חוק כח אדם

  • פותח הנושא klava
  • פורסם בתאריך

klava

New member
חוק כח אדם

ידיד שלי עובד מזה כבר כמה שנים בשמירה - שומר באתר השייך לחברת חשמל מטעם כח אדם. כל ההוראות, פקודות וכו´ מקבלים מחברת חשמל עצמה. שלשום בלילה!! (בחרו בשעות מאוחרות) הביאו להם טפסים לחתימה, בהם מבטלים עובדי כח אדם על זכויותהם לפי חוק הנ"ל, באופן חופשי וללא לחץ.יותר מזה, הוצגו רק דפים נבחרים של הסכם עימם, ולא מסמך כולו. בין היתר, איימו על סורבני חתימה בפיטורן ללא מכתב. ידיד לקח ניירות הביתה (היה צריך להתגנב) ועכשיו עושים לא חיים שחורים מה עליו לעשות?? פיטורין לא מטרידים אותו - האם אפשר לעשות מזה עניין או כדי לקבל מכתב פיטורין בשקט? אגב מאד מעצבן!!!!!!!!!!!
 
אפשר ורצוי "לעשות מזה ענין"...

דבר ראשון - גם אם הוא היה חותם, לא היה תוקף לויתור שלו על זכויות שמגיעות לו מכח החוק. אבל ההתנהגות של המעביד לפי איך שתארת, ממש לא בסדר, וכדאי מאד שהוא יעשה מזה רעש. הוא יכול לפנות להסתדרות או להסתדרות הלאומית (יש עכשיו תחרות בין שני הארגונים בענין חברות כח אדם), אבל לא בטוח שיסכימו לעזור לו. הוא יכול לפנות למשרד העבודה והרווחה, למחלקת הפיקוח ולבקש שישללו מהחברה שלו את הרשיון להיות קבלן כח אדם או - אם אין לה רשיון - לבקש שיפסיקו את פעילותה. הוא יכול לפנות לחברת החשמל ולבקש שיפסיקו את ההתקשרות עם החברה הזאת. הוא יכול גם לפנות לבית הדין לעבודה. אם הוא יכול לארגן איתו גם את העובדים האחרים - זה יקל עליו.
 

r_yuvali

New member
חברת חשמל - חברה ממשלתית

נקודה מעניינת היא שחברת חשמל היא חברה ממשלתית, וככזו היא חייבת בחובות "מיוחדות", ובהן חובת הגינות מוגברת. אני הייתי ממליץ, בנוסף לעצתו הנבונה של יוסראין, לפנות למשרד המשפטים בתלונה על הענין, ולחלופין, לרשות החברות הממשלתיות.
 

SHUM

New member
אין חדש תחת השמש ../images/Emo36.gif

בגלל ההתנהגות הניבזית של קבלני כוח אדם שביטוי אחד את סיפרת כאן נחקק החוק ושום הסכם פנימי לא יגבר על החוק. יש לפנות להסתדרות הכללית- ברור שהעובד למרות שהוא שייך לקבלן הוא בהכרח חבר הסתדרות כללית- כי זה תנאי קבלה לעבודה בכל החברות הממשלתיות והמשרדים הממשלתיים לפחות עד לאחרונה. הוא יכול לפנות גם ל-שי"ל-שירות יעוץ לאזרח- שזאת יחידה בתוך משרד העבודה שתעזור לו גם היא לדעת בדיוק מהן זכויותיו. בשי"ל הוא יוכל להתייעץ עם עו"ד בחינם ובאופן אנונימי ולקבל הדרכה והכוונה. שלא יחשוש לפנות לבית דין לעבודה אם יש צדק בדבריו.
 
למעלה