ועוד תלונות
כפי שאתם שמים לב אני עוקב אחרי תבל דיגיטל אחרי הודעות שאנשים תמימים פרסמו באינטרנט. 1. הודעה של מישהו אשר פרסם הודעתו באתר "תלונות קום": התחברתי לכבלים דרך חברת תבל בתחילת יוני 2001. התחברתי לפי תנאי המבצע: דמי מנוי חודשיים 99 ש"ח למשך חצי שנה. תשלום על הממיר - 26.5 ש"ח למשך 10 חודשים. בתחילת אוגוסט החלטתי לעבור לממיר הדיגיטלי. תנאי ההתחברות: בחודשיים הראשונים לא ייגבה תשלום על הממיר. ולאחר מכן 25 ש"ח למשך 34 חודשים. כמו כן נאמר לי כי ההחזר על הפיקדון לממיר הוא מלא, ובכל שנה יורד 10% מערך הממיר. ב28.8.01- התקשרתי לשירות הלקוחות של תבל כדי להתנתק לחלוטין מהם. בכוונה פניתי בתאריך זה כדי שלא יחייבו אותי על חודש ספטמבר. אמרו לי "אין בעיה, אמנם יצא חיוב כבר על ספטמבר אך נזכה אותך". כעבור מס´ ימים פנתה אליי חן ממחלקת קשרי לקוחות, ניסתה לשכנע אותי להישאר מנוי, סירבתי ואמרתי שהשירות יקר לי וכי אני ובת זוגי בקושי רואים טלוויזיה. וכאן התחילה הסאגה הבלתי נגמרת שלי עם "תבל". קיבלתי חשבונית על חודש ספטמבר ולהפתעתי גיליתי שחייבו אותי על 134 ש"ח דמי מנוי (במקום 99 ש"ח) ובנוסף חייבו 35 ש"ח על חודש אוגוסט (ההפרש שבין 99 ש"ח לבין 134 ש"ח). בנוסף לכך גיליתי כי חייבו אותי הן באוגוסט והן בספטמבר על הממיר - למרות הבטחה מפורשת שלא יעשו כן. בתאריך 10.9.01 הגיע אליי טכנאי הביתה, אך לא כדי לנתק אותי אלא כדי להחליף לי ממיר מאנלוגי לדיגיטלי. פניתי שוב למחלקת קשרי לקוחות, דיברתי עם בחורה בשם שרית שהזדהתה כאחראית משמרת. שרית אמרה לי שרשום שאני ביקשתי להחליף מאנלוגי לדיגיטלי, אמרתי לה שזה לא הגיוני כי המחיר הוא זהה, והדגשתי שהסיבה לניתוק היא כספית. כמו כן ביקשתי זיכוי על חשבונית חודש ספטמבר כמובטח - שרית אמרה שבחוזה רשום שחברת תבל רשאית לנתק תוך שבועיים, כלומר מגיע לי זיכוי החל מתאריך 10.9.01. אמרתי אין בעיה, אבל מגיע לי זיכוי על אוגוסט ועל ספטמבר - כי חייבו אותי על 134 ש"ח במקום 99 ש"ח כמובטח. שרית אמרה שהיא תבדוק את זה ותחזור אליי למחרת. אמרתי לשרית שאני מסרב להחזיר את הממיר כל עוד לא חוזרים אליי עם תשובה כמה זיכוי מגיע לי. כמובן שלמחרת לא חזרו אליי. חיכיתי מס´ ימים והתקשרתי שוב, ביקשתי לדבר עם אחראית משמרת, אמרו לי שהאחראית תחזור אליי. איש לא חזר אליי. וכך המשכתי - כל כמה ימים התקשרתי לתבל, השארתי הודעה לאחראית משמרת ואיש לא חזר אליי. ב20.9.01- הנציגה שדיברה איתי אף צחקה לי בפרצוף (יש לי את השיחה הזו מוקלטת). ב24.9.01- תפסתי את חן ממחלקת קשרי לקוחות (אותה נציגה שניסתה לשכנע אותי להישאר מנוי), חן התעקשה שאכן הבקשה המקורית שלי הייתה לעבור מממיר אנלוגי לדיגיטלי (למרות שהזכרתי לה שכל השיחה איתה נסבה על רצוני להתנתק מהכבלים בשל העלות, והרי המחיר ל2- הממירים הוא זהה). חן אמרה לי כי עליי לשלוח פקס בכדי להתנתק, כשאמרתי לה כי אין בקרבתי פקס וכי כשביקשתי להתנתק בפעם הראשונה לא אמרו כלום על פקס, היא ענתה בזלזול כי זו דרישה מכל לקוח המבקש להתנתק, ו"אתה יכול ללכת לדואר לשלוח משם פקס". שלחתי פקס חתום על ידי וע"י בת זוגי בו דרישה מפורשת להתנתק. למחרת התקשרתי למחלקת קשרי לקוחות - דיברתי עם מיכל. מיכל אמרה לי שלא קיימת בקשרי לקוחות בחורה בשם שרית ואין לה מושג עם מי דיברתי ב10.9.01-, אבל היא תבדוק את עניין הזיכוי ותחזור אליי למחרת. למחרת היא אכן חזרה אליי ואמרה כי אין לה תשובה עדיין, ושנחכה לטלפון ממנה. כמובן שמאז לא שמעתי ממנה. באחד הימים הגיע לביתי טכנאי של תבל לקחת את הממיר. הדבר נעשה ללא ידיעתי ובניגוד לסיכום שהושג ביני לבין תבל - כי הממיר יישאר ברשותי עד שאקבל תשובה כמה כסף מגיע לי זיכוי! כשהגיע פירוט החיוב של כרטיס האשראי שלי על חודש אוקטובר, נדהמתי לגלות חיוב של תבל ע"ס 850 ש"ח מחולק ל34- תשלומים. הבנתי שזהו החיוב על הממיר הדיגיטלי. זעמתי מאוד וזאת מפני שכשדיברתי עם תבל על מעבר מממיר אנלוגי לדיגיטלי לא אמרו לי כי התשלום יבוצע בעסקת תשלומים בכרטיס אשראי אלא שהחיוב יהיה בחשבוניות - חודש בחודשו. כמו כן חייבו אותי בכרטיס אשראי על הממיר חודש וחצי לאחר שביקשתי להתנתק מהכבלים! התקשרתי זועם בתאריך 16.10.01 לקשרי לקוחות, דיברתי עם איציק. איציק בדק את העניין, אמר שיזרים זיכוי לכרטיס האשראי ע"ס 816 ש"ח - שיקזז את החיוב על הממיר שיורד בעסקת תשלומים, כמו כן הוא הבטיח לי זיכוי על כל שיחות הטלפון שביצעתי ממכשירי הטלפון הסלולארי שברשותי לתבל דיגיטל (מדובר במאות שקלים). איציק אמר לי כי עליו לבדוק עוד מס´ פרטים, וכי תחזור אליי בחורה בשם אתי. במקום לחזור אליי היא חזרה לבת זוגי, שהייתה בעבודה ולא יכלה לענות לטלפון. מאז לא שמעתי לא מאיציק ולא מאתי. בין התאריכים 15.10.01-7.11.01 הייתי במילואים ולכן לא יכולתי להמשיך לטפל בעניין. כשחזרתי ממילואים בתאריך 7.11.01 פניתי שוב לתבל, דיברתי עם שי, ראש צוות במחלקת קשרי לקוחות. שי אמר לי להפתעתי כי אקבל זיכוי עבור הממיר פחות 100 ש"ח - ריבית פיקדון, אמרתי לו כי הובטח לי שאני מקבל החזר מלא עבור הפיקדון של הממיר, פחות 10% עבור כל שנה שאני מחזיק בממיר, ומכיוון שהממיר ברשותי 4 חודשים אני זכאי לקבל החזר מלא עבור הממיר. לאחר שיחות רבות וארוכות מאוד איתו הגענו לעמק השווה לגבי הזיכוי המגיע לי, הוא הבטיח לי כמו כן כי עסקת התשלומים בכרטיס האשראי עבור הממיר תבוטל וכי אקבל החזר מלא עבור הממיר - בלי הורדה של ריבית פיקדון. לא הגענו להסכמה לגבי הפיצוי על שיחות הטלפון הרבות שקיימתי עם תבל, הטרטורים המרובים ועגמת הנפש שנגרמה לי. הוא אמר לי שתתקשר אלי בחורה בשם וירנה ממחלקת קשרי לקוחות לגבי הפיצוי. וירנה אכן התקשרה אלי למחרת, היא אמרה לי שבחורה בשם אביטל תתקשר אלי בתאריך 11.11.01 לגבי הפיצוי המגיע לי, וכי היא שולחת לי טכנאי הביתה בתאריך 12.11.01 שייקח את הממיר, סוכם כי אם לא אגיע להסכמה עם אביטל אני לא אמסור את הממיר לטכנאי. אביטל לא התקשרה אלי ב11.11.01-, למחרת הגיע הטכנאי וכמוסכם עם וירנה סירבתי לתת לו הממיר. אביטל התקשרה אלי רק ב12.11.01- אחה"צ, היא אמרה לי כי אין אפשרות לפצות אותי על שיחות הטלפון שביצעתי לתבל, הדרך היחידה לפצות אותי היא שאחזור להיות מנוי של תבל, בדמי מנוי חודשיים של 99 ש"ח למשך 4 חודשים. כלומר עליי לשלם כסף כדי לקבל את הפיצוי שמגיע לי, ולשלם בעבור שירות שאינני מעוניין בו! סיכומו של עניין - אני אקבל זיכוי על הסכומים שנלקחו ממני שלא כדין, מחר יבואו לקחת ממני את הממיר אך פיצוי על שיחות הטלפון המרובות שקיימתי עם תבל ועל עגמת הנפש לא אקבל. לא יתכן שחברה כמו תבל תנהג כך בלקוח המעונין להתנתק משירותיה! במשך חודשיים וחצי נאלצתי לרדוף אחריהם כדי לקבל תשובה כמה כסף מגיע לי! כל פעם טרטרו אותי, הבטיחו לי שהיום חוזר אליך אחראי, כל יום אני מחכה שיחזרו אלי ואיש לא חוזר אלי וחוזר חלילה. למותר לציין שכל פעם שאני מתקשר אני צריך לחזור על כל הסיפור מחדש. ורק לסבר את האוזן - כל הסיפור הוא עבור זיכוי של 177 ש"ח!!! בשביל זה מטרטרים לקוח, מבצעים עסקת תשלומים בכרטיס האשראי שלו ללא הסכמתו ולא אישורו וזאת לאחר שהלקוח ביקש לבטל את השירות (דבר שהוא עבירה). מה היה מספק אותי אז: מה היה מספק אותי ? - יחס ראוי ומיידי, בלי טרטורים, זיכוי, פיצוי והתנצלות. מה היה מספק אותי עכשיו: פיצוי והתנצלות תגובה: טרם התקבלה תגובת החברה