חוזה לשנה... האם זה חוקי?

davidin

New member
חוזה לשנה... האם זה חוקי?

שלום לכולם! אני עובד במקום עבודה שבו חתמתי לשנת עבודה ואני רוצה לעזוב את הארץ. השאלה שלי אם אפשר לצאת מהנושא הזה של החוזה ואם זה חוקי בכלל? חתמתי שאם אני עוזב לפני סוף השנה אני צפוי לקנס. בבקשה תענו!
 
העסקה

ראשית דבר צריך לזכור שהעסקה היא מסוג ההתקשרויות שלא ניתן לאכוף על מי מהצדדים לממש בסופו של דבר. גם אם נחתם חוזה והמעסיק מחליט להפסיק את העסקה לא ניתן לכפות עליו לממש את החוזה. כנ"ל ההפך אם אתה מעוניין להפר את החוזה זכותך לעשות כן. אבל!! כן תצטרך לפצות את המעסיק בגין הנזק שיגרם לו. אני לא יודעת כמה זמן נותר לך לעבוד אצלו אבל אם לצורך העיניין חתמת רק לפני חודש על החוזה יש להניח שהמעסיק ידרוש פיצוי לפחות על זמן הלמידה וההשקעה בך כעובד חדש. אבל אם כבר ייצרת תפוקות ונותרו מספר חודשים בודדים אני מציעה לשבת עם המעסיק להסביר לו, הרי כולנו בני אדם. להציע לו תאריך סיום שעד אליו אתה תעבוד אפילו מסביב לשעון כדי לתת לו תפוקה מקסימלית ותמצאו איזשהו סידור שיהיה נוח לשניכם. הרי הוא מצידו לא ירצה עובד לא מרוצה וחמוץ ואתה לא תעבוד כמו שצריך במקום שיכריחו אותך לעבוד בו. עוד פתרון שאפשר להציע - תלוי בסוג העסק והפעילות למשל אם זה תיכנות שתעבוד אפילו תקופה מסויימת מחו"ל ותשלח לו את הפרויקטים. (תלוי כמובן אם אתה נושא לטיול או לעבוד שם) זהו - תחשוב יצירתי, תהיה גלוי עם המעסיק ובעיקר הוגן - זו הדרך שלי לעניין. בהצלחה תהנה בחו"ל אילת רותם פיתוח עסקי www.RotemBD.co.il
 

davidin

New member
תודה ועוד שאלה...

על תקופת ההכשרה- 9 ימים שילמולי פחות מ 900 ש"ח ולא שילמו נסיעות... זה חוקי? העניין הוא שאני סה"כ רוצה חופשה של חצי שנה לטוס לאוסטרליה ואז לחזור לעבוד... ואני ממש לא רוצה להתבע או להקנס...
 
יש עוד שתי אפשרויות לשאול

בפורום דיני חוזים ובפורום דיני עבודה. בכל מקרה כדאי לתת לזה פן אישי, אנושי, לפני דינים וקנסות. בהצלחה
 

רגין1

New member
התקשרות חוזית

לפי דיני חוזים במדינת ישראל, הינה חופשית למעט מקרים בהם מכיל סעיף המנוגד לחוקי המדינה. החוזה שאתה מספר עליו נשמע כחוקי לגמרי. הפרת חוזה היא אפשרית אבל כפופה להתניות שנקבעו בחוזה לגבי ההפרה. ד"א, גם אם לא נקבעו התניות להפרת החוזה, רשאי מי מהצדדים לפנות לבית המשפט לקבלת סעד כנגד ההפרה. בקיצור, אתה יכול להפר את החוזה אבל תצטרך לשלם על זה.
 

davidin

New member
חוזה העבודה וחוקיותו הסיפור המלא...

שלום שוב לכולם! קודם כל ממש תודה לכל אלה שענו ואלה שהתעמקו וניסו לענות! אני אנסה לתת כאן את הסיפור המלא. בתחילת ספטמבר עשיתי קורס בן 10 ימים באבטחה עליו קיבלתי 900 ש"ח ולא קיבלתי נסיעות כאשר כל יום למדנו מ 9 עד 20. התחלתי לעבוד ועכשיו אני מעוניין לטוס לאוסטרליה לעבוד- לא שהם אמורים לדעת... אני מעוניין לחזור לעבוד לאחר חצי שנה בערך באוסטרליה. אני חתום בחוזה לשנת עבודה. אם אני עוזב אני משלם 400 ש"ח עבור כל חודש שלא עבדתי מתוך השנה משמע אני אשלם 4000 ש"ח. אם לא יתנו לי לעזוב יפא אני מתכוון לקחת חופשה בין ה 1-10 לחודש כדי לקבל את המשכורת ואח"כ לעזוב... אז מה אתם אומרים? אני מקווה שנתתי את כל הפרטים לקבל חוות דעת.
 
למעלה