כן, אבל יש הבדל כי הספרדית לא נכתבת
ומעולם לא נכתבה באותיות עבריות ואילו הלאדינו מאז ומתמיד נכתבה באותיות עבריות. בעיון בספר של פרופ' דוד בוניס "קולות מסלוניקי היהודית" שבו הוא מתאר את חיי היהודים הספרדים עד לפני המלחמת העולם השניה, ניתן לקרוא קטעי עתונות בלאדינו (ג'ודיזמו ספאניול)מאותה תקופה ובהם מילים כגון- אומוריסטיקה(הומור), אונור (כבוד), אוספיטאל(בי"ח), אוריב'ילי(נורא) ועוד... לדעתי יש בזה הוכחה לכך שהחוקים אינם חדשים.