חומר למחשבה

  • פותח הנושא אן
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

meitush123

New member
למה הניסוח מוזר?

המפליא הוא
לא רק הידע באלגברה, אלא, כפי שציינה החתולה, הניסוח של התשובה באופן שהוא מאד מאד יוצא דופן עבור ילד בן 4. בנוסף, לטעון שהמצב הזה הוא נורמלי לא מסתדר עם התכנית שלך להכין אותה לעבודה באינטל בשנה הקרובה.
למה הניסוח מוזר?
בבית שבו מדברים עם הילדים (לא בקטע של לנסות ללמד באופן דידקטי אלא פשוט מדברים איתם בשפה עשירה) אין סיבה שלא יתנסחו גם בגיל הרבה בשפה עשירה ולוגית. (עלי למשל תמיד צחקו שאני מדברת "כמו מבוגרים"
 

meitush123

New member
למה הניסוח מוזר?

המפליא הוא
לא רק הידע באלגברה, אלא, כפי שציינה החתולה, הניסוח של התשובה באופן שהוא מאד מאד יוצא דופן עבור ילד בן 4. בנוסף, לטעון שהמצב הזה הוא נורמלי לא מסתדר עם התכנית שלך להכין אותה לעבודה באינטל בשנה הקרובה.
למה הניסוח מוזר?
בבית שבו מדברים עם הילדים (לא בקטע של לנסות ללמד באופן דידקטי אלא פשוט מדברים איתם בשפה עשירה) אין סיבה שלא יתנסחו גם בגיל הרבה בשפה עשירה ולוגית. (עלי למשל תמיד צחקו שאני מדברת "כמו מבוגרים"
 

apk

New member
הילדה אכן מתבטאת ברמה גבוהה ...

למה הניסוח מוזר?
בבית שבו מדברים עם הילדים (לא בקטע של לנסות ללמד באופן דידקטי אלא פשוט מדברים איתם בשפה עשירה) אין סיבה שלא יתנסחו גם בגיל הרבה בשפה עשירה ולוגית. (עלי למשל תמיד צחקו שאני מדברת "כמו מבוגרים"
הילדה אכן מתבטאת ברמה גבוהה ...
לכן את הרוב היא כתבה, אבל עדיין רמה גבוהה של גיל 4 (נעריך שווה ערך לדוברי עברית תקינה בכתות ב או ג) לא במאה אחוז מתאימה להתבטאות כלפי תיכוניסטים, אז את המעט הזה אני שיפצתי - על זה כל המהומה כאן
 

meitush123

New member
לא מצאתי את מה שכתבה

הילדה אכן מתבטאת ברמה גבוהה ...
לכן את הרוב היא כתבה, אבל עדיין רמה גבוהה של גיל 4 (נעריך שווה ערך לדוברי עברית תקינה בכתות ב או ג) לא במאה אחוז מתאימה להתבטאות כלפי תיכוניסטים, אז את המעט הזה אני שיפצתי - על זה כל המהומה כאן
לא מצאתי את מה שכתבה
איפה זה?
 

meitush123

New member
לא מצאתי את מה שכתבה

הילדה אכן מתבטאת ברמה גבוהה ...
לכן את הרוב היא כתבה, אבל עדיין רמה גבוהה של גיל 4 (נעריך שווה ערך לדוברי עברית תקינה בכתות ב או ג) לא במאה אחוז מתאימה להתבטאות כלפי תיכוניסטים, אז את המעט הזה אני שיפצתי - על זה כל המהומה כאן
לא מצאתי את מה שכתבה
איפה זה?
 
גם עלי.

למה הניסוח מוזר?
בבית שבו מדברים עם הילדים (לא בקטע של לנסות ללמד באופן דידקטי אלא פשוט מדברים איתם בשפה עשירה) אין סיבה שלא יתנסחו גם בגיל הרבה בשפה עשירה ולוגית. (עלי למשל תמיד צחקו שאני מדברת "כמו מבוגרים"
גם עלי.
אבל לא "כמו מבוגרים", אלא "כמו מלל של מבוגרים שכתוב בספר"...
 

מ י ק א

New member
ןמה מוזרבדבריה?

את טענת
שהילדה בגיל 4 למדה לבד אנגלית, כולל קריאה וכתיבה, וזה בבית שאין מדברים בו את השפה. אני מצרפת דוגמא של הידע שלה באלגברה.
ןמה מוזרבדבריה?
ביתי בגיל 4 חודשים התהפכה , בגיל 10 הלכה לבד ורצה , בגיל שנה דיברה בשפה עשירה כמו בת 3 לפחות אנגלית למדה לבד עד גיל 4 ואז ביקשה ללמוד במסגרת מסודרת יותר , וכן לקרא וחשבון למדה לב עד כיתה א'. לדעתי היכולות הללו קיימות אצל כול ילד הדבר תלוי בגישת ההורים לטיפוח הקשר החם בניהם, הרבה אהבה בלתי תלויה וקבלת הילד כפי שהוא . לציין כמה עובדות: א. לא ישבתי איתה ללמד אותה דבר , הכול בא מרצונה והיא הלכה לפי ליבה . ב. בבית הספר שלה היא לא אובחנה כמחוננת או משהו דומה, היו שם הרבה ילדים כמוה ג. בית הספר, בו למדה, למרות שהוגדר לילדים בעלי רמה גבוהה מהממוצע, דווקא שם היא נעצרה , איבדה את רצונה ללמוד, המורים , בכללי, לא עודדו אף אחד לשום דבר מיוחד, הם ניצמדו למתכונת משרד החינוך ולזמנים .ודיברו בשפה פוגעת מעליבה ועוצרת. היום היא עושה מה שהיא נידרשת במסגרת בית הספר בו היא לומדת (כבר השלישי שלה), ובשעות הפנאי שלה היא בחרה את תחומי ההתעניינות שלה. ולדעתי זה ביזבוז . הקצר , רציתי לתמוך בדברי apk - הכול אפשרי , ומה שחריג אינו אומר שאינו קיים ומה שלא רואים אינו אומר שאינו קיים .
 

apk

New member
../images/Emo45.gif

ןמה מוזרבדבריה?
ביתי בגיל 4 חודשים התהפכה , בגיל 10 הלכה לבד ורצה , בגיל שנה דיברה בשפה עשירה כמו בת 3 לפחות אנגלית למדה לבד עד גיל 4 ואז ביקשה ללמוד במסגרת מסודרת יותר , וכן לקרא וחשבון למדה לב עד כיתה א'. לדעתי היכולות הללו קיימות אצל כול ילד הדבר תלוי בגישת ההורים לטיפוח הקשר החם בניהם, הרבה אהבה בלתי תלויה וקבלת הילד כפי שהוא . לציין כמה עובדות: א. לא ישבתי איתה ללמד אותה דבר , הכול בא מרצונה והיא הלכה לפי ליבה . ב. בבית הספר שלה היא לא אובחנה כמחוננת או משהו דומה, היו שם הרבה ילדים כמוה ג. בית הספר, בו למדה, למרות שהוגדר לילדים בעלי רמה גבוהה מהממוצע, דווקא שם היא נעצרה , איבדה את רצונה ללמוד, המורים , בכללי, לא עודדו אף אחד לשום דבר מיוחד, הם ניצמדו למתכונת משרד החינוך ולזמנים .ודיברו בשפה פוגעת מעליבה ועוצרת. היום היא עושה מה שהיא נידרשת במסגרת בית הספר בו היא לומדת (כבר השלישי שלה), ובשעות הפנאי שלה היא בחרה את תחומי ההתעניינות שלה. ולדעתי זה ביזבוז . הקצר , רציתי לתמוך בדברי apk - הכול אפשרי , ומה שחריג אינו אומר שאינו קיים ומה שלא רואים אינו אומר שאינו קיים .
 

