חוזה שכירות דירה

romi607

New member
חוזה שכירות דירה

אני נכנס לדירה חדשה... בעל הנכס מבקש ממני שטר חוב של 20000 ש"ח...למקרה ו..יקרה משהו.. מה דעתכם? האם לא מספיק שאני נותן לו צקים מראש כל חצי שנה..? איך אגן על עצמי אם אתן לו שטר חוב? לטענת בעל הדירה שטר החוב מגן עליי למשל אם אסתכסך עימו ואפנה מהדירה ציוד יקר...אך איך אגן על עצמי ..שהרי יכולה להיות אפילו פריצה חס וחלילה ובעל הדירה יכול לחשוד בי ולפרוע את שטר החוב... מה עוד עליי לבדוק לדעתכם ? תודה
 
שטר חוב

הדרישה של המשכיר היא דרישה סבירה ורגילה (אחרי הכל הוא מפקיד בידיך נכס ששווה יותרמ- 20,000 ש"ח). אבל, השאלה שלך במקומה ואת ההגנה על אופן ומועד השמוש בשטר החוב צריך לכתוב בהסכם.
 

romi607

New member
אז מה הפתרון?

לא הבאת לי פתרון פרקטי... אתה מכיר דרך בא אוכל להגן על עצמי...וגם שהוא יהיה מסופק ונוכל להתקדם.. תודה
 
כפי שאמרתי,

צריך לנסח את הסעיפים העוסקים בשטר הבטחון כך שיסייגו את היכולת להפעיל אותם.בגדול: לסייג רק למקרים של אי תשלום שכ"ד, אי תשלום מיסים ותשלומים, נזק לדירה עקב מעשה רשלני של השוכר כו'. איננו נוהגים לתת דוגמאות או להציע אופן ניסוח של חוזים או סעיפים בחוזים כאן בפורום.
 

u 1000

New member
אין הגנות מושלמות

אם תסתכל לרגע דרך עיניו של בעל הבית הרי שאתה עלול לגרום לו נזק מעבר לסכום שבשטר החוב שבידיו וגם עשויה להיות לו בעיה במימוש שטר החוב. גם מבחינתך יש סיכון שבעל הבית ינסה לממש את שטר החוב מבלי שגרמת נזק או שגרמת נזק נמוך יותר מזה שהוא דורש לממש. ההצעה של פלורי היא הסבירה ביותר האפשרית: לקבוע בחוזה תנאים למימוש שטר החוב (ואולי גם לקבוע שניסיון לממשו שלא בהתאם לחוזה יחייב את בעל הבית לפצותך. תנאי ברור שכזה יגדיל את הסיכויים שלא יעשה שימוש לא הוגן בשטר אבל לא בטוח שבעל הבית יסכים לתנאי שכזה)
 

u 1000

New member
אני כל הזמן פה ../images/Emo13.gif

אבל את עונה מהר ולא נשאר לי מה להוסיף (הפעם למרות ההבדל של שלוש הדקות לא ראיתי את הודעתך לפני ששלחתי את הודעתי).
 
../images/Emo9.gifוגם אני לא מספיקה

אבל כ"כ נהנת לקרוא את מה שאת כותבת שאולי עדיף כך
. בכל מקרה, השבוע אני לא מעיזה אפילו לנסות. אם אני אצלח את השבוע הזה בשלום יתכן שישארו לי שניים שלושה תאים אפורים בשביל תשובות. גליה.
 
הן מוצדקות (לדעתי).

אני מת למצוא איזו הודעה שלך שיהיה לי מה להעיר עליה או לתקן, אבל אני לא מוצא.
 

nirdagan

New member
מימוש השטר הוא הליך שניתן לעצור

גביית השטר נעשית דרך הוצאה לפועל. במקרה שנפתח תיק בהוצאה לפועל אתה יכול להגיש בקשה לרשות להתגונן ואם בקשתך מתקבלת יהיה דיון שהוא משפט לכל דבר. כך שיש לך הגנות.
 
למעלה