ה' סולח
אחד מהדברים המופלאים היא התשובה. אם אדם חטא לה' השאיר לו ה' פתח לתשובה. שנאמר "כי לא אחפוץ במות הרשע כי אם ישוב רשע מדרכו וחיה" , ועוד נאמר " כי לא אחפוץ במות המת" ,ועוד "רשעת הרשע לא יכשל בה ביום שובו מפשעו". הכין ה' דרך לחוטאים שישובו אליו . עקרי התשובה הם : עזיבת החטא , להצטער על החטא ולקבל לא לשוב על חטא זה. מה הוא רחום אף אתה רחום מה הוא חנון אף אתה חנון. אנו מצווים להדבק במדות ה' . אם ה' מוחל וסולח אחרי שאדם התחרט , אנחנו על אחת כמה וכמה שצריכים להיות סלחנים כלפי הבריות. ומי שיהיה סלחן לבריות גם לו משמים יסלחו ולא יקפידו עליו. בפרט אם האדם הצטער כמה וכמה פעמים , אל לנו להיות קשים להתפיס. הוו מתלמידיו של אהרון: אהרון היה מפייס בן אנשים וכך הרבה שלום בעם. אנא מכם יהודים רחמנים השתדלו לסלוח ולמחול. ה' מוחל אנחנו לא????? ממני הצעיר אייל