חוזרת להגיב על שרשור ישן

mamma1

New member
חוזרת להגיב על שרשור ישן

נעלמתי לכמה זמן ולא הגבתי על הויכוח הקצרצר שעוררתי בעניין הכימיקלים שעוברים בהנקה. קודם כל אני תומכת מאוד בהנקה והנקתי את הבת שנתיים ואת הבן שנה. ובכל מקרה הנקה תמיד עדיפה, אבל צריך גם לדעת את העובדות. לכל מי שחשב שאני מצחיקה, אז אני לא, למעשה זה די עצוב. יש מלא מחקרים בנושא, ואני אף פעם לא יוצאת בהצהרות בלי לדעת שיש סימוכין. תחפשו בגוגל באנגלית על נושאים כמו הנקה וזיהום, הנקה ורעלים ותגיעו למידע. כימיקלים שהאם אוכלת ונושמת עוברים לעובר. בנוסף יש מחקרים שאמהות שהשתמשו בכלור באופן קבוע (למשל במקצוע הניקיון, אבל גם במפעלים שונים) אפילו לפני הריון, או בזמן הריון או הנקה יש להם סיכוי גבוה הרבה יותר לילדים חולי לוקמיה. למחקרים האלה הגעתי לפני כ 7 שנים בספריות רפואיות ולכן אין לי גישה אליהם ואת הזמן לחפש לכם קישור. באותו זמן עבדתי בשביל ה wellcome trust אחד הגורמים הממנים הכי גדולים של מחקר רפואי שלא למטרות רווח. ישבתי בספריות וסרקתי מאות מאמרים רפואיים ומקצועיים בשבילם ויצא לי לקרוא לפחות כמה עשרות מחקרים על כימיקלים ביומיום וסרטן. המטרה שאני כותבת פה היא שכל מי שמתגאה שהיא משתמשת בכלור בזמן שהיא מניקה ואין לה נקיפות מצפון, כדאי שתבדוק אם היא רוצה לעודד גם אחרים לעשות כמותה. מסקנת כל המחקרים על הנקה היא שהנקה בכל מקרה מומלצת (בנוסף לשאר החסרונות, גם פורמולות סובלות מזיהום, חוץ מהפלסטיק של הבקבוק יש את הכימיקלים שקיבלה הפרה), אבל כדאי לנסות להפחית את הזיהום שסופגת האם. ההסבר היחיד שלי לזה שלא מפרסמים את המידע הזה באתרים מעודדי הנקה היא כדי לא להפחיד אמהות ולהפחית את שיעור ההנקה. מעניין שרק על עישון מתריעים ולא על זיהומים אחרים. אני אישית בעד שיתנו לאמהות את כל המידע ואת האמצעים בהם היא יכולה להתמודד איתו ואחד מהם הוא לא לנקות עם חומרים רעילים. השני הוא כמובן לאכול אוכל נקי יותר. ודבר אחרון במכתב הארוך הזה, לפני שמישהי תקפוץ פה, אין לו שום קשר לשרשור על מללוקה שמופיע בעמוד זה. במקרה נכנסתי להגיב על ההנקה וראיתי גם אותו. אין לי עסק של מללוקה ואני לא מרויחה מזה גרוש. למעשה אני בעלת עסק שמעודד הנקה ואני עובדת עם מדריכות לידה והנקה.
 

תומרותם

New member
../images/Emo45.gif

בעיקר לאופן שבו את כותבת: ישר. וגם לכנות. ברור שיש לך עקרונות וברור מהם, אבל לא נוטף מהפוסט שלך פנאטיות של ראש בקיר: הנקה הנקה הנקה. והכי - לכך שרשמת שיש לך עסק שמעודד הנקה ואת לא מסתירה את זה. הנקה כן, שמירה על הבריאות כן - אבל מתוך בחירה ומתוך מודעות.
 

2F2F1

New member
לא נעים לי להפריע לאידיליה (אבל הנה בכל זאת)

לא נראה לך קצת מצחיק לתת ציוני יושר וכנות למישהי שבאותו עמוד (בשתי הודעות שונות) כותבת מצד אחד: "אין לי עסק של מללוקה ואני לא מרויחה מזה גרוש" ומצד שני מודה: "אני מקבלת [צ'קים] לא מסתכלת עליהם כי הם על שם הבעל, משהו כמו 15-20 דולר. פעם גם היינו דיירקטור או משהו כזה אז קיבלנו יותר"
 

mamma1

New member
אין לך במה להתעסק?

אין לי עסק של מללוקה, הכוונה היא שאני לא סוכנת של החברה, אני לקוחה וקונה את המוצרים כל חודש. שריתה הזכירה לי שגם לקוחות מקבלים החזרים (כי הסוכנים שיש להם עסק של מללוקה שמים לקוח תחת לקוח שלהם) ואז אמרתי שאני חושבת שאלה הסכומים שאני מקבלת. אני עדיין דוברת אמת, אין לי עסק מללוקה ואני לא ארויח מאף אחת פה שתחליט אי פעם להשתמש במוצרים האלה שאני ממליצה עליהם בתור לקוחה ולכן הגבתי לשרשור הזה. מבחינתי אני עדיין לא מרוויחה גרוש, גם אם 15 דולר (נכון ללפני כמה חודשים, כי אני לא בודקת את זה) נראה לך עסק עצמאי ומרוויח, בעיני זה כלום. בפאונדים אנגלים זה 8 פאונד (ממש מלא כסף, מספיק בדיוק ל-4 גלידות באנגליה) שזה בערך 10% מכמה שאני מזמינה מהם בחודש ובטח לא הסיבה שאני ממשיכה להזמין מהם כבר יותר משנתיים. אז תמצאי לך משהו אחר להתעסק איתו חוץ מלחפש אותי בפינה. אם את לא מסכימה עם הדעות שלי באיזה עניין ויש לך תשובות אז תגיבי בהתאם.
 

mamma1

New member
ועוד משהו בנוגע למללוקה

בחיי, נראה כאילו שלי אין במה להתעסק, אבל אחת הסיבות שבחרתי לא להיות סוכנת של מללוקה למרות שהחברה בעלת מוצרים מצויינים ותנאים מאוד טובים לסוכנים שלה היא בגלל שהעולם מלא באנשים כמוך. אנשים שאיך שהם שומעים שאנשים אחרים מרוויחים על ההזמנות שלהם (משהו כמו פרמידה) הם מייד נהפכים לאנטי. אין להם בעיה לקנות את המוצרים מחברה ולדעת שכל הרווחים הולכים אליה. אין להם בעיה לקנות מוצרים כי הפרסומות אמרו שהם טובים. אבל יש להם בעיה לקנות אם אנשים ממליצים מנסיון, במיוחד אם חס וחלילה האנשים מרויחים מזה משהו. בגלל זה לא הלכתי על זה, אני לא מסוגלת להמליץ על מוצרים כשאני מרויחה על זה כי כולם מייד חושדים. אבל עכשיו כשאני לא מרוויחה מללוקה (או.קיי בשבילך כמה גרושים), אז אני יכולה בלב שלם להמליץ.
 

EfratUK

New member
../images/Emo45.gif

אני מסכימה עם מה שאת אומרת, ובעיקר עם מה שכתבת לגבי מידע זמין ללהורים בכלל ולאימהות בפרט. אני הנקתי, ואני תומכת נלהבת בהנקה, וככל שאני קוראת יותר על ההנקה ועל היתרונות שלה (ועל החסרונות של התמ'ל) אני משתכנעת שאם יותר אימהות היו מקבלות את המידע המתאים, הן היו בוחרות להניק ולא לתת תמ'ל. אני מסכימה שחשוב מאוד לאיזה חומרים נחשוף את עצמינו ואת הילדים שלנו, גם כמניקות וגם בכלל, ובגלל זה אני באופן אישי מעבירה אותנו ואת הבית שלנו בהדרגה למוצרים פחות מזיקים. הגישה שלי היא: מידע, מידע, מידע, אבל שכל אחד יעשה אחר כך מה שהוא רוצה. היה עוזר גם אם הממשלות היו מודעות לכמות הכסף שהן מוציאות על טיפוליים רפואיים בגלל בעיות שקשורים לרעלים, ומסבסדות את החומרים הידידותיים, כמו שאם הן היו מסבסדות מוצרי מזון בריאים, לעומת השוקולד והצ'יפס הזולים, וכמו שהיו מסבסדות חיתולי בד, לעומת החיתולים החד פעמיים שמטנפים את העולם. אנשים צריכים בחירה חופשית, אבל הרבה היו בוחרים בחירות בריאות יותר אם זה היה גם זול יותר.
 

Ani15

New member
Diapers

Washing cloth diapers releases detergents to the environments in quantities that are as harmful as disposable diapers. It's a lose-lose situation. Try the Chinese way... (no diapers at all)​
 

mamma1

New member
כן אבל

קודם כל רוב האנשים שמשתמשים בחיתולי בד, משתמשים בחומרי כביסה ידידותיים וכך מפחיתים את הזיהום. הם מעלים את השימוש בחשמל ומים אבל לפי הטענות (לפחות של הארגונים התומכים) הנזק לסביבה נמוך יותר מאשר טונות של חיתולי פלסטיק. הייתי בסין, מדהים איך שהם לא צריכים חיתולים. הם חותכים חריץ במכנסיים לגישה מהירה...
 

EfratUK

New member
אין מצב ל'בלי חיתולים' אצלי

א. אני לא מספיק אמיצה (מודה...) ב. אני גרה אצל חמי וחמותי כרגע (בע'ה רק לעוד חצי שנה...ולא יותר) וחמותי חולת נקיון באופן פסיכי. אני מאמינה ש'תאונת' פיפי או, חס וחלילה!! אוי ואבוי!!, קקי, תביא אותה לאישפוז כפוי. ממש לא מומלץ. ג. לא רואה את בעלי תומך בזה. הוא גם ככה החליט שהוא לא מחליף חיתולי בד 'כי זה מגעיל'. אז מה עושים? משתמשים בחומרים שלא מזיקים לסביבה, כמו Ecover או אבקות מיוחדות לחיתולים מבד, שידידותיות לסביבה, ואני רוצה לנסות לכבס עם הכדורים האלה, ששמים בהם מילוי, רק לא יצא לי להתקל במישהו שמשתמש, כדי לשאול איך הם מנקים.
 

mamma1

New member
זאת בדיוק הגישה שלי

בכל נושא אני מחפשת המון מידע ורק אז מחליטה. באמת חשוב מה שאת אומרת על הממשלות, יש היום המון מקרים של אסתמה שעולים הרבה למערכות הבריאות והיה ניתן לצמצם את התופעה, לפחות חלקית, על ידי הפחתת הרעלים והזיהום שילדים נחשפים אליהם. כנ"ל לגבי סרטן. אבל ממשלות לא משקיעות בתוכניות רחוקות טווח, מה אכפת להן, הרי את התוצאות יראו רק בקדנציות אחרות. בכל מקרה אני לא חושבת שהעניין שאנשים לא עושים בחירות נבונות הוא רק כלכלי ובגלל חוסר סבסוד. הוא גם. נכון, מי שהכנסתו נמוכה לא יכול להרשות לעצמו אוכל אורגני. אבל הרבה אנשים שאני מכירה פשוט מעדיפים להוציא כסף על משהו אחר. חומרי ניקוי ידידותיים לא עולים יותר בצורה משמעותית. הרבה פעמים זה לא כלכלי, אנשים מעדיפים את הנוחות, למשל לחמם חלב במיקרו אפילו שאמרתי להם על האזהרות של משרד הבריאות (קרינה נספגת בבקבוק) ושל מחקרים (הרכב החלבון משתנה). אני אומרת פעם אחת ושותקת לעד ורואה עדיין אנשים ממשיכים בשלהם. יש אנשים שאני מכירה שלא יטרחו לזרוק את העיתון לקופסת המיחזור (שבאנגליה נאספת מהבית, לא צריך אפילו לטרוח) אלא יזרקו לפח ליד. ככה נוח להם.
 

EfratUK

New member
לגבי העינין עם הממשלות

אז כמובן שאת צודקת, שבאופן כללי ממשלות לא נוטות להתחיל תוכניות לטווח ארוך מדי. הן מעדיפות תוכניות שיתנו תוצאות עדיין בקדנציה הנוכחית, שיגרמו לציבור לבחור בהן שוב. אז אני מסכימה שכל אדם צריך לדאוג לעצמו, למשל- כימיקלים בחומרי ניקוי או בסביבה באופן כללי, ומזון ומשקאות שאנחנו צורכים משפיעים עלינו באופן אישי, ואנחנו צריכים לקחת אחריות עליהם, וזה עניין של מודעות. בן אדם שמודע לנזקים שהוא עלול לעשות לעצמו ולמשפחתו, ולא רק לסביבה, ינטה להוציא קצת יותר כסף או לעבוד קצת יותר קשה כדי למצוא תחליפים בטוחים. א-ב-ל, דברים שמשפיעים על הסביבה באופן ישיר, ורק אחר כך על אנשים באופן פרטי, כמו חיתולי בד, מיחזור ואיסוף אשפה, או ניצול אנרגיה ומים בצורה יותר אקולוגית, הם דברים שהממשלות צריכות לקחת אחריות קצת יותר גדולה. אני מאמינה שאם אנשים יקבלו 'בונוס' אם יהיו אקולוגיים, או 'קנס' אם יהיו לא אקולוגיים, יכריחו אנשים לעשות את השינוי. חוץ מזה שמצבים בריאותיים שנובעים מצורת חיים לא בריאה משפיעים על כולנו באופן גורף גם כן: מערכת הבריאות ממומנת מהמיסים שאני ואת משלמות. אם יהיו פחות חולים יהיה יותר כסף להוציא על דברים אחרים, כמו חינוך למשל. אני מבינה את ההרגשה שלך לגבי 'אומרת פעם אחת ושותקת', אבל שתדעי שזה לפעמים כן עוזר. אני השתמשתי עד לפני חודש וקצת בחיתולים חד פעמיים 'ידידותיים לסביבה', וחשבתי שאני עושה מספיק. מישהי שאני מכירה מהכפר הזמינה אותנו ל Play date ודיברנו על חיתולי בד (שהיא משתמשת). היא הסבירה לי את הצד שלה, ולמרות שהיא לא חידשה לי שום דבר, ושמעתי כבר את כל הטיעונים, משהו בכל זאת 'התחבר' לי, ושבוע אחר כך עברתי לחיתולי בד. ככה שתדעי שגם אם זה לא מרגיש ככה, מדי פעם כן תשני את התפיסה אצל מישהו, וזה בעצם מה שאת רוצה לעשות, לא? לשפר את העולם רק טיפטיפה...
 

mamma1

New member
גם אני לא העזתי בלי חיתולים

גישה ששמעתי עליה כשילדתי את הילד השני. על חיתולי בד אפילו לא שמעתי עם התינוקת הראשונה. עם התינוק השני ניסיתי חיתולי בד (קניתי קיט של 6 סוגים) והלך מאוד קשה, דווקא הכביסה לא היתה בעיה כמו שכולם חושבים. קלי קלות. אבל התינוק בכה כל פעם שהרטיב את החיתול, לא סבל את ההרגשה הרטובה והייתי צריכה להחליף אחרי כל פיפי קטן, לפעמים 10 דקות אחרי ההחלפה הקודמת וזה התיש אותי. רוב הסוגים היו מאוד מסורבלים על תינוק זעיר כל כך. אז ויתרתי לטובת חיתולי חד פעמיים ידידותיים לסביבה, והיום אני מצטערת שלא ניסיתי עוד סוגים כי המבחר עצום. לפחות שניהם נגמלו בגיל מוקדם יחסית. את צודקת בעניין הממשלות שחייבות לעשות יותר בעיקר בתחומים האנשים לא מרגישים ביום יום. עוד כמה שבועות אנחנו חוזרים לארץ שם כל העניין הסביבתי מפותח פחות ואחת התוכניות שלי (מאחר ואני אמורה להיות פנויה יותר, אינשאללה) היא להצטרף לאיזה ארגון ירוק ולנסות להשפיע קצת.
 
כאן יש במים המון כלור (מריחים כמו בריכת שחיה)

אני מניקה ונמנעת מלשתות את המים האלה, כמובן שביתי לא שותה אותם. אתן חושבות שמסוכן לה לשאוף את האדים באמבטיה?
 
לא יודעת אם זה עודף רגישות שלי

אבל ממש שורף לי בעיניים כשאני עושה לה אמבטיה. מצד שני, גם כשחותכים בצל אצל השכנים שורף לי בעיניים, אז אולי באמת הבעיה אצלי.
 
למעלה