rotem3101

New member
לא בכל ילד

ןמה מוזרבדבריה?
ביתי בגיל 4 חודשים התהפכה , בגיל 10 הלכה לבד ורצה , בגיל שנה דיברה בשפה עשירה כמו בת 3 לפחות אנגלית למדה לבד עד גיל 4 ואז ביקשה ללמוד במסגרת מסודרת יותר , וכן לקרא וחשבון למדה לב עד כיתה א'. לדעתי היכולות הללו קיימות אצל כול ילד הדבר תלוי בגישת ההורים לטיפוח הקשר החם בניהם, הרבה אהבה בלתי תלויה וקבלת הילד כפי שהוא . לציין כמה עובדות: א. לא ישבתי איתה ללמד אותה דבר , הכול בא מרצונה והיא הלכה לפי ליבה . ב. בבית הספר שלה היא לא אובחנה כמחוננת או משהו דומה, היו שם הרבה ילדים כמוה ג. בית הספר, בו למדה, למרות שהוגדר לילדים בעלי רמה גבוהה מהממוצע, דווקא שם היא נעצרה , איבדה את רצונה ללמוד, המורים , בכללי, לא עודדו אף אחד לשום דבר מיוחד, הם ניצמדו למתכונת משרד החינוך ולזמנים .ודיברו בשפה פוגעת מעליבה ועוצרת. היום היא עושה מה שהיא נידרשת במסגרת בית הספר בו היא לומדת (כבר השלישי שלה), ובשעות הפנאי שלה היא בחרה את תחומי ההתעניינות שלה. ולדעתי זה ביזבוז . הקצר , רציתי לתמוך בדברי apk - הכול אפשרי , ומה שחריג אינו אומר שאינו קיים ומה שלא רואים אינו אומר שאינו קיים .
לא בכל ילד
לא בכל ילד יש את היכולת הזאת שציינת שיש לביתך, אני לא אומרת שהיא היחידה בישראל וגם לא באיזור אבל זה לא נפוץ כל כך שבכל ילד יהיה את היכולת הזאת.
 

apk

New member
ואם זה לא נפוץ, מה זה אומר

לא בכל ילד
לא בכל ילד יש את היכולת הזאת שציינת שיש לביתך, אני לא אומרת שהיא היחידה בישראל וגם לא באיזור אבל זה לא נפוץ כל כך שבכל ילד יהיה את היכולת הזאת.
ואם זה לא נפוץ, מה זה אומר
שהסבירות שתתקלי בכך היא האפס המוחלט (כלומר לא יתכן דבר כזה) או רק שואפת לאפס (כלומר קשה להאמין שתתקלי, אבל הכל אפשרי). אם האפשרות השניה נכונה, אז מי שם את האחר לשפוט ולקבוע שסיפור שמספרים לו איננו אמת אלא בדיה? מי נתן זכות לאחר לעלוב ולפגוע אף יותר מזה בהורה שמספר שזה מצבו של ילדו? בגלל שעדיין לא נתקלנו במשהו אז הוא לא יכול להתקיים וגם ביתיד לא נוכל להתקל בו, ואם כן ניתקל עלינו לאמר שמדובר בהמצאה ובגוזמה? להבדיל, אולי גם הוריו של מוצארט היו צריכם לגנוז את יצירותיו הראשונות, ולחשוף אותן רק בנעוריו ולאמר שרק אז הן נכתבו, כי איש לפניו לא כתב יצירות מופת בגיל כה צעיר? אה ... וכתיבת יצירות ברמה שמוצרט כתב בודאי פחותה ברמתה
ממה שאני תיארתי על בתי, הרי תיכף תאמרו שאני תיארתי שהיא בגיל שנה הייתה מסוגלת ליותר ממה שהוא עשה בגיל 3 (נכון, דורית וחתולה?). כשרוצים להשמיץ ולהפוך מישהו לגוזמן תמיד ניתן להביא מעט דוגמאות מדבריו ואת היתר לסלף לפי צורכי המתקיף.
 

rotem3101

New member
אפשרות ב' שואפת ל0 לדעתי

ואם זה לא נפוץ, מה זה אומר
שהסבירות שתתקלי בכך היא האפס המוחלט (כלומר לא יתכן דבר כזה) או רק שואפת לאפס (כלומר קשה להאמין שתתקלי, אבל הכל אפשרי). אם האפשרות השניה נכונה, אז מי שם את האחר לשפוט ולקבוע שסיפור שמספרים לו איננו אמת אלא בדיה? מי נתן זכות לאחר לעלוב ולפגוע אף יותר מזה בהורה שמספר שזה מצבו של ילדו? בגלל שעדיין לא נתקלנו במשהו אז הוא לא יכול להתקיים וגם ביתיד לא נוכל להתקל בו, ואם כן ניתקל עלינו לאמר שמדובר בהמצאה ובגוזמה? להבדיל, אולי גם הוריו של מוצארט היו צריכם לגנוז את יצירותיו הראשונות, ולחשוף אותן רק בנעוריו ולאמר שרק אז הן נכתבו, כי איש לפניו לא כתב יצירות מופת בגיל כה צעיר? אה ... וכתיבת יצירות ברמה שמוצרט כתב בודאי פחותה ברמתה
ממה שאני תיארתי על בתי, הרי תיכף תאמרו שאני תיארתי שהיא בגיל שנה הייתה מסוגלת ליותר ממה שהוא עשה בגיל 3 (נכון, דורית וחתולה?). כשרוצים להשמיץ ולהפוך מישהו לגוזמן תמיד ניתן להביא מעט דוגמאות מדבריו ואת היתר לסלף לפי צורכי המתקיף.
אפשרות ב' שואפת ל0 לדעתי
 

apk

New member
שואפת ל-0 יתכן (לא לדעתי)

אפשרות ב' שואפת ל0 לדעתי
שואפת ל-0 יתכן (לא לדעתי)
גם אם זה נכון, ואפילו אם יש אחד למיליארד כאלה או אחד למאה מיליארד עדיין אם מישהו מספר שאצלו קיים מצב כזה אין להעמידו כשקרן, עד שלא הוכח אחרת
 
אז למה את מחביאה את הפלא?

ואם זה לא נפוץ, מה זה אומר
שהסבירות שתתקלי בכך היא האפס המוחלט (כלומר לא יתכן דבר כזה) או רק שואפת לאפס (כלומר קשה להאמין שתתקלי, אבל הכל אפשרי). אם האפשרות השניה נכונה, אז מי שם את האחר לשפוט ולקבוע שסיפור שמספרים לו איננו אמת אלא בדיה? מי נתן זכות לאחר לעלוב ולפגוע אף יותר מזה בהורה שמספר שזה מצבו של ילדו? בגלל שעדיין לא נתקלנו במשהו אז הוא לא יכול להתקיים וגם ביתיד לא נוכל להתקל בו, ואם כן ניתקל עלינו לאמר שמדובר בהמצאה ובגוזמה? להבדיל, אולי גם הוריו של מוצארט היו צריכם לגנוז את יצירותיו הראשונות, ולחשוף אותן רק בנעוריו ולאמר שרק אז הן נכתבו, כי איש לפניו לא כתב יצירות מופת בגיל כה צעיר? אה ... וכתיבת יצירות ברמה שמוצרט כתב בודאי פחותה ברמתה
ממה שאני תיארתי על בתי, הרי תיכף תאמרו שאני תיארתי שהיא בגיל שנה הייתה מסוגלת ליותר ממה שהוא עשה בגיל 3 (נכון, דורית וחתולה?). כשרוצים להשמיץ ולהפוך מישהו לגוזמן תמיד ניתן להביא מעט דוגמאות מדבריו ואת היתר לסלף לפי צורכי המתקיף.
אז למה את מחביאה את הפלא?
 

apk

New member
לא מחביאה

אז למה את מחביאה את הפלא?
לא מחביאה
רק ש... אני כותבת בעיקר כשיש לי מה להתיעץ או כשאני עונה לשאלה של אחרים, אין לי כל כוונה להשתחצן בעיקר כשבעיני אין מדובר בפלא, אלא שהמצב נפוץ בהרבה רק הורים רבים עוצמים עיניים ומסרבים לראות שיש להם ילדים כאלה. בעיני שירילי היא ילדה רגילה שקבלה מתנה קטנה, ולא נעשה מזה סיפור. אבל אני לא יכולה גם לחלוטין להסתיר, כי לצורך שאלות או לצורך מענה לשאלות של אחרים, צריך לתאר מה קורה - אבל בהחלט אין צורך לעשות עם זה משהו מעבר.
 
אם כל כך חשוב לך שיאמינו לך,

לא מחביאה
רק ש... אני כותבת בעיקר כשיש לי מה להתיעץ או כשאני עונה לשאלה של אחרים, אין לי כל כוונה להשתחצן בעיקר כשבעיני אין מדובר בפלא, אלא שהמצב נפוץ בהרבה רק הורים רבים עוצמים עיניים ומסרבים לראות שיש להם ילדים כאלה. בעיני שירילי היא ילדה רגילה שקבלה מתנה קטנה, ולא נעשה מזה סיפור. אבל אני לא יכולה גם לחלוטין להסתיר, כי לצורך שאלות או לצורך מענה לשאלות של אחרים, צריך לתאר מה קורה - אבל בהחלט אין צורך לעשות עם זה משהו מעבר.
אם כל כך חשוב לך שיאמינו לך,
הפגישי את הילדה עם מישהו אמין, למשל עם נועה לביא, והציגי הוכחות.
 

apk

New member
חשוב לי

אם כל כך חשוב לך שיאמינו לך,
הפגישי את הילדה עם מישהו אמין, למשל עם נועה לביא, והציגי הוכחות.
חשוב לי
שיתיחסו אלי ביחס שווה לאחרים. אם כדי שלי אימינו עלי להציג הוכחות, בואו נדרוש זאת גם מכל משתתף אחר. אם לא דורשים זאת מהאחרים אין הצדקה לדרוש זאת ממני.
 
מממ תעשו מפגש פורום ../images/Emo13.gif

חשוב לי
שיתיחסו אלי ביחס שווה לאחרים. אם כדי שלי אימינו עלי להציג הוכחות, בואו נדרוש זאת גם מכל משתתף אחר. אם לא דורשים זאת מהאחרים אין הצדקה לדרוש זאת ממני.
מממ תעשו מפגש פורום
 
אדם לא יכול

חשוב לי
שיתיחסו אלי ביחס שווה לאחרים. אם כדי שלי אימינו עלי להציג הוכחות, בואו נדרוש זאת גם מכל משתתף אחר. אם לא דורשים זאת מהאחרים אין הצדקה לדרוש זאת ממני.
אדם לא יכול
לדרוש שיאמינו לו. אם לו מאמינים לך, סימן שלא הצלחת להרויח את האמון הזה, ויש לך בעיה. אם חשוב לך לפתור אותה חישבי כיצד לעשות זאת. אם לא, צפצפי על המפקפקים, אבל קחי בחשבון שכל עוד אין הוכחות- זכותנו לפקפק.
 

apk

New member
אם גישתם של האנשים הייתה כשלך

אדם לא יכול
לדרוש שיאמינו לו. אם לו מאמינים לך, סימן שלא הצלחת להרויח את האמון הזה, ויש לך בעיה. אם חשוב לך לפתור אותה חישבי כיצד לעשות זאת. אם לא, צפצפי על המפקפקים, אבל קחי בחשבון שכל עוד אין הוכחות- זכותנו לפקפק.
אם גישתם של האנשים הייתה כשלך
תאמיני לי שלא הייתי נפגעת. מפורומים אחרים אני כבר יודעת שאת אמנם בוטה בביקורתך, אבל גם כשאני קוראת דברים שלך שאני לא מסכימה להם ואינך מצליחה לשכנע אותי שדברייך נכונים, עדיין נעים לי לקרוא אותם. אז אם יהיו חוסר אמון וביקורת כמו שלך, שלא באים ממקום רע, אין לי בעיה (את צודקת לכולם מותר להיות סקפטים, וגם אני כזאת לאי אלו ספורים אחרים ששמעתי). אבל כשיש גולשים שזו אצלם מקצוענות לארוב בכל פורום לנושא מעורר מחלוקת, ובאים וכותבים רק אז ומעוררים מהומות (לא רק במקרים שקשורים אלי, אלא גם בהרבה מקרים אחרים) ולא כותבים מילה אחת שאין בה מטרה של ליבוי מהומות - אז את ביקורתם של אלה אני לא יכולה לכבד. כשיש גולשים אחרים שממש מאיימים עלי באיומים שמרמזים על אפשרויות פעולה הרבה מעבר לאינטרנט, רק בגלל שהם לא מוכנים לקחת ולו את הסבירות הנמוכה שדברי אמיתיים - זה בהחלט מטריד אותי. אז לאלה שכמותך אני אומרת - אשמח אם תאמינו לי, אבל אני מוכנה לקבל שאולי באמת אני מתארת מקרה כל כך נדיר, עד כדי שלכם כאדם סביר קשה להאמין. בהחלט זכותכם לא להאמין, ובלבד שאחד מהשניים או שלא תגיבו או שתכתבו ביקורת עיניינית, אבל כשרבות מהביקורות הן תוקפניות וקנטרניות ... זכותי לבקש יחס הוגן והגון לפחות כמו זה שלך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה