חוק שילוב יצא לדרך

Diana M

New member
שאלות בענין שילוב פרטני

ריקי, אני חוששת שאין מדובר ב"עוד" משכורת אחת. את מתארת מבנה של מרכז טיפולי. וכאלה פועלים כמעט בכל ישוב. נניח והפתרון שלך באמת בר ביצוע, זה אומר להכפיל ויותר את סל המשאבים. הרי לא יעלה על הדעת שבית ספר רגיל הקולט נניח, שניים שלושה ילדים אוטיסטים לא יקבל שעות יעודיות (סל שילוב) לצורך כך. אז ינתנו שעות בבית הספר וינתנו שעות אחר הצהריים והינה המשאבים הוכפלו. ותקציב זה הרי שורש הבעיה. ומה עם שרותי סייעת ? אם בבית ספר לחינוך מיוחד ניתן להכניס שתי סייעות כתה של שמונה ילדים ולתת מענה, הרי שבבית ספר רגיל יש צורך להחזיק שתי סייעות עבור שני ילדים. ומה לגבי שרותים של רופא, לעיתים מספר רופאים (פסיכיאטר, נוירלוג,) ועובדות סוציאליות? ומי ידריך את הצוות בכתה הרגילה? ומי יעבוד עם הילד מחוץ לכתה הרגילה, על פי תוכנית הלימודים האישית שלו? או שאת חושבת שניתן להעלות על הדעת שילד כזה ישב שש-שבע שעות בכתה הרגלה וילמד על פי תוכנית הלימודים הרגילה ללא שום יאיים במשך היום? ומה לגבי ישוביים קטנים הממוקמים בפיזור ג"ג גדול? כמו בצפון למשל.. האם ניתן להקים מרכז כזה ולהסיע אליו ילדים פעמיים בשבוע אחר הצהריים? כאשר משך זמן הנסיעה יכול להגיע לשעה ויותר? הרי לא יהיו מספיק ילדים עבור מרכז בכל יישוב. או שמא הגיוני לצפות כי יוקם מרכז עבור כל שני ילדים? ומי יסיע? מי יממן את עלות ההסעה למרכז? הילדים הרי אינם שייכים לחינוך המיוחד ואינם זכאיים להסעות. זה אומר שוב התגייסות של ההורים ומה לגבי הורים שאינם יכולים לממן מכיסם הסעות? ומה דין שנת לימודים מוארכת? האם ניתן לצפות שבבית ספר רגיל ימשיכו ללמוד שני ילדים בלבד? ריקי, הדברים ממש לא פשוטים. קיימים יתרונות רבים במסגרות של חינוך מיוחד, אין להקל ראש ביתרונות אלה, הן לגבי הילדים והן לגבי ההורים. אך אני מאלה החושבים שיש לפעול באופן מעשי על מנת בכל זאת לקדם את השילוב הפרטני הלכה למעשה. אך חייבים להודות כי זו לא משימה כה קלה או פשטנית לביצוע. דיאנה
 

doroniz

New member
שילוב פרטני

דיאנה - הדיונים לגבי דרכי ביצוע לשילוב בכלל ולשילוב פרטני בפרט לא התחילו אתמול ולא שלשום. אנשי האגף לחינוך מיוחד ניהלו דיונים עם ההורים ובלעדיהם - הוקמו ועדות וצוותי חשיבה (כולל ועדת מרגלית הידועה). בפועל, תלמידי השילוב הפרטני (=יחידני) יוצאים נפסדים מכל הכיוונים וזה תהליך שנמשך כבר מספר שנים. התוצאה היא שרק משפחות בעלות אמצעים יכולות לבצע שילוב שכזה, ומצד המערכת עלול להיווצר מצב שילד שהתקדם ויכול להשתלב במערכת החינוך הרגילה (ובכך חוסך למערכת אלפי שקלים) יצטרך לחזור לחינוך המיוחד ובעתיד ליפול כנטל כבד יותר על החברה. חבל שקברניטי החינוך, הרווחה והכלכלה לא רואים לטווח רחוק - דיונים אינם מועילים אם לא מוציאים אותם לפועל !!!! דורון.
 

doroniz

New member
חוק השילוב - חדשות טריות

הבוקר, בחדשות השעה 8:00, הודיעו שיישום התיקון לחוק החנ"מ לא יבוצע בשנה"ל הקרובה כי האוצר מסרב להעביר את הכספים למשרד החינוך, למרות שמשרד החינוך הגיש תכנית מקוצצת ליישום החוק בשנה"ל הקרובה. קבוצת הורים פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיבדוק את הנושא. כל-כך הרבה ישיבות ודיונים עם טובי המומחים וגדולי המדינה (ח"כים ושרים ויועציהם) - לבסוף החוק יצא לאויר. אבל הביצוע: לא צריך. אין כסף. אלה מאשימים את אלה. בשטח אין כלום. דיאנה - עכשו את מבינה איפה חילוקי הדעות בינינו? מה שיפה וטוב לנייר, לא תואם את השטח. פקידי האוצר והחינוך לא מכירים את השטח - וזה נכון לא רק לגבי החינוך המיוחד וחוק השילוב.....ראי את כל מקרי החד-הוריות.... די, אני עוצר כאן. חייב קפה וסיגריה - להירגע קצת. דורון.
 
למעלה