חולית והאיסלאם
שלום, אני בערך בחצי הספר "חולית". חוץ מזה שזה ספר מדהים, שמעלה הרבה רעיונות, אי אפשר לא לשים לב לזה שחלק גדול מאוד מעולם הדת והתרבות שם, לקוח מעולם האיסלאם ותרבויות ערב. אצל הדררים רואים זאת בבירור (ליסאן אל-גאיב, מהאדי, שייח-חולוד), אבל העניין הזה ממש לא נשאר בגבולות אראקיס, לדוגמה: שמות כמו תופיר חוואט או הקיסר שאדם הם שמות שיש בהם את אותו ניחוח, או אירועים כמו הג'יהאד הבוטלריאני שנקרא דווקא "ג'יהאד". ואני שואל - למה זה ככה? למה פרנק הרברט לקח דווקא את ההשפעות שלו מהכיוון הזה? האם העובדה שדווקא התרבות והדת האיסלאמית הן הן שהצליחו להישמר בייקום שמתואר בחולית אחרי כ-10,000 שנה (אל תתפסו אותי בשנה) - העובדה שדווקא האיסלאם ולא דת אחרת - האם זה אומר משהו? (לדוגמה- שעקב קיצוניותה של דת האיסלאם שהיא, מבין שלושת הדתות המונותאיסטיות, ללא ספק הקיצונית ביותר, דווקא היא הצליחה להישרד.) מה אתם חושבים ?
שלום, אני בערך בחצי הספר "חולית". חוץ מזה שזה ספר מדהים, שמעלה הרבה רעיונות, אי אפשר לא לשים לב לזה שחלק גדול מאוד מעולם הדת והתרבות שם, לקוח מעולם האיסלאם ותרבויות ערב. אצל הדררים רואים זאת בבירור (ליסאן אל-גאיב, מהאדי, שייח-חולוד), אבל העניין הזה ממש לא נשאר בגבולות אראקיס, לדוגמה: שמות כמו תופיר חוואט או הקיסר שאדם הם שמות שיש בהם את אותו ניחוח, או אירועים כמו הג'יהאד הבוטלריאני שנקרא דווקא "ג'יהאד". ואני שואל - למה זה ככה? למה פרנק הרברט לקח דווקא את ההשפעות שלו מהכיוון הזה? האם העובדה שדווקא התרבות והדת האיסלאמית הן הן שהצליחו להישמר בייקום שמתואר בחולית אחרי כ-10,000 שנה (אל תתפסו אותי בשנה) - העובדה שדווקא האיסלאם ולא דת אחרת - האם זה אומר משהו? (לדוגמה- שעקב קיצוניותה של דת האיסלאם שהיא, מבין שלושת הדתות המונותאיסטיות, ללא ספק הקיצונית ביותר, דווקא היא הצליחה להישרד.) מה אתם חושבים ?