"חוויות" מנסיעה ברכבת - היום

מצב
הנושא נעול.
אני מצטער מאוד לאכזב את כולכם../images/Emo4.gif

ואיך אתה חושב חיילים הסתדרו פעם?
אתה חושב שמאז ומתמיד הייתה רכבת באייליון? אתה חושב שמאז ומתמיד חיילים נסעו ברכבות? אז הרשה לי לחדש לך.. התשובה היא: לא ! מאז שיש את מסילת הרכבת באיילון החיילים הפכו ליותר ויותר מפונקים! תסלח לי מאד ! אבל במשך שנים ועשרות שנים חיילים הסתדרו יופי בלי הרכבת. זה שבעידן המודרני חיילים חושבים שחובה לספק להם נסיעה ברכבת זוהי טעות מיסודה!
אני מצטער מאוד לאכזב את כולכם

אבל חיילים לא נוסעים חינם ברכבת, נכון שהם לא משלמים מכיסם אבל רכבת ישראל מקבלת כסף ממשרד הביטחון עבור נסיעת חיילים ברכבת, אי לכך ובהתאם לזאת אני לא חושב שיש למישהו את הזכות להחליט שחיילים הם נוסעים סוג ב', ושיש עדיפות לאזרחים על פני חיילים בנסיעה ברכבת. אבוי לאותו פקח שיעז להוריד חייל מהרכבת בגלל שאין מספיק מקום לאזרחים על הרכבת!!!!!! כשאני הייתי חייל לפני 13 שנה, היה מותר לנוע בטרמפים ואילו באוטובוסים היינו צריכים ליסוע עם כרטיסיות שקיבלנו מהצבא. היום חל איסור מוחלט לנוע בטרמפים, אי לכך צהל דאג להסדר הולם לחיילים בתחבורה ציבורית. מעבר לזה, בתקופתי כששירתתי באיזור הדרום, הייתי צריך להגיע בתחבורה ציבורית רק עד ליד אליהו ומישם הייתה הסעה לבסיס. היום בגלל קיצוץ בתקציב, החיילים נדרשים להגיע לבסיסים בדרום בתחבורה ציבורית, איך אתה מצפה שהחיילים יגיעו לבסיסם כשאסור להם לנוע בטרמפים???? ואני בהחלט מסכים איתך שחיילים מעדיפים "להתפנק" כהגדרתך ולהשתמש יותר ברכבת, מה לעשות שזה כלי תחבורתי יותר מהיר ויותר בטוח מאוטובוסים?????
 

846

Active member
אף אחד לא חושב שהחיילים פחות

שאלה קטנה

מה גורם לך לחשוב שחיילי צה"ל הם לקוחות פחות נחשבים מאשר אתה? האם אתה חושב שחיילי צה"ל צריכים לסבול מכיוון שאתה רוצה לנסוע יותר בניחותא? האם 3 שנים שנותן חייל מחייו למדינה אינם מחיר נאות כדי להיות שווה זכויות ברכבת??? ברור שהחיילים יוצרים עומס על המערכת של הרכבות בתחילת וסוף השבוע, אולם האפשרות לרכבות של חיילים במצב שבו אין מספיק תשתית לאזרחים וחיילים ביחד הוא פשוט לא פרקטי. רכבת ישראל מדי שנה קונה ציוד נייד נוסף ומוסיפה תשתית רכבתית על מנת לספק את הביקושים, אולם ההיצע אינו מצליח לספק את הביקושים!! זה לא אומר שזה בסדר שצפוף לך ברכבת, זה בסך הכל אומר שהממשלה אינה מתקצבת כראוי את רכבת ישראל ואינה מממנת רכישה של מספיק ציוד נייד. אזרחי ישראל צריכים להתארגן במחאה על תקצוב לקוי של התחבורה הציבורית בכלל בישראל וההזנחה הפושעת שלה במשך שנים
דוגמה למה שאפשר לעשות, אפשר להצטרף ב22 בספטמבר ליום התחבורה הציבורית הראשון בישראל שנחגג במקביל ליום התחבורה הציבורית בכל אירופה. צריך להראות לממשלה שאנחנו רוצים תחבורה ציבורית טובה ויעילה כמו שיש במדינות אחרות בעולם. Raminec
אף אחד לא חושב שהחיילים פחות
נחשבים! פשוט קיימת בעיה בגלל מדיניות הקיצוצים וצריך למצא לה תשובה. מצד שני אם הרכבת תיקנה עוד ציוד זה יעלה עוד כסף לקופת המדינה אותו כסף שחסכו בקיצוץ בהסעות..... למדינה אין עיניין לשפר את התח"צ בשביל החיילים, היא משלמת סכום גלובלי למפעילי התח"צ השונים וככל שיותר חיילים משתמשים בתח"צ הכסף "מנוצל" טוב יותר. חוץ מזה מה יעשו אם עודף המושבים באמצע השבוע? יצתרכו לתגבר את השרות תיגבור=הוצאות ולא תמיד באמצע היום יש מספיק נוסעים=הפסדים!!! הכל כסף.........
 

אוהד11

New member
רבותי הנכבדים, אל תשכחו שבקו חיפה

אף אחד לא חושב שהחיילים פחות
נחשבים! פשוט קיימת בעיה בגלל מדיניות הקיצוצים וצריך למצא לה תשובה. מצד שני אם הרכבת תיקנה עוד ציוד זה יעלה עוד כסף לקופת המדינה אותו כסף שחסכו בקיצוץ בהסעות..... למדינה אין עיניין לשפר את התח"צ בשביל החיילים, היא משלמת סכום גלובלי למפעילי התח"צ השונים וככל שיותר חיילים משתמשים בתח"צ הכסף "מנוצל" טוב יותר. חוץ מזה מה יעשו אם עודף המושבים באמצע השבוע? יצתרכו לתגבר את השרות תיגבור=הוצאות ולא תמיד באמצע היום יש מספיק נוסעים=הפסדים!!! הכל כסף.........
רבותי הנכבדים, אל תשכחו שבקו חיפה
ת"א אין נסיעת חינם לחיילים, ולכן הם נוסעים ברכבת. לא יעזור אם אגד או ר"י יוסיפו ציוד, חשוב מה קובעים משרדי האוצר והבטחון, ואם הם לא מתקצבים נסיעות חיילים, החיילים לא ישלמו עבור הנסיעות הללו !
 

846

Active member
זה כבר מזמן לא נכון . גם בקווי חיפה

רבותי הנכבדים, אל תשכחו שבקו חיפה
ת"א אין נסיעת חינם לחיילים, ולכן הם נוסעים ברכבת. לא יעזור אם אגד או ר"י יוסיפו ציוד, חשוב מה קובעים משרדי האוצר והבטחון, ואם הם לא מתקצבים נסיעות חיילים, החיילים לא ישלמו עבור הנסיעות הללו !
זה כבר מזמן לא נכון . גם בקווי חיפה
ת"א חיילים לא משלמים.
 

אוהד11

New member
846, כבר שכחתי מה זה להיות בקבע

אולי תתגייס לקבע? חה חה חה !
846, כבר שכחתי מה זה להיות בקבע
וכבר קיבלתי פטור ממילואים. רק ברכבת אני יכול לנצל הנחה של נכה צה"ל אם אני לא רוכש כרטיס הלוך וחזור.
 

846

Active member
את זה הבנתי לפי הגיל בהצצה לכרטיס

846, כבר שכחתי מה זה להיות בקבע
וכבר קיבלתי פטור ממילואים. רק ברכבת אני יכול לנצל הנחה של נכה צה"ל אם אני לא רוכש כרטיס הלוך וחזור.
את זה הבנתי לפי הגיל בהצצה לכרטיס
האישי.
 

אוהד11

New member
בזמני היו נוסעים ללא תשלום רק בקווי

את זה הבנתי לפי הגיל בהצצה לכרטיס
האישי.
בזמני היו נוסעים ללא תשלום רק בקווי
אגד בני שלוש ספרות. לכן גם יש קווים שבהם המספר מתחיל בספרה "0". לקווי אגד בני שתי ספרות ולקווי דן היו כרטיסיות עם לוגו של החברה ולוגו של צה"ל. בקו 901 היתה הנחה רגילה של 10 אחוזים, בכדי לעודד את החיילים לנסוע ברכבת.
 

846

Active member
כן אפילו אני זוכר את זה.

בזמני היו נוסעים ללא תשלום רק בקווי
אגד בני שלוש ספרות. לכן גם יש קווים שבהם המספר מתחיל בספרה "0". לקווי אגד בני שתי ספרות ולקווי דן היו כרטיסיות עם לוגו של החברה ולוגו של צה"ל. בקו 901 היתה הנחה רגילה של 10 אחוזים, בכדי לעודד את החיילים לנסוע ברכבת.
כן אפילו אני זוכר את זה.
 

zurih

New member
חברים, למה להאשים את החיילים

הבעיה היא.. צה"ל...
הבעיה האמיתית היא (למרות שאף אחד לא יודה בזה) שחיילי צה"ל משתלטים על הרכבת. עם כל הכבוד לצה"ל ויש כבוד לא ייתכן בשום פנים ואופן שבגלל שחיילי צה"ל תופסים את כל הרכבת אזרחים יצטרכו לעמוד, להצטופף , כמו סרדינים! לפי דעתי היו צריכים לעשות רכבות נפרדות לחיילים! בחו"ל זה נהוג אצלינו כל עוד חיילי צה"ל ימשיכו להשתלט על הרכבת נמשיך להצטופף! תגידו מה שתגידו, תחלקו עליי , אבל זוהי אחת הסיבות העיקריות שבגללה אין מקום ברכבת!
חברים, למה להאשים את החיילים
שנוסעים בחינם? למה לא לבוא בטענות לרכבת ש-מ-א-פ-ש-ר-ת למכור כרטיסים למצבת רכבות שאינה מספיקה לכמות כזאת של נוסעים? הרי כל מערכת הכרטוס והשערים היא ממוחשבת ובהחלט ניתן לעקוב (בגדול) על כמויות הנוסעים ליעד מסויים. האם לא ניתן לחזות מקרים של "אובר בוקינג" לרכבת מסוימת ולהערך בהתאם? במחשבה שניה, אם אין להם אפשרות לתחזק כראוי רכבות (ולאפשר מינימום תנאים לאלו שכבר עלו על הרכבת) נראה לי שאני חולם באספמיה...) יהיה מוטב אילו תואיל הרכבת לספק ערכות עזרה ראשונה לנוסעים, או להתקין מערכות לאספקת אויר לנוסעים (כמו במטוסים), במקרה של מקרה חרום... לגבי המערכת העונה באופן ממוחשב, אני מניח שיש להם נוסח קבוע, אולם את השם שלי מישהו היה צריך "לחלץ" מהאימייל, ונראה לי שזה נעשה על ידי בן אנוש (שבוודאי מגיע למקום עבודתו ברכבו הפרטי... לפחות בימי ראשון וחמישי...)
 

evgeniy2

New member
כנסו בבקשה.....!

"חוויות" מנסיעה ברכבת - היום
את קורות הנסיעה של היום לא אשכח במהרה. הנה האימייל ששלחתי לפניות הציבור שלי הרכבת: ======================================================= היום נסעתי ברכבת שבין תחנת תל-אביב אוניברסיטה לבין חיפה - חוף הכרמל. הרכבת יצאה מתל-אביב בשעה 11:29 והגיעה לחיפה ב-12:25. קטר מספר 741, אני הייתי בקרון מספר 75. לאור הצפיפות הנוראית ברכבת, נאלצתי לשהות בכל מהלך הנסיעה ב"לובי" של קרון מספר 75, עם עוד למעלה מעשרים נשים, גברים וילדים. כל הנוסעים יחד איתי סבלו כמוני ממחסור באוויר והזעה בלתי נסבלת. היינו כאילו בתוך סאונה. הייתי בדרך לפגישת עבודה וכל בגדי נטפו מן הזיעה. החלונות היו מהסוג שאינו מאפשר פתיחה ואין כניסת אוויר מאף מקום. לאורך המסלול כמעט ואין עצירות, כך שאפילו דלתות הכניסה אינן נפתחות למשכי זמן קצרים (עד לבנימינה). פתיחת הדלתות הזמנית הנ"ל לא שיפרה את המצב. בהגיעי לתחנת חוף הכרמל, נדרשו לי למעלה מעשרים דקות התאוששות לפני שיכולתי לדווח על כך למנהל התחנה, אשר הודה בפני שהוא מכיר את הבעיה אולם אינו יכול לעשות דבר מלבד להעביר את תלונתי בצינורות המקובלים. אני מבין את בעיית הצפיפות בימי ראשון אולם נראה לי שאפשר לפתור את הבעיה הזמנית הזאת על ידי מתן אפשרות לפתוח את החלונות בלובי או לפתוח שלוחה של המזגן מתא הנוסעים.. אני מקוה שתקחו לתשומת ליבכם את הבעיה ותפטרו אותה לטובת כל אלפי הנוסעים שבוודאי סבלו וסובלים בימים העמוסים של תנועת הרכבות. ======================================================= לזכותו של הממונה על פניות הציבור, קיבלתי תגובה מהירה (אני מקווה שלא אוטומטית על ידי המחשב...): ======================================================= הנדון: פנייתך לרכבת ישראל תודה על פנייתך לרכבת ישראל, פנייתך התקבלה והועברה לגורמים המקצועיים המטפלים בנושא. עם בירור הפרטים וגיבוש התשובה נשיבך בהקדם. בתקווה כי תמשיך להשתמש ולהינות משירותי רכבת ישראל. בכבוד רב, יריב אגמון ממונה פניות הציבור רכבת ישראל ======================================================= האם גם אתם עברתם "חוויה" דומה?
כנסו בבקשה.....!
מי יכול לתת לי כתובת דוא"ל של תלונות על רכבת ישראל, בבקשה.
 

elians

New member
קבל

כנסו בבקשה.....!
מי יכול לתת לי כתובת דוא"ל של תלונות על רכבת ישראל, בבקשה.
קבל
מודיעין הרכבת : מידע בנושא זמני רכבות ותעריפי נסיעה ניתן לקבל במודיעין הרכבת. טלפון : 03-5774000 , 5770* מכל טל' סלולרי ( ימים א' עד ה' 23:00 - 06:00 ) ( ימי ו' 14:00 - 06:00 ) (מוצ"ש מצאת השבת עד 23:00) פניות הצעות או תלונות יש להפנות אל: רכבת ישראל פניות הציבור ת.ד. 18085 ת"א 61180 פקס: 6937443 - 03 טלפון: 6937409 - 03 (בימים א'-ה': 08:00-16:00) דוא"ל : [email protected] מחלקת אבידות טלפון : 6937555 - 03
 
לי זה קרה מלא פעמים

קבל
מודיעין הרכבת : מידע בנושא זמני רכבות ותעריפי נסיעה ניתן לקבל במודיעין הרכבת. טלפון : 03-5774000 , 5770* מכל טל' סלולרי ( ימים א' עד ה' 23:00 - 06:00 ) ( ימי ו' 14:00 - 06:00 ) (מוצ"ש מצאת השבת עד 23:00) פניות הצעות או תלונות יש להפנות אל: רכבת ישראל פניות הציבור ת.ד. 18085 ת"א 61180 פקס: 6937443 - 03 טלפון: 6937409 - 03 (בימים א'-ה': 08:00-16:00) דוא"ל : [email protected] מחלקת אבידות טלפון : 6937555 - 03
לי זה קרה מלא פעמים
אני כמעט כל שבוע נוסע ברכבת ולי קורה את אותה הבעיה . ופניתי לרכבת ישראל מלא פעמים ומה שכתב דובר רכבת ישראל זה אכן ממוחשב כי לי הוא שולח את זה נבערך פעם בחודש . ולסיכומו של עניין זה אכן תגובה ממוחשבת .
 
נבערך=בערך

לי זה קרה מלא פעמים
אני כמעט כל שבוע נוסע ברכבת ולי קורה את אותה הבעיה . ופניתי לרכבת ישראל מלא פעמים ומה שכתב דובר רכבת ישראל זה אכן ממוחשב כי לי הוא שולח את זה נבערך פעם בחודש . ולסיכומו של עניין זה אכן תגובה ממוחשבת .
נבערך=בערך
 

ארזS

New member
זה באמת לא נעים

"חוויות" מנסיעה ברכבת - היום
את קורות הנסיעה של היום לא אשכח במהרה. הנה האימייל ששלחתי לפניות הציבור שלי הרכבת: ======================================================= היום נסעתי ברכבת שבין תחנת תל-אביב אוניברסיטה לבין חיפה - חוף הכרמל. הרכבת יצאה מתל-אביב בשעה 11:29 והגיעה לחיפה ב-12:25. קטר מספר 741, אני הייתי בקרון מספר 75. לאור הצפיפות הנוראית ברכבת, נאלצתי לשהות בכל מהלך הנסיעה ב"לובי" של קרון מספר 75, עם עוד למעלה מעשרים נשים, גברים וילדים. כל הנוסעים יחד איתי סבלו כמוני ממחסור באוויר והזעה בלתי נסבלת. היינו כאילו בתוך סאונה. הייתי בדרך לפגישת עבודה וכל בגדי נטפו מן הזיעה. החלונות היו מהסוג שאינו מאפשר פתיחה ואין כניסת אוויר מאף מקום. לאורך המסלול כמעט ואין עצירות, כך שאפילו דלתות הכניסה אינן נפתחות למשכי זמן קצרים (עד לבנימינה). פתיחת הדלתות הזמנית הנ"ל לא שיפרה את המצב. בהגיעי לתחנת חוף הכרמל, נדרשו לי למעלה מעשרים דקות התאוששות לפני שיכולתי לדווח על כך למנהל התחנה, אשר הודה בפני שהוא מכיר את הבעיה אולם אינו יכול לעשות דבר מלבד להעביר את תלונתי בצינורות המקובלים. אני מבין את בעיית הצפיפות בימי ראשון אולם נראה לי שאפשר לפתור את הבעיה הזמנית הזאת על ידי מתן אפשרות לפתוח את החלונות בלובי או לפתוח שלוחה של המזגן מתא הנוסעים.. אני מקוה שתקחו לתשומת ליבכם את הבעיה ותפטרו אותה לטובת כל אלפי הנוסעים שבוודאי סבלו וסובלים בימים העמוסים של תנועת הרכבות. ======================================================= לזכותו של הממונה על פניות הציבור, קיבלתי תגובה מהירה (אני מקווה שלא אוטומטית על ידי המחשב...): ======================================================= הנדון: פנייתך לרכבת ישראל תודה על פנייתך לרכבת ישראל, פנייתך התקבלה והועברה לגורמים המקצועיים המטפלים בנושא. עם בירור הפרטים וגיבוש התשובה נשיבך בהקדם. בתקווה כי תמשיך להשתמש ולהינות משירותי רכבת ישראל. בכבוד רב, יריב אגמון ממונה פניות הציבור רכבת ישראל ======================================================= האם גם אתם עברתם "חוויה" דומה?
זה באמת לא נעים
אבל לא החיילים היקרים שלנו אשמים. אולי דווקא החופש הגדול אשם הפעם? כי הרי יש גם המון משפחות עם ילדים שנוסעים ברכבת בימים האלה. זאת בעייה שצריכים לפתור, ואני לא יודע במי זה תלוי. האם בהנהלת הרכבת או אולי במשרד הממשלתי האחראי ? דרך אגב, גם לי היה לא נעים לנסוע ביום שישי האחרון בעמידה ברכבת. אז נכון שהיינו כמה חבר'ה והתחלפנו במקומות כך שגם אני ישבתי בחלק מהדרך אבל זאת באמת בעייה שצריכה לבוא על פתרונה.
 

Lifes Music

New member
זה קורה לי כל יום ראשון

"חוויות" מנסיעה ברכבת - היום
את קורות הנסיעה של היום לא אשכח במהרה. הנה האימייל ששלחתי לפניות הציבור שלי הרכבת: ======================================================= היום נסעתי ברכבת שבין תחנת תל-אביב אוניברסיטה לבין חיפה - חוף הכרמל. הרכבת יצאה מתל-אביב בשעה 11:29 והגיעה לחיפה ב-12:25. קטר מספר 741, אני הייתי בקרון מספר 75. לאור הצפיפות הנוראית ברכבת, נאלצתי לשהות בכל מהלך הנסיעה ב"לובי" של קרון מספר 75, עם עוד למעלה מעשרים נשים, גברים וילדים. כל הנוסעים יחד איתי סבלו כמוני ממחסור באוויר והזעה בלתי נסבלת. היינו כאילו בתוך סאונה. הייתי בדרך לפגישת עבודה וכל בגדי נטפו מן הזיעה. החלונות היו מהסוג שאינו מאפשר פתיחה ואין כניסת אוויר מאף מקום. לאורך המסלול כמעט ואין עצירות, כך שאפילו דלתות הכניסה אינן נפתחות למשכי זמן קצרים (עד לבנימינה). פתיחת הדלתות הזמנית הנ"ל לא שיפרה את המצב. בהגיעי לתחנת חוף הכרמל, נדרשו לי למעלה מעשרים דקות התאוששות לפני שיכולתי לדווח על כך למנהל התחנה, אשר הודה בפני שהוא מכיר את הבעיה אולם אינו יכול לעשות דבר מלבד להעביר את תלונתי בצינורות המקובלים. אני מבין את בעיית הצפיפות בימי ראשון אולם נראה לי שאפשר לפתור את הבעיה הזמנית הזאת על ידי מתן אפשרות לפתוח את החלונות בלובי או לפתוח שלוחה של המזגן מתא הנוסעים.. אני מקוה שתקחו לתשומת ליבכם את הבעיה ותפטרו אותה לטובת כל אלפי הנוסעים שבוודאי סבלו וסובלים בימים העמוסים של תנועת הרכבות. ======================================================= לזכותו של הממונה על פניות הציבור, קיבלתי תגובה מהירה (אני מקווה שלא אוטומטית על ידי המחשב...): ======================================================= הנדון: פנייתך לרכבת ישראל תודה על פנייתך לרכבת ישראל, פנייתך התקבלה והועברה לגורמים המקצועיים המטפלים בנושא. עם בירור הפרטים וגיבוש התשובה נשיבך בהקדם. בתקווה כי תמשיך להשתמש ולהינות משירותי רכבת ישראל. בכבוד רב, יריב אגמון ממונה פניות הציבור רכבת ישראל ======================================================= האם גם אתם עברתם "חוויה" דומה?
זה קורה לי כל יום ראשון
ברכבת ש 7:27 מ"הראשונים" ו 7:16 מ"רחובות"
 

ארזS

New member
חביבי...

זה קורה לי כל יום ראשון
ברכבת ש 7:27 מ"הראשונים" ו 7:16 מ"רחובות"
חביבי...
כל פעם שתשנה את החתימה שלך זה יקרה... [מי שלא מבין על מה אני מדבר, זה שכמעט תמיד בחתימה שלו יש אייקונים שלא רואים ובמקום זה יש איקס או סתם ריבוע...]. אהה...ובקשר לרכבת הם באמת צריכים לעשות משהו.
 
למה ארז? אני רואה את האייקונים שלו

חביבי...
כל פעם שתשנה את החתימה שלך זה יקרה... [מי שלא מבין על מה אני מדבר, זה שכמעט תמיד בחתימה שלו יש אייקונים שלא רואים ובמקום זה יש איקס או סתם ריבוע...]. אהה...ובקשר לרכבת הם באמת צריכים לעשות משהו.
למה ארז? אני רואה את האייקונים שלו
 
בכל העולם יש חוויות דומות (סיכום)

"חוויות" מנסיעה ברכבת - היום
את קורות הנסיעה של היום לא אשכח במהרה. הנה האימייל ששלחתי לפניות הציבור שלי הרכבת: ======================================================= היום נסעתי ברכבת שבין תחנת תל-אביב אוניברסיטה לבין חיפה - חוף הכרמל. הרכבת יצאה מתל-אביב בשעה 11:29 והגיעה לחיפה ב-12:25. קטר מספר 741, אני הייתי בקרון מספר 75. לאור הצפיפות הנוראית ברכבת, נאלצתי לשהות בכל מהלך הנסיעה ב"לובי" של קרון מספר 75, עם עוד למעלה מעשרים נשים, גברים וילדים. כל הנוסעים יחד איתי סבלו כמוני ממחסור באוויר והזעה בלתי נסבלת. היינו כאילו בתוך סאונה. הייתי בדרך לפגישת עבודה וכל בגדי נטפו מן הזיעה. החלונות היו מהסוג שאינו מאפשר פתיחה ואין כניסת אוויר מאף מקום. לאורך המסלול כמעט ואין עצירות, כך שאפילו דלתות הכניסה אינן נפתחות למשכי זמן קצרים (עד לבנימינה). פתיחת הדלתות הזמנית הנ"ל לא שיפרה את המצב. בהגיעי לתחנת חוף הכרמל, נדרשו לי למעלה מעשרים דקות התאוששות לפני שיכולתי לדווח על כך למנהל התחנה, אשר הודה בפני שהוא מכיר את הבעיה אולם אינו יכול לעשות דבר מלבד להעביר את תלונתי בצינורות המקובלים. אני מבין את בעיית הצפיפות בימי ראשון אולם נראה לי שאפשר לפתור את הבעיה הזמנית הזאת על ידי מתן אפשרות לפתוח את החלונות בלובי או לפתוח שלוחה של המזגן מתא הנוסעים.. אני מקוה שתקחו לתשומת ליבכם את הבעיה ותפטרו אותה לטובת כל אלפי הנוסעים שבוודאי סבלו וסובלים בימים העמוסים של תנועת הרכבות. ======================================================= לזכותו של הממונה על פניות הציבור, קיבלתי תגובה מהירה (אני מקווה שלא אוטומטית על ידי המחשב...): ======================================================= הנדון: פנייתך לרכבת ישראל תודה על פנייתך לרכבת ישראל, פנייתך התקבלה והועברה לגורמים המקצועיים המטפלים בנושא. עם בירור הפרטים וגיבוש התשובה נשיבך בהקדם. בתקווה כי תמשיך להשתמש ולהינות משירותי רכבת ישראל. בכבוד רב, יריב אגמון ממונה פניות הציבור רכבת ישראל ======================================================= האם גם אתם עברתם "חוויה" דומה?
בכל העולם יש חוויות דומות (סיכום)
"שעות העומס" הם סיוט גם בארצות בהן מערכת התחבורה הציבורית מפותחת - זה לא אמור לנחם מישהו, אבל יש מה ללמוד מזה. נסיעות החיילים ממומנות ע"ס הסכמים עם משרד הבטחון - זה לא יותר גרוע מכל מקום עבודה אחר המסבסד נסיעות עובדים לעבודה, או מספק רכב צמוד... "שום דבר אינו מצליח כמו ההצלחה עצמה" מכל השרשור הגדול הזה אני למד שיש ביקוש גדול לשירותי הרכבת בימים ושעות מסוימות הגורם לצפיפות קשה - לא מפתיע. זה דבר מבורך, כי זה ידרבן את הרכבת להגדיל את הרכש ולקדם פרוייקטים של תשתית - אלה השקעות טובות בהרבה מהשקעה בכבישים נוספים... כמובן שהקיבול של כל מערכת תחבורה ציבורית מנוצל אך ורק בשעות העומס, לכן יש כל מיני "דילים" לעידוד נסיעות מוזלות בשעות אחרות. כתבתי בפורום המון פעמים שדרושה עוד שנים רבות של השקעות רציניות, עד שמדינת ישראל תזכה לתחבורה ציבורית הראויה לה. אבל - אפשר להגיד שמשהו התחיל לזוז, והלוואי הלאה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה