חדש בדן

מצב
הנושא נעול.
אין בכך שום הגיון כלכלי או עסקי

כדי שישפצו SG
וSL כדי לנסות אולי יעלה שיפוץ יסודי פחות ממיליון ש''ח כדי שיהיה יותר אוטובוסים בצי ויהיה אפשר לתגבר מספר קווים כמו 28 50 250 282
אין בכך שום הגיון כלכלי או עסקי
האוטובוסים הללו גמרו את אורך חייהם הכלכלי ואין שום טעם בשיפוץ שלהם.
 

hai001

New member
לאושרי

אין בכך שום הגיון כלכלי או עסקי
האוטובוסים הללו גמרו את אורך חייהם הכלכלי ואין שום טעם בשיפוץ שלהם.
לאושרי
לדן יש הרבה אוטובוסים והיא לא צריכה לשפץ אתSG וSL הם כבר עשו את שלהם בשירות, לחברת דן אין בעיה לתגבר קווי אוטובוס בשעות הצורך וזה לא קשור למכונות המשובתות.
 

oshri5917

New member
../images/Emo31.gif

לאושרי
לדן יש הרבה אוטובוסים והיא לא צריכה לשפץ אתSG וSL הם כבר עשו את שלהם בשירות, לחברת דן אין בעיה לתגבר קווי אוטובוס בשעות הצורך וזה לא קשור למכונות המשובתות.
 

846

Active member
אותך לאילן...../images/Emo8.gif

המיצג הכי חדש במוזיאון זה חרא של
אוטו. איכשהו לבעלים שלו יש נטייה לקלקל כל דבר שהוא נוגע בו, ע"ע 4081. עובדה היא שווספה מ-78 שעמדה שנתיים בחניון, הניעה בנגיעה כשחיברנו לה מצברים. עובדה היא שמידיבוסים (סופר עגלות) הניעו לאחר כשנה וחצי של עמידה בחניון. עובדה היא ש-SU ממודל 87 הניעה, גם כן לאחר שנה שלא זזה, כולן בקלות. ה03643 הוא זבל של אוטו מהבחינה הזו, מתוך זבל של סדרה. מעולם לא נקלנו בבעיות האלה... אתה אולי משווה את המ.א.ן לוולבו, אני לא רואה יותר מדי פעם בלהשוות, חוץ ממטרות ניגוח מטופשות... 18.350 שלדה מצויינת לסוגה. לא סוחבת, הא? להזכירך 86-470-01 בחניון חולון, רק מה הבולמים שלה היו גמורים כי החבר'ה באגד לא ממש שמים ז*ן על המכונות שלהם. בולמים גרוע? איך אתה יודע? ע"ס עדויות של נהגים שונאי מ.א.ן?
אותך לאילן...
 
לא נראה לי....

האם אפשר לראות בזה הודאה בכשלון
ה NL263 ? כל כך הרבה סוגים, הגיעו עד האיריסבוס, עד כדי כך ?
לא נראה לי....
אני מניח שזה מהלך של היבואנים בארץ לדחוף לדן כלים חדשים, לא יותר מזה. מבחינתי כחובב אוטובוסים זו תהיה חגיגה של ממש! קשה לי להאמין שדן ישברו ברית של כמעט 30 שנה עם מ.א.ן...
 

promter

New member
אכן חגיגה של ממש...

לא נראה לי....
אני מניח שזה מהלך של היבואנים בארץ לדחוף לדן כלים חדשים, לא יותר מזה. מבחינתי כחובב אוטובוסים זו תהיה חגיגה של ממש! קשה לי להאמין שדן ישברו ברית של כמעט 30 שנה עם מ.א.ן...
אכן חגיגה של ממש...
בשנים האחרונות עולם האוטובוסים היה יבש כמו הנגב, לאחרונה המצב משתפר במעט... אגב אם לסקניה יש 4 הילוכים ואני מניח שיש, הייתי לוקח אותה בשתי ידיים...
 
הכל עניין של הזמנה...

אכן חגיגה של ממש...
בשנים האחרונות עולם האוטובוסים היה יבש כמו הנגב, לאחרונה המצב משתפר במעט... אגב אם לסקניה יש 4 הילוכים ואני מניח שיש, הייתי לוקח אותה בשתי ידיים...
הכל עניין של הזמנה...
אני חושב שאפילו הדוושות המדוברות.
 

אורי404

New member
בכל זאת, לפעמים יש הפתעות...

אז כנראה ברור מה יזמינו....
בכל זאת, לפעמים יש הפתעות...
עובדה שב"דן" רכשו מאנים 18-370 ולא דגמים חלשים יותר. הם גם רכשו מפרקיות חזקות ומידיבוסים חזקים. רק באוטובוסים העירוניים הרגילים הם משום מה רוכשים את הגרסאות הנחותות יחסית.
 

promter

New member
לגבי ה 18.370 יכול להיות שפשוט

בכל זאת, לפעמים יש הפתעות...
עובדה שב"דן" רכשו מאנים 18-370 ולא דגמים חלשים יותר. הם גם רכשו מפרקיות חזקות ומידיבוסים חזקים. רק באוטובוסים העירוניים הרגילים הם משום מה רוכשים את הגרסאות הנחותות יחסית.
לגבי ה 18.370 יכול להיות שפשוט
נגמר בדיוק ה 16.290.... לגבי המפרקיות אתה צודק בהחלט, ובנוסף מעדיפים שם כל מיני דברים יותר יקרים כדוגמאת הרצפה היקרה יותר ושילוט הקו היקר יותר, יכול להיות שהשפעת ה- EL202 עדיין מהדהדת. מה שלא ברור לי, זה למה ממשיכים לקנות את הדגם הנחות הזה, ההאצה לא שווה כלום ומעל מהירות 50 עדיף שלא אתייחס...
 
באותם שנים הסטנדרט היה 18.370

לגבי ה 18.370 יכול להיות שפשוט
נגמר בדיוק ה 16.290.... לגבי המפרקיות אתה צודק בהחלט, ובנוסף מעדיפים שם כל מיני דברים יותר יקרים כדוגמאת הרצפה היקרה יותר ושילוט הקו היקר יותר, יכול להיות שהשפעת ה- EL202 עדיין מהדהדת. מה שלא ברור לי, זה למה ממשיכים לקנות את הדגם הנחות הזה, ההאצה לא שווה כלום ומעל מהירות 50 עדיף שלא אתייחס...
באותם שנים הסטנדרט היה 18.370
שים לב לאיריזרים מאותה תקופה, כולם 18.370. אח"כ הגיעה ה-18.350, ואח"כ 18.360. אני לא חושב שהם יכלו לבחור, זה היה פשוט דור שונה של שלדות. במפרקית למיטב ידיעתי יש את אותה רצפה כמו ברגילים... ולסיום, 260 כו"ס נחשבים לסוג של סטנדרט עבור שירות עירוני. הסקניה, ה-OC500LE, האירסבוס, הסולאריס אורבינו, כולם עם מנוע בסביבות ה-260 כו"ס, זה מה שנחשב למספיק עבור שירות עירוני. מנוע ה-310 כו"ס מיועד לנידפרלורים בעלי 15 מטר אורך, או לפרבריים, ודוודא אגד נחשבת ליוצאת דופן מכיוון שהיא קונה אותם עם "אקסטרה" כוח. לדעתי האישית, כמובן שה-NL 313 מהנה בהרבה מה-NL 263, אבל לנוף התל-אביבי אני לא רואה ממש צורך במנוע חזק יותר. אם היו מצמידים ל-NL263 תיבת הילוכים כמו של ה-NG או ה-NL313, אני חושב זה היה שילוב מנצח עבור גוש דן או כל איזור מישורי אחר.
 

promter

New member
לגבי ה 16.290 זה היה בצחוק...

באותם שנים הסטנדרט היה 18.370
שים לב לאיריזרים מאותה תקופה, כולם 18.370. אח"כ הגיעה ה-18.350, ואח"כ 18.360. אני לא חושב שהם יכלו לבחור, זה היה פשוט דור שונה של שלדות. במפרקית למיטב ידיעתי יש את אותה רצפה כמו ברגילים... ולסיום, 260 כו"ס נחשבים לסוג של סטנדרט עבור שירות עירוני. הסקניה, ה-OC500LE, האירסבוס, הסולאריס אורבינו, כולם עם מנוע בסביבות ה-260 כו"ס, זה מה שנחשב למספיק עבור שירות עירוני. מנוע ה-310 כו"ס מיועד לנידפרלורים בעלי 15 מטר אורך, או לפרבריים, ודוודא אגד נחשבת ליוצאת דופן מכיוון שהיא קונה אותם עם "אקסטרה" כוח. לדעתי האישית, כמובן שה-NL 313 מהנה בהרבה מה-NL 263, אבל לנוף התל-אביבי אני לא רואה ממש צורך במנוע חזק יותר. אם היו מצמידים ל-NL263 תיבת הילוכים כמו של ה-NG או ה-NL313, אני חושב זה היה שילוב מנצח עבור גוש דן או כל איזור מישורי אחר.
לגבי ה 16.290 זה היה בצחוק...
לגבי הסטנדרט הבינעירוני של אותה תקופה אתה צודק בהחלט. ואגב אני לא מחליף את ה 18.350/360 בשום אוטו בינעירוני אחר. במפרקיות כמובן אותה רצפה כמו ברגילים, זה לנקודת זכות . ואגב ב 340 החליפו את הרצפה בקרון הראשון ברובו לרצפה של NL , יש לך קשר לזה ?
בנוגע ל 260 כ"ס לעירוניים אני מסכים איתך שזה מספיק בד"כ אבל התיבה... התיבה איומה . חוץ מההעברות הילוכים חלקות היא הורסת ומסרסת את כל הכוח, ונראה לי גם שהמרכב הוא לא בדיוק מהקלים ראה דוגמאת ה EL262 המטוס. ושוב אם נשווה לוולוו B7L יש לו העברות הילוכים גסות, אבל אפילו עם ה 250 כ"ס הוא מהיר יותר וחלק יותר.
 
ל-B7Lים הישנים של קווים יש תיבת ZF

לגבי ה 16.290 זה היה בצחוק...
לגבי הסטנדרט הבינעירוני של אותה תקופה אתה צודק בהחלט. ואגב אני לא מחליף את ה 18.350/360 בשום אוטו בינעירוני אחר. במפרקיות כמובן אותה רצפה כמו ברגילים, זה לנקודת זכות . ואגב ב 340 החליפו את הרצפה בקרון הראשון ברובו לרצפה של NL , יש לך קשר לזה ?
בנוגע ל 260 כ"ס לעירוניים אני מסכים איתך שזה מספיק בד"כ אבל התיבה... התיבה איומה . חוץ מההעברות הילוכים חלקות היא הורסת ומסרסת את כל הכוח, ונראה לי גם שהמרכב הוא לא בדיוק מהקלים ראה דוגמאת ה EL262 המטוס. ושוב אם נשווה לוולוו B7L יש לו העברות הילוכים גסות, אבל אפילו עם ה 250 כ"ס הוא מהיר יותר וחלק יותר.
ל-B7Lים הישנים של קווים יש תיבת ZF
שלא ממש מתאימה לאוטובוס עירוני. בחדשים יותר הם קנו Voith, כמו בב"ש, ואני בטוח שהנסיעה בהם נעימה ומהנה יותר (למרות שלא נסעתי באוטו חדש של קווים, רק בראשונים). לא בטוח שהמרכב יותר כבד, זה נראה יותר כמו סירוס המנוע עבור עמידה בתקני הפליטה. זה לא סוד שהנידרפלורים הראשונים בדן, שהיו רק יורו 2 סוחבים טוב יותר מסדרת הנירפלורים הראשונה עם מנועי יורו 3 (ואולי מרוב היורו 3). ה-EL הוא יורו 2, כך שההבדל בתאוצה יכול להיות מוסבר גם ע"י סיבה זו.
 

promter

New member
לגבי ההבדל בתאוצה, נשמע הגיוני....

ל-B7Lים הישנים של קווים יש תיבת ZF
שלא ממש מתאימה לאוטובוס עירוני. בחדשים יותר הם קנו Voith, כמו בב"ש, ואני בטוח שהנסיעה בהם נעימה ומהנה יותר (למרות שלא נסעתי באוטו חדש של קווים, רק בראשונים). לא בטוח שהמרכב יותר כבד, זה נראה יותר כמו סירוס המנוע עבור עמידה בתקני הפליטה. זה לא סוד שהנידרפלורים הראשונים בדן, שהיו רק יורו 2 סוחבים טוב יותר מסדרת הנירפלורים הראשונה עם מנועי יורו 3 (ואולי מרוב היורו 3). ה-EL הוא יורו 2, כך שההבדל בתאוצה יכול להיות מוסבר גם ע"י סיבה זו.
לגבי ההבדל בתאוצה, נשמע הגיוני....
B7L ציינתי שההעברת הילוכים היא גסה , לא ידעתי שזאת ZF כמו ההספאנו של ב"ש, וזה לא ממש מתאים לעירוני אבל במהירות גבוהה יותר רמת הרעידות יורדת בחצי.
 
זה הקטע: ZF לבינעירוני

לגבי ההבדל בתאוצה, נשמע הגיוני....
B7L ציינתי שההעברת הילוכים היא גסה , לא ידעתי שזאת ZF כמו ההספאנו של ב"ש, וזה לא ממש מתאים לעירוני אבל במהירות גבוהה יותר רמת הרעידות יורדת בחצי.
זה הקטע: ZF לבינעירוני
VOITH לעירוני - אלה השילובים הטובים ביותר. בד"כ הנסיונות לשנות זאת לא מוצלחים במיוחד. ה-VOITH מצוין לתאוצות ביניים וזינוקים, זריז מאוד במהירות נמוכות ובינוניות וחלש במהירויות גבוהות, ואילו ה-ZF בנוי לתת נוחות מירבית במהירויות גבוהות. אגד די אכלו אותה עם סדרת ה-HOCL 18.360 ו-18.350 שלהם עם גיר VOITH, וגם בדן לא אוהבים את 2448 ו-2450 שיש להן גיר VOITH. בנוסף, אתה רואה שאוטובוסים עירוניים עם גיר ZF גם כן לא מי יודע מה מוצלחים (ונדמה לי שמישהו כאן כתב פעם על צרות שהיו לאגד עם המפרקיות שלהם וגיר ה-ZF שלהם).
 

promter

New member
כנראה באמת שזאת באמת נוסחה

זה הקטע: ZF לבינעירוני
VOITH לעירוני - אלה השילובים הטובים ביותר. בד"כ הנסיונות לשנות זאת לא מוצלחים במיוחד. ה-VOITH מצוין לתאוצות ביניים וזינוקים, זריז מאוד במהירות נמוכות ובינוניות וחלש במהירויות גבוהות, ואילו ה-ZF בנוי לתת נוחות מירבית במהירויות גבוהות. אגד די אכלו אותה עם סדרת ה-HOCL 18.360 ו-18.350 שלהם עם גיר VOITH, וגם בדן לא אוהבים את 2448 ו-2450 שיש להן גיר VOITH. בנוסף, אתה רואה שאוטובוסים עירוניים עם גיר ZF גם כן לא מי יודע מה מוצלחים (ונדמה לי שמישהו כאן כתב פעם על צרות שהיו לאגד עם המפרקיות שלהם וגיר ה-ZF שלהם).
כנראה באמת שזאת באמת נוסחה
מוכחת, ונשמע מעניין מאוד, לא חשבתי על זה עד כה. סליחה שאני לא מגיב יותר באריכות השבת ממש בפתח... אז שבת שלום.
 

אורי404

New member
האוטובוסים של "דן".

זה הקטע: ZF לבינעירוני
VOITH לעירוני - אלה השילובים הטובים ביותר. בד"כ הנסיונות לשנות זאת לא מוצלחים במיוחד. ה-VOITH מצוין לתאוצות ביניים וזינוקים, זריז מאוד במהירות נמוכות ובינוניות וחלש במהירויות גבוהות, ואילו ה-ZF בנוי לתת נוחות מירבית במהירויות גבוהות. אגד די אכלו אותה עם סדרת ה-HOCL 18.360 ו-18.350 שלהם עם גיר VOITH, וגם בדן לא אוהבים את 2448 ו-2450 שיש להן גיר VOITH. בנוסף, אתה רואה שאוטובוסים עירוניים עם גיר ZF גם כן לא מי יודע מה מוצלחים (ונדמה לי שמישהו כאן כתב פעם על צרות שהיו לאגד עם המפרקיות שלהם וגיר ה-ZF שלהם).
האוטובוסים של "דן".
2448 נמצא כיום בקווים 186/286. את 2450 אני זוכר לפני שנתיים בקו 149 והוא לא לפתע נעלם לו ובמקומו נכנס 2453. עכשיו הכל מובן מדוע. כיום (למעשה, מזה שני וחצי) ז2453 (וגם 2442) הוא מהאוטובוסים ההכי אהובים עליי ב"דן" בעיקר בגלל שנוהגים בו שני הנהגים ההכי טובים בקו 149.
 

fireman

New member
הZF מאוד בעייתית בעירוניות

לגבי ההבדל בתאוצה, נשמע הגיוני....
B7L ציינתי שההעברת הילוכים היא גסה , לא ידעתי שזאת ZF כמו ההספאנו של ב"ש, וזה לא ממש מתאים לעירוני אבל במהירות גבוהה יותר רמת הרעידות יורדת בחצי.
הZF מאוד בעייתית בעירוניות
מדובר בתיבה עם חמישה מהלכים כאשר המהלך הראשון מאוד קצר ולכן המעברים בין הראשון לשני ומהשני בחזרה לראשון הוא מאוד אלים.... ממה שאני מכיר הוא זורק את הנוסעים קדימה ואחורה בלי חשבון, אין ספק שהתיבה הזאת לא מתאימה לרכב עירוני לעומתה התיבה של VOITH עושה עבודה מצויינת, מזניקה את האוטובוס מצויין אך לדעתי לא מושכת מספיק את המהלך הראשון, אני מניח שזה עניין של תוכנה כבר ולא עניין מכאני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה