חדשה - פיתוח תמונות לאלבומים

winny

New member
חדשה - פיתוח תמונות לאלבומים

היי לכולם, האלבומים שמעצבים פה - מקסימים. גם אני רוצה! :) שאלה - איך אתן מתאימות את גודל התמונות? מפתחות תמונות רגילות בחנות צילום וחותכות? מדפיסות במדפסת ביתית לפי גדלים אחרים שמתאימים לכם? הכנתי במצגת ppt מלא תמונות, בצורה ובגודל שאני רוצה להדפיס. האם יצא מספיק טוב אם אדפיס במדפסת לייזר צבעונית באיזו שהיא חנות? על איזה עובי נייר (כמה גרם) או שעריף בחנות צילום, על דפי פיתוח תמונות? ואז איך קובעים את גודל וצורת התמונה? אשמח לכל טיפ ועצה בנושא. יעל.
 

KmoRakefet

New member
היי יעל ../images/Emo13.gif

את מתאימה את גודל התמונות לפי האופן שבו את רוצה לעצב את הדף. למשל הכי קל (או שלא
למתחילות (וגם לותיקות) להעזר בסקיצה. יש אתרים רבים בקישורים (צד שמאל) של הדף הזה ששם את יכולה למצוא כל מיני סקיצות. בנוסף את יכולה להרשם לבלוגים של הבנות בארץ ובחו"ל (כמות אינסופית) ולראות מה את אוהבת. לפעמים תרצי לפתח תמונת קלוז אפ גדולה והיא תהיה תמונה בודדת בדף המעוצב לפעמים תרצי לפתח תמונות בכפולות וליצור פסיפס למשל 3X3 או 4X4 או תמונה אחת בגודל רגיל ועוד כמה תמונות קטנות יותר. אני חושבת שרובנו מתאימות את גודל התמונה בתוכנת עריכה כך שגם אם את רוצה 4 תמונות קטנות שיפותחו על גודל של תמונה אחת (יותר יקר לפתח תמונות קטנות) את יכולה לעשות את זה גם בפאואר פוינט ויש על זה מאמר באתר /בלוג של קסם שימושי. תעברי קצת על הקישורים והמאמרים בפורום. כנסי לבלוג של פרפרים, ניצנץ, HADARLING נתנאלה כחלון ועוד רבות אחרות וטובות (אני יכולה לציין את כולן איכשהו
).... יש כאלה שרוכשות עם הזמן מדפסת ביתית ייעודית לפיתוח תמונות אבל את צריכה לקחת בחשבון שזה יוצא יותר יקר מלפתח תמונה בחנות. שאלותייך האחרונות לגבי עובי הנייר לא רלוונטיות אם את מפתחת בחנות צילום. אם את קונה מדפסת יש הרבה סוגים של נייר כך הבנתי באופיס דיפו למשל ראיתי בשני משקלים 175 ו-240 גר'. אם את רק מתחילה הייתי מציעה שתתחילי בקטנה ותראי לאן זה לוקח אותך. בהצלחה
 

winny

New member
תודה. מצטערת, לא הבנתי ):

סידרתי לי ב- ppt את התמונות לגדלים שנראים לי שאני רוצה בהם את התמונות. השאלה - עכשיו, איך אני מדפיסה את זה? זה הרי לא בפרופורציות של תמונה (10X15), אז אי אפשר לקחת את זה לצלם (או שכן?). זה בגודל דף A4 ומכיל הרבה תמונות קטנות. מה השלב הבא, או שבכלל לא ככה עושים את זה??? האם לבדוק בפוטושופ מה גודל (פרופוציות) של תמונה מהדיגיטלית, ולסדר בתוכה פשוט הרבה תמונות קטנות ואז לחתוך? זה יצא שווה משהו מבחינת איכות? לא מצאתי את המאמר בקסם שימושי. אולי למשהו יש קישור? תודה על הסבלנות... יעל.
 
המאמר מ"קסם שימושי" ../images/Emo13.gif

המאמר של פיה שימושית נמצא כאן אני חושבת שכל העניין בשימוש ב- POWER POINT נועד לחסוך את העבודה בפוטושופ. לי באופן אישי מאוד נוח לעבוד בפוטושופ -אני קודם עורכת את התמונות, ואז יוצרת קנווס חדש. אני מגדירה את גודל הקנווס כגודל התמונה שאני מתכננת להדפיס ואז גוררת לשם את התמונות שאני רוצה להדפיס ומשחקת עם הגדלים שלהן. לדוגמא - אם אני רוצה להדפיס הרבה תמונות קטנות, אני מגדירה את הקנווס כגודל A4 , פותחת את קבצי התמונות וגוררת בעזרת החץ עם הצלב את התמונה לקנווס החדש שלי. חשוב מאוד- לשמור על אותה רזולוציה של תמונות ושל הקנווס. כלומר, אם התמונות שלי הן ברזולוציה של 150 dpi שזו רזולוציה מינימלית להדפסה איכותית, אז גם הקנווס שיצרתי מוגדר ברזולוציה זהה. אם לא מקפידים על זה, התמונות לא יצאו באותה איכות. לא ניסיתי להדפיס תמונות ברזולוציה של 72 dpi שזו הרזולוציה הקבועה של המצלמות הפשוטות יחסית. אני מקווה שלא בילבלתי, בכל מקרה השיטה של פיה שימושית שנמצאת בקישור למעלה היא פשוטה יותר ומפורטת יותר. בהצלחה ושנה טובה, שירלי.
 

winny

New member
טוב, ניסיתי. אני כבר שעה...

מעתיקה את התמונות. פתחתי file עם תמונה מהמצלמה. מחקתי את התוכן. והתחלתי להעתיק פנימי חלקי תמונות שרציתי להדפיס. שיחקתי עם הגודל. מקווה שזה לא יצא קטן מדי... אני מניחה שנצטרך לנסות פעם אחת וללמוד ממנה... אין לי מושג לגבי ה- dpi, ואני מקווה שלא דפקתי את כל העסק. אבקש שיבדקו שחנות לפני שידפיסו... אנימצלמת עם eos300, אז בעיקרון אם לא דפקתימשהו שהעתקה בפוטושופ, זה אמור להיות בסדר... תודה :) דיווחים בקרוב. יעל.
 
מנסה לעזור עם הפוטושופ

אני אסביר לך מה עשיתי עבור אחותי לפני שנה - היא גננת, והיא רצתה להכין לילדים במתנה משחק זיכרון עם תמונות מהגן. כך שהיו לי כ-10 זוגות של תמונות שרציתי להדפיס בגודל 4X6 ס"מ על דף בגודל A4 (כדי לחסוך בעלות ההדפסה בחנות). פתחתי בפוטושופ קובץ חדש: File> New. נפתח חלון שבו אני יכולה להגדיר את משטח העבודה שלי - גודל, רזולוציה, צבעים... גודל - בחרתי בגודל A4. אם אין לך אפשרות לבחור A4, תבחרי על פי רוחב ואורך בסנטימטרים (21 על 29.7). רזולוציה - ברירת המחדל של פוטושופ היא 72 pixel/inch - כלומר 72 פיקסלים על יחידת שטח של אינץ' מרובע. זו רזולוציה נמוכה. שיניתי אותה ל- 150 pixel/inch. פתחתי במקביל בפוטושופ את התמונות שרציתי להדפיס. בדקתי מה הרזולוציה ההתחלתית שלהן - ע"י לחיצה של Alt+Ctrl+I שם תראי את גודל התמונה בס"מ או אינצ'ים ואת הרזולוציה. זה הזמן לשנות הגדרות - להתאים בין הרזולוציה של התמונות למשטח העבודה שלך. אם הן ברזולוציה גבוהה - 150, 180, או 300 pixel/inch - שני בהתאם את הרזולוציה של משטח העבודה שלך. לשנות רזולוציה של תמונה זה כבר סיפור אחר ומסובך יותר. בעזרת החץ עם הצלב, אפשר לגרור את התמונה למשטח העבודה החדש ואז ללחוץ Ctrl+T, כדי להתאים את הגודל של התמונה לגודל האמיתי שאותו את רוצה להדפיס. יש כל מני שיטות שונות ומשונות לעשות את זה בצורה מוצלחת. אני נעזרתי ב- View>Grid ושיניתי את גודל התמונות בעזרת הסרגלים ו - Free Transform. תוך כדי שינוי הגודל - לחצתי על Alt כדי לשמור על הפרופורציות המקוריות של התמונה. בעיני - אם את לא שולטת בפוטושופ, עדיף לעבוד עם ה- PowerPoint, זה יחסוך לך הרבה עבודה ועצבים. מצד שני, זה כייף גם ללמוד ולהתנסות בפוטושופ, ומכל המשחקים האלה לומדים ומבינים לאט לאט את התכנה המדהימה הזו. כך שהכל שיקול של זמן ורצון טוב... בהצלחה, שירלי.
 

winny

New member
תודה. פרט לכך שלא שיחקתי...

עם ה- dpi אני חושבת שעשיתי פחות או יותר מה שאת מתארת :) זה עדיין לקח די הרבה זמן. חזרתי מחנות הצילום - נראה בסדר. התמונות יצאו די קטנות. מיועדות לאלבום של 15X15. מקווה שהן לא תלכנה לאיבוד שם :) עכשיו רק צריך אלבום. נראה שאני בדרך לבזבז עוד כסף :) יעל.
 

newKiticat

New member
באופן אישי

אני מדפיסה המון בבית. אני מכניסה לוורד וחותכת ומגדילה לפי הסקיצה שכבר שרטטתי לאותו עמוד. אבל אני מדפיסה במדפסת שמיועדת לתמונות ועל דפים לא זולים בכלל. אני מעדיפה להדפיס בחנות, פשוט מאוד בגלל שזה יוצא לי יותר זול....
 
למעלה