חיבור משאבת החום של החימום התת ריצפתי לדוד מי צריכה

toffi77

New member
חיבור משאבת החום של החימום התת ריצפתי לדוד מי צריכה

אני רוצה לבקש מהחברה שמתקינה לי את החימום התת-ריצפתי על משאבת חום לשים לי ברז חשמלי שיאפשר לי להזרים את המים מהמשאבת חום דרך דוד המים של מים הצריכה .
הברז ישלט ע"י מפסק שמחובר לבקר שאני שולט עליו (את זה כבר אני אממש בעצמי) ויאפשר או שהמים מהמשאבת חום יעברו דרך דוד המים או שיעשו BYPASS ויזרמו ישר למעגלי המים התת ריצפתיים.

השאלה שלי היא איזה דוד מים אני יכול להשתמש בו שיש בו גם את כל המערכת של הדוד שמש וגם צנרת של מחליף חום שדרכה אני יכול להזרים את המים ממשאבת החום?

יש הרבה יתרונות למערכת הזאת:
1 - הבאת מי הצריכה לטמפ' של 35-45 מעלות ואז החימום הישיר ע"י החשמל לא צריך להשלים הרבה.
2 - דוד המים מהווה מעין מיכל אגירה של חום כך שמשאבת החום תעשה פחות כיבויים והדלקות.
3 - בימים מאוד קרים בהם המשאבת חום מתקשה לספק מספיק חום לחימום הבית (אם זה בכלל יקרה) ניתן להשלים חום למערכת ע"י החימום החשמלי. ברור שזה יצרוך הרבה הספק, אבל לפחות יאפשר חימום הבית ומדובר על ימים ושעות ספורות מאוד.

אשמח אם מישהו יוכל להכווין אותי לדוד מים כזה.
 

toffi77

New member
רק רוצה להסביר נקודה חשובה...

אני לא ממליץ לכל אחד לעשות את המנגנון הזה כיוון שיש כאן עניין של הבנת המערכת ושליטה חכמה שאני מתכוון להכניס.
אתה לא רוצה שמשאבת החום תזרים מים דרך הדוד כאשר הדוד מתחמם או מחומם כבר ליום מ-45 מעלות. במצב כזה אתה בעצם תקרר את הדוד ובעצם תחמם את המים שמוזרמים מתחת לרצפה בעזרת הדוד החשמלי שזה ביזבוז של הספק/כסף וגם לא יהיו לך מספיק מים חמים למקלחת.
הרעיון הוא להזרים את המים דרך הדוד רק בשעות היום שאין צורך במקלחות, ובתנאי שהמים בדוד לא מעל 45 מעלות (אחרת אנחנו בעצם מקררים את מי הדוד וחבל) ובתנאי שהתנאים בחוץ לא קרים מידי והמשאבת חום עובדת ביעילות טובה (COP גבוה) , ובתנאי גם שצריך לחמם את הבית מאפס.
&nbsp
בקיצור - יש לי תכנון מפורט של מה אני רוצה לעשות, וגם אני רוצה לנסות כל מיני דברים מתוך עניין אישי...
 
למעלה