חוויית נסיעה בקו אגד 972 מהר חוצבים לחיפה

מיקלוש77

Well-known member
לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.

נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.

באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.

ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.

דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.

ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
 

DAVIDADATO

Well-known member
לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.

נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.

באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.

ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.

דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.

ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
תמיד ידוע שקווי חרדים הם עמוסים וזמן הנסיעה ארוך יותר.
הנהג לפחות צריך הפסקה של שעה
 

DAVIDADATO

Well-known member
ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים
ואז החרדים יפגינו למה ביטלו להם את הקווים, מבחינתם קו 960 זה חילול השם שהוא לא עובר בהדר או בגאולה כי התחנה האחרונה היא מרכזית המפרץ ואז הם יצטרכו להחליף לקו 3 ואז זה דאבל נסיעה (חיוב נסיעה ב-960 שעולה 16 ש"ח+נסיעה בקו 3 שעולה 5.5 ש"ח=21.5 ש"ח) אז אתה מבין את קומבינות החרדים? הם רוצים קו שיעצור להם ליעד שהם רוצים בתוך השכונה וכך לא יצטרכו לשלם על עוד נסיעה ולא יחליפו עוד קווים
 

Ccyclist

Well-known member
ואז החרדים יפגינו למה ביטלו להם את הקווים, מבחינתם קו 960 זה חילול השם שהוא לא עובר בהדר או בגאולה כי התחנה האחרונה היא מרכזית המפרץ ואז הם יצטרכו להחליף לקו 3 ואז זה דאבל נסיעה (חיוב נסיעה ב-960 שעולה 16 ש"ח+נסיעה בקו 3 שעולה 5.5 ש"ח=21.5 ש"ח) אז אתה מבין את קומבינות החרדים? הם רוצים קו שיעצור להם ליעד שהם רוצים בתוך השכונה וכך לא יצטרכו לשלם על עוד נסיעה ולא יחליפו עוד קווים
כשנסעתי ברכבלית ממרכזית המפרץ בפסח מרבית הקהל הקדוש שנסע בה היה מהציבור החרדי, אז התחנה כשרה למהדרין.
 
כשנסעתי ברכבלית ממרכזית המפרץ בפסח מרבית הקהל הקדוש שנסע בה היה מהציבור החרדי, אז התחנה כשרה למהדרין.
בחופשת הקיץ חרדים רבים נוסעים בתחבורה ציבורית לנופש וטיולים בארץ לכל מיני מקומות בכל קו שמתאים להם.
תופעה מבורכת.
 

Ccyclist

Well-known member
לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.

נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.

באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.

ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.

דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.

ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
כמה סימבולי שמספר הקו הוא הקידומת הבינלאומית של ישראל ( 972+ ) כי הוא משקף את תחבורת הכל מקום לכל מקום הייחודית לישראל.

כל מילה בסלע. לא חסרים קווים שיסעו 2 קילומטר לתחנה המרכזית בירושלים או למרכזית המפרץ. במקרה של מרכזית המפרץ מדובר באפליית אוכלוסיית הצפון שצריכה לרדת שם ולהחליף לתחבורה פנימית בחיפה בעוד ש"כל החיות שוות, אך חיות מסויימות שוות יותר". נראה שיעדו של הקו היא שכונת רמת ויז'ניץ החיפאית שם יש לו מסלול ספגטי שבינו לבין קו בינעירוני לא צריך להיות דבר וחצי דבר.

להערכתי יש מספר תלת ספרתי של קווים כאלו, המהווים נטל חמור על תשומות המערכת. נראה שהמתכננים חושבים שישנה אבטלה סמויה של נהגים, אולי בגלל שאין תח"צ בשבת, ושהקצאת נהג לנסיעת חזור של 6 שעות פעם בשעה - שעתיים היא הדרך היעילה ביותר להגיע משכונה בעיר א' לשכונה בעיר ב' - חס וחלילה שיחליפו מאמצעי עירוני תדיר לקו בינעירוני בתדירות סבירה ולקו עירוני תדיר בצד השני.

אם מתעקשים להשאיר את המערכת הבזבזנית הזו על כנה אז אפשר לשפר אותה עם תחנה מרכזית באלעד שתאפשר מעבר בין הקווים.

יתכן גם שמשרד בתחבורה צריך להשקיע בחוברות, מפות והסברים לציבורים שאין להם אפליקציות ויתכן שלא למדו לקרוא מפות או תרשימים. יתכן מאד שהחיבה לקווים ישירים נובעת מחוסר יכולת למצוא מראש מסלולים מבוססי החלפה.

בסוף עוד יגידו לנו שבגלל הקווים הבזבזניים וההרסניים האלו התח"צ או העולם קיים.

