חברי הפורום

  • