חדשות רכבת טובות, סוף סוף...

מצב
הנושא נעול.
חדשות רכבת טובות, סוף סוף...

חדשות רכבת טובות, סוף סוף...
כפי שניתן לראות מהעדכון האחרון של אתר "חדשות הרכבת", חוץ מתאונה קלה שקרתה ליד תחנת סגולה (לרכבת לא נגרם נזק), שאר החדשות הן טובות ומעניקות אופטימיות לגבי התפתחות הרכבת בארץ. כפי שנתן לראות באתר, נבנת תחנה חדשה בהרצליה, שתחליף את התחנה הישנה הנוכחית. מערך 26 את נסיעת המבחן בהצלחה. פורסם מכרז להקמת תחנת רכבת באשקלון. הוזמנו 5 קטרים נוספים. כמו כן, עוד כמה פרויקטים שיצא לי לראות לאחרונה- בניית התחנה באשדוד מתקדמת בקצב גבוהה, רציף האי שם כבר מוכן. גם עבודות ההכפלה בקטע שלפני התחנה (פלשת-עד הלום) מתקדמות די מהר. במסילה שבין לוד לראש העין, החלו להניח את המסילה החדשה. תחנת רמלה נמצאת בשלבי בניה מתקדמים (תפתח בפברואר 2003). בניית השלוחה שראשון לציון מתקדמת בקצב מהיר.ועוד. לסיכום- לאחר עדכוני חדשות רכבת רבים, שהיו "מבאסים" בגלל תאונות למיניהן ודברים רעים אחרים, נחמד לראות עדכון חדשות רכבת שמבשר רק על דברים טובים.
 

יהוושע

New member
אכן חדשות טובות , עם זאת , הצפון

חדשות רכבת טובות, סוף סוף...
כפי שניתן לראות מהעדכון האחרון של אתר "חדשות הרכבת", חוץ מתאונה קלה שקרתה ליד תחנת סגולה (לרכבת לא נגרם נזק), שאר החדשות הן טובות ומעניקות אופטימיות לגבי התפתחות הרכבת בארץ. כפי שנתן לראות באתר, נבנת תחנה חדשה בהרצליה, שתחליף את התחנה הישנה הנוכחית. מערך 26 את נסיעת המבחן בהצלחה. פורסם מכרז להקמת תחנת רכבת באשקלון. הוזמנו 5 קטרים נוספים. כמו כן, עוד כמה פרויקטים שיצא לי לראות לאחרונה- בניית התחנה באשדוד מתקדמת בקצב גבוהה, רציף האי שם כבר מוכן. גם עבודות ההכפלה בקטע שלפני התחנה (פלשת-עד הלום) מתקדמות די מהר. במסילה שבין לוד לראש העין, החלו להניח את המסילה החדשה. תחנת רמלה נמצאת בשלבי בניה מתקדמים (תפתח בפברואר 2003). בניית השלוחה שראשון לציון מתקדמת בקצב מהיר.ועוד. לסיכום- לאחר עדכוני חדשות רכבת רבים, שהיו "מבאסים" בגלל תאונות למיניהן ודברים רעים אחרים, נחמד לראות עדכון חדשות רכבת שמבשר רק על דברים טובים.
אכן חדשות טובות , עם זאת , הצפון
המזרחי של הארץ הווה אומר קריית שמונה ודרומה כולל הגליל העליון והתחתון, טבריה והכינרת , עפולה , יוקנעם ועוד - מנותקים מתחבורה מסילתית בעוד שרוב הפיתוח והתיכנון מוקדשים למרכז הארץ וגם לדרום ( אם כי גם הדרום מקופח ) . כדי שבעוד 10-20 שנה יהיו האזורים הנ"ל מחוברים לתחבורה מסילתית , יש להתחיל בתכנון קווים עתידיים כבר עתה , לתקצב אותם בדחיפות עליונה כדי לקרב את הפריפריה למרכז הארץ . אם יתחילו בכך ברצינות , גם יסיימו . צריך רק ראש ממשלה ושר תחבורה בעלי חזון . לא רק לראשון ( עיר מ ג ע י ל ה!!! ) מגיעה רכבת ( בעצם 2 !!!? ) , אלא גם לשדרות , אופקים , דימונה , קריית שמונה , עפולה וטבריה .
 

Man Dark

New member
אכן יש חשיבות

אכן חדשות טובות , עם זאת , הצפון
המזרחי של הארץ הווה אומר קריית שמונה ודרומה כולל הגליל העליון והתחתון, טבריה והכינרת , עפולה , יוקנעם ועוד - מנותקים מתחבורה מסילתית בעוד שרוב הפיתוח והתיכנון מוקדשים למרכז הארץ וגם לדרום ( אם כי גם הדרום מקופח ) . כדי שבעוד 10-20 שנה יהיו האזורים הנ"ל מחוברים לתחבורה מסילתית , יש להתחיל בתכנון קווים עתידיים כבר עתה , לתקצב אותם בדחיפות עליונה כדי לקרב את הפריפריה למרכז הארץ . אם יתחילו בכך ברצינות , גם יסיימו . צריך רק ראש ממשלה ושר תחבורה בעלי חזון . לא רק לראשון ( עיר מ ג ע י ל ה!!! ) מגיעה רכבת ( בעצם 2 !!!? ) , אלא גם לשדרות , אופקים , דימונה , קריית שמונה , עפולה וטבריה .
אכן יש חשיבות
לרכבת לצפון אבל אני רוצה לשאול אותך אם במדינה מודרנית כמו ישראל הרבה ערים מרכזיות וגדולות בארץ אינן מחוברות בקו רכבת! וצריכים להסתדר עם מכוניות. איך ממשלת ישראל רוצה לעודד תחבורה ציבורית אם הרכבת לא מגיעה לרוב בערים בגוש דן? אני שואל אותך אם עדיף קודם שתושבי ראשון לציון ייצאו מהמכוניות וייסעו לת"א ברכבת כדי שהפקקים ביציאה מראשון ייסתננו... מאשר רכבת לקריית שמונה? עוד ערים, כמו חולון, בת-ים, נס ציונה ועוד... אז, לדעתי, צריך לפתח את הרכבת בגוש דן ואח"כ לשפר את הרכבות ולהוסיף מסילות לצפון-דרום הארץ לגבי המסילה לבאר שבע, דחופה הכפלה מיידית! שכן, באר שבע היא עיר גדולה ומרכזת הרבה ערים בדרום ולכן הכפלת המסילה תעשה רק טוב לתושבים ולרכבת ישראל.
 

Shrud

New member
רכבת לראשון...

אכן יש חשיבות
לרכבת לצפון אבל אני רוצה לשאול אותך אם במדינה מודרנית כמו ישראל הרבה ערים מרכזיות וגדולות בארץ אינן מחוברות בקו רכבת! וצריכים להסתדר עם מכוניות. איך ממשלת ישראל רוצה לעודד תחבורה ציבורית אם הרכבת לא מגיעה לרוב בערים בגוש דן? אני שואל אותך אם עדיף קודם שתושבי ראשון לציון ייצאו מהמכוניות וייסעו לת"א ברכבת כדי שהפקקים ביציאה מראשון ייסתננו... מאשר רכבת לקריית שמונה? עוד ערים, כמו חולון, בת-ים, נס ציונה ועוד... אז, לדעתי, צריך לפתח את הרכבת בגוש דן ואח"כ לשפר את הרכבות ולהוסיף מסילות לצפון-דרום הארץ לגבי המסילה לבאר שבע, דחופה הכפלה מיידית! שכן, באר שבע היא עיר גדולה ומרכזת הרבה ערים בדרום ולכן הכפלת המסילה תעשה רק טוב לתושבים ולרכבת ישראל.
רכבת לראשון...
מי ששם לב שהתוואי של הרכבת לראשון נגמר בעצם בצומת גן ורדים ובכך הוא מהווה בעצם מעין עוקף נס ציונה... כך שאין חידוש בקו זה, כי נוצר מצב שהעיר נס ציונה מוקפת משני צדדיה בתחנות רכבת (ממזרח רחובות וממערב "ראשונים"), שוב יצרו תחנה פריפריאלית קטנה ובלתי חשובה שתשמש רק את תושבי מזרח ראשון ומערב נס ציונה אשר יכולים להגיע אל התחנה באמצעות רכב!!!
 

dvir golan

New member
רכבת לכל

רכבת לראשון...
מי ששם לב שהתוואי של הרכבת לראשון נגמר בעצם בצומת גן ורדים ובכך הוא מהווה בעצם מעין עוקף נס ציונה... כך שאין חידוש בקו זה, כי נוצר מצב שהעיר נס ציונה מוקפת משני צדדיה בתחנות רכבת (ממזרח רחובות וממערב "ראשונים"), שוב יצרו תחנה פריפריאלית קטנה ובלתי חשובה שתשמש רק את תושבי מזרח ראשון ומערב נס ציונה אשר יכולים להגיע אל התחנה באמצעות רכב!!!
רכבת לכל
אני לא מסכים עם הקביעה שתחנת ראשונים היא תחנה פריפריאלית או מיותרת. כל תחנה סמוך לגוש ישוב צפוף היא ברכה. תחנת ראשונים משרתת לא רק את תושבי נס ציונה כי אם את כל תושבי מזרח ומרכז ראשון. לא קשה להבחין כי סביבות התחנה זהו אזור שנמצא בתנופת בנייה ומהר מאד תחנת ראשונים תהיה בלב אזור הבנוי בצפיפות שאין ספור קוים עירוניים או בינעירוניים עוברים בסביבתו. אין ספק אבל שבניית קו ראשונים היה ברירת מחדל - העיר ראשון לציון שמשוועת לרכבת הייתה זקוקה לקו רכבת מכל סוג. בתקופה שהוחל בתכנון הקו היו תקציבי הרכבת נמוכים משמעותית מרמתם כיום, ומסגרת התקציב דאז איפשרה רק בניית שלוחה קצרה המתחברת לקו הקיים בין רחובות ללוד. על כן צריך לברך שפרוייקט כלשהו יצא לדרך במיוחד במדינה כמו שלנו, והוא עוד עשוי לשפר את איכות חייהם של עשרות אלפי תושבים הגרים בסביבתו.
 

יהוושע

New member
זה צריך ללכת במקביל . גם לגוש דן ,

אכן יש חשיבות
לרכבת לצפון אבל אני רוצה לשאול אותך אם במדינה מודרנית כמו ישראל הרבה ערים מרכזיות וגדולות בארץ אינן מחוברות בקו רכבת! וצריכים להסתדר עם מכוניות. איך ממשלת ישראל רוצה לעודד תחבורה ציבורית אם הרכבת לא מגיעה לרוב בערים בגוש דן? אני שואל אותך אם עדיף קודם שתושבי ראשון לציון ייצאו מהמכוניות וייסעו לת"א ברכבת כדי שהפקקים ביציאה מראשון ייסתננו... מאשר רכבת לקריית שמונה? עוד ערים, כמו חולון, בת-ים, נס ציונה ועוד... אז, לדעתי, צריך לפתח את הרכבת בגוש דן ואח"כ לשפר את הרכבות ולהוסיף מסילות לצפון-דרום הארץ לגבי המסילה לבאר שבע, דחופה הכפלה מיידית! שכן, באר שבע היא עיר גדולה ומרכזת הרבה ערים בדרום ולכן הכפלת המסילה תעשה רק טוב לתושבים ולרכבת ישראל.
זה צריך ללכת במקביל . גם לגוש דן ,
אבל גם לפריפריה . כיום , למשל , יש לא מעט אנשי עסקים שקבעו את משכנם בגליל ( ראש-פינה , למשל ) והם צריכים להימצא במרכז הארץ פעמיים בשבוע . במקום להיטלטל באוטובוסים צפופים ומחניקים , הם בוחרים לטוס , מה שודאי יקר יותר מכול כלי תחבורה יבשתי . רכבת מהירה ומרווחת יכולה לפתור את הבעייה ואף לעודד מעבר של אנשים לצפון הארץ ולדרומה ולפזר את האוכלוסייה בצורה הגיונית יותר ברחבי הארץ . במקום זאת , מתרכזים בפיתוח המסילות בגוש דן ומפקירים את הצפון המזרחי ואת הדרום . זה סדר עדיפויות לקוי , שצריך להשתנות בהקדם , אם באמת אנחנו חפצים בשינוי פני הארץ ופיזור אוכלוסייה .
 
ליד סגולה? איפה? איפה?

חדשות רכבת טובות, סוף סוף...
כפי שניתן לראות מהעדכון האחרון של אתר "חדשות הרכבת", חוץ מתאונה קלה שקרתה ליד תחנת סגולה (לרכבת לא נגרם נזק), שאר החדשות הן טובות ומעניקות אופטימיות לגבי התפתחות הרכבת בארץ. כפי שנתן לראות באתר, נבנת תחנה חדשה בהרצליה, שתחליף את התחנה הישנה הנוכחית. מערך 26 את נסיעת המבחן בהצלחה. פורסם מכרז להקמת תחנת רכבת באשקלון. הוזמנו 5 קטרים נוספים. כמו כן, עוד כמה פרויקטים שיצא לי לראות לאחרונה- בניית התחנה באשדוד מתקדמת בקצב גבוהה, רציף האי שם כבר מוכן. גם עבודות ההכפלה בקטע שלפני התחנה (פלשת-עד הלום) מתקדמות די מהר. במסילה שבין לוד לראש העין, החלו להניח את המסילה החדשה. תחנת רמלה נמצאת בשלבי בניה מתקדמים (תפתח בפברואר 2003). בניית השלוחה שראשון לציון מתקדמת בקצב מהיר.ועוד. לסיכום- לאחר עדכוני חדשות רכבת רבים, שהיו "מבאסים" בגלל תאונות למיניהן ודברים רעים אחרים, נחמד לראות עדכון חדשות רכבת שמבשר רק על דברים טובים.
ליד סגולה? איפה? איפה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה