לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.
נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.
באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.
ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.
דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.
ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.
באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.
ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.
דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.
ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.