חופש כתשלום לשעות נוספות??

gallily

New member
חופש כתשלום לשעות נוספות??

שלום, אני עובדת מדינה מאז אוגוסט 2010. מינואר השנה נעשו כמה שינויים בנהלים. כנראה, שאחד מאותם שינויים הוא אי-תשלום על שעות נוספות והפיכתן לימי חופש ללא תשלום. העבודה שלי היא 24/7, כמובן במשמרות. אמנם מאז שינוי הנהלים אנחנו מקבלים בכלל שעות נוספות והעלאה בשכר המינימום, אך תופעה מוזרה צצה בחודש אפריל האחרון. בדו"ח אש"ל שלנו (דו"ח המפרט את ההחתמות של השעון שאנחנו עוברים עליו לוודא שהכל תקין ומחזירים מתוקן כדי שישלמו את השעות שעבדו בפועל) סיכום התקן המופיע משתנה מחודש לחודש (לפי הבנתי, בגלל שבתות, חגים וימי החודש 28, 30 או 31). אם אנחנו מחשבים את השעות שעבדנו בפועל אל מול סיכום התקן + השעות נוספות, נראה כי הכל מדויק ונכון. אך אם נספור את השעות לפי האחוזים, נגלה שעל כ 50+ שעות של עבודה, קיבלנו משהו שנקרא "חופש שבת". בגלל שאני עובדת חצי משרה, אנחנו מחלקים את ה 50 שעות ב 4 ומקבלים את מס' הימים הכתובים תחת הקטגוריה של "חופש שבת". לאחר בירורים הוסבר לנו כי אלו ימים שחושבו ע"י שעות נוספות שעשינו מעל התקן (משתנה לכן לעולם לא אוכל לדעת מה הוא יהיה כל חודש) ומקנים לנו ימי חופש. כלומר: בחצי משרה אני מחויבת ל 3 משמרות לפחות בשבוע וללפחות 90 שעות בחודש. אם בא לי לעבוד יומיים ולא 3 בשבוע מסוים, יכתבו לי חופש וזה יילקח מ"חופש שבת" ולא אקבל עליו תשלום. נאמר לנו כי הנושא הופנה לטיפול נציב המדינה אך הבוס בפועל טוען שזה חוקי וכתוב בחוזה. בחוזה שאני חתמתי עליו יש רק פירוט לגבי איך ובאילו תנאים ניתן לפטר אותי ומהם התשלומים לקופת גמל ולקרן השתלמות. מצטערת שזה כ"כ ארוך ומסורבל אבל יש צורך בהסבר לדעתי... בקיצור - האם חוקי להמיר את השעות נוספות שעשיתי ולא שילמו לי עליהן לחופשה שגם עליה לא אקבל תשלום?? האם ניתן לעשות משהו בלי לפגוע במקום עבודתי?.. המון תודה על העזרה, חג שבועות שמח!
 

הבולאי

New member
ניתן להמיר את הש.נ. בשעות חופשה לפי האחוזים.

כלומר משעה ורבע-שעה וחצי לפי תעריף העבודה.דוגמא: על עבודה בשבת מגיע לך יום עבודה של 100% ו50% בשעות חופש. אם עבדת 8 שעות מגיע לך 8 שעות שכר ו4 שעות חופש. על החופשה את ח י י ב ת לקבל תשלום. זה משרד ממשלתי לא פרטצ'יה. יש נש'מ ,יש תקשי'ר ויש וועד.
 

gallily

New member
אז זהו...

הם טוענים שלפני התקשי"ר זה חוקי... זה לא כתוב בשום סעיף בחוזה... מה שכתוב לגבי חופש שבת זה "אם בוצע מלוא שעות התקן במהלך השבוע זכאי העובד לתגמול נוסף עבור שעת העבודה בשבת. על כל שעת עבודה מ 17:00 ביום ו' ועד השעה 6:00 ביום ראשון בבוקר יתוגמל העובד בשעת חופש שבת". לפי ההבנה הבסיסית בהבנת הנקרא, אם כי במונחים משפטיים אין לי מושג... אני מבינה מזה ש"בנוסף" זה אומר נוסף לאחוזים המגיעים לי בשבת, אקבל בנוסף שעות חופש... לא? אז מה שהם עושים - החלפה של ש"נ לשעות חופשה ללא תשלום, זה לא חוקי! נכון?
 
למעלה