטלקה", אני מניח (וממש לא בטוח) שיש 2 קטרים ב2 צדי הרכבת, והקטר ה"נגרר" נמצא בהילוך "סרק" ברגע שלא משתמשים בו.
בקרונות מודו אין בעיה...
כי הנהג אכן יכול לעבור לצד השני של המערך ולנהוג משם. אבל מה קורה עם קרונות גרורי קטר רגילים, בהם אין קרון ניהוג בצד השני? למיטב ידיעתי, רק בקו פרברית-חיפה-קריות מופעל מערך גרורי קטר (שאינם מודו) עם שני קטרים בשני צדי הרכבת, ובשאר הקווים מבוצע חיוג של הקטר. עכשיו השאר היא, איך מחייגים בנהריה או בבאר-שבע? או שפשוט לא שולחים לשם רכבות שאינם מודו?
 

four seasons

New member
לגבי נהריה...

בקרונות מודו אין בעיה...
כי הנהג אכן יכול לעבור לצד השני של המערך ולנהוג משם. אבל מה קורה עם קרונות גרורי קטר רגילים, בהם אין קרון ניהוג בצד השני? למיטב ידיעתי, רק בקו פרברית-חיפה-קריות מופעל מערך גרורי קטר (שאינם מודו) עם שני קטרים בשני צדי הרכבת, ובשאר הקווים מבוצע חיוג של הקטר. עכשיו השאר היא, איך מחייגים בנהריה או בבאר-שבע? או שפשוט לא שולחים לשם רכבות שאינם מודו?
לגבי נהריה...
יש אפשרות חיוג, הרכבת עוצרת כ200 מטר לפני הכביש הראשי, יש שני מסילות וכ100 מטר לפני הכביש הראשי של נהריה, הקטר עובר למסילה המקבילה באמצאות איקס (לא מכיר את המונח המקצועי לזה), הקטר חוזר אחורה ובאמצאות מעבר נוסף חוזר למסילה ומתחבר לצידה השני של הקרונות וחוזר אחורה מעט מהתחנה, המצב דומה גם בתחנת החאן בירושליים, לגבי באר שבע אין לי מושג, אם תשים לב תראה שבחזרה (כשמדובר בקטרים ישנים) תראה שהם הפוכים.
 

four seasons

New member
אגב, אם תשימו לב...

לגבי נהריה...
יש אפשרות חיוג, הרכבת עוצרת כ200 מטר לפני הכביש הראשי, יש שני מסילות וכ100 מטר לפני הכביש הראשי של נהריה, הקטר עובר למסילה המקבילה באמצאות איקס (לא מכיר את המונח המקצועי לזה), הקטר חוזר אחורה ובאמצאות מעבר נוסף חוזר למסילה ומתחבר לצידה השני של הקרונות וחוזר אחורה מעט מהתחנה, המצב דומה גם בתחנת החאן בירושליים, לגבי באר שבע אין לי מושג, אם תשים לב תראה שבחזרה (כשמדובר בקטרים ישנים) תראה שהם הפוכים.
אגב, אם תשימו לב...
בין תחנת רכבת מרכז לתחנת השלום ניתן גם לבצע חיוג ממש באמצע בין שני התחנות הרכבת יכולה לעבור בין המסילה הראשונה לשניה, אני חושב שהסיבה היא שלפני שבנו את תחנות השלום וההגנה היתה מתבצעת שם חיוג, מישהו/י יכול/ה לאשר או להכחיש??
 

fireman

New member
אפשר להעביר את הקטר

בקרונות מודו אין בעיה...
כי הנהג אכן יכול לעבור לצד השני של המערך ולנהוג משם. אבל מה קורה עם קרונות גרורי קטר רגילים, בהם אין קרון ניהוג בצד השני? למיטב ידיעתי, רק בקו פרברית-חיפה-קריות מופעל מערך גרורי קטר (שאינם מודו) עם שני קטרים בשני צדי הרכבת, ובשאר הקווים מבוצע חיוג של הקטר. עכשיו השאר היא, איך מחייגים בנהריה או בבאר-שבע? או שפשוט לא שולחים לשם רכבות שאינם מודו?
אפשר להעביר את הקטר
לצד השני של הרכבת באמצעות 2 מסילות מקבילות ו2 מסוטים בדומה לנעשה בהחלפת רכבות העוברות זו מול זו על מסילה אחת ודורשות החלפת מסילה. מצורף שרטוט
 

fireman

New member
"מחלפים" מסוג זה נמצאים

אפשר להעביר את הקטר
לצד השני של הרכבת באמצעות 2 מסילות מקבילות ו2 מסוטים בדומה לנעשה בהחלפת רכבות העוברות זו מול זו על מסילה אחת ודורשות החלפת מסילה. מצורף שרטוט
"מחלפים" מסוג זה נמצאים
בכל תחנת רכבת כמדומני
 

Dani Bukhman

New member
פעולת החיוג בתחנות כמו נהריה וב"ש

חיוג בתחנת נהריה
משהו שאני לא מבין בתחנת נהריה.. התחנה היא DEAD END - לרכבת שמגיעה לשם אין לאן להמשיך, כי המשך המסילה עובר על הכביש הראשי של נהריה, ואינו בשימוש. אז מה עושים עם רכבות גרורות קטר שמגיעות לתחנה? איך הם מסתובבות?! (בעצם, עכשיו שאני חושב על זה, אותו דבר קורה גם בתחנה בבאר-שבע)
פעולת החיוג בתחנות כמו נהריה וב"ש
בתחנות הללו ישנו מסוט/"מפלג" שממוקם לקראת סוף הרציף, כ-15 מטר בערך מקצה המסילה במקרה של תחנת ב"ש, ובמקרה של נהריה- המרחק הוא מהכביש. לאחר שהקטר עובר למסילה השניה, הוא חוזר אחורה, ובאמצעות "מפלג" נוסף הוא חוזר למסילה הראשונה ומתחבר לצדה השני של הרכבת. לפעמים הוא גם דוחף אותה עוד טיפה בשביל שתגיע לקצה הרציף.
 
דבר כזה קיים גם בכ"ס....

פעולת החיוג בתחנות כמו נהריה וב"ש
בתחנות הללו ישנו מסוט/"מפלג" שממוקם לקראת סוף הרציף, כ-15 מטר בערך מקצה המסילה במקרה של תחנת ב"ש, ובמקרה של נהריה- המרחק הוא מהכביש. לאחר שהקטר עובר למסילה השניה, הוא חוזר אחורה, ובאמצעות "מפלג" נוסף הוא חוזר למסילה הראשונה ומתחבר לצדה השני של הרכבת. לפעמים הוא גם דוחף אותה עוד טיפה בשביל שתגיע לקצה הרציף.
דבר כזה קיים גם בכ"ס....
אבל שם ממש לא משתמשים בו....
 
תשובה מלאה ומדויקת - דוז פוואנ!

פעולת החיוג בתחנות כמו נהריה וב"ש
בתחנות הללו ישנו מסוט/"מפלג" שממוקם לקראת סוף הרציף, כ-15 מטר בערך מקצה המסילה במקרה של תחנת ב"ש, ובמקרה של נהריה- המרחק הוא מהכביש. לאחר שהקטר עובר למסילה השניה, הוא חוזר אחורה, ובאמצעות "מפלג" נוסף הוא חוזר למסילה הראשונה ומתחבר לצדה השני של הרכבת. לפעמים הוא גם דוחף אותה עוד טיפה בשביל שתגיע לקצה הרציף.
תשובה מלאה ומדויקת - דוז פוואנ!
 

fireman

New member
מה שאתה מסביר כאן זה בדיוק מה

פעולת החיוג בתחנות כמו נהריה וב"ש
בתחנות הללו ישנו מסוט/"מפלג" שממוקם לקראת סוף הרציף, כ-15 מטר בערך מקצה המסילה במקרה של תחנת ב"ש, ובמקרה של נהריה- המרחק הוא מהכביש. לאחר שהקטר עובר למסילה השניה, הוא חוזר אחורה, ובאמצעות "מפלג" נוסף הוא חוזר למסילה הראשונה ומתחבר לצדה השני של הרכבת. לפעמים הוא גם דוחף אותה עוד טיפה בשביל שתגיע לקצה הרציף.
מה שאתה מסביר כאן זה בדיוק מה
שציירתי בשרטוט
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה