חג שמח

אספר לך ברצון,ובהנאה!

אדם שחושף את חולשותיו,ורגשותיו,הוא אכן אדם(לדעתי),חזק... הוא נפגע,רק כאשר מישהו אחר שהוא בטח בו,משתמש במידע שקיבל כנשק קטלני! אני מכיר מישהו שמתגרש מאישתו בגלל זה....... גם אני נפגע,כאשר מישהו שבטחתי בו,פוגע בי,אך על עצמי אוכל להעיד שאני מונע הרבה מאינטואציה,שמכוונת אותי להיפתח באופן שונה,לאנשים שונים..... זהו,אני שמח שאת שואלת שאלות,ועוד יותר להשיב עליהן.... שיהיה בהצלחה בבחינה,אני הגעתי היום לעמוד 32,והתחלתי ללמוד רק לפני כשבוע ברצינות. את האמת? קטן עלי....כי זה מבחן אמריקאי,ואני מאד חזק בסוג כזה של מבחנים,גם כשאני כמעט לא מתכונן....מנסיון! בהצלחה לך!
 

Deerest

New member
אולי

לא חזק ולא תמים אולי רק אדם. גם חוזק זה דבר נרכש, כמו חולש. הצד השני של מטבע ה"תכונות"
 
טל,את בטוחה שלא הלכת רחוק מדי?

תארי לעצמך סיטואציה של בחורה המשתפכת על כתף של גבר...... אין כאן לדעתי ניצול של חולשה,זו לדעתי תכונה אנושית אוניברסאלית, ואז,ממש באותו הרגע,הוא מחבק אותה,ומנשק,ומנשק, וזה התחיל במבוכה.... או שאני חושב כמו ילד קטן? דברו חופשי,כמו תמיד,אני פתוח להכל..אתם בעצם כבר יודעים!
 

spectacular

New member
אנחנו מדברים על אותו הדבר,

השתמשת במילה מבוכה, קישרת אותה לעסקים ולקשרים אישיים, גם אני התיחסתי למה שהבנתי שהמילה מביעה, האם בחורה המשתפכת על כתף של גבר זוהי מבוכה ? האם זוהי חולשה? במה הלכתי רחוק מידי לא הבנתי, דירסט שאל האם יתכן מצב של להיות חשוף ,נטול הגנות, ולא תתרחש פגיעה, אמרתי שכן יתכן מצב כזה בין אנשים שאוהבים אחד את השני, ביחסים אישיים קרובים ,רמת החשיפה גבוהה, ואדם רוצה לדעת שהוא סומך על השני שלא יפגע בו ולא ינצל לרעה את מצב הקירבה, אספר לך שבמערכת יחסים שהיתה לי בעבר בן הזוג שלי השתמש בידע שהיה לו לגבי חולשותי כמו נשק כנגדי ,כשהייתי חשופה ופגיעה, ועל זה לא סלחתי לו לעולם ולא יכולתי להתקרב אליו שוב, אני מבינה שזה נעשה כי הוא היה חלש והיה מוכרח לתקוף כדי להתחזק והוא חשב ,ובצדק, שהנשק הזה יפעל חזק, ולמרות שהוא חשב הוא היה מטומטם... מחשבות זה לא תמיד אומר חוכמה...
 
התכוונתי,ש"ניצול" חוסר בטחון

של מישהו אחר,הוא לא ניצול במובן שהתכוונת אליו. בהקשר שאני דיברתי על "ניצול",ניסיתי להסביר שהרבה הרבה פעמים בחיים, חוסר ביטחון של צד א',מגביר באופן אוטומאטי את הבטחון העצמי שך צד ב', וזה עושה דברים נפלאים,בלי שצד ב',חשב אפילו לשניה,לנצל! הוא פשוט יצור אנושי,שניחן בתכונה אוניברסאלית שכזו! טל,לגבי 2 הבתים האחרונים בתגובה שלך אלי,אני ממש מסכים עם כל מילה! וחוץ מזה,רוצה כבר שניפגש...................
 

Deerest

New member
דוגמא קיצונית

אופנוען. ונתעלם לרגע מהחוק. אנו יודעים היטב אילו סכנות אורבות לו על כל צעד ושעל. כמו בחיים. יש כאלו שמתעטפים מכף רגל ועד ראש. להם לא יקרה "כלום". יש כאלו שרוכבים עם בגד סמלי, כפכפים, מכנס קצר וגופיה במקרה הטוב. להוציא רגע את התכונות טפשות וחוסר האחריות, הוא אומר: רכשתי בחיי מספיק מיומנויות רכיבה כדי להתחמק ולהמנע מכל צרה שלא תבוא. וגם אם תבוא אדע לצאת ממנה עם נזק מזערי. האם מכאן אני למד שמידת החשיפה שלי תלויה בדבר אישי, פנימי, שאני מרגיש. ולא תלויה בגורמים חיצוניים?
 

spectacular

New member
גם וגם...

ההחלטה האישית לגבי מידת החשיפה יש לה משקל רב יותר מאשר השפעות חיצוניות, ההחלטה האישית מושפעת מרמת "הסיכון" הנלקחת, יש כאלה המסתכנים יותר ויש כאלה שיותר שקולי דעת, כבר דיברנו על כך בעבר... גם אלה המתעטפים מכף רגל עד ראש אינם מבוטחים, לפעמים סתם חם להם נורא ,והם לא נהנים מהרכיבה...(מנסיון...)
 
אני

חושבת שזה תלוי ברצון שלי...במטרה אם אני בעד המטרה חוסר בטחון של א' גורם לי להגביר בטחון ואם אני לא בטוחה במטרה חוסר בטחון של א' יחליש אותי
 

spectacular

New member
לפעמים, מצב מבוכה זה נעים,

משעשע אפילו, מסיר מחיצות, מוריד מסכות, מעגל פינות, חמוד כזה...
 
מה אני מרגיש כשאני יודע שתופסים

אותי נבוך?...(לעיתים רחוקות,ורק בסיטואציות מסוימות מאד..) זה מציף אותי בהנאה,כי אני חש שהולך להיות לי טוב..... מישהו כאן מבין אותי,או מזדהה איתי? או שנראה לכם שהתחרפנתי?
 
אני אסביר

עמדתי שם והקשבתי היו שדיברו על הים שאהב כל כך על כל מלחמות ישראל שהשתתף בהם על מוסריות ומסירות כבן זוג כאב כאיש עבודה על הנגיעה שלו בכולם...מבוגרים צעירים וילדים ואני טיילתי במחשבות.... איך הייתי רוצה שיזכרו אותי?
 

Deerest

New member
שתדעי לך

אני חושב על הנושא הזה "איך הייתי רוצה שיזכרו אותי" די זמן ואני ממש לא מצליח להתחבר אליו. מריץ תסריטים בראש, מכל הסוגים. מקשיב לתחושותי, נדה. היה איזשהו ניצוץ קטן כאשר חשבתי על כך שיזכרו אותי כאחד שחי על פי דרכו. זה היה הכי קרוב. כנראה שזה לא יקרה. תודה.
 
ו../images/Emo51.gif

לseaגל על הדיון במסנגר
עזרת לי למצוא את המשפט הנכון שחיפשתי
לילה טוב
 

ש איילת

New member
מה שאמרו על סבא שלי היום.

על העשייה הרבה והברוכה שלו בכל מיני שלבים בחיים.. כל מיני רבדים..עשייה מגוונת בעלת משמעות.. על יחסי האנוש שלו על העזרה שלו לאנשים היחס וההתייחסות וההבנה שלו והאהבה הלא תלויה בדבר שלו לאחרים והיותו נאהב ע"י הבריות.. אני לא כ"כ טובה במילים..אז אולי לא כתבתי בדיוק.. אני מאוד התרגשתי היום..בעיקר מהנאום שבא מכל הלב של מי שהיה מנהל מחלקה לידו בעיריה והיום הוא ראש העיר.. סבא שלי הספיד הרבה חברים ותמיד הוא שאל את סבתא שלי מי יהיה זה שיספיד אותו.. והספידו אותו שניים: אחד הנכדים שלו וראש העיר.. וזה היה יפה מכובד ומרגש. אהבתי אותו מאוד ותמיד אזכור אותו את סבא זאב
 
למעלה