../images/Emo4.gif אופסס...טעות! פליטת מקלדת.
כתבתי בטעות המסגד הלבן - וצ"ל כמובן "מסגד זייתוני", הנמצא מדרום למרחץ ג'זאר. המסגד הוא קדום. לדעתו של זאב גולדמן הוא במקורו מסגד איוּבִּי שעבר בתקופה הצלבנית שינוי, ונוסף לו האגף המזרחי עם הכיפה המשנית (אולי הפכו את המסגד לכנסיה?), וחזר אח"כ להיות מסגד. יש חולקים על הקביעה שהוא איובי, וטוענים שהוא אולי פאטימי, אך ללא ספק הוא מאוד קדום. כאמור: חזית העמודים של מסגד זייתוני היא מתקופת דאהר אל-עמר, כפי שאומרת הכתובת מעל הכניסה (1754-5). הקישוטים מעל דלת המסגד ולפניה הם ככל הנראה מתקופת ג'זאר. בתמונה: קישוט בחצר, לפני הכניסה למסגד זייתוני. הקישוט הוא חיקוי לסגנון העיטורים הביזנטי. הקישוט, וכן גם חלק מחומרי הבניה ושברי הקרמיקה מוכּרים ממסגד ג'זאר. שוב: סליחה על הטעות שבהיסח הדעת
כתבתי בטעות המסגד הלבן - וצ"ל כמובן "מסגד זייתוני", הנמצא מדרום למרחץ ג'זאר. המסגד הוא קדום. לדעתו של זאב גולדמן הוא במקורו מסגד איוּבִּי שעבר בתקופה הצלבנית שינוי, ונוסף לו האגף המזרחי עם הכיפה המשנית (אולי הפכו את המסגד לכנסיה?), וחזר אח"כ להיות מסגד. יש חולקים על הקביעה שהוא איובי, וטוענים שהוא אולי פאטימי, אך ללא ספק הוא מאוד קדום. כאמור: חזית העמודים של מסגד זייתוני היא מתקופת דאהר אל-עמר, כפי שאומרת הכתובת מעל הכניסה (1754-5). הקישוטים מעל דלת המסגד ולפניה הם ככל הנראה מתקופת ג'זאר. בתמונה: קישוט בחצר, לפני הכניסה למסגד זייתוני. הקישוט הוא חיקוי לסגנון העיטורים הביזנטי. הקישוט, וכן גם חלק מחומרי הבניה ושברי הקרמיקה מוכּרים ממסגד ג'זאר. שוב: סליחה על הטעות שבהיסח הדעת