Screenshot_20220924-094052_Maps.jpg
 

DAVIDADATO

Well-known member
כל מילה בסלע. לא חסרים קווים שיסעו 2 קילומטר לתחנה המרכזית בירושלים או למרכזית המפרץ. במקרה של מרכזית המפרץ מדובר באפליית אוכלוסיית הצפון שצריכה לרדת שם ולהחליף לתחבורה פנימית בחיפה בעוד ש"כל החיות שוות, אך חיות מסויימות שוות יותר". נראה שיעדו של הקו היא שכונת רמת ויז'ניץ החיפאית שם יש לו מסלול ספגטי שבינו לבין קו בינעירוני לא צריך להיות דבר וחצי דבר.
יש מתחנה מרכזית ירושלים את 940 עד מרכזית חוף הכרמל
 
לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.

נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.

באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.

ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.

דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.

ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
בואו נשאיר את הדיון ברמה התפעולית.
כולם רוצים שירות דלת לדלת, לא רק חרדים. מעברים זה עסק מבאס, וסמיוחד בין אוטובוס לאוטובוס. אם אתה מכריח מעבר אתה מקבל רשת יעילה יותר ותדירה יותר שזה טוב ועשוי למשוך עוד נוסעים, אבל על הדרך מאבד אנשים שהמעבר פשוט קשה להם מדי (מנטלית או פיזית, לא משנה). כלומר, אתה צריך לוודא שאתה מושך יותר מאשר אתה מאבד. היררכיה היא לא מילת קסם ליעילות תחברותית, היא צריכה להיעשות נכון.
לקו 972 יש כ-20 נוסעים מתקפים בממוצע לנסיעה, כלומר נסעת באחת הנסיעות היותר חלשות שלו. כמובן שהנסיעות החזקות יותר הן בסופ"ש, ואז גם יש הרבה ילדים מחת לגיל 5 שלא מתקפים, כלומר בסופ"ש אתה מריץ אוטובוסים מלאים. ולא הגיוני לקחת אוטובוסים שמלאים בעשרות אנשים ולהגיד להם לעשות שני מעברים. לכן לא נכון לבטל את הקו אלא מקסימום קצת לדלל באמצע שבוע. אם אתה מכריח עשרות אנשים לבצע מעבר אתה בהגדרה תאבד יותר מאשר תרוויח.

אגב, כשלקחתי אוטובוס מבוסטון לניו-יורק, הוא הוריד אותי במרכז מנהטן. וזה למרות שהוא היה יכול להוריד אותי באיזושהי תחנת רכבת תחתית בכניסה לקווינס ושאסתדר משם. והוא היה גם עם בין 20 ל-30 נוסעים. בקיצור. זה ממש לא שחור לבן והיררכיה זה בהחלט דבר נכון אבל לא מקודש.
 

Ccyclist

Well-known member
בואו נשאיר את הדיון ברמה התפעולית.
כולם רוצים שירות דלת לדלת, לא רק חרדים. מעברים זה עסק מבאס, וסמיוחד בין אוטובוס לאוטובוס. אם אתה מכריח מעבר אתה מקבל רשת יעילה יותר ותדירה יותר שזה טוב ועשוי למשוך עוד נוסעים, אבל על הדרך מאבד אנשים שהמעבר פשוט קשה להם מדי (מנטלית או פיזית, לא משנה). כלומר, אתה צריך לוודא שאתה מושך יותר מאשר אתה מאבד. היררכיה היא לא מילת קסם ליעילות תחברותית, היא צריכה להיעשות נכון.
לקו 972 יש כ-20 נוסעים מתקפים בממוצע לנסיעה, כלומר נסעת באחת הנסיעות היותר חלשות שלו. כמובן שהנסיעות החזקות יותר הן בסופ"ש, ואז גם יש הרבה ילדים מחת לגיל 5 שלא מתקפים, כלומר בסופ"ש אתה מריץ אוטובוסים מלאים. ולא הגיוני לקחת אוטובוסים שמלאים בעשרות אנשים ולהגיד להם לעשות שני מעברים. לכן לא נכון לבטל את הקו אלא מקסימום קצת לדלל באמצע שבוע. אם אתה מכריח עשרות אנשים לבצע מעבר אתה בהגדרה תאבד יותר מאשר תרוויח.

אגב, כשלקחתי אוטובוס מבוסטון לניו-יורק, הוא הוריד אותי במרכז מנהטן. וזה למרות שהוא היה יכול להוריד אותי באיזושהי תחנת רכבת תחתית בכניסה לקווינס ושאסתדר משם. והוא היה גם עם בין 20 ל-30 נוסעים. בקיצור. זה ממש לא שחור לבן והיררכיה זה בהחלט דבר נכון אבל לא מקודש.

גיגלתי אוטובוס מבוסטון לניו יורק, כל האופציות שמצאתי מסתיימות ב Port Authority Bus Terminal טרמינל האוטובוסים של רשות נמל ניו יורק בשדרה השמינית בין רחוב 41 ו רחוב 42 המפורסם. זה מיקום מרכזי לתחנה מרכזית ממנה אפשר לעלות על הסאבווי לכל רחבי העיר או תחנה או שתיים לתחנות הרכבת Grand Central הארצית יותר ותחנת Penn Station האזורית יותר. המסוף נמצא רוחב בלוק אחד מטיימס סקוור - תחנה מרכזית קלאסית שתפקידה להביא את הנוסעים למקום כמה שיותר מרכזי ממנו הם יתפזרו בתחבורה משלימה מקומית. גיגול אוטובוס מבוסטון לברוקלין מביא לתוצאות שדורשות החלפה מטרמינל רשות הנמל של ניו יורק לקווי סאבווי וכך צריך להיות.

בלונדון מערכת האוטובוסים הבינעירוניים הפרטיים מבוססת בתחנת Victoria Coach Station שהיא תחנת אוטובוסים בינעירונית טיפה מאחורי תחנת הרכבת Victoria. יש דוגמאות של קווים משם שעוצרים במסופים פרבריים לפני האוטוסטרדות - היה קו לצפון שנסעתי בו לפני עידן ועידנים שעצר במסוף של גולדרס גרין המרוחק ממנו 9.5 ק"מ בקו אווירי לפני שעלה על אוטוסטרדת ה M1. יש תופעות כמו אוטובוסים לשדות התעופה כמו Terravision שהקו שלה משדה התעופה סטאנסטד מסתיים בליברפול סטריט שבסיטי, שירות ששומר על עקרון המרכזיות, רק בחלק אחר מהמרכז, תחנת רכבת מרכזית עם 5 קווים תת קרקעיים, מספר קווי אוברגרונד ועשרות קווים פרבריים וארציים). יש גם את הקו הפרטי של איזיג'ט מנמל התעופה לוטון לתחנת הרכבת התחתית Hendon Central על גבול אזורים 3-4 שהיא התחנה הקרובה ביותר ל M1 -במקרה הזה הקו הקצר והיעיל ביותר משדה התעופה למערכת התחתית. באף אחד מהמקרים האלו אין שירות שכונתי בתוך העיר ובמקביל לקווי האוטובוס המקומיים.

ככה בונים תח"צ. קווים בינעירוניים ישירים ככל האפשר או עם תחנות עיקריות לאורך המסלול, איסוף ופיזור בתחנות מרכזיות או מקושרות ככל האפשר בערי היעד, תח"צ מקומית מהתחנות הבינעירוניות לאזורים שונים בערים. אגב - גם בלונדון וגם בניו יורק יש קהילות חרדיות.

אגב לונדון - הקהילה החרדית של סטאמפורד היל נמצאת באזור שאין לו רכבת תחתית, אזור שבמושגים רכבתיים מכונה The Hackney Box. האזור נמצא בין קווי הויקטוריה והמרכזי בצפון מזרח אזור 2 ולמרות שיש בו קווי אוברגראונד הקישוריות שלו נחשבת גרועה כי היא תלוייה באוטובוסים או ברכבות פרבריות (האוברגראונד אינו בתדירות של תחתית ואינו מחבר ישירות לווסט אנד) ובהחלפה לאמצעים אחרים.

Screenshot_20220928-095048_London.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
גיגלתי אוטובוס מבוסטון לניו יורק, כל האופציות שמצאתי מסתיימות ב Port Authority Bus Terminal טרמינל האוטובוסים של רשות נמל ניו יורק בשדרה השמינית בין רחובו 41 ו רחוב 42 המפורסם. זה מיקום מרכזי לתחנה מרכזית ממנה אפשר לעלות על הסאבווי לכל רחבי העיר או תחנה או שתיים לתחנות הרכבת Grand Central הארצית יותר ותחנת Penn Station האזורית יותר. המסוף נמצא רוחב בחוק אחד מטיימס סקוור - תחנה מרכזית קלאסית שתפקידה להביא את הנוסעים למקום כמה שיותר מרכזי ממנו הם יתפזרו בתחבורה משלימה מקומית. גיגול אוטובוס מבוסטון לברוקלין מביא לתוצאות שדורשות החלפה מטרמינל רשות הנמל של ניו יורק לקווי סאבווי וכך צריך להיות.

בלונדון מערכת האוטובוסים הבינעירוניים הפרטיים מבוססת בתחנת Victoria Coach Station שהיא תחנת אוטובוסים בינעירונית טיפה מאחורי תחנת הרכבת Victoria. יש דוגמאות של קווים משם שעוצרים במסופים פרבריים לפני האוטוסטרדות - היה קו לצפון שנסעתי בו לפני עידן ועידנים שעצר במסוף של גולדרס גרין המרוחק ממנו 9.5 ק"מ בקו אווירי לפני שעלה על אוטוסטרדת ה M1. יש תופעות כמו אוטובוסים לשדות התעופה כמו Terravision שהקו שלה משדה התעופה סטאנסטד מסתיים בליברפול סטריט שבסיטי, שירות ששומר על עקרון המרכזיות, רק בחלק אחר מהמרכז, תחנת רכבת מרכזית עם 5 קווים תת קרקעיים, מספר קווי אוברגרונד ועשרות קווים פרבריים וארציים). יש גם את הקו הפרטי של איזיג'ט מנמל התעופה לוטון לתחנת הרכבת התחתית Hendon Central על גבול אזורים 3-4 שהיא התחנה הקרובה ביותר ל M1 -במקרה הזה הקו הקצר והיעיל ביותר משדה התעופה למערכת התחתית. באף אחד מהמקרים האלו אין שירות שכונתי בתוך העיר ובמקביל לקווי האוטובוס המקומיים.

ככה בונים תח"צ. קווים בינעירוניים ישירים ככל האפשר או עם תחנות עיקריות לאורך המסלול, איסוף ופיזור בתחנות מרכזיות או מקושרות ככל האפשר בערי היעד, תח"צ מקומית מהתחנות הבינעירוניות לאזורים שונים בערים. אגב - גם בלונדון וגם בניו יורק יש קהילות חרדיות.

אגב לונדון - הקהילה החרדית של סטאמפורד היל נמצאת באזור שאין לו רכבת תחתית, אזור שבמושגים רכבתיים מכונה The Hackney Box. האזור נמצא בין קווי הויקטוריה והמרכזי בצפון מזרח אזור 2 ולמרות שיש בו קווי אוברגראונד הקישוריות שלו נחשבת גרועה כי היא תלוייה באוטובוסים או ברכבות פרבריות (האוברגראונד אינו בתדירות של תחתית ואינו מחבר ישירות לווסט אנד) ובהחלפה לאמצעים אחרים.

צפה בקובץ המצורף 64401
נראה לי שהאמת נמצאת איפה שהוא באמצע, בין מה ש ccyclist כותב למה שהרוכב לאוטובוסים כותב.

אני מסכים שאם תבטל קו ישיר כמו 972, אולי תאבד חלק מהנוסעים אבל בתכל'ס, מי שצריך להגיע משכונה חרדית בצפון ירושלים לשכונות החרדיות בחיפה יסע באוטובוס (או רכבת) בכל מקרה, גם אם מדובר בנסיעה עם החלפות. זה לא שהוא יוותר על הנסיעה וכנראה שגם לא יחליף אותה ברכב פרטי שהוא עדיין יקר המציאות במגזר החרדי, ובמיוחד במשפחות מרובות ילדים. אז אולי הנסיעה תיקח קצת יותר זמן, אבל ממילא לא מדובר בנסיעת יוממים למקום עבודה, וגם על הדרך הרגלת את הנוסעים להחלפות. ומה עוד הרווחת? שהתפנו נהגים ואוטובוסים כדי להגדיל תדירויות בקווים שנוסעים בין התחנות המרכזיות, בדיון שלנו זה 940 ו 960.

אז כן הייתי משאיר קווי שכונות שכאלה רק אם הם חזקים במיוחד, אבל מבטל את כל השאר. וכמו שרשמתי, מחזק תדירויות של קווים רגילים בזכות השינוי הזה, ובכך משפר את המערכת לכל המגזרים שמשתמשים בה.

עוד נקודה: מאז שנפתחה תחנת נבון אני רואה יותר ויותר חרדים משתמשים ברכבת. אני חושב שאם כבר הרגלת נוסעים משכונה חרדית להגיע לתחנה המרכזית (כי בתאוריה ביטלת את 972), אז גם האופציה לנסוע לחיפה ברכבת (מתחנת הרכבת שנמצאת בדיוק מול התחנה המרכזית) פתאום תהיה להם קוסמת, כי גם כשמדובר בהחלפה בנתב"ג או תל אביב, זה לפעמים מהר יותר מקווים 940/960, בשעות הפקקים במיוחד.
 

מנכל אחד

Active member
נראה לי שהאמת נמצאת איפה שהוא באמצע, בין מה ש ccyclist כותב למה שהרוכב לאוטובוסים כותב.

אני מסכים שאם תבטל קו ישיר כמו 972, אולי תאבד חלק מהנוסעים אבל בתכל'ס, מי שצריך להגיע משכונה חרדית בצפון ירושלים לשכונות החרדיות בחיפה יסע באוטובוס (או רכבת) בכל מקרה, גם אם מדובר בנסיעה עם החלפות. זה לא שהוא יוותר על הנסיעה וכנראה שגם לא יחליף אותה ברכב פרטי שהוא עדיין יקר המציאות במגזר החרדי, ובמיוחד במשפחות מרובות ילדים. אז אולי הנסיעה תיקח קצת יותר זמן, אבל ממילא לא מדובר בנסיעת יוממים למקום עבודה, וגם על הדרך הרגלת את הנוסעים להחלפות. ומה עוד הרווחת? שהתפנו נהגים ואוטובוסים כדי להגדיל תדירויות בקווים שנוסעים בין התחנות המרכזיות, בדיון שלנו זה 940 ו 960.

אז כן הייתי משאיר קווי שכונות שכאלה רק אם הם חזקים במיוחד, אבל מבטל את כל השאר. וכמו שרשמתי, מחזק תדירויות של קווים רגילים בזכות השינוי הזה, ובכך משפר את המערכת לכל המגזרים שמשתמשים בה.

עוד נקודה: מאז שנפתחה תחנת נבון אני רואה יותר ויותר חרדים משתמשים ברכבת. אני חושב שאם כבר הרגלת נוסעים משכונה חרדית להגיע לתחנה המרכזית (כי בתאוריה ביטלת את 972), אז גם האופציה לנסוע לחיפה ברכבת (מתחנת הרכבת שנמצאת בדיוק מול התחנה המרכזית) פתאום תהיה להם קוסמת, כי גם כשמדובר בהחלפה בנתב"ג או תל אביב, זה לפעמים מהר יותר מקווים 940/960, בשעות הפקקים במיוחד.
קו 972 הוא קו חזק הממוצע הוא 20 נוסעים בכל ימות השבוע, ובימות החול התקופה כעת היא של שפל בגלל החגים שבהם נוסעים הרבה נוסעים ועוד מספר סיבות.
אם אנחנו מפחיתים את הנסיעות השפל הרבות שאגד דוחפים רק בשביל לקבל כסף למרות שהם יודעים שזה לא משמש אף אחד, אז הממוצע הוא גבוה יותר

מה שכן, 940 הוא קו חלש, נשמע הגיוני להעביר את הנסיעות שלו ל972, ולהפוך אותו לקו חזק במקום 940 שנוסע בתדירות יפה אבל לרוב הנסיעות שלו אין ביקוש.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 972 הוא קו חזק הממוצע הוא 20 נוסעים בכל ימות השבוע, ובימות החול התקופה כעת היא של שפל בגלל החגים שבהם נוסעים הרבה נוסעים ועוד מספר סיבות.
אם אנחנו מפחיתים את הנסיעות השפל הרבות שאגד דוחפים רק בשביל לקבל כסף למרות שהם יודעים שזה לא משמש אף אחד, אז הממוצע הוא גבוה יותר

מה שכן, 940 הוא קו חלש, נשמע הגיוני להעביר את הנסיעות שלו ל972, ולהפוך אותו לקו חזק במקום 940 שנוסע בתדירות יפה אבל לרוב הנסיעות שלו אין ביקוש.

בעוד מספר שנים קו הרכבת ירושלים כרמיאל ייתר את שני הקווים 940 ו 960. השאלה היא מדוע אתה תומך בכך שנהג יעשה 3 שעות לנסיעה בודדת במסלול דלת לדלת פתלתל כאשר אותו הנהג יכול לעשות מספר נסיעות דו ספרתי בין אחת מתחנות הרכבת בירושלים או חיפה לשכונות החרדיות בערים אלו. 3 נהגים בכל צד, בסך הכל 6 לנוסעים מכל רחבי הארץ בתדירות גבוהה. כדי להריץ קו דלת לדלת אחד עם נסיעה אחת לשעה בכל כיוון צריך 10 - 15 נהגים שיעשו נסיעת הלוך חזור בודדת ביום ויבצעו מסלול ספציפי מאד שאין סיבה שיאסוף נוסעים בתוך הערים.

6 נהגים או 15 על קו יחיד מתוך כעשרה שאתה דורש עבור על מוקד חרדי כאשר אתה טוען שיש מחסור בנהגים ? בחישוב מלא זה 6 לתח"צ מקומית או 150נהגים ל 10 קווי דלת לדלת. תפסיק לבזבז נהגים.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member
בעוד מספר שנים קו הרכבת ירושלים כרמיאל ייתר את שני הקווים 940 ו 960. השאלה היא מדוע אתה תומך בכך שנהג יעשה 3 שעות לנסיעה בודדת במסלול דלת לדלת פתלתל כאשר אותו הנהג יכול לעשות מספר נסיעות דו ספרתי בין אחת מתחנות הרכבת בירושלים או חיפה לשכונות החרדיות בערים אלו. 3 נהגים בכל צד, בסך הכל 6 לנוסעים מכל רחבי הארץ בתדירות גבוהה. כדי להריץ קו דלת לדלת אחד עם נסיעה אחת לשעה בכל כיוון צריך 10 - 15 נהגים שיעשו נסיעת הלוך חזור בודדת ביום ויבצעו מסלול ספציפי מאד שאין סיבה שיאסוף נוסעים בתוך הערים.

6 נהגים או 15 על קו יחיד מתוך כעשרה שאתה דורש עבור על מוקד חרדי כאשר אתה טוען שיש מחסור בנהגים ? בחישוב מלא זה 6 לתח"צ מקומית או 150נהגים ל 10 קווי דלת לדלת. תפסיק לבזבז נהגים.
נושא המחסור בנהגים והמענה שניתן או שיכל להנתן לבעיה על ידי משרד התחבורה מצדיק אשכול נפרד. אבל אין לו קשר לצורך התכנון, לתכנן שירות ברמה נמוכה כדי שלא יסעו בו נוסעים ואז לא יהיה מחסור בנהגים זה לא פתרון מוצלח כל כך. מה עוד שלא ברור שזה חוסך נהגים, ככל שהנסיעה קצרה יותר, יש צורך להשקיע יותר זמן בהפסקות (מצד שני זה מגביר את אמינות הלו"ז). וגם, עיקר המחסור בנהגים הוא באזור המרכז, באזור חיפה אין מחסור בנהגים, כך שמבחינת המחסור בנהגים עדיף להפעיל קווים ארוכים שמתחילים באזור חיפה ומסתיימים באזור המרכז מאשר קווים קצרים שיצריכו יותר נהגים שיפעלו באזור המרכז (ויבזבזו זמן להגיע בהסעות מהצפון או הדרום).
גם אם בעוד מספר שנים יהיה קו ישיר מירושלים, עדיין יהיה לאוטובוס שאינו מצריך החלפה לאוטובוס עירוני יתרון משמעותי בכל הנוגע להמתנה בהחלפה בין הרכבת לאוטובוס. בשיטה הנוכחית של לו"ז קשיח שאינו ניתן לשינוי, נוסעים שמגיעים בזמני שפל בהם אין נסיעות עירוניות רבות, פשוט רואים את האוטובוס חולף להם מול העיניים ביציאה התחנה (בגלל עיכוב בלתי צפוי של הרכבת) ונאלצים להמתין זמן רב לאוטובוס הבא או לאלתר לעצמם פתרון למייל האחרון.
 

Ccyclist

Well-known member
נושא המחסור בנהגים והמענה שניתן או שיכל להנתן לבעיה על ידי משרד התחבורה מצדיק אשכול נפרד. אבל אין לו קשר לצורך התכנון, לתכנן שירות ברמה נמוכה כדי שלא יסעו בו נוסעים ואז לא יהיה מחסור בנהגים זה לא פתרון מוצלח כל כך. מה עוד שלא ברור שזה חוסך נהגים, ככל שהנסיעה קצרה יותר, יש צורך להשקיע יותר זמן בהפסקות (מצד שני זה מגביר את אמינות הלו"ז). וגם, עיקר המחסור בנהגים הוא באזור המרכז, באזור חיפה אין מחסור בנהגים, כך שמבחינת המחסור בנהגים עדיף להפעיל קווים ארוכים שמתחילים באזור חיפה ומסתיימים באזור המרכז מאשר קווים קצרים שיצריכו יותר נהגים שיפעלו באזור המרכז (ויבזבזו זמן להגיע בהסעות מהצפון או הדרום).
גם אם בעוד מספר שנים יהיה קו ישיר מירושלים, עדיין יהיה לאוטובוס שאינו מצריך החלפה לאוטובוס עירוני יתרון משמעותי בכל הנוגע להמתנה בהחלפה בין הרכבת לאוטובוס. בשיטה הנוכחית של לו"ז קשיח שאינו ניתן לשינוי, נוסעים שמגיעים בזמני שפל בהם אין נסיעות עירוניות רבות, פשוט רואים את האוטובוס חולף להם מול העיניים ביציאה התחנה (בגלל עיכוב בלתי צפוי של הרכבת) ונאלצים להמתין זמן רב לאוטובוס הבא או לאלתר לעצמם פתרון למייל האחרון.

להיפך - ההמתנה הארוכה לאוטובוס המקומי נובעת מכך שמבזבזים נהגים על קווי דלת לדלת.

כשמשמרת נהג של 6 שעות מתבזבזת נסיעת הלוך חזור בודדת במקום 6 נסיעות עירוניות בעיר כמו חיפה או ירושלים אז המערכת נאלצת ליצור זמני המתנה ארוכים בין אוטובוסים עירוניים במקום להפעיל קווים עירוניים בתדירות גבוהה.

לאוטובוס בתחנה המרכזית בירושלים או לרכבת בתחנת נבון לא אכפת אם הגעתי אליה מגילה, ניות, הגבעה הצרפתית או מרכז העיר. הם יוצאים מנקודת איסוף משותפת שמאפשרת תדירות בינעירונית גדולה ותדירות גבוהה בקווים העירוניים וברק"ל.

המערכת הכללית לא מנסה ליצור קווים מגילה לצהלה או מניות לקריית ביאליק ומהגבעה הצרפתית לעומר. במערכת הכללית לא מתיימרים לנחש מה יעדו של הנוסע אלא נותנים לו להרכיב מסלול על בסיס החלפות. אפילו הקווים הפרבריים מאספים לא מנסים לכסות כל אופציה אפשרית אלא נוסעים במסלולים לקומץ מסופים עיקריים.

אם המערכת הכללית היתה מנסה לעבור למודל החרדי ולחזות את כל המסלולים האפשריים בין כל שכונה או קבוצת שכונות בארץ לכל שכונה או קבוצת שכונות אחרת בכל ישוב בארץ ולתת להם קווים ישירים במקום מערכת מבוססת החלפה - אני בספק אם כל קו היה מקבל אוטובוס אחד לשבוע או אפילו פעם בחודש כי מספר הצירופים האפשריים אסטרונומי.

מתמטיקה פשוטה:

10×10=100
20×20=400
50×50=2,500
100×100=10,000
200×200=40,000
500×500=250,000
1000×1000=1,000,000

בשלב מסויים חייבים לסרב למגמה ההרסנית הזו.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
נראה לי שהאמת נמצאת איפה שהוא באמצע, בין מה ש ccyclist כותב למה שהרוכב לאוטובוסים כותב.

אני מסכים שאם תבטל קו ישיר כמו 972, אולי תאבד חלק מהנוסעים אבל בתכל'ס, מי שצריך להגיע משכונה חרדית בצפון ירושלים לשכונות החרדיות בחיפה יסע באוטובוס (או רכבת) בכל מקרה, גם אם מדובר בנסיעה עם החלפות. זה לא שהוא יוותר על הנסיעה וכנראה שגם לא יחליף אותה ברכב פרטי שהוא עדיין יקר המציאות במגזר החרדי, ובמיוחד במשפחות מרובות ילדים. אז אולי הנסיעה תיקח קצת יותר זמן, אבל ממילא לא מדובר בנסיעת יוממים למקום עבודה, וגם על הדרך הרגלת את הנוסעים להחלפות. ומה עוד הרווחת? שהתפנו נהגים ואוטובוסים כדי להגדיל תדירויות בקווים שנוסעים בין התחנות המרכזיות, בדיון שלנו זה 940 ו 960.

אז כן הייתי משאיר קווי שכונות שכאלה רק אם הם חזקים במיוחד, אבל מבטל את כל השאר. וכמו שרשמתי, מחזק תדירויות של קווים רגילים בזכות השינוי הזה, ובכך משפר את המערכת לכל המגזרים שמשתמשים בה.

עוד נקודה: מאז שנפתחה תחנת נבון אני רואה יותר ויותר חרדים משתמשים ברכבת. אני חושב שאם כבר הרגלת נוסעים משכונה חרדית להגיע לתחנה המרכזית (כי בתאוריה ביטלת את 972), אז גם האופציה לנסוע לחיפה ברכבת (מתחנת הרכבת שנמצאת בדיוק מול התחנה המרכזית) פתאום תהיה להם קוסמת, כי גם כשמדובר בהחלפה בנתב"ג או תל אביב, זה לפעמים מהר יותר מקווים 940/960, בשעות הפקקים במיוחד.

הנה מה שגיגלתי: שני קווי אוטובוס מבוסטון לניו יורק. לשניהם תחנת ביניים יחידה בהרטפורד קונטיקט. צירפתי גם את קו הרכבת מבוסטון לוושינגטון שעושה את המסלול ועוצרת בניו יורק.

לאוטובוס לוקח כ 4:30 לעשות את הדרך בין הערים עם תחנת ביניים אחת. לרכבת מבוסטון לוושינגטון לוקח כ 3:30 לעשות את הדרך עם מספר תחנות ביניים.

אם האוטובוס היה מאמץ את השיטה הישראלית של ריבוי תחנות ביניים לאורך המסלול ובתוך הערים אז במקום הפרש של שעה לרעתו ההפרש היה גדל ואולי אפילו מוכפל בשלב מסויים בגלל תוספת תחנות ונסיעה בצירים עירוניים איטיים במקום בכבישים המהירים.

גיגלתי גם אוטובוס מקיימברידג' מסטיוסטס לניוארק ניו ג'רזי, שתי ערים שכנות של ניו יורק ובוסטון. במקום שיהיה אוטובוס ישיר ביניהן הנוסע צריך להסתמך על האוטובוס שבין בוסטון לניו יורק - לנסוע בתחבורה מקומית מקיימברידג' לבוסטון ומניו יורק לניו ג'רזי. תחנת ההחלפה הניו יורקית היא אותה תחנה מרכזית של רשות נמל ניו יורק.

Screenshot_20220928-192440_Maps.jpg Screenshot_20220928-192335_Maps.jpg Screenshot_20220928-193409_Maps.jpg
Screenshot_20220928-193416_Maps.jpg Screenshot_20220928-194828_Samsung Internet.jpg Screenshot_20220928-194748_Samsung Internet.jpg
 

Ccyclist

Well-known member
לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.

נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.

באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.

ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.

דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.

ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.

אגב החיכנון המעוות הזה הרס למארחיי את היכולת להשתמש ברכבת מכרמיאל בגלל שני טיולים מיותרים של 10 דקות פלוס בתוך צפת.

השאלה היתה איך להגיע מהכינרת לכרמיאל בצורה הנוחה ביותר כדי לחזור לרעננה או הרצליה ברכבת. יש קו על החוף המערבי של הכינרת אבל הוא משתרך לו דרך כל צפת עד שהוא מגיע לתחנה המרכזית שלה. כנ"ל הקו מצפת לכרמיאל.

כל יושבי הפורום יאמרו לי שהקווים מגיעים לצומת עמיעד, אבל הרעיון של לחצות צומת בינעירונית גדולה ולעמוד כמו טרמפיסטים בתחנה באמצע שום מקום מאד מרתיע את מארחיי. אם ההחלפה בצפת היתה נוחה הם היו הולכים אולי על צפת והרכבת מכרמיאל.

בסוף הם הלכו על אוטובוס לטבריה ואוטובוס מייגע מטבריה להרצליה (אני לא בטוח מדוע לא החליפו לרכבת כשהגיעו לחדרה, הם די הבהירו לי שהם מעדיפים רכבת ולא נוח להם באוטובוסים). את ההלוך הם עשו ברכבת לחוף הכרמל ואוטובוס משם לטבריה. לא המלצתי על קו העמק בגלל התדירות הנמוכה שלו ובגלל שעד שהיו מגיעים לבית שאן או עפולה הם היו יכולים להיות 2/3 מהדרך לחיפה.

בכלל - תופעת הרצליה די מחבלת בקישור הרכבתי לרעננה. החישוב של ר"י לא כולל החלפה לאחור באוניברסיטה ומגוון תחנות הביניים להחלפה בין הקווים המהירים לפרברית די מבלבל.

מצד שני אני בטוח שהם מעריכים יותר את שלושת השבועות שהיה להם רכב מתחת לבית ונהג צמוד.
 

מיקלוש77

Well-known member
ואז החרדים יפגינו למה ביטלו להם את הקווים, מבחינתם קו 960 זה חילול השם שהוא לא עובר בהדר או בגאולה כי התחנה האחרונה היא מרכזית המפרץ ואז הם יצטרכו להחליף לקו 3 ואז זה דאבל נסיעה (חיוב נסיעה ב-960 שעולה 16 ש"ח+נסיעה בקו 3 שעולה 5.5 ש"ח=21.5 ש"ח) אז אתה מבין את קומבינות החרדים? הם רוצים קו שיעצור להם ליעד שהם רוצים בתוך השכונה וכך לא יצטרכו לשלם על עוד נסיעה ולא יחליפו עוד קווים
יכול להיות שיצרו אותם בהתחלה כדי לחסוך כסף לנוסעים. אבל היום אחרי הרפורמה כרטיסי נסיעה באוטובוס זולים יותר ויש אפשרויות כמו חופשי ארצי ב 225 בלבד. אז אולי הגיע הזמן לבחון אותם מחדש.

פעם שמעתי דעה אישית של מישהו, שהאמת נשמעה לי מאוד הגיונית, שיצרו אותם כדי שהחרדים לא יתקלו באנשים שלא מהמגזר, מסיבות ברורות (מבחינתם כמובן).

כך או כך הגיע הזמן לחשיבה מחודשת.
 

DAVIDADATO

Well-known member
יכול להיות שיצרו אותם בהתחלה כדי לחסוך כסף לנוסעים. אבל היום אחרי הרפורמה כרטיסי נסיעה באוטובוס זולים יותר ויש אפשרויות כמו חופשי ארצי ב 225 בלבד. אז אולי הגיע הזמן לבחון אותם מחדש.
זה יקר להם, את ה-225 ש"ח ישמרו לקניות באושר עד (אחלה סופר דרך אגב מוצרים שלא תראה במגזר החילוני)
פעם שמעתי דעה אישית של מישהו, שהאמת נשמעה לי מאוד הגיונית, שיצרו אותם כדי שהחרדים לא יתקלו באנשים שלא מהמגזר, מסיבות ברורות (מבחינתם כמובן).
אמרתי בהודעה הקודמת, חילול כבוד השם הנשים שם לא צנועות ב-960
 
למעלה