חב``דניקים - מי אנחנו?

בן הצבי

New member
חב``דניקים - מי אנחנו?

פעם שמעתי מחסיד זקן, שבתקופה הסובייטית ברוסיה, כאשר מאן-דהוא מאנ``ש נסע לעיר אחרת ונכנס לבית-הכנסת, הוא לא יכל לשאול מי כאן חסיד חב``ד מפחד המלשינים. אז מה עשה? הרי טליתות חב``ד וכד` אז לא היו כידוע. הוא פשוט נשאר אחרי התפילה וראה מי מתפלל באריכות. זה היה סימן זיהוי לחב``דיותו של המתפלל. אז מי אנחנו היום, במה מתבטאת השתייכותנו לשיטה המפוארת שיוסדה ע``י רבינו הגדול, אדמו``ר הזקן, ופותחה בהמשך ע``י שאר רבותינו נשיאינו זי``ע? במה מתבטאת ההתקשרות לרבי? האם אנו מסתכלים עליו ביחס האישי שבין רבי לחסיד, או שמא עבורנו אישית הוא מוגדר כ``נשיא הדור`` כפי שהוא ביחס לשאר היהודים? דהיינו - במה מיוחדת ההתקשרות שלנו כחסידים, מההתקשרות של כל יהודי אל נשיא הדור? במה אנו ממשיכי דרכם של חסידי חב``ד בדורות שקדמו לנו, ובמה אנו שונים מהם? האם אנו שונים מהם למעליותא או ח``ו לגריעותא? אנא חברים יקרים, הביעו דעתכם.
 
לדעתי

במה מתבטאת ההתקשרות שלנו לרבי? הרבי כבר כתב את זה ביום יום כ"ד סיון (היום הולדת שלי =) ) איך חסיד מתקשר לרבי? ע"י לימוד מאמרים, שיחות וכו'.. אני חושבת שזה באמת מבטא את ההתקשרות מה אנו שונים משאר החסידויות? לדעתי חב"ד זאת החסידות הראשונה שהייתה פתוחה לכולם האהבת ישראל עצומה, מקבלים כל אחד כמו שהוא בלי לשפוט בלי כלום פשוט איך שהוא! למען האמת לדעתי, חסידות חב"ד של פעם כבר לא כמו היום, אולי נשארו סממנים קטנים, אבל רובה כבר השתנתה האם לטובה או לרעה? לשני הצדדים, אם לחיוב אם לשלילה :)
 

בן הצבי

New member
אוי ואבוי..

כך את משלימה עם זה? מה עם לימוד החסידות? מה עם תפילה ב`עבודה`? מה עם להיות `פנימי`? כל הדברים הללו אינם קיימים היום? אני כלל לא מסכים. כמובן שאין ביננו חסידים כמו ר` איטשע דער מתמיד, ר` דוד האראדאקער, ור` זלמן משה היצחקי. אבל בהחלט יש תמימים ואברכים שמתייחסים לעבודת ה` ועבודת התפילה עפ``י חסידות ברצינות. הבעיה המרכזית היא שברחוב אנחנו רואים את נוער השוליים, את ה``ארחי פרחי`` שיושבים אצל ``הקיוסק של גיטל`ה`` בכפר, את הליידיגייערס ב``בית-מנחם``, כל אלה רועשים, אבל ח``ו מלחשוב שהם אלה שנותנים את הטון. אפילו הערב-רב המשיחי בתוכנו, מתכוונים למעשה למטרות חסידיות, ובטוחים שמעשיהם הם לנח``ר הרבי. ואם הטועים מתכוונים לטוב, מה לנו כי נלין?
 
למעלה