חברת הסלולר דורשת שאשאר לקוח כדי שאקבל זיכוי

אבנר.

New member
חברת הסלולר דורשת שאשאר לקוח כדי שאקבל זיכוי

שלום רב,

לפני כחודש וחצי התניידתי לאחת מחברות הסלולר הגדולות באמצעות סוכן.
לאחר המעבר נודע לי שמדובר בחברה-בת, ולא הכל היה בדיוק כפי שהובטח, אבל סך הכל המצב עד עכשיו היה נסבל.
בסיכום המסלול שהוצע לי, הובטח לי שהמסלול יהיה לשלושה חודשים חינם, ואח"כ הוא יעלה ל99 ש"ח וכך גם הופיע בחוזה.
בנוסף הסוכן הבטיח לי שהוא יתן לי כהטבה את כרטיסי הSIM בעלות חד פעמית של 10 ש"ח לכרטיס.

לבקשתי, שהסוכן יכניס את זה לחוזה, הוא טען שהוא לא יכול היות ומדובר בהטבה, ואין לו שליטה על נוסח החוזה. אך הוא הרגיע אותי בכך שכל ההתכתבות בינינו (בפייסבוק) עם כל ההבטחות, תקפה כחוזה.

היום קיבלתי, את החשבונית הראשונה ומשום מה הופיע שם חיוב ע"ס 39 ש"ח לכל מכשיר סים. סך הכל 78 ש"ח לשני סימים במקום עלות של 20 ש"ח.
מיד יצרתי קשר עם שירות הלקוחות של אותה חברה, ולטובתם יאמר שהם אפילו לא ביקשו אסמכתאות לאותו סיכום, אלא אמרו שיזכו אותי בחשבונית הבאה.

וכאן מתחילה הבעיה, אמרתי להם שמכיוון שאני לא מרוצה מדברים נוספים בחברה, אני מתכוון לעזוב עוד החודש, והחשבונית הבאה גם ככה אמורה להיות ע"ס 0 ש"ח, ולכן לא יהיה להם ממה לזכות אותי, ומשום כך אני מבקש שהם יתקנו את החשבונית, ושלא יחייבו אותי כעת על דעת זה שיזכו אותי בעתיד. להפתעתי הנציגה השיבה שאין אפשרות לתקן חשבונית שהונפקה (למרות שהחיוב כלל לא הגיע לחברת האשראי), ושאם אני רוצה לקבל את ההחזר, עלי להישאר חודש רביעי (ואז המסלול בעלות של 99 ש"ח לחודש).
טענתי, שהתניה זו אינה חוקית, היות והחל מה2.4.12 אין קנסות יציאה בסלולר, ואין אפשרות לחייב אותי להישאר לקוח שלהם. אך הנציגה נשארה בשלה, וטענה ש"זה לא סתם שקבלתי כמה חודשים חינם, אלא הם עושים זאת כדי שאני אשאר אח"כ לקוח שלהם".
אותה נציגה, גם טענה שהיא הבכירה ביותר בחברה המדוברת, ולא הסכימה לתת לי לשוחח עם מישהו מעליה.

ברצוני לציין שהשיחה שנוהלה עם אותה נציגה - הוקלטה, וכן שמצויה אצלי ההתכתבות עם הסוכן בו הובטחה ההטבה בנוגע לעלות כרטיסי הסים.

שאלתי היא - האם לפנות לחברת האשראי בצירוף המסמכים הרלוונטיים ולאסור עליה לגבות את החוב בטענה של סטייה מהסיכום המקורי, או שלתת לה לגבות את החוב, ואז לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות?

 
 

nimrat

New member
האפשרות הטובה ביותר

לנייד מיד מהחברה החצופה הזאת, לחברה אחרת, ולוותר על הכסף שהפסדת
לדעתי, אין טעם להתכתש בבתי משפט בשביל סכומי כסף פעוטים כאלה
ולמדת לקח חשוב: מה שלא כתוב בחוזה במפורש, כאילו לא קיים
אני בגולן, וממליץ לך לעבור אליהם
בהצלחה
 

אבנר.

New member
הייתי בעבר בגולן טלקום, אבל הם העלו את המחיר

בגולן נדרשתי לשלם 99 ש"ח למכשיר.
כאן קבלתי 0 ש"ח לשלושה חודשים + 10 ש"ח לסים (כפול שני כרטיסים). כלומר סה"כ 20 ש"ח לתקופה שבגולן הייתי נדרש לשלם עליה 600 ש"ח.
נכון, גבו ממני שלא כדין עוד 60 ש"ח, אבל עדיין ההפרשים הם במאות אחוזים לרעת גולן טלקום.

בכל מקרה, מדובר בחודש האחרון שהמסלול אמור להיות חינמי, ואחרי החוויה המפוקפקת איתם, אני באמת אחפש חברה אחרת. אבל מבחינתי מדובר בעניין עקרוני, ואני מתכנן להגיש נגדם תביעה.
 

nimrat

New member
שיהיה בהצלחה

 

zukik

New member
אני היתי פונה למועצה לצרכנות

בודק מה ניתן לעשות ואם יואמרו שיש קייס לתביעה לתבוע .... למה ? כי החברות הגדולות (שלרובם סוללת עורכי דין) בונות על זה שהאזרח הקטן יתיאש מהמאבק המשפטי המתיש שצפויי לו וכך הם גוזרות קופון ....

וגם הצעה במידה וזכית לפרסם את פסק הדין במקום שרבים יוכלו לקרוא אותו ... (למשל ברשת) הנזק התדמיתי שפסקי דין כאילו (שהם בעצם החלטה של בית משפט ולא פרי המצאתו הקודחת של לקוח ממורמר שרוצה להתנקם בחברה .... ) עושה להם לא לטובתם ולפעמים גורם גם ללקוחות אחרים שבכלל לא רצו להלחם כן לתבוע וגם לחברות קצת לחזור לדרך הישר ....
 

אבנר.

New member
למיטב ידיעתי בתביעות קטנות אין ייצוג של עו"ד

ובכל מקרה אפנה למשרד התקשורת
 
לדעתי אתה צריך להתעקש על הזיכוי בכרטיס האשראי

אין קשר לחשבונית אבל תעמוד על שלך ואם יש לך גם את הראיות אז אל תהסס גם לפנות לחברת האשראי . הן יזכו אותך מיידית ושחברת האשרי תוכיח שלא היית התכתבות. מנסיון הם נכנעים? אגב מי החברה הזאת כדי שנלמד להזהר ואגב אם הם הבטיחו לזכות אותך וזה כבר הוזן ואתה תתנייד אז הם יצטרכו להעביר לך בכל מקרה את הזיכוי לאשראי. תבקש מס פנייה ואישור של הזיכוי במייל ותתנייד.
 
למעלה