חזרנו לפני חצי שעה מאופקים.

חזרנו לפני חצי שעה מאופקים.

יצאנו שמחים וטובי לב ברבע לשש, מתוך כוונה להגיע לעצרת ולצאת הביתה. בדרך ראינו עשרות רכבים איתנו באותו כיוון. בצומת מסמיה עמדנו בפקק ובחצי מהמכוניות (כולל שלנו...) נשלפו מפות דרום הארץ. הגענו עד קילומטר מצומת גילת, 4 ק"מ לפני אופקים והצומת המוליכה לעיר. אין מעבר. המשטרה חוסמת את הפניה לכיוון אופקים. למה? הרי העצרת חוקית?! ירדנו מהכביש לדרכח עפר צדדיות, התבחבשנו שעה + והצלחנו להתקדם עוד 2 ק"מ. משם כבר צעדנו ברגל, על נשינו וטפינו, ביחד עם עוד המוני בית ישראל. מבוגרים וצעירים, דתיים, חילוניים וחרדים. בכניסה לעיר התיישבנו על מדשאה לאכול משהו, ליד משפחה נחמדה שהגיעה מקצרין. סביבנו היו אנשים משוהם, ת"א, הקריות ואפילו שכנה שלנו מאם המושבות... מסביבנו אלפי שוטרים, מי שירד מהכביש הוחזר אליו בצעקות, הגמד הסביר לילד שפגש שם ש"אלה לא חיילים. זה שוטרים." הנסיכה לא הצליחה להבין למה אסור לנו להגיע לעיר בארץ. גם השוטרים שניסינו לקבל מהם תשובה למה נמנעת מאיתנו הכניסה ברכב לאופקים הודיעו שנפסיק לבלבל להם בשכל ואלה הוראות המפכ"ל. הצטרפנו לצעדה (כי כמובן שכבר פיספסנו את העצרת...) לכמה מאות מטרים נוספים וכשהיא נעצרה עשינו אחרוה פנה בצעידה של 2 ק"מ חזרה לרכב. מבחינתי זה אחד הימים העצובים בחיי.לא האמנתי שזה יכול לקרות כאן, בישראל 2005. אז כן. זה קורה.
 
כל הכבוד לכם../images/Emo45.gif

נורא רציתי גם להצטרף. אני מקווה שזה יהיה היום הכי עצוב, ושלא נגיע למראות קשים יותר.
 

הילהל

New member
לא אכנס איתך לזה

רק פתאום חשבתי, איזה קטע זה שרק בזמנים כאלה אנשים מתחילים להכיר את הנגב. כפר מימון, שדרות, אופקים. מפות, נסיעות, צעדות. חבל שלא מכירים את הנגב היפה שלנו גם סתם ככה. לטיול, לביקור, לעצור בדרך אילתה (בחיי אין ואקום בין גדרה לאילת).
 
בטח שיש!

המפות היו לבדיקת הדרך הקצרה ביותר להגיע... מי לא היה בנחל הבשור המקסים? בפארק אשכול? רק בשל קוצר הזמן לא ביקרנו אתמול משפחות שגרות בדרום (גם משפחה וגם חברים)
 

הילהל

New member
רבים לא היו

אני זוכרת שאתם הייתם. אבל אני מכירה רבים רבים שבטוחים שאין מה לראות בין גדרה לאילת. ושאוהבים להתבדח על זה שבקסטינה יש תחנת מעבר גבול, ושלשאול אותי באיזה מטבע משתמשים בבאר שבע זה נורא מצחיק. אני תוהה כמה מבין המפגינים מגיעים לנגב בלי קשר לנושא. סתם לטיול או חופשה. ולא רק על המפגינים אני תוהה, אלא על מרבית העם היושב בציון. אני מודה שבאופן הכי אגואיסטי בעולם אני מרוצה ממה שהפינוי יכול לעשות לנגב. אני אשמח אם כל האוכלוסיה האיכותית של הגוש תשאר בתחומי הנגב. ואולי בזכותם ובזכות כוחם לעשות ולהזיז דברים תפתח גם לי הדרך לחזור הביתה.
 
זה בהנחה שישחררו אותם מהגולאג.

הנשים משדרות שעמדו לידינו אמרו שגם כשנופלים קסאמים אין כ"כ הרבה שוטרים במקום. אשה שרצתה להכנס לדרך לאופקים נדרשה ע"י המשטרה להציג ת.ז. כי בלי תעודה לא ניתן להכנס לאופקים. ועל זה אף אחד לא מדבר. אף אחד לא שואל באיזה סמכות חוקית המשטרה סוגרת כביש לעיר ולהפגנה חוקית לגמרי.
 
ובאיזו סמכות משטרה מאזינה

האזנות סתר כבר עשרות שנים? באיזו סמכות המשטרה עוצרת אנשים בלי להביא אותם לפני שופט? ברגע שנותנים להם כוח- זו רק שאלה של זמן עד שהכוח יופנה פנימה- אלינו.
 

Kalla

New member
לא נראה לי שזה ככה.

מי שלא מגיע לטייל בנגב זה אנשים מהסוג הלא מטייל, שנוסעים לנופש למלון באילת או בטבריה וממילא רובצים כל היום בבריכה. הם מגיעים רק למרכזי תיירות מרכזיים ונוחים. נכון, יש הרבה כאלה, אבל הם לא יגיעו גם למסלולים ברמת הגולן והגליל, גם לא להרי אילת, ובקיצור - לא ממש יכירו את הארץ. אלא שאוהבים לנסוע כדי לטייל, להכיר ולראות יגיעו גם לנגב.
 

ענבל30

New member
לא מדוייק...

רבים מהמטיילים מחפשים יעדים רק בצפון הארץ (או במרכז) פשוט כי לא מכירים את הנגב ולא יודעים מה יש שם - ואיכשהו הצפון נתפס כיותר אטרקטיבי, יותר קרוב ויותר מהנה. הנגב נראה להם רחוק, שומם, משעמם... אם אותה כמות מטיילים שמגיעה לצפון היתה מגיעה גם לדרום, הנגב היה נראה אחרת, ומצב התיירות בו היה נראה אחרת.
 

צימעס

New member
זה כי ליותר אנשים יש חופש בקיץ

גם אנחנו לא נוסעים לנגב בקיץ, אלא רק בחורף. ואז יש פחות ימי חופש (וגם פחות תזזית-נסיעתית).
 

אמיר.

New member
לפחות על הציבור הדתי אי אפשר לומר

שהוא לא מכיר אלא את מדינת גדרה-חדרה... אני מבטיח לך שרוב המפגינים היו בנגב בטיול (לא רק בדרך לאילת). לי אישית זו היתה הפעם הראשונה בשדרות, אבל ממש לא הפעם הראשונה באופקים. אני שמח שאת רואה בנו אוכלוסיה איכותית, אבל זה לא אומר שאנחנו פאונים עלמגרש שחמט, חילים שניתן להציב בכל מקום לפי גחמת השלטון (שונא את הביטוי 'נשלחתם לשם על ידי ממשלות ישראל' בעעעעה מי שלח ? המדינה הציעה ויש מי שנענה לאתגר. מי שלח אנשים לרמת גן מי ?)
 

sipi1

New member
הנציגים שלי חזרו (רובם) לפנות בוקר

אני נשארתי עם הילדים בבית, רק הבוגרים נסעו עם אבא שלהם. הפעם נחשפתי דווקא לצד השני של ההפגנות : כנראה כמו שכל הגליליים בורחים באוגוסט דרומה - כי כל ס"מ פנוי בצפון מכוסה במטיילים, כך היתה גם תנועה ערה מגוש קטיף צפונה. זכינו לארח קבוצה גדולה של משפחות מגוש קטיף, שבאו להתאוורר קצת מהמתיחות. רציתי לספר על משפחה מיוחדת שהתארחה אצלנו, אבל הסיפור שלה כל כך יוצא דופן שלא יהיה קשה לזהות אותם - ולכן אני לא יכולה לספר, אבל מוכרחה לומר שפגשנו אנשים מדהימים. עוד ועוד משפחות - מלאי אמונה ועוצמה, לא "נערי גבעות" ולא פורעי חוק - אנשים כמוני וכמוכם, שעובדים מגדלים משפחות בכבוד גם כאשר גשם של "חפצים מעופפים" מסכן את חייהם יום יום. כאשר פורטים את התמונה לפרוטות - חקלאי שעלול לאבד את מפעל חייו, חייל שליבו נקרע בין צוים סותרים, והרבה אנשים "סתם" שכואבים את השבר והקרע - אולי אפשר לראות מה הסכנה האמיתית בכל התהליך הזה.
 

שי ז.

New member
אני לא יודע מה גרם למשטרה

לשנות את דעתה (וחבל שהיא שינתה את דעתה במקום לטפל במי שחורג מתנאי רישיון העצרת) אבל ביום שני המשטרה עמדה בצומת גבעתי וכיוונה את התנועה כך ששירות המפגינים יוכלו לעבור מבלי להתעכב. כנראה שהשמחה שלי על שיתוף הפעולה היתה מוקדמת מידי.
 
הצחקת אותי.

(ביום שני לא היתה עצרת. היא היתה ביום שלישי) חברים שהיו בשדרות ביום ג' סיפרו על צוואר בקבוק שיצרה המשטרה בכניסה לעיר ועל פקק שהשתרך במשך 5 ק"מ. אתה לא ראית את השוטר שצעק עלינו שבושה מה שאנחנו המתנחלים עושים לילדים שלנו (הגמד דוקא נהנה. הסתובב ביד אחת עם כוס ביגלה ויד אחת עם כוס שבלולים שאסף מאיזה שיח. כל הזמן בדקנו שהוא לא אוכל איזה שבלול בטעות...) מה שעשתה אתמול המשטרה היה לא חוקי. נקודה. בושה וחרפה. הדמוקרטיה מתה בנתיבות בשבוע שעבר ונקברה קבורת חמור אתמול.
 

יפעת 27

New member
עצוב לי מאוד לשמוע ../images/Emo10.gif

עצוב לי מאוד לשמוע שבישראל 2005 מונעים מאנשים - שאכפת להם במידה כזו שהם מוכנים לסוע לקצה השני של המדינה - להביע את מחאתם בצורה חוקית ולגיטימית. אני באופן אישי מאוד מעריכה אנשים שקמים ועושים מעשה - משנים מסדר יומם, ומהרגליהם הקבועים כי המדינה כ"כ חשובה להם, והולכים למחות נגד מה שנראה להם לא נכון (ושוב כל עוד זה במסגרת חוקית). בלי כל קשר לדעותי בנושא העצרת (הפוכות לגמרי
)
 

שי ז.

New member
בשדרות היתה עצרת ביום שני

ושם המשטרה דווקא עזרה בכיוון התנועה. פקקים היו כי תשתית הכבישים באיזור פשוט לא בנויה לכזה עומס תנועה וברור שהמשטרה תבדוק מי מגיע (מופרעים יש בכל הצדדים ולא לולחים סיכון שמישהו יחליט לפוצץ את העצרת). לגבי מה שתיארת אני מסכים איתך שאין מקום למנוע הגעה של אנשים לעצרת מאושרת ולגבי אותו שוטר חבל שלא לקחתם את הפרטים שלו בצירוף שמות של כמה עדים על מנת להגיש נגדו תלונה כי אדם כזה לא ראוי להיות איש חוק.
 
עזוב. מבחינתי משטרת ישראל מחוקה.

אין לי שום אמון במשטרה שמבצעת פקודות בלתי חוקיות כמו הטלת סגר על ערים בישראל. גם לא בבתי המשפט שמשחררים למעצר בית בוגר שזרק רימון למלתחות של בית"ר י-ם ובנס לא גרם לנפגעים בנפש אלא "רק" נזק כבד לרכוש, אבל עוצרת עד תום ההליכים ילדות בנות 14 על העלבת שוטר אחרי שהשתתפו בחסימת כבישים (וסעיף האישום נגדם הוא העלבת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. וזהו.) מערכת משפט שביהמ"ש העליון שלה לא מהסס להתערב בכל נושא, אבל בנושא עצירת האוטובוסים לא מצא לנכון להכריע .
 

שי ז.

New member
אין קשר לשוטר בשטח

הוא מקבל הוראה והוא צריך למלא אותה בלי קשר למה שהוא חושב עליה אבל ברגע שהוא מכניס דיעות אישיות כשיקול לביצוע או אי ביצוע תפקידו תוך פגיעה באזרח מקומו לא במשטרה.
 
למעלה