תלוי בזמן שעבר
במידה ולא עברו 7 שנים מזמן החזרת הצ`קים, ניתן לפעול בעניינם. אתה הולך לבית משפט, ללשכת הוצאה לפועל, ובגלל שיש ברשותך צ`קים שחוללו, אתה פותח תיק הוצאה לפועל ללא צורך במשפט. לאחר פתיחת התיק, יבקשו ממך לבצע מסירה משפטית אישית לבעל הצ`ק לידע אותו על החוב ובשלב הזה עדיף שתשתמש במשרד חקירות שיעזור לך. האיתור והמסירה נעשים על בסיס הצלחה ומדובר בסכום של מאות שקלים בלבד. לאחר ביצוע מסירה משפטית, אפשר להתחיל בהליכי הוצל``פ. יש הליכים שאפשר לבצע בחינם כגון, עיקול בנקים, קופות גמל וזכויות ביטוח ויש עיקולים שנעשים ע``י הוצל``פ בתשלום כגון, עיקול מטלטלין, רכב וכדומה. במידה ויש ברשותך תיק הוצל``ם אולם הליכי ההוצאה לפועל כשלו אפשר לפנות שוב למשרד חקירות על מנת שיחשפו עבורך פרטים כלכליים אודות החייב, כגון, נכסי מקרקעין, רכב ופעילות עיסקית ועוד.