חדש פה וזה..

Rockamora

New member
חדש פה וזה..

מצאתי את עצמי לפני שבוע... מחכה למשהו מעניין בטלויזיה, כי כמו שכולנו יודעים יום רביעי זה יום דיי מעאפן [היום התברר כי יום חמישי מעאפן יותר.] ואז מצאתי את עצמי נכנס לפרק הראשון, חמש דקות באיחור, מביט בטלויזיה ושוקע לתוך התוכנית... וכשהיא נגמרה התרוממתי ואמרתי - "עא?!"
משהו כזה, כן. בכל מקרה, תוכנת מרתקת מאוד. אבל עדיין לא הבנתי משהו - כי פספסתי קצת מהפרק השני [
] דקסטר הוא הרוצח שהם מחפשים, הפיצול של דקסטר הוא הרוצח שהם מחפשים? דקססטר לא רוצח וסתם יש לו הזיות חולנות על רצח אנשים? כן? משהו כזה?
 

purple Lyn

New member
הממ... כנראה שפיספסת

הרבה, או שלא ממש הבנת להסביר? או שיש לך אפשרות לראות שוב?
 

Rockamora

New member
תסבירי ../images/Emo9.gif

פספסתי חצי מהפרק השני בערך ומשהו כמו רבע מהראשון
 

purple Lyn

New member
פרק 1+2 ../images/Emo58.gif אוקיי, אני אסביר

מן הסתם זה לא דקסטר הרוצח שהם מחפשים, אחרת היית יודע ואולי אפילו רואה איך הוא עשה את זה. - הוא אוהב דם, הוא חי את הדם, הוא לא יהרוג בלי דם. - למה להרוג זונות? הן לא פשעו או הרגו או עשו משהו לא בסדר. הוא רוצח רק פושעים ואנשים רעים. "מוציא את הזבל" ככה הוא קורא לזה. הברבי במקפיא שלו זה הרוצח השאיר לו. הוא משחק איתו משחק אף אחד מעולם לא עלה על היותו של דקס רוצח (כן, הוא באמת רוצח, ורואים את העבודה שלו גם), והבחור החדש מיד שולח לו רמזים שהוא יודע עליו. הקטע שהוא חושב כמו רוצח, הוא יודע איך אפשר למצוא אותו ע"י הרמזים שהוא משאיר, הוא מצליח להבין את הרמזים שהוא משאיר לו, רק לו, ולא למשטרה. על איזה פיצול שלו אתה מדבר? מה שאתה רואה - זה מה יש. לא מדובר על פיצול אישיות אלא על אדם אחר.
 

dsol

New member
כמה תיקונים |ספויילר|_../images/Emo189.gif

את אומרת שאין פיצול כי ראית כבר את הפרקים, אבל מהפרקים הראשונים זה לא מובן אם זה דקסטר הוא ה"אייס טראק קילר" והוא בעצמו חושב על זה כמה פעמים. כי לדקסטר יש רצונות ודחפים (בספר זו מובא צורה מאוד טובה וברורה) ולפעמים קשה לו לשלוט עליהם, הוא העלה השערה שאולי מתי שהוא הולך לישון הוא פשוט מתעורר ו"רוצח מתוך שינה" (ואנשים רגילים מתלוננים שהם "הולכים מתוך שינה"
). רק אחרי שהוא מקבל את הבארבי הוא מבין שזה באמת לא הוא אלא רוצח אחר שאוהב את המשחק והמרדף הזה וכנראה יש לו התעניינות מיוחדת בדקסטר, אבל עדיין דקסטר לא יודע למה הרוצח מתעניין דווקא בו, הוא משער שזה בגלל מה שדקסטר עושה אבל לא ידוע את זה בוודאות.
 

purple Lyn

New member
טוב נו

אני מעולם לא חשבתי על האופציה של פיצול אישיות, ושהוא האייס טראק קילר בכלל... אם זה מתפרש אצלכם כאופציה - סבבה.
 

nick at noon

New member
העניין הוא ההבדל בין הספר לתוכנית ../images/Emo58.gif

בתוכנית באמת לא נכנסים לרעיון שאולי זה דקסטר שמבצע את הרציחות ופשוט שוכח את זה. זה קיים רק בספר. שם אפילו זה שהוא מוצא את הברבי מתאים לרעיון שזה הוא, כי הוא יכל פשוט להשאיר את הברבי לעצמו.
 

nick at noon

New member
לגבי הדם ../images/Emo58.gif לסוף עונה 1

אולי זה מוסבר יותר טוב בספר אבל נראה לי שזה קיים גם בתוכנית - דקסטר אומנם עובד עם דם ושומר טיפת דם מכל קורבן אבל הוא גם שונא דם. זה ממש מגעיל אותו. בעצם יש לו מין יחסי שינאה אהבה לדם - מצד אחד הוא נמשך להתעסקות עם דם ומצד שני הוא ממש מפחיד אותו. כל זה נעשה ממש ברור כשמתגלה הסיבה שהוא פסיכי כל כך, כמה ימים בחדר מלא דם תגרום לזה. זאת גם הסיבה שאח שלו רצח בלי דם. בספר הוא ממש רוצה לדעת איך הרוצח הזה עושה את זה כדי לעשות את זה גם.
 

purple Lyn

New member
אני באמת צריכה לקרוא את הספר

תמיד ספרים יותר טובים מהעיבודים הקולנועיים שלהם. מה עדיף לדעתכם? המקור? או התרגום?
 
למעלה