חג שמח, ונעבור לתמונות מלונדון

מצב
הנושא נעול.

משה343

New member
לפי מה שנרשם כאן זה לא כזה פשוט .

המים מגיעים רק עד לקרקע הנהר או הים
אבל לא מעבר לכך. חפור כאוות נפשך - הכל שם זה חול ואבן (ובמקרה של תשובה - גם הרבה-הרבה גז). השטח החפור מחוזק בקשתות עמידות וציפוי בטון, וכך הלאה עד לצד השני. זה די פשוט, בעצם.
לפי מה שנרשם כאן זה לא כזה פשוט .
 

עדירמר

New member
חפירת מנהרות

כיצד ניתן לחצוב מתחת למים מבלי להירטב ?...
אני שואל ברצינות, איך זה עובד ?
חפירת מנהרות
במקרה דנן - מנהרת הולכי הרגל, חפרו פיר אנכי, רחוק מגדת נהר התמזה ועמוק מספיק מתחת לנהר כך שהמים לא יחדרו.
לאחר מכן השתמשו בתא שאליו הזרימו אוויר דחוס, וכך נוצר לחץ על הדפנות שמנע חדירת מים.
בזמן מלחמת העולם השניה הפציצו מטוסים גרמניים את המהנהרה הזו ולאחר המלחמה היא תוקנה ונפתחה שוב לשימוש הקהל.
 

משה343

New member


חפירת מנהרות
במקרה דנן - מנהרת הולכי הרגל, חפרו פיר אנכי, רחוק מגדת נהר התמזה ועמוק מספיק מתחת לנהר כך שהמים לא יחדרו.
לאחר מכן השתמשו בתא שאליו הזרימו אוויר דחוס, וכך נוצר לחץ על הדפנות שמנע חדירת מים.
בזמן מלחמת העולם השניה הפציצו מטוסים גרמניים את המהנהרה הזו ולאחר המלחמה היא תוקנה ונפתחה שוב לשימוש הקהל.
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שאין תמונה מתוך המנהרה

חפירת מנהרות
במקרה דנן - מנהרת הולכי הרגל, חפרו פיר אנכי, רחוק מגדת נהר התמזה ועמוק מספיק מתחת לנהר כך שהמים לא יחדרו.
לאחר מכן השתמשו בתא שאליו הזרימו אוויר דחוס, וכך נוצר לחץ על הדפנות שמנע חדירת מים.
בזמן מלחמת העולם השניה הפציצו מטוסים גרמניים את המהנהרה הזו ולאחר המלחמה היא תוקנה ונפתחה שוב לשימוש הקהל.
חבל שאין תמונה מתוך המנהרה
מדובר במנהרה ב"צינור" - במקור מברזל יצוק עם ציפוי בטון פנימי, והחלק שתוקן אחרי המלחמה הוא מפלדה.

הנה הערך: http://en.wikipedia.org/wiki/Greenwich_foot_tunnel

המזרח הרחוק היה שעה וקצת מהבית באופניים או בתחבורה הציבורית אז למרות שביקרתי שם מדי פעם זו לא הטריטוריה הביתית שלי.
 
מבט מהצד השני

חג שמח, ונעבור לתמונות מלונדון
נתחיל בשני הגאונים הניצבים זה לצד זה.

מימין האיש בעל שם הזהב- איזומברד קינגדום ברונל. האיש שחפר מנהרות, בנה גשרים, הניח מסילות ותכנן ספינות. אפשר להגיד שברונל הוא האבא של ההנדסה האזרחית.

משמאלו ריצ'רד טרוויטיק, האיש המפורסם ביותר שיצא מקורנוול, וממציא הקטר הראשון.
מבט מהצד השני
בחזית סירת תח"צ לאורך התמזה, על הגדה ממול הכניסה למנהרה מכיוון הדוקלנדס (הכיפה הכסופה), וברקע מגדלי הדוקלנדס.
 
עוד סירה

חג שמח, ונעבור לתמונות מלונדון
נתחיל בשני הגאונים הניצבים זה לצד זה.

מימין האיש בעל שם הזהב- איזומברד קינגדום ברונל. האיש שחפר מנהרות, בנה גשרים, הניח מסילות ותכנן ספינות. אפשר להגיד שברונל הוא האבא של ההנדסה האזרחית.

משמאלו ריצ'רד טרוויטיק, האיש המפורסם ביותר שיצא מקורנוול, וממציא הקטר הראשון.
עוד סירה
אמצעי תח"צ תיירותי משהו, אבל בהחלט עובר בכל המקומות החשובים: גריניץ', הטאוור, וסטמינסטר, גני קיו ועוד.
 
הספינה קאטי-סארק

חג שמח, ונעבור לתמונות מלונדון
נתחיל בשני הגאונים הניצבים זה לצד זה.

מימין האיש בעל שם הזהב- איזומברד קינגדום ברונל. האיש שחפר מנהרות, בנה גשרים, הניח מסילות ותכנן ספינות. אפשר להגיד שברונל הוא האבא של ההנדסה האזרחית.

משמאלו ריצ'רד טרוויטיק, האיש המפורסם ביותר שיצא מקורנוול, וממציא הקטר הראשון.
הספינה קאטי-סארק
עוגנת על המדרכה בגריניץ'. ממש צמודה למנהרת הולכי הרגל ולמוזיאון הימי על שלוחותיו.
 

alonsit1

New member
וואי, עברו עשרים שנים מאז...

הספינה קאטי-סארק
עוגנת על המדרכה בגריניץ'. ממש צמודה למנהרת הולכי הרגל ולמוזיאון הימי על שלוחותיו.
וואי, עברו עשרים שנים מאז...
זכיתי לעלות על סיפון הקליפר היפהפה. תאר לך: ספינה זו הגיעה עד להודו והמזרח הרחוק בלי חשמל בכלל, בלי מנוע ועם עזרי ניווט בסיסיים בלבד. וזה גם עבד יופי. באמת מרשים מאוד.
 

alantan

New member
הזווית הישראלית...

וואי, עברו עשרים שנים מאז...
זכיתי לעלות על סיפון הקליפר היפהפה. תאר לך: ספינה זו הגיעה עד להודו והמזרח הרחוק בלי חשמל בכלל, בלי מנוע ועם עזרי ניווט בסיסיים בלבד. וזה גם עבד יופי. באמת מרשים מאוד.
הזווית הישראלית...
הספינה הזו עלתה באש ב-2007 בזמן שיפוצים, ונאלצו לגייס 35 מליון ליש"ט כדי לשחזר אותה. הלוטו הבריטי תרם כמעט 23 מליון ליש"ט וגורמים נוספים גייסו עוד כ8 מליון ליש"ט.

ומי תרם 3.3 מליון ליש"ט? סמי עופר...

זה לא הספיק, העלות תפחה ל-46 מליון ליש"ט כשאת הכסף הנוסף תרמה עיריית גרינוויץ'.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cutty_Sark#Fund-raising
 
מה שכנראה מסביר את:

הזווית הישראלית...
הספינה הזו עלתה באש ב-2007 בזמן שיפוצים, ונאלצו לגייס 35 מליון ליש"ט כדי לשחזר אותה. הלוטו הבריטי תרם כמעט 23 מליון ליש"ט וגורמים נוספים גייסו עוד כ8 מליון ליש"ט.

ומי תרם 3.3 מליון ליש"ט? סמי עופר...

זה לא הספיק, העלות תפחה ל-46 מליון ליש"ט כשאת הכסף הנוסף תרמה עיריית גרינוויץ'.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cutty_Sark#Fund-raising
מה שכנראה מסביר את:
Sammy Ofer Wing - National Maritime Museum שהוורד מהתמונה האחרונה צולם כמה מטרים ממנו.
 
תזכורת לגבי הספינות האלו

הספינה קאטי-סארק
עוגנת על המדרכה בגריניץ'. ממש צמודה למנהרת הולכי הרגל ולמוזיאון הימי על שלוחותיו.
תזכורת לגבי הספינות האלו
סחר התה/תבלינים עם המזרח היה כה רווחי, שבתקופה הרלבנטית אם סוחר מסויים היה שולח 10 ספינות למזרח, ותשע היו טובעות/נשרפות/עורקות - עדיין הספינה העשירית היתה מממנת עם המטען שלה את כל התשע האחרות פלוס רווח לסוחר... כך נבנתה האימפריה.
 

alonsit1

New member
וכך הומצא קו פלימזול ואיתו...

תזכורת לגבי הספינות האלו
סחר התה/תבלינים עם המזרח היה כה רווחי, שבתקופה הרלבנטית אם סוחר מסויים היה שולח 10 ספינות למזרח, ותשע היו טובעות/נשרפות/עורקות - עדיין הספינה העשירית היתה מממנת עם המטען שלה את כל התשע האחרות פלוס רווח לסוחר... כך נבנתה האימפריה.
וכך הומצא קו פלימזול ואיתו...
נעלי פלימזול! ראיתי פרק בסדרה הבריטית COAST (שודרה ב-BBC לאחרונה) על אחד סמואל פלימזול שהמציא שיטה למניעת העמסת יתר של ספינות סוחר - זהו הקו המצויר מסביב לגוף הספינה שמעבר לו הספינה תטבע. נו, למדתי משהו חדש.
 

alantan

New member
האימפריה "המוסרית" נבנתה על סחר בסמים

תזכורת לגבי הספינות האלו
סחר התה/תבלינים עם המזרח היה כה רווחי, שבתקופה הרלבנטית אם סוחר מסויים היה שולח 10 ספינות למזרח, ותשע היו טובעות/נשרפות/עורקות - עדיין הספינה העשירית היתה מממנת עם המטען שלה את כל התשע האחרות פלוס רווח לסוחר... כך נבנתה האימפריה.
האימפריה "המוסרית" נבנתה על סחר בסמים
וכפיית היבוא של אופיום לסין בניגוד לרצון הקיסר הסיני, שדי בצדק התנגד להתמכרות של מליוני סינים לסם הקשה הזה.
 
אני התייחסתי רק לצד הכספי/מסחרי

האימפריה "המוסרית" נבנתה על סחר בסמים
וכפיית היבוא של אופיום לסין בניגוד לרצון הקיסר הסיני, שדי בצדק התנגד להתמכרות של מליוני סינים לסם הקשה הזה.
אני התייחסתי רק לצד הכספי/מסחרי
אני לא חושב שמי מהסוחרים שבנו את האימפריה התיימר להיות "מוסרי". אופיום, תה, זעפרן... העיקר שיש מתח רווחים גבוה.
 

alantan

New member
לא, הסוחרים לא, אבל האינטליגנציה הלונדונית

אני התייחסתי רק לצד הכספי/מסחרי
אני לא חושב שמי מהסוחרים שבנו את האימפריה התיימר להיות "מוסרי". אופיום, תה, זעפרן... העיקר שיש מתח רווחים גבוה.
לא, הסוחרים לא, אבל האינטליגנציה הלונדונית
התגאתה באימפריה, כינתה אותה "מוסרית". היא סברה שרק בזכות יד אלוהים יכלה לקום אימפריה כזו, סימן שהוא למעלה מכיר בעליונות המוסרית של בריטניה.
 

amit1270

New member
עד היום זה כך, רק בלי האימפריה

לא, הסוחרים לא, אבל האינטליגנציה הלונדונית
התגאתה באימפריה, כינתה אותה "מוסרית". היא סברה שרק בזכות יד אלוהים יכלה לקום אימפריה כזו, סימן שהוא למעלה מכיר בעליונות המוסרית של בריטניה.
עד היום זה כך, רק בלי האימפריה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה