דוד איזנברג
New member
חויה שונה
היום היו רוחות מזרחיות חזקות, במיוחד בצפון. קבלתי אישור מפלוטו לטוס מראש הכרמל ישירות לפורדיס, בגובה 2,700 רגל. באזור מול עתלית שמתי לב שאבדתי כ-100 רגל. הרמתי קצת אף והוספתי כח, אבל כלום. המטוס ממשיך לאבד גובה. פתחתי מנוע עד הסוף והבאתי אף למצב נסיקה. מד מהירות מראה 70 קשר. מבט על מד שיעור נסיקה מראה אפס עגול. במבט שמאלה רואים את שיפוע הכרמל כלפי מערב. עושים אחד ועוד אחד ומסיקים שהרוח המזרחית, היורדת במידרון, גורמת לשקיעת המטוס. אחרי רגע התופעה חולפת וחוזרים לגובה הרצוי. לא חששתי, כי מימיני היה פרוס כל מישור החוף והייתי בגובה בטוח, אבל ללא ספק, זו תחושה שונה ומוזרה. בהמשך הדרך, המצפן מראה כיוון מגנטי 150 וטסים קרקעית 180. רוח רוח.... דוד.
היום היו רוחות מזרחיות חזקות, במיוחד בצפון. קבלתי אישור מפלוטו לטוס מראש הכרמל ישירות לפורדיס, בגובה 2,700 רגל. באזור מול עתלית שמתי לב שאבדתי כ-100 רגל. הרמתי קצת אף והוספתי כח, אבל כלום. המטוס ממשיך לאבד גובה. פתחתי מנוע עד הסוף והבאתי אף למצב נסיקה. מד מהירות מראה 70 קשר. מבט על מד שיעור נסיקה מראה אפס עגול. במבט שמאלה רואים את שיפוע הכרמל כלפי מערב. עושים אחד ועוד אחד ומסיקים שהרוח המזרחית, היורדת במידרון, גורמת לשקיעת המטוס. אחרי רגע התופעה חולפת וחוזרים לגובה הרצוי. לא חששתי, כי מימיני היה פרוס כל מישור החוף והייתי בגובה בטוח, אבל ללא ספק, זו תחושה שונה ומוזרה. בהמשך הדרך, המצפן מראה כיוון מגנטי 150 וטסים קרקעית 180. רוח רוח.... דוד.