חדש בדן! קו 124

מצב
הנושא נעול.
בדוגמה שלך אפשר ליסוע עם 3 קווים:

יש לא מעט יעדים כאלה...
למשל - נסיעה מגבעת הרקפות בביאליק לבי"ח פלימן: נסיעה שלוקחת ברכב פרטי כ20 דק', תצריך:
נסיעה בקו 15 לנתיב מטרונית, נסיעה במטרונית ללב המפרץ, נסיעה ב 16 למרכז זיו, נסיעה ב 20 לבי"ח פלימן.
זמן נסיעה יכול להגיע לשעתיים.
יש עוד הרבה דוגמאות, סע במטרונית בבוקר מהקריות לחיפה ותיתקל בלא מעט אנשים שיספרו לך שהם נוסעים ב 4 אוטובוסים.
כתבת שההצעה שלי מעקרת את המערכת ההיררכית שנבנתה. העובדה היא שהמערכת שנבנתה נותנת מענה לא טוב לחלק גדול מתושבי הקריות, ולכן צריך במקביל לחלופה "הראשית", לתת אלטרנטיבות תחבורתית - בדיוק כפי שברוב ערי אירופה, במקביל לאופציה של רכבת קלה/תחתית ישנם אוטובוסים - שבמקרים מסויימים מביאים את המשתמשים בהם בנוחות ובמהירות גדולה יותר ליעדם.
בדוגמה שלך אפשר ליסוע עם 3 קווים:
אפשר באזור חוצות המפרץ להחליף מ-15 ל-123 (ללא נסיעה במטרונית) ובזיו להחליף ל-20.
לא סתם האריכו את 123 ו-136 עד צומת קרית אתא. עשו את זה בדיוק בשביל למנוע את הצורך ליסוע קטע קצר במטרונית כשהמוצא בתוך עומק הקריות והיעד בכרמל ולהיפך.
אולי נוסעים בארבעה אוטובוסים כי הנסיעה במטרונית בינתיים חינם ואילו נסיעה ב-123 ו-136 בין תחנה שצפונית למרכזית המפרץ לבין תחנה בחיפה עצמה עולה 10.40 ש"ח ולא 6.60 ש"ח.
אבל עקרונית בנסיעות מהסוג הזה אפשר וכדאי לדלג על הקטע עם המטרונית ולהשתמש ב-123 וב-136.
 
ודווקא כשהמטרונית תהיה בתשלום, אולי במקרה הזה

בדוגמה שלך אפשר ליסוע עם 3 קווים:
אפשר באזור חוצות המפרץ להחליף מ-15 ל-123 (ללא נסיעה במטרונית) ובזיו להחליף ל-20.
לא סתם האריכו את 123 ו-136 עד צומת קרית אתא. עשו את זה בדיוק בשביל למנוע את הצורך ליסוע קטע קצר במטרונית כשהמוצא בתוך עומק הקריות והיעד בכרמל ולהיפך.
אולי נוסעים בארבעה אוטובוסים כי הנסיעה במטרונית בינתיים חינם ואילו נסיעה ב-123 ו-136 בין תחנה שצפונית למרכזית המפרץ לבין תחנה בחיפה עצמה עולה 10.40 ש"ח ולא 6.60 ש"ח.
אבל עקרונית בנסיעות מהסוג הזה אפשר וכדאי לדלג על הקטע עם המטרונית ולהשתמש ב-123 וב-136.
ודווקא כשהמטרונית תהיה בתשלום, אולי במקרה הזה
נסיעה ב-4 קווים (כולל המטרונית) תהיה עדיפה, בגלל הסיבוב הגדול של קו 15.
אבל הפתרון לגבעת הרקפות אינו קו ממנה לתוך חיפה, אלא קו שיחבר אותה ישירות לצומת קרית אתא.
 

maztan

New member
רק שכחת לציין ש....

בדוגמה שלך אפשר ליסוע עם 3 קווים:
אפשר באזור חוצות המפרץ להחליף מ-15 ל-123 (ללא נסיעה במטרונית) ובזיו להחליף ל-20.
לא סתם האריכו את 123 ו-136 עד צומת קרית אתא. עשו את זה בדיוק בשביל למנוע את הצורך ליסוע קטע קצר במטרונית כשהמוצא בתוך עומק הקריות והיעד בכרמל ולהיפך.
אולי נוסעים בארבעה אוטובוסים כי הנסיעה במטרונית בינתיים חינם ואילו נסיעה ב-123 ו-136 בין תחנה שצפונית למרכזית המפרץ לבין תחנה בחיפה עצמה עולה 10.40 ש"ח ולא 6.60 ש"ח.
אבל עקרונית בנסיעות מהסוג הזה אפשר וכדאי לדלג על הקטע עם המטרונית ולהשתמש ב-123 וב-136.
רק שכחת לציין ש....
מגבעת הרקפות לחוצות המפרץ בקו 15 משך הנסיעה הוא 53 דקות (לפי אתר אגד) והוא כולל מסלול מייגע של 46 תחנות!
תוסיף לזה כ-40 דקות נסיעה בקו 123 ותוסיף את זמן ההמתנה לאוטובוסים ואת הנסיעה בקו 20. מדובר בזמן לא פרופורציונאלי בעליל ושירות תחבורתי גרוע.
גם לגבי המחיר והנסיעה חינם אתה טועה, מכיוון שאם נסעתי מגבעת הרקפות לנתיב המטרונית אזי היה עליי לשלם על האוטובוס תעריף קריות, ובנוסף אשלם על האוטובוס בתוך חיפה, כך שבכל מקרה במקרה זה לא אשלם פחות מ 10.5 גם אם אסע במטרונית וגם אם לא אסע איתה...
 
קו 8 בראשון יוארך לאסף הרופא - שינוי מצוין!

נצל"ש - המון המון שינויים באגד בכל האיזורים.
הארכת שעות פעילות של 164/274, הוספת תחנות לקווים קיימים, שינויים בקווים קיימים (הארכת מסלולים, הוספת תחנות, שינויים באופי התחנה (איסוף,הורדה, איסוף+הורדה). חלופות חדשות, קווים חדשים.

הכל מופיע באתר אגד: http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1326
קו 8 בראשון יוארך לאסף הרופא - שינוי מצוין!
 

orenhz

Member
רק חבל שתהיה תחנה רק בתוך ביה"ח

קו 8 בראשון יוארך לאסף הרופא - שינוי מצוין!
רק חבל שתהיה תחנה רק בתוך ביה"ח
ולא מוסיפים גם תחנה בצומת אסף הרופא, לטובת החיילים.
 
נראה שלראשונה יש תח"צ לגבעת ברנר וקבוצת שילר.

נצל"ש - המון המון שינויים באגד בכל האיזורים.
הארכת שעות פעילות של 164/274, הוספת תחנות לקווים קיימים, שינויים בקווים קיימים (הארכת מסלולים, הוספת תחנות, שינויים באופי התחנה (איסוף,הורדה, איסוף+הורדה). חלופות חדשות, קווים חדשים.

הכל מופיע באתר אגד: http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1326
נראה שלראשונה יש תח"צ לגבעת ברנר וקבוצת שילר.
 

droriko

New member
אז אפשר להגיד שהפעימה השלישית התחילה לא?

נצל"ש - המון המון שינויים באגד בכל האיזורים.
הארכת שעות פעילות של 164/274, הוספת תחנות לקווים קיימים, שינויים בקווים קיימים (הארכת מסלולים, הוספת תחנות, שינויים באופי התחנה (איסוף,הורדה, איסוף+הורדה). חלופות חדשות, קווים חדשים.

הכל מופיע באתר אגד: http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1326
אז אפשר להגיד שהפעימה השלישית התחילה לא?
 

מיכי 10

Member
תודה! יש לי ידיד ברמת השרון,

חדש בדן! קו 124
ב 1/11 יתחיל לפעול קו חדש הנוסע דרך כביש השרף החדש שנחנך לא מזמן בין גלילות לרמת השרון.
מסלולו מכרמלית כמו 24 עד אבן גבירול/פנקס, משם פנקס, ההלכה, ומשם יורד לאיילון צפון עד למחלף גלילות, משם למחנות גלילות, ולכביש דרך השרף, עד לצומת הראשונים. המשך כמו 24. כיוון הפוך דומה.
תדירות עדיין לא ידועה
תודה! יש לי ידיד ברמת השרון,
שבוודאי ישמח מאד לשמוע על הקו החדש הזה.
מיד אעביר לו את מה שכתבת כאן.
 

מיכי 10

Member
אגב, מה זה כביש השרף?

חדש בדן! קו 124
ב 1/11 יתחיל לפעול קו חדש הנוסע דרך כביש השרף החדש שנחנך לא מזמן בין גלילות לרמת השרון.
מסלולו מכרמלית כמו 24 עד אבן גבירול/פנקס, משם פנקס, ההלכה, ומשם יורד לאיילון צפון עד למחלף גלילות, משם למחנות גלילות, ולכביש דרך השרף, עד לצומת הראשונים. המשך כמו 24. כיוון הפוך דומה.
תדירות עדיין לא ידועה
אגב, מה זה כביש השרף?
 

אורי404

New member
דרך ממרכז רמת השרון לכיוון בסיס גלילות

אגב, מה זה כביש השרף?
דרך ממרכז רמת השרון לכיוון בסיס גלילות
מקבילה פחות או יותר לכביש 5. צפונית לכביש 5.
בעבר זו הייתה דרך באיכות ירודה. כעת זהו כביש סלול.
 

מיכי 10

Member
הבנתי. תודה, אוֹרי.

דרך ממרכז רמת השרון לכיוון בסיס גלילות
מקבילה פחות או יותר לכביש 5. צפונית לכביש 5.
בעבר זו הייתה דרך באיכות ירודה. כעת זהו כביש סלול.
הבנתי. תודה, אוֹרי.
מעניין למה היא נקראת כך. (אם על שם שָׂרָף של עצים, או שרף=מלאך). אציץ מיד אם יש הסבר בגוגל. :)
 

מיכי 10

Member
מצחיק! לא מצאתי אומנם את מקור

דרך ממרכז רמת השרון לכיוון בסיס גלילות
מקבילה פחות או יותר לכביש 5. צפונית לכביש 5.
בעבר זו הייתה דרך באיכות ירודה. כעת זהו כביש סלול.
מצחיק! לא מצאתי אומנם את מקור
השם "דרך השרף", אבל מצאתי אותה במפה, ומתברר שנסעתי בקטע קצרצר שלה במוצאי השבת האחרונה, כדי להגיע לביתו של בן דוד שלי, אשר גר בסמיכות אליה. :)
 
איפה אני יכול לקרוא על זה עוד?

חדש בדן! קו 124
ב 1/11 יתחיל לפעול קו חדש הנוסע דרך כביש השרף החדש שנחנך לא מזמן בין גלילות לרמת השרון.
מסלולו מכרמלית כמו 24 עד אבן גבירול/פנקס, משם פנקס, ההלכה, ומשם יורד לאיילון צפון עד למחלף גלילות, משם למחנות גלילות, ולכביש דרך השרף, עד לצומת הראשונים. המשך כמו 24. כיוון הפוך דומה.
תדירות עדיין לא ידועה
איפה אני יכול לקרוא על זה עוד?
אגב עצה לדן (אם עדין לא הוחלט על לו"ז ויש לך דרך להעביר את המסר) מוטב שיפעילו את הקו גבוהה ואחרי זמן מה שיראו את אופי הקו ואת הביקושים ישנו את הלו"ז בהתאם (גם אם זה אומר להוריד הרבה נסיעות).
בדרך כלל חברות פותחות קווים עם מעט נסיעות וכל הזמן מוסיפות לאט עוד ועוד ולדעתי יותר נכון להתחיל עם המון נסיעות ולבטל נסיעות ביקוש מאוחר יותר...
 

droriko

New member
אתה בעצמך אומר

איפה אני יכול לקרוא על זה עוד?
אגב עצה לדן (אם עדין לא הוחלט על לו"ז ויש לך דרך להעביר את המסר) מוטב שיפעילו את הקו גבוהה ואחרי זמן מה שיראו את אופי הקו ואת הביקושים ישנו את הלו"ז בהתאם (גם אם זה אומר להוריד הרבה נסיעות).
בדרך כלל חברות פותחות קווים עם מעט נסיעות וכל הזמן מוסיפות לאט עוד ועוד ולדעתי יותר נכון להתחיל עם המון נסיעות ולבטל נסיעות ביקוש מאוחר יותר...
אתה בעצמך אומר
שכשפותחים קוים חדשים הנוסעים לאט לאט מכירים אותם ומעלים להם את התדירות בהתאם(אלא אם זה קו כושל כמו נניח קו 11 החדש) אז אם בכל מקרה הנוסעים יכירו את הקו ויצרו ביקוש,שזה המטרה של כל העניין, אז בשביל להוציא בהתחלה אוטובוס ריק כל 10 דקות אם אפשר כל חצי שעה, זה סתם לזרוק כסף מיותר.
 

אוהד11

New member
לדעתי תהיינה 2-3 נסיעות בבוקר וכנ"ל אחה"צ,

אתה בעצמך אומר
שכשפותחים קוים חדשים הנוסעים לאט לאט מכירים אותם ומעלים להם את התדירות בהתאם(אלא אם זה קו כושל כמו נניח קו 11 החדש) אז אם בכל מקרה הנוסעים יכירו את הקו ויצרו ביקוש,שזה המטרה של כל העניין, אז בשביל להוציא בהתחלה אוטובוס ריק כל 10 דקות אם אפשר כל חצי שעה, זה סתם לזרוק כסף מיותר.
לדעתי תהיינה 2-3 נסיעות בבוקר וכנ"ל אחה"צ,
למעשה זה יהיה קו שמיועד לחיילים
 
מסכים איתך שעדיף בדרך שאתה מציע אבל


אתה בעצמך אומר
שכשפותחים קוים חדשים הנוסעים לאט לאט מכירים אותם ומעלים להם את התדירות בהתאם(אלא אם זה קו כושל כמו נניח קו 11 החדש) אז אם בכל מקרה הנוסעים יכירו את הקו ויצרו ביקוש,שזה המטרה של כל העניין, אז בשביל להוציא בהתחלה אוטובוס ריק כל 10 דקות אם אפשר כל חצי שעה, זה סתם לזרוק כסף מיותר.
מסכים איתך שעדיף בדרך שאתה מציע אבל

משרד התחבורה (בגלל סיבה לא ברורה) לא מאפשר תמיד לתגבר קווים אכן זה הרבה פחות מהרצוי.
כמו שמשרד התחבורה לא מאפשר למטרופולין לתגבר את 27 או את 249. וכן מטרופולין רוצים לתגבר את הקווים הללו- את 249 בשביל להעלות את מספר הנוסעים ואת אמינות הקו ואת 27 בגלל שהוא לא עומד בביקושים ברוב שעות היום והוא מתחיל לפעול מאוחר ומסיים מוקדם אחת הדרכים שהוא מתגבר לדוגמה את 27 חוץ מהוספת נסיעה פה ושם היא לדוגמה קו הלילה 227 שמתחיל לפעול ב22:30.
 

אורי404

New member
הוסיפו נסיעות ל-27 ול-249

מסכים איתך שעדיף בדרך שאתה מציע אבל

משרד התחבורה (בגלל סיבה לא ברורה) לא מאפשר תמיד לתגבר קווים אכן זה הרבה פחות מהרצוי.
כמו שמשרד התחבורה לא מאפשר למטרופולין לתגבר את 27 או את 249. וכן מטרופולין רוצים לתגבר את הקווים הללו- את 249 בשביל להעלות את מספר הנוסעים ואת אמינות הקו ואת 27 בגלל שהוא לא עומד בביקושים ברוב שעות היום והוא מתחיל לפעול מאוחר ומסיים מוקדם אחת הדרכים שהוא מתגבר לדוגמה את 27 חוץ מהוספת נסיעה פה ושם היא לדוגמה קו הלילה 227 שמתחיל לפעול ב22:30.
הוסיפו נסיעות ל-27 ול-249
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה