'חזרה בתשובה' עולה כסף

מטרניך

New member
דברי חכמים בנחת נשמעים.

ו... מבין ארבע הקטגוריות הידועות אני שייך ל'נוח לכעוס ונוח לרצות'. מי ש'קשה לכעוס ונוח לרצות' מתקרב כבר למשיח בן דוד או, לפחות, לאליהו המבשר. אני שייך גם לאוהבי המלאכה ושונאי הרבנות, ובייחוד אינני סובל את אלה העושים אמונתם קרדום לחפור בו. אני מקווה שגם אתה.
 

מטרניך

New member
לא, אבל יש לי כבוד למסורת היהודית.

וחוץ מזה אני אוהב לקרוא בתנ"ך ולפעמים - כשהזמן מרשה - קורא גם דף גמרא.
 

danielhope

New member
אז למה יש לך בטן כ"כ מלאה

על הרבה דתיים ואורחות חייהם? (גם לי יש הרבה מחלוקות על הרבה מהם, אך לא ברמה כזו של קיצוניות)
 

מטרניך

New member
עניתי לך כבר למעלה:

>> 3. אינני שונא דת או דתיים. הדת צריכה ליהפך לעניינו הפרטי של האדם. איש באמונתו יחיה, אבל על חשבונו.<< הדגש הוא 'על חשבונו'.
 

meindelbium

New member
צודק ב-100%../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

וכולם צריכים במקרה הזה ללכת כעדר נגד ההתרבות חסרת הפרופורצינ לא רק אצל היהודים אלא גם אצל הערבים
 

eviv

New member
למה לצוטט רק חלק מן הכתבה../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

מה הם האינטרסים מה בדבר כל שאר הכתבה העוסקת בכמה העובד מנסה להשיג עבודה קבועה אך לא מצליח? למה להסתיר חלק זה? " ליאון וחדווה אוסקר נשואים 10 שנים, ויש להם שישה ילדים - הגדולה בת חמש, הקטנה בת חודש. לפני כחמש שנים חזרו בתשובה, וכיום הם מתגוררים בדירת עמידר ברחוב עליית הנוער בקרית שמונה. חדווה בת ה-30 מתקשה לעבוד בגלל הלידות התכופות, וליאון בן ה-33 פוטר לפני שבעה חודשים מעבודתו האחרונה. מאז הם מתקיימים מהבטחת הכנסה ומקצבאות ילדים של הביטוח הלאומי, ואינם מרוצים. "אנחנו לא רוצים לקבל הבטחת הכנסה וביטוח לאומי", אומר אוסקר. "בחיים לא נזקקתי לנדבות, תמיד עבדתי. מיום שניגשתי ללשכת התעסוקה החיים שלי נהרסו: לא מספיק שנותנים רק 3,200 שקל עכשיו מקצצים מזה, מעלים מחירים ועוד רוצים שנשלם חשמל, מים וארנונה". ..."
 

מטרניך

New member
הביקורת שלך איננה במקומה כי הבאתי

את כל הכתבה בקישור. בהודעה שלי ציטטתי קטע שניראה לי כחשוב ביותר בסיפור ונתתי לקוראים את האפשרות לקרוא את כל הכתבה. על מה אם כן הביקורת שלך?
 

eviv

New member
כאמור

הקטע שכתבת: "מאיפה יש לאנשים שבראשית חייהם כבוגרים החליטו בשם אמונתם החדשה להתחיל להתרבות כמו שפנים החוצפה לבוא למדינה בתביעות לממן את ההובי שלהם ואת תאוותיהם המיניות?" לא התייחס לכתבה שנאמר בה שהאנשים המדוברים לא רוצים קיצבאות ורוצים עבודה שחסרה בשוק כיום... בציטוט שלך לא אובייקטיבי וחלק מן ההודעה שלך סותרת את הכתבה כמו מה שהבאתי כאן...
 

מטרניך

New member
אתה לא מסוגל להבדיל בין ציטוט לדעה?

מה שאתה מצטט ממני זאת דעתי עליהם ולא ציטוט מהכתבה. הבנת הניקרא היא לא הצד החזק שלך. תנסה לקרוא שוב.
 

Alexco

New member
LOL

האמת היא שהבנת הנקרא שלך היא זו שנכשלה כאן. כשהוא דיבר על הציטוט הוא דיבר על הציטוט שציטטת מהכתבה, ולא על הציטוט שהוא ציטט אותך (אליו הוא התייחס כ"חלק מההודעה שלך" או משהו בסגנון)
 

מטרניך

New member
אתה מאשר שקשה למצוא שמאלני קיצוני

הגון ודובר אמת. השקפת העולם הטוטליטארית שלהם מעוותת אצלכם את הנורמות הבסיסיות של ההתנהגות האנושית. האמת הופכת אצלכם ל'פאוודה'. לכן גם קשה למצוא פאשיסטים וגזענים הגונים ודוברי אמת. אתם מאוד דומים במבנה הנפשי שלכם לימין הקיצוני. רק להחליף את הקידומת ואי-אפשר להבדיל ביניכם. הינה מה שהוא כתב: >>בציטוט שלך לא אובייקטיבי וחלק מן ההודעה שלך סותרת את הכתבה כמו מה שהבאתי כאן...<< אדרבא, תביא את הציטוט שלי מהכתבה ותוכיח שאינך שקרן.
 

Alexco

New member
אני משועשע

מיכולת ההסחפות העצמית המדהימה שלך, ולעניינו - "הציטוט שלך לא אובייקטיבי וההודעה שלך סותרת את הכתבה כמו מה שהבאתי כאן" חלק א: "הציטוט שלך לא אובייקטיבי" משמע, משום שבחרת לצטט חלק מסויים מן הכתבה ו'להשמיט' את החלק האחר, גילית סובייקטיביות צינית. חלק ב:"חלק מן ההודעה שלך סותרת את הכתבה כמו מה שהבאתי כאן" משמע, החלק מן הכתבה שבחרת 'להשמיט' סותר את הדיעה שהבעת על הכתבה, ומעמיד אותך באור מגוחך למדי. ועוד משהו: תלמד מה זה טוטאליטריות לפני שאתה משתמש במילה הזאת. גם השימוש המנותק לחלוטין מן המציאות שעשית במילה זאת העמיד אותך באור מגוחך, וחבל, כי אני חושב שהפוטנציאל שלך גבוה יותר. בברכת "אתם מאוד דומים במבנה הנפשי שלכם לדובי קוטב", הטוטאליטריסט!
 

מטרניך

New member
בוא ננתח את טענותיך:

ברגע שאני מצטט קטע מכתבה ברור שהוא 'סובייקטיבי' כי אני - הסובייקט - בחרתי אותו. אני לא אמרתי שהקטע שבחרתי מייצג את כל הכתבה. אני מצטט אותו קטע שניראה לי כמשמעותי וזאת זכותי. עד כאן אתה איתי? אילולא הייתי מביא בקישור את כל הכתבה היה לך יסוד לטעון שאני 'משמיט את החלק האחר'. אבל אני הבאתי את כל הכתבה בקישור כדי שכ"א יוכל לקרוא ולהתרשם. אז איפה ה'השמטה'? להאשים מישהו על שהוא ציטט קטע אחד מכתבה ולא קטע אחר או את כולה זה פשוט לא רציני ומגוחך. ככה מלמדים אותך לעשות בתיכון? כשם שמותר לך שתהיה לך דעה על הדברים המתוארים בכתבה, כך מותר גם לי. בשבילך העיקר הוא שהם (לטענתם) מחפשים עבודה. בשבילי העיקר הוא שבעקבות חזרתם בתשובה לפני חמש שנים (על כך אין וויכוח) הם החלו להתרבות בקצב מהיר בעוד שבחמש השנים הראשונות לנישואיהם, כשהם היו חילוניים ועבדו, הם לא הביאו ילדים לעולם (כניראה השתמשו באמצעי מניעה שעכשו אסורים עליהם). אלה עובדות שאינן במחלוקת. ועוד עובדה שאיננה במחלוקת היא שמאז שהם חזרו בתשובה והחלו להתרבות הם הפכו לנטל הולך וגדל על הציבור, ושהם הביאו ילדים לעולם מבלי שדאגו לפרנסתם. על סמך אמונתם והתנהגותם בחמש השנים האחרונות מותר להניח שהם לא ישימו עכשו סכר לייצר ההתרבות שלהם, אלא ימשיכו לקיים את מצוות פרו ורבו בהנחה שהציבור משלם המיסים ימשיך לממן אותם. כל ייתר הדברים בכתבה הם טענות של צד זה או אחר (חיפשו/לא חיפשו עבודה, יש/אין עבודה) השנויות במחלוקת וסתם ספקולציות.
 
למעלה