חזרנו מאילת

הילד כבר גדול

קיסר הדור צעיר, מתחיל לקבל צבעי בוגר (שימו לב לפס הצהוב מתחת לסנפיר הגב).
 

חי בר

New member
כן, לאט לאט אני מתחיל לאסוף תמונות

של חברי הפורום... יש לי כמה תמונות נחמדות של ניב והנסיכה וספה בשביל ה-"בוק" שלהם. בעיקר של הנסיכה כי אני לא אוהב את הסנפירים (הישנים, ז"ל?) של ניב
גם קותי מדגמן (ללא ידעתו?) בשירה, הקרפיון והשייכת לג´ורג´ (רק עכשיו ירד לי האסימון מאיפה הכינוי, בעקבות השרשור הקודם). ועכשיו YOU TOO מנטה, נתפסת בעדשה במסע הצלב להצלת הדגים המדוכאים ובעוד כמה פוזות מעניינות
אם אצליח להשיג סורק נגטיבים אז אני אוכל לשרשר קצת...
 

Alto

New member
תודה שהפרינססה פשוט יותר פוטוגנית

מה אתה מאשים את הסנפירים המיסכנים? אני למשל מודה שאני מצלם בעיקר מורנות.
 

Princes Vespa

New member
דווקא במים הוא הפוטוגני מבינינו

מעל המים, הדעות חלוקות
אפילו ביקו טען שלניב יש לוק של דוגמן תת מימי. (וביקו הוא סמכות עליונה בעניינו הלוק מעל ומתחת למים).
 

ביקו

New member
ניתן לעם לומר את דברו ../images/Emo88.gif

זו הנסיכה בסביבתה הטבעית
 

ביקו

New member
ולמען שלום הבית...

הצלילה בזוגות מקבלת משנה תוקף. נ.ב החליפה של ניב היא היחידה בארץ עם ריצ´רץ במקום המסורתי ותחשבו על זה.....
 

אילוניק

New member
ניב אתה מפסיד בענק לנסיכה

חשבתי אולי יש לך סיכוי במים אבל גם שם אתה בעמדת נחיתותות תבוא אליי תקבל קצת שיעורים וגלי יופי אולי המצב ישתפר נכון לכרגע הנסיכה לוקחת בענק
 
ולסיום - צער בע"ח ופגיעה בערכי טבע

נפגשנו (חי בר ואני) ביום שישי עם אליאב דגן מנהל שמורת האלמוגים. שוחחנו בין השאר גם על פיזור מלכודות במפרץ אילת (גם באיזורים שלא מוגדרים כשמורה) אומנם יש אנשים שיש להם רישיון היסטורי להניח מלכודות אבל המלכודות הללו חייבות להיות מסומנות בתגית עם שם הדייג, דייג כזה מחוייב למיין את השלל שלו ולשחרר דגי שונית (כאמור ערכי טבע מוגנים). במידה ובצלילה אתם נתקלים במלכודת כזו (בלי תגית) מדובר במלכודת לא חוקית - מומלץ לפתוח מלכודת כזו, מומלץ עוד יותר להשחית אותה, והכי חשוב, לזכור איפה זה היה ולדווח לפקחי הרשות (וגם בפורום, כדיי לוודא שהפקחים עושים את עבודתם). הפקחים מחרימים את המלכודות וקונסים את העבריינים. ודעה שלי על דיג במלכודות - מי שמניח מלכודת בערב נותן לדגים שנתפסו בה לסבול עד הבוקר מסטרס, דגים אלה מאבדים את צבעיהם וחלקם מתים, למרות שתיאורטית דגים אלה הם דגי שונית שאמורים להיות משוחררים. הדייג מנצל את פגרי הדגים כפיתיון למחרת.
 

חי בר

New member
וחוץ מזה שוחחנו עם הפקח על ממשק

הצוללים המפורסם שיצא לדרך. הרעיון עוד לא גובש עד הסוף, ולטענתו הוא מחכה ומקבל בברכה פידבקים של צוללים "פרטיים" אז לדעתי כל מי שחשוב לו ויש לו מה להגיד ונמצא באילת שינסה לתפוס אותו לשיחה. הרעיון הכללי של הממשק הוא הגבלת *כמות* הצוללים בשמורה שהוכרזה רשמית באוגוסט השנה- מחוף המגדלור ועד כמה עשרות מטרים ממסוף טאבה. המכסה הסופית לא נקבעה עדיין, מדובר על סדרי גודל של כ-8000 צלילות בשנה לאתר. לא ברור אם זה "צלילות" או "צוללים". אנחנו אמרנו לו שחייבים להשאיר מקום במכסות האלו *גם לצוללים פרטיים*. איך הם יצליחו לשריין מקומות גם לצוללים שלא מעוניינים בצלילה מודרכת, כיצד יספרו אותם -> צריך למצוא לזה פתרון הגיוני. אחת האפשרויות היא שיהיה דף רישום במועדונים שבו נוכל להרשם (ואולי תוך תשלום של שקל או משהו בסגנון). לא ברור אם זה אפשרי או לא אבל אנחנו חייבים להבהיר ולעמוד על שלנו שלא ניתן להגביל את הצלילה במקום הזה למודרכות בלבד! אם נתעקש ונהיה מספיק עקביים ואם כולנו נרתם למאמץ יש סיכוי שגם יקשיבו לנו וגם יתחשבו... דרך אגב, מהמספרים שמדובר עליהם כרגע נראה שגם למועדונים יהיו זמנים קשים כי זה מספר די קטן לעומת כמות הצלילות השנתית באילת. בד בבד עם סגירת האזור מנהל השמורה טען שהוא במשא ומתן (או במגעים) לפתוח/לפתח אזורים חדשים על מנת לשחרר לחץ ולאפשר למועדונים גם מתן אטרקציות חדשות לצוללים. הכוונה להוספה של אתרים לצלילה מסירה, איזשהו אזור בקרבת הנמל, סידור הגעה נוחה לאתרים בחוף הצפוני וכו´. גם כאן יכולה להיות לנו לא מעט השפעה ואולי כדאי גם להפעיל משקל בכוון הזה. גם פה יש בעיות. למשל, כדי לאפשר הגעה נוחה לאתרים בחוף הצפוני הפעילות של סירות בחוף קיסוסקי עלולה להפגע וכו´. בסופו של דבר יש מקום מוגבל מאוד וכולם רוצים להנות (ולהתפרנס) ממנו. לפי מה שהבנתי יש גם תקן לפקח אזורי שאליו ניתן יהיה לפנות עם תלונות על כלובים לא חוקיים בכל מיני מקומות והוא יוציא את הכלובים מהמים וגם בסמכותו לקנוס את העבריין... נחיה ונראה.
 

חי בר

New member
כמובן שהשטח מהמגדלור ועד לטאבה

זה בנוסף לשמורה הנוכחית (בן הרוש- אוניברסיטה).
 

שרקי..

New member
האם הם הולכים לגדר את האזור?

ואם לא איך הם ישלטו בכמות הצוללים שמורידים המועדונים ויותר קשה צוללים עצמאיים? 8000 צלילות זה ממש לא הרבה בהתחשב שכל פעם שאני באילת אני צולל שם לפחות צלילה אחת או שתיים.
 
עוד פרטים

בשלב ראשון לא ייגדרו אבל יהיו סיורים על החוף (כבר היום יש יותר סיורים לאורך החוף הדרומי) וגם יהיו פקחים במים. כחלק מההכרזה של האיזור כשמורה נוספו תקני לפקחים באיזור. לגביי מספר הצוללים, בתקופה הטובה הגיע מספר הצלילות בכל אילת ל300 אלף צלילות בשנה (מכל הסוגים - כולל קורסים ואינטרו) הכיוון הוא שבשטח שמוגדר כשמורה יהיו שישה אתרים שבהם ייתבצעו צלילות, שאר האיזורים יהיו סגורים לצלילה, בכל אחד מששת האתרים האלה ייתבצעו 8000 צלילות בשנה, בסה"כ 48 אלף צלילות. באיזור מבן הרוש צפונה לא תהיה הגבלה על כמות הצלילות ולא לשכוח ששני אתרים מאוד פופלאריים - הסטי"ל והיתוש לא מוגבלים בכמות הצלילות. יש לקוות שבמקביל יוסדרו אתרי הצלילה בחוף הצפוני (מנסיון אישי - יופי של איזור) ותתאפשר צלילה מסירה באיזור בנמל. המכסות עוד נמצאות בדיונים, אבל הדיונים הם בעיקר בין עמותת המועדונים לרש"ט, לנו היה חשוב להבהיר שצלילה מודרכת היא לא תרופת פלא לשמירה על הסביבה ולפעמים היא משיגה תוצאה הפוכה. חושב היה לנו שקולם של צוללים פרטיים שאין להם שיקולים כלכליים יישמע. לכל מי שחושב שיש לו מה להציע, לטעון נגד וכו´ יכול לבוא לשמורה ולבקש לשוחח עם אליאב, התרשמנו שמדובר באדם אוהב צלילה ששמח להקשיב לטיעונים כאלה ואחרים.
 
אני מבין שזה לא מעניין אף אחד ?

כנראה שדווקא הודעות על אכול כפי יכולתך בניו יורק ניו יורק ב 49 ש"ח זה מסוג הדברים שמעניינים את הפורום המכובד הזה. בקיץ כשיכפו עליכם צלילות מודרכות אל תתפלאו.
 
למעלה