חדשה ומבוהלת

rinat043

New member
חדשה ומבוהלת ../images/Emo12.gif

רציתי להתייעץ איתכן לגבי סוכרת הריון.. אני כרגע בשבוע 26 עם שני
אני נמצאת בשמירה כבר משבוע 13 בגלל שיליית פתח והיום עשיתי העמסת סוכר של 100 מ"ג לאחר שהתוצאה של ה 50 יצאה לי גבוהה (163) ממש שבדקתי באינט' מסתבר שיש לי סכרת הריון: סוכר בצום יצא לי 87 שהמקס' צ"ל 105 סוכר 60 יצא לי 196 שהמקס' צ"ל עד 190 סוכר 120 יצא לי 228 שהמקס' צ"ל עד 165 סוכר 180 יצא לי 148 שהמקס' צ"ל עד 145 עכשיו זה מסתדר לי עם העלייה המוגזמת שלי במשקל (עליתי 17 קילו!!!), למרות שבחיים לא הייתה לי נטייה להשמנה ומטבעי אני בחורה דיי רזה.. לצערי כל המשפחה של אבא שלי כמעט עם סכרת וכנראה שגם "נפל" עליי כל הסיפור זהו, רציתי לשאול מה ההשלכות של סכרת הריון? מתי צריך לקחת אינסולין? כל כמה זמן צריך לבדוק? האם זה קשור ל IUGR? וכל מה שיש לכן לספר לי מניסיונכן... יצא קצת ארוך.. אבל אני מודה לכל מי שתוכל לעזור לי אני פשוט מאוד מאוד לחוצה... לא יודעת איך אני אסתדר בלי שוקולד בבוקר..אבל נעבור את זה.. איכשהו... ושיהיה חג שמח והריון קל לכולכן!
 

מירית43

New member
ברוכה הבאה

יכול להיות שאת בודקת לפי הטבלה הישנה, סוכר בצום צריך להיות עד 95. אחרי שעה נדמה לי עד 180. בכל מקרה, זו באמת סכרת, אבל תראי שהשד לא נורא. לשאלותיך- איסולין לא תמיד לוקחים, רק אם את לא מצליחה להתאזן ע"י דיאטת סכרת. כל כמה זמן צריך לבדוק- כל מקרה לגופו, אני בדקתי 4 פעמים ביום. קשר ל- IUGR - בד"כ הפוך, תינוקות לאמהות סכרתיות נוטים להיות גדולים כי גופם מפריש אינסולין בתגובה לסוכר שמועבר מהאם, אבל לפעמים, וזה הרבה פחות מצוי, סכרת גורמת לפיגור בגדילה. תראי שתתרגלי וזה ממש לא יהיה סוף העולם, ואם יש משהו ממש נחמד זה שלא עולים במשקל עם דיאטת סכרת...
 
את ../images/Emo214.gif

הכי חשוב שתקבעי תור בהקדם האפשרי למרפאת הריון בסיכון גבוה. שם תותאם לך דיאטה אישית בידי דיאטנית ותקבלי מכשיר ביתי לניטור הסוכר, בו תתבקשי למדוד ערכי סוכר בבוקר בצום , לפני ואחרי ארוחות עקריות. אינסולין נותנים רק במקרים בהם לא מושג איזון ע"י הדיאטה. כיוון שעכשיו חג, אני מניחה שיקח כמה ימים עד שתוכלי להפגש עם אנשי המקצוע במרפאה - אם תעשי חיפוש בפורום תוכלי למצוא כאן הודעות בהן כתבתי את העקרונות הכללים לדיאטת סוכרת בהריון , כפי שניתנו לי במרפאת הריון בסיכון בתה"ש - ממליצה לך לאמץ אותן עד שתותאם לך דיאטה אישית. אנחנו כאן לכל שאלה ותמיכה
 
הנחיות כלליות לדיאטת סוכרת בהריון

כפי שניתנו לי במרפאת הריון בסיכון בתה"ש:
יש להמנע מאכילת מאכלים ממותקים כגון שוקולד, ריבה, דבש, סוכר, עוגות וכד ומשתיה ממותקת.
עד 3 מנות פרי ביום ולא בבת אחת.
מומלץ להרבות באכילת ירקות כגון מלפפון, עגבניה, פלפל, צנון, קישוא, כרוב/ית, חסה וכד ובאכילת מוצרי חלב עד 5% שומן.
עד כוס חלב ליום ולא בבת אחת.
עדיפות למוצרים מקמח מלא/דגנים מלאים.
ההמלצה היא ל 3 ארוחות ביום ו 3 ארוחות ביניים, כשכל ארוחה כוללת מנת פחממה אחת (10-15 גר פחממה), מלבד ארוחת צהריים שכוללת 2 מנות פחממה ( עד 30 גר פחממה). לדוגמא: ארוחת בוקר\ערב - פרוסת לחם רגיל או 2 פ.לחם קל עם ירקות, גבינות, אבוקדו, ביצה, טונה,טחינה. ארוחת ביניים - פרי/יוגורט/מעדן דיאט ארוחת צהריים - 1 כוס או 5 כפות פחממה (פתיתים/ תירס/ אפונה/ אורז/ תפו"א/ פסטה) ועוף/הודו/דגים/שיפודים/קציצות וירקות מבושלים וסלט ירקות.
 

rinat043

New member
תודה רבה! ../images/Emo140.gif

אני באמת הלכתי למרכז לבריאות האישה אתמול בגלל שזה היה ערב חג לא כ"כ יכלו לעזור לי אבל קיבלתי הפנייה לדיאטנית (יש תורים רק לעוד שבוע) וביום ראשון אני אקבל כנראה את המכשיר למדידת סוכר.. בכל אופן אני אאמץ את התפריט בינתיים עד לפגישה עם הדיאטנית... תודה רבה לכולכן עזרתן לי מאוד!
 
למעלה