חוצפת נהגי התח"צ באר שבע

מצב
הנושא נעול.
זה ריח נפלא צחקנוס !!! ריח הדיזל

הגאזים שפולטים הקטרים.
ב"ה אי אפשר פשוט לשים מתקן, על הקטר שתפקידו הוא פשוט לאוסוף את הגאזים מהקטר, ושהנהג של הקטר ילחוץ, אז הגאז יצא או במקום מיוחד ששם הוא יפלוט. מה דעתכם ?
זה ריח נפלא צחקנוס !!! ריח הדיזל
טוב יותר מכל אפטר-שייב ! חובב אמיתי מצלם, מביט ומריח !!!!!! ריח קטרים הוא הבושם של ה-LIFE !!!!!!
 
אין כמו ריח הדיזל ובעיקר של אוטובוס

זה ריח נפלא צחקנוס !!! ריח הדיזל
טוב יותר מכל אפטר-שייב ! חובב אמיתי מצלם, מביט ומריח !!!!!! ריח קטרים הוא הבושם של ה-LIFE !!!!!!
אין כמו ריח הדיזל ובעיקר של אוטובוס
או ריח הבנזין שהולך ונעלם האוקטן הנמוך יש לו ריח טוב יותר
 
אני כל כך אוהב את הריח של

אני הופך שיכור מתענוג מריח הארובות
של קטרי הדיזל !
אני כל כך אוהב את הריח של
האוטובוסים שאני יכול לעמוד בתחנה מרכזית ולחכות לריח . ריח של רכבות עוד לא יצא לי להריח אבל בקרוב אולי אני יריח יש אנשים שלא מבינים את השיגעונות שלי בנושא תח"צ אבל אני מורעל על אוטובוסים ורכבות
 

novarex

New member
אני מתגעגע לקטרי הקיטור של ילדותי

אני הופך שיכור מתענוג מריח הארובות
של קטרי הדיזל !
אני מתגעגע לקטרי הקיטור של ילדותי
ידידי, האיזכור של ריחות הרכבת מעלה אצלי כמה זכרונות ילדות ואת הרצון לנסות לתאר לכם אותם: כילד צעיר נסעתי הרבה ברכבות קיטור האנגליות. הקיטור שיצא דווקא מבין הגלגלים בזמן שהרכבת עמדה בתחנת המוצא המקורה היה מדהים, ואפילו קצת מפחיד לילד כמוני. איזה עננים לבנים גדולים, ואיזה רעש מחריש אוזניים! אני זוכר את ההתרגשות הגואה בזמן שהרכבת הייתה יוצאת אט-אט מן התחנה תוך כדי שריקות, ואת הפמפום האדיר שקצבו היה נבנה באטיות אבל בנחישות עצומה. אני זוכר את תעלות המים הפתוחות (נמשכו קילומטרים, אם אינני טועה) אני זוכר כיצד הייתי מחפש בדרך את פסי המסילות ששימשו למילוי מיכל המים תוך כדי נסיעה. אני נזכר גם בקטרי קיטור קטנים בקו רכבת מקסים ואהוב עלי באי שליד החוף הדרומי של אנגליה (Isle of Wight), והיינו נוסעים בו בחופשות הקיץ. הייתי פותח את החלונות לרווחה ומנסה להתעלם מן התלונות הצורמניות שהשמיעו הסובבים אותי! הייתי מוציא את הראש החוצה כדי לחוש את הרוח ולנשום את הריח והפיח עמוק לתוך הראיות! אהבתי במיוחד את המנהרה שבקצה השני של הקו; מנהרה באורך כשני קילומטרים אשר הסתיימה בדיוק עם הכניסה לתחנה הסופית. מנהרה זו הייתה גולת הכותרת של אותה נסיעה מלאת קסם וחדווה. מאוחר יותר החליפו את רכבות הקיטור בקרונועים חשמליים משנות השלושים שהביאו (באוניה, כי מדובר באי) שיצאו מן השירות ברכבת התחתית הלונדונית. לצערי, הקו המחושמל הסתיים כמה קילומטרים מוקדם מאשר קודם, ואיבד את מנהרתו האהובה שבסוף. אני הספקתי כנער מתבגר ללכת ברגל לכל אורכה של המנהרה עם חברי. הרחנו את אותם הריחות, חשנו את הפיח, ושיחקנו עם רוחות הרפאים של אותן הרכבות שבהם נסענו פעם. הייתה זו אחת מחוויות הילדות היפות ביותר. השתמשנו כמובן בפנסי כיס להרפתקה זו, ואני זוכר את אור היום החיוור שחדר אלינו עמוק בתוך האדמה דרך פיר איוורור הנמצא באמצע הדרך. זמן קצר אחרי הטיול שלנו, סגרו לדאבון ליבנו את קצוות המנהרה בברזל ובריחים, והיום היא משמשת דווקא להולכת מים בצינור שהונח לאורכו. מי אומר שלילדים היה פחות כיף באותם ימים של לפני עידן המחשבים, האינטרנט והטלוויזיה הרב-ערוצית הצבעונית. הייתה אז מן תמימות ופשטות לחיים שלנו. הייתה חדוות חיים מדברים של מה בכך ולא היו דאגות מיוחדות קיומיות ותחושה של עולם מטורף... קשה להסביר לילדים שלי את הפליאה שהייתה לנו מכל דבר, ואפילו מסיפור בובות חמוד הנצפה בטלוויזיה השחור-לבן, הבלתי-אמינה, בעלת האקרן הקטנטן הכחלחל. הם פשוט לא מבינים אותי. יתכן והמחשבות הללו שייכות כולן להזדקנות והינן רק הסנונית של ההתבוננות הארוכה אחורה במשקפיים ורודים. אבל בכל זאת נדמה לי שהיתה רוח שונה, והייתה מן קסם ופנטזיה באויר; דמיון פרוע, והתיחסות לדברים פשוטים ופעוטים. עידן שחלף ולא נראה עוד... ועוד משהו לקינוח: בביקורי הראשון בארץ ב-1970 עם קבוצת נוער, בילינו יום אחד בבריכת ירושלים שבעמק רפאים. בדיוק למדתי את המילה "רדוד" (המים הרדודים שבבריכה...), ובאותו רגע ממש נשמעה שריקה רמה ובלתי-צפויה לחלוטין וענן קיטור החל פורץ קדימה באיטיות רבה ומתפזר מיד מעל קצהו של הבריכה. הספקתי לראות את חלקו העליון של הקטר עצמו מבצבץ מעל הגדר. זה היה רגע מרגש ביותר עבורי! אחד מתוך הרבה רגעים מיוחדים שחוויתי בטיול מיוחד זה בארץ ישראל... הלואי ומפעם לפעם יפעילו מחדש רכבות קיטור עם קרונות מקוריים על הקו המתחדש לירושלים, כאטרקציה תיירותית. הנסיעה ארוכה דיה להגשת ארוכה בטעם של פעם, והמלצרים והעובדים האחרים יתלבשו כמובן בבגדים של אז. אפשר להמשיך בטיול מודרך בירושלים לפני הנסיעה חזרה. מה דעתכם, חברים? בחיבה, דוד
 

novarex

New member
ארוכה ../images/Emo26.gif ארוחה ../images/Emo52.gif

אני מתגעגע לקטרי הקיטור של ילדותי
ידידי, האיזכור של ריחות הרכבת מעלה אצלי כמה זכרונות ילדות ואת הרצון לנסות לתאר לכם אותם: כילד צעיר נסעתי הרבה ברכבות קיטור האנגליות. הקיטור שיצא דווקא מבין הגלגלים בזמן שהרכבת עמדה בתחנת המוצא המקורה היה מדהים, ואפילו קצת מפחיד לילד כמוני. איזה עננים לבנים גדולים, ואיזה רעש מחריש אוזניים! אני זוכר את ההתרגשות הגואה בזמן שהרכבת הייתה יוצאת אט-אט מן התחנה תוך כדי שריקות, ואת הפמפום האדיר שקצבו היה נבנה באטיות אבל בנחישות עצומה. אני זוכר את תעלות המים הפתוחות (נמשכו קילומטרים, אם אינני טועה) אני זוכר כיצד הייתי מחפש בדרך את פסי המסילות ששימשו למילוי מיכל המים תוך כדי נסיעה. אני נזכר גם בקטרי קיטור קטנים בקו רכבת מקסים ואהוב עלי באי שליד החוף הדרומי של אנגליה (Isle of Wight), והיינו נוסעים בו בחופשות הקיץ. הייתי פותח את החלונות לרווחה ומנסה להתעלם מן התלונות הצורמניות שהשמיעו הסובבים אותי! הייתי מוציא את הראש החוצה כדי לחוש את הרוח ולנשום את הריח והפיח עמוק לתוך הראיות! אהבתי במיוחד את המנהרה שבקצה השני של הקו; מנהרה באורך כשני קילומטרים אשר הסתיימה בדיוק עם הכניסה לתחנה הסופית. מנהרה זו הייתה גולת הכותרת של אותה נסיעה מלאת קסם וחדווה. מאוחר יותר החליפו את רכבות הקיטור בקרונועים חשמליים משנות השלושים שהביאו (באוניה, כי מדובר באי) שיצאו מן השירות ברכבת התחתית הלונדונית. לצערי, הקו המחושמל הסתיים כמה קילומטרים מוקדם מאשר קודם, ואיבד את מנהרתו האהובה שבסוף. אני הספקתי כנער מתבגר ללכת ברגל לכל אורכה של המנהרה עם חברי. הרחנו את אותם הריחות, חשנו את הפיח, ושיחקנו עם רוחות הרפאים של אותן הרכבות שבהם נסענו פעם. הייתה זו אחת מחוויות הילדות היפות ביותר. השתמשנו כמובן בפנסי כיס להרפתקה זו, ואני זוכר את אור היום החיוור שחדר אלינו עמוק בתוך האדמה דרך פיר איוורור הנמצא באמצע הדרך. זמן קצר אחרי הטיול שלנו, סגרו לדאבון ליבנו את קצוות המנהרה בברזל ובריחים, והיום היא משמשת דווקא להולכת מים בצינור שהונח לאורכו. מי אומר שלילדים היה פחות כיף באותם ימים של לפני עידן המחשבים, האינטרנט והטלוויזיה הרב-ערוצית הצבעונית. הייתה אז מן תמימות ופשטות לחיים שלנו. הייתה חדוות חיים מדברים של מה בכך ולא היו דאגות מיוחדות קיומיות ותחושה של עולם מטורף... קשה להסביר לילדים שלי את הפליאה שהייתה לנו מכל דבר, ואפילו מסיפור בובות חמוד הנצפה בטלוויזיה השחור-לבן, הבלתי-אמינה, בעלת האקרן הקטנטן הכחלחל. הם פשוט לא מבינים אותי. יתכן והמחשבות הללו שייכות כולן להזדקנות והינן רק הסנונית של ההתבוננות הארוכה אחורה במשקפיים ורודים. אבל בכל זאת נדמה לי שהיתה רוח שונה, והייתה מן קסם ופנטזיה באויר; דמיון פרוע, והתיחסות לדברים פשוטים ופעוטים. עידן שחלף ולא נראה עוד... ועוד משהו לקינוח: בביקורי הראשון בארץ ב-1970 עם קבוצת נוער, בילינו יום אחד בבריכת ירושלים שבעמק רפאים. בדיוק למדתי את המילה "רדוד" (המים הרדודים שבבריכה...), ובאותו רגע ממש נשמעה שריקה רמה ובלתי-צפויה לחלוטין וענן קיטור החל פורץ קדימה באיטיות רבה ומתפזר מיד מעל קצהו של הבריכה. הספקתי לראות את חלקו העליון של הקטר עצמו מבצבץ מעל הגדר. זה היה רגע מרגש ביותר עבורי! אחד מתוך הרבה רגעים מיוחדים שחוויתי בטיול מיוחד זה בארץ ישראל... הלואי ומפעם לפעם יפעילו מחדש רכבות קיטור עם קרונות מקוריים על הקו המתחדש לירושלים, כאטרקציה תיירותית. הנסיעה ארוכה דיה להגשת ארוכה בטעם של פעם, והמלצרים והעובדים האחרים יתלבשו כמובן בבגדים של אז. אפשר להמשיך בטיול מודרך בירושלים לפני הנסיעה חזרה. מה דעתכם, חברים? בחיבה, דוד
ארוכה
ארוחה
 
ערב טוב דוד יקר ! התאורים שלך

אני מתגעגע לקטרי הקיטור של ילדותי
ידידי, האיזכור של ריחות הרכבת מעלה אצלי כמה זכרונות ילדות ואת הרצון לנסות לתאר לכם אותם: כילד צעיר נסעתי הרבה ברכבות קיטור האנגליות. הקיטור שיצא דווקא מבין הגלגלים בזמן שהרכבת עמדה בתחנת המוצא המקורה היה מדהים, ואפילו קצת מפחיד לילד כמוני. איזה עננים לבנים גדולים, ואיזה רעש מחריש אוזניים! אני זוכר את ההתרגשות הגואה בזמן שהרכבת הייתה יוצאת אט-אט מן התחנה תוך כדי שריקות, ואת הפמפום האדיר שקצבו היה נבנה באטיות אבל בנחישות עצומה. אני זוכר את תעלות המים הפתוחות (נמשכו קילומטרים, אם אינני טועה) אני זוכר כיצד הייתי מחפש בדרך את פסי המסילות ששימשו למילוי מיכל המים תוך כדי נסיעה. אני נזכר גם בקטרי קיטור קטנים בקו רכבת מקסים ואהוב עלי באי שליד החוף הדרומי של אנגליה (Isle of Wight), והיינו נוסעים בו בחופשות הקיץ. הייתי פותח את החלונות לרווחה ומנסה להתעלם מן התלונות הצורמניות שהשמיעו הסובבים אותי! הייתי מוציא את הראש החוצה כדי לחוש את הרוח ולנשום את הריח והפיח עמוק לתוך הראיות! אהבתי במיוחד את המנהרה שבקצה השני של הקו; מנהרה באורך כשני קילומטרים אשר הסתיימה בדיוק עם הכניסה לתחנה הסופית. מנהרה זו הייתה גולת הכותרת של אותה נסיעה מלאת קסם וחדווה. מאוחר יותר החליפו את רכבות הקיטור בקרונועים חשמליים משנות השלושים שהביאו (באוניה, כי מדובר באי) שיצאו מן השירות ברכבת התחתית הלונדונית. לצערי, הקו המחושמל הסתיים כמה קילומטרים מוקדם מאשר קודם, ואיבד את מנהרתו האהובה שבסוף. אני הספקתי כנער מתבגר ללכת ברגל לכל אורכה של המנהרה עם חברי. הרחנו את אותם הריחות, חשנו את הפיח, ושיחקנו עם רוחות הרפאים של אותן הרכבות שבהם נסענו פעם. הייתה זו אחת מחוויות הילדות היפות ביותר. השתמשנו כמובן בפנסי כיס להרפתקה זו, ואני זוכר את אור היום החיוור שחדר אלינו עמוק בתוך האדמה דרך פיר איוורור הנמצא באמצע הדרך. זמן קצר אחרי הטיול שלנו, סגרו לדאבון ליבנו את קצוות המנהרה בברזל ובריחים, והיום היא משמשת דווקא להולכת מים בצינור שהונח לאורכו. מי אומר שלילדים היה פחות כיף באותם ימים של לפני עידן המחשבים, האינטרנט והטלוויזיה הרב-ערוצית הצבעונית. הייתה אז מן תמימות ופשטות לחיים שלנו. הייתה חדוות חיים מדברים של מה בכך ולא היו דאגות מיוחדות קיומיות ותחושה של עולם מטורף... קשה להסביר לילדים שלי את הפליאה שהייתה לנו מכל דבר, ואפילו מסיפור בובות חמוד הנצפה בטלוויזיה השחור-לבן, הבלתי-אמינה, בעלת האקרן הקטנטן הכחלחל. הם פשוט לא מבינים אותי. יתכן והמחשבות הללו שייכות כולן להזדקנות והינן רק הסנונית של ההתבוננות הארוכה אחורה במשקפיים ורודים. אבל בכל זאת נדמה לי שהיתה רוח שונה, והייתה מן קסם ופנטזיה באויר; דמיון פרוע, והתיחסות לדברים פשוטים ופעוטים. עידן שחלף ולא נראה עוד... ועוד משהו לקינוח: בביקורי הראשון בארץ ב-1970 עם קבוצת נוער, בילינו יום אחד בבריכת ירושלים שבעמק רפאים. בדיוק למדתי את המילה "רדוד" (המים הרדודים שבבריכה...), ובאותו רגע ממש נשמעה שריקה רמה ובלתי-צפויה לחלוטין וענן קיטור החל פורץ קדימה באיטיות רבה ומתפזר מיד מעל קצהו של הבריכה. הספקתי לראות את חלקו העליון של הקטר עצמו מבצבץ מעל הגדר. זה היה רגע מרגש ביותר עבורי! אחד מתוך הרבה רגעים מיוחדים שחוויתי בטיול מיוחד זה בארץ ישראל... הלואי ומפעם לפעם יפעילו מחדש רכבות קיטור עם קרונות מקוריים על הקו המתחדש לירושלים, כאטרקציה תיירותית. הנסיעה ארוכה דיה להגשת ארוכה בטעם של פעם, והמלצרים והעובדים האחרים יתלבשו כמובן בבגדים של אז. אפשר להמשיך בטיול מודרך בירושלים לפני הנסיעה חזרה. מה דעתכם, חברים? בחיבה, דוד
ערב טוב דוד יקר ! התאורים שלך
מדהימים ומעבירים צמרמורת של געגוע לרגעים יפים. תוך כדי קריאת הודעתך, נזכרתי בגעגוע בריח החזק הכל-כך אופייני של המנהרה הארוכה בכניסה לתחנת הרכבת LIME-STREET בעיר ליברפול. הריח הוא אכן נעים בצורה יוצאת דופן. מסכים לכל מילה שלך חביבי ! ואגב, בשנת 1970 לא היו יותר קטרי קיטור בארצנו. לכן, אתה מתכוון בוודאי לקטר דיזל G12 שעלה מדי יום ירושליימה. קטר הקיטור האחרון יצא משירות בטקס חגיגי ביום 27.02.1959 בלוד. באופן לא רשמי הופעל קטר קיטור בודד מס' 901 עד לחודש אוגוסט 1959 בחצר העיתוקים שבתחנת הרכבת - חיפה-מזרח. תודה לך על התיאור הנעים, היפה והמבורך !!! שלך, אביתר.
 

novarex

New member
והפורום מעביר בי צמרמורת של התפעלות

ערב טוב דוד יקר ! התאורים שלך
מדהימים ומעבירים צמרמורת של געגוע לרגעים יפים. תוך כדי קריאת הודעתך, נזכרתי בגעגוע בריח החזק הכל-כך אופייני של המנהרה הארוכה בכניסה לתחנת הרכבת LIME-STREET בעיר ליברפול. הריח הוא אכן נעים בצורה יוצאת דופן. מסכים לכל מילה שלך חביבי ! ואגב, בשנת 1970 לא היו יותר קטרי קיטור בארצנו. לכן, אתה מתכוון בוודאי לקטר דיזל G12 שעלה מדי יום ירושליימה. קטר הקיטור האחרון יצא משירות בטקס חגיגי ביום 27.02.1959 בלוד. באופן לא רשמי הופעל קטר קיטור בודד מס' 901 עד לחודש אוגוסט 1959 בחצר העיתוקים שבתחנת הרכבת - חיפה-מזרח. תודה לך על התיאור הנעים, היפה והמבורך !!! שלך, אביתר.
והפורום מעביר בי צמרמורת של התפעלות
אביתר, יש פה אנשים כל כך רציניים ומשקיעים. רמת הדיון היא גבוהה בצורה מדהימה בהתייחס לכך שמדובר בעיקר בעיסוק צדדי וכתחביב אצל רוב משתתפיה. אני תמיד שמח לקרוא את המידע המפורט שלך וכמובן לראות התמונות ההיסטוריות. אני מתפעל מההשקעה האישית שלך במתן הרגשה טובה לזולת ובמתן מידע מפורט. מענין אותי מה עיסוקך העיקרי אם כי אני מבין שאתה עושה דוקטורט שני בנושא הקשור לתחבורה. חיפשתי אותך באינטרנט אבל מצאתי רק עמודים הקשורים לתחבורה. כל השנים האלה הייתי בטוח שאכן ראיתי קטר קיטור בירושלים. ניחא. היה מאד נחמד לו היו יכולים להפעיל מדי פעם קטר קיטור בקו המתפתל לירושלים, כפי שהצעתי (עם הגשת ארוחה ומדים מיוחדים של פעם וכו'). אפשר בכלל עם הגעת הרכבת המיוחדת לירושלים להוביל את התיירים דרך סידרה של שיחזורים היסטוריים בצורת תיאטרון רחוב. מה דעתך? עם הפעלת הדמיון והיצירתיות אני מניח שאפשר היה להרכיב יום טיול מיוחד במינו שיכול להוות גם מקור הכנסה טוב לכמה חבר'ה. אני מניח שטיול כזה מתאים לא רק לתיירים מחו"ל אלא גם בעברית לתושבי הארץ - למשל כיום גיבוש מפעלי, וכן במכירת כרטיסים לבודדים. דוד
 
אני מודה לך מקרב ../images/Emo23.gif על מילותייך

והפורום מעביר בי צמרמורת של התפעלות
אביתר, יש פה אנשים כל כך רציניים ומשקיעים. רמת הדיון היא גבוהה בצורה מדהימה בהתייחס לכך שמדובר בעיקר בעיסוק צדדי וכתחביב אצל רוב משתתפיה. אני תמיד שמח לקרוא את המידע המפורט שלך וכמובן לראות התמונות ההיסטוריות. אני מתפעל מההשקעה האישית שלך במתן הרגשה טובה לזולת ובמתן מידע מפורט. מענין אותי מה עיסוקך העיקרי אם כי אני מבין שאתה עושה דוקטורט שני בנושא הקשור לתחבורה. חיפשתי אותך באינטרנט אבל מצאתי רק עמודים הקשורים לתחבורה. כל השנים האלה הייתי בטוח שאכן ראיתי קטר קיטור בירושלים. ניחא. היה מאד נחמד לו היו יכולים להפעיל מדי פעם קטר קיטור בקו המתפתל לירושלים, כפי שהצעתי (עם הגשת ארוחה ומדים מיוחדים של פעם וכו'). אפשר בכלל עם הגעת הרכבת המיוחדת לירושלים להוביל את התיירים דרך סידרה של שיחזורים היסטוריים בצורת תיאטרון רחוב. מה דעתך? עם הפעלת הדמיון והיצירתיות אני מניח שאפשר היה להרכיב יום טיול מיוחד במינו שיכול להוות גם מקור הכנסה טוב לכמה חבר'ה. אני מניח שטיול כזה מתאים לא רק לתיירים מחו"ל אלא גם בעברית לתושבי הארץ - למשל כיום גיבוש מפעלי, וכן במכירת כרטיסים לבודדים. דוד
אני מודה לך מקרב
על מילותייך
היפות והכנות. אני מתכונן לדוקטוראט שני על רכבת העמק. הבעיה היא שזה יהיה כרך של 2000 עמ' לפחות. חפש אותי במנוע גוגל תחת השם האנגלי - EVYATAR REITER ותגלה שמוסיקת שנות ה- 70 זורמת לי בדם... ! אני מצטער ששברתי לך ת'מיתוס אך לאחר 59' לא היה שום קיטור פעיל בישראל. הקיטור הפעיל היחיד כיום נוסע בחצר ביתו של קאסוויאר פישמן ב-עתלית... וזה קיטור אמיתי לחלוטין. קיים דו"ח גדול אודות הפעלת רכבות קיטור תיירותיות לעיר הקודש. הדו"ח נגנז אך קיים בארכיון הרכבת. לייטו !! (לילה טוב), אביה.
 

novarex

New member
אתה מוזמן להציע הצעות אחרות

הרעיון המפלסי הזה
אוצר בתוכו המון בעיות ומפגעים.... קודם כל העוהדה הזאת אומרת פשוט להרים את כל ניתיב איילון בקומה אחת שזו כבר בעיה לאוו דווקא לוגיסטית כי אם כלכלית. בעיה אחרת שאני חושב עליה היא הצטברות הגזים שפולטים הקטרים ועל אחת כמה וכמה בתוך מכלול סגור...תראו את תחנת "השלום" 2 מסילות וחנק מה שהולך שם.
אתה מוזמן להציע הצעות אחרות
הבעיה של חוסר קיבולת במסילת הרכבת בציר איילון ידועה (או לפחות צריכה להיות ידועה). פתרונות של העברת כבישים מעל עיר נוסו בהצלחה במקומות רבים בעולם. לא מדובר בהכרח על העברת המסילות במנהרה אלא רק מתחת לכביש. נראה לי שיהיו די פתחים בין עמודי התמיכה לכביש. למעשה הרוב יהיה פתוח לאויר. אבל, אם יש לך רעיונות חלופות אחרות, נא להציען. אפשרות אחת היא, כמובן, לא לעשות כלום, בתקווה שלוש מסילות תספקנה לעשרות השנים הקרובות. אישית, פתרון כזה לא נראה לי. דוד
 

fireman

New member
האמנם תחנת השלום

אתה מוזמן להציע הצעות אחרות
הבעיה של חוסר קיבולת במסילת הרכבת בציר איילון ידועה (או לפחות צריכה להיות ידועה). פתרונות של העברת כבישים מעל עיר נוסו בהצלחה במקומות רבים בעולם. לא מדובר בהכרח על העברת המסילות במנהרה אלא רק מתחת לכביש. נראה לי שיהיו די פתחים בין עמודי התמיכה לכביש. למעשה הרוב יהיה פתוח לאויר. אבל, אם יש לך רעיונות חלופות אחרות, נא להציען. אפשרות אחת היא, כמובן, לא לעשות כלום, בתקווה שלוש מסילות תספקנה לעשרות השנים הקרובות. אישית, פתרון כזה לא נראה לי. דוד
האמנם תחנת השלום
מקורה רק מעל 2 מסילות אבל עדיין כאשר שני קטרי BO-BO מאיצים בתוכה יש צורך להסתייע במסיכת אב"כ...אני לא רוצה לחשוב מה יהיה עם 6 קטרים יאיצו בתוך התחנה כשהקירוי הוא מעל 6 מסילות ולא מעל 2 אנשים יעלו לרכבת שלהם (כשתגיע) כשהם שחורים מפיח. אתה רוצה פתרון? אני אתן פתרון, שיבנו בקומות אבל שיחשמלו את הרכבת!
 

novarex

New member
ואכן מתכננים לחשמל את הרכבת../images/Emo45.gif

האמנם תחנת השלום
מקורה רק מעל 2 מסילות אבל עדיין כאשר שני קטרי BO-BO מאיצים בתוכה יש צורך להסתייע במסיכת אב"כ...אני לא רוצה לחשוב מה יהיה עם 6 קטרים יאיצו בתוך התחנה כשהקירוי הוא מעל 6 מסילות ולא מעל 2 אנשים יעלו לרכבת שלהם (כשתגיע) כשהם שחורים מפיח. אתה רוצה פתרון? אני אתן פתרון, שיבנו בקומות אבל שיחשמלו את הרכבת!
ואכן מתכננים לחשמל את הרכבת
 

יאיר08

New member
6 מסילות באיילון

הצעתי 6 ולא יותר מזה
1. לא הצעתי יותר מ-6 מסילות באיילון (לעומת 2 של היום ותכנון לשלושה). 2. אם נשאר גם מקום ל-6 וגם לכביש הקיים, אז אפשר אולי לנצל את השטח מעליהם. אולם, נראה לי שאין מקום ל-6 מסילות ולכן יהיה צורך במפלסים - או מעל או מתחת לקיים. הפתרון הזול יותר נראית לי העלאת הכביש לגובה, מעל רכבת מורחבת ל-6 מסלולים, כי הכביש יכול לסבול שיפועים שמסילת ברזל לא יכולה. 3. אינני מעונין להכנס לפולמוס בנושא הטיית המוביל הארצי דרך איילון. אם הרעיון מלהיב אותך, תמיע אותו לאנשים יותר בקיאיים בנושאים כאלה. אישית, זה נראה לי לא מעשי אבל מי יודע? אולי אתה צודק. בברכה, דוד
6 מסילות באיילון
אני די בטוח שיש מקום לשש מסילות באיילון. התעלה די רחבה, ולמעט כמה נקודות בעיתיות (מתחת לגשר השלום, רכבת מרכז וגשר אלוף שדה - שם גם יצטרכו להוסיף רציפים) צריך להיות די והותר מקום לשלוש מסילות נוספות מעבר לשתיים הקיימות והשלישית שנמצאת בבניה.
 

איליה.

New member
איפה זה גשר אלוף שדה?

6 מסילות באיילון
אני די בטוח שיש מקום לשש מסילות באיילון. התעלה די רחבה, ולמעט כמה נקודות בעיתיות (מתחת לגשר השלום, רכבת מרכז וגשר אלוף שדה - שם גם יצטרכו להוסיף רציפים) צריך להיות די והותר מקום לשלוש מסילות נוספות מעבר לשתיים הקיימות והשלישית שנמצאת בבניה.
איפה זה גשר אלוף שדה?
לגבי רכבת מרכז - ברכבת מרכז כבר עכשיו מוסיפים עוד שתי מסילות, ובסך הכל יהיו 6.
 

יאיר08

New member
המוביל הארצי

לפי דעתי 6 מסילות מסילות באיילון
יספיקו לשנים רבות מאוד, ואני בכלל לא בטוח שיהיה צורך ביותר מסילות. מלבד זאת לא כדאי שכל מערכת הרכבות בישראל תעבור דרך האיילון, כך שאם יקרה לאיזור זה משהו היא תשותק. אבל במקום עכשיו לחכות עוד 30 שנה כדי לא לגרום ל"בכייה לדורות" ולהמתין עד שה6 מסילות לא יספיקו, ורק אז לקרות את האיילון, אפשר לעשות תוכנית למעבר מספר מסילות, שעד שלא יהיה בהן צורך הן לא יסללו, ובשטחם יבנו הנחל והפארק. אם וכאשר יצטרכו לסלול את המסילות האלו יוכלו להקטין את הפארק. מלבד זאת אני חושב שרעיון הטיית המוביל הארצי דרך האיילון הוא רעיון טוב, לא יבזבז מים ויעלה את רמת החיים בגוש דן. חוץ מזה אפשר גם להעביר את מימי מעיינות הירקון שמועברים לנגב דרך נחל האיילון, ולדאוג שלא יכנסו אליו שפכים שיזהמו את המים.
המוביל הארצי
אי אפשר להעביר את המוביל הארצי באיילון כי האיילון זורם מדרום לצפון והמוביל זורם בכיוון ההפוך...
 

curi

New member
הכל אפשרי...

המוביל הארצי
אי אפשר להעביר את המוביל הארצי באיילון כי האיילון זורם מדרום לצפון והמוביל זורם בכיוון ההפוך...
הכל אפשרי...
תראה איך מרימים מים מהכנרת 200 מטר באמצאות משאבות...
 

יאיר08

New member
כן אבל...

הכל אפשרי...
תראה איך מרימים מים מהכנרת 200 מטר באמצאות משאבות...
כן אבל...
אני מניח שטכנית אפשר לשנות את כיוון הזרימה אבל אז בוודאי יווצרו כל מיני בעיות אחרות... חוץ מזה אל תשכח שגם צריך שהמים מהמוביל יגיעו לאיזור, כי המוביל נמצא די רחוק (באיזור ראש העין אם אני לא טועה)
 

curi

New member
חשבתי על עוד רעיון...

כן אבל...
אני מניח שטכנית אפשר לשנות את כיוון הזרימה אבל אז בוודאי יווצרו כל מיני בעיות אחרות... חוץ מזה אל תשכח שגם צריך שהמים מהמוביל יגיעו לאיזור, כי המוביל נמצא די רחוק (באיזור ראש העין אם אני לא טועה)
חשבתי על עוד רעיון...
שמעתי שבצפון בגלל שהלבנונים התחילו לשאוב מים מהנחלים בשטח שלהם, התיבשו מספר יובלים של החצבני אז התחילו להזרים אליהם מים מצינורות, מכיוון שהם במילא זורמם אחרי זה לירדן ומשם לכינרת. אולי אפשר לעשות את זה גם באיילון? יזרימו מים מאיזור דרום ת"א (אולי מהאגם שייבנה בעתיד בפארק בדרום ת"א) שכאשר הם נשפכים לירקון ילכדו אותם בחזרה ויחזירו אותם למערכת המים...?
 

יאיר08

New member
יכול להיות נחמד

חשבתי על עוד רעיון...
שמעתי שבצפון בגלל שהלבנונים התחילו לשאוב מים מהנחלים בשטח שלהם, התיבשו מספר יובלים של החצבני אז התחילו להזרים אליהם מים מצינורות, מכיוון שהם במילא זורמם אחרי זה לירדן ומשם לכינרת. אולי אפשר לעשות את זה גם באיילון? יזרימו מים מאיזור דרום ת"א (אולי מהאגם שייבנה בעתיד בפארק בדרום ת"א) שכאשר הם נשפכים לירקון ילכדו אותם בחזרה ויחזירו אותם למערכת המים...?
יכול להיות נחמד
יהיה נחמד אם יזרמו קצת מים באיילון, אבל בשביל מה שאתה מציע יצטרכו לנקות את האיילון ואת הירקון מכל הביוב שזורם בהם. כבר היו כמה נסיונות לטהר את הירקון בעבר, ואני מניח שיום אחד באמת יעשו את זה, אבל לא נראה לי שמישהו באמת מתכנן להזרים מים באיילון. כמובן שהכל אפשרי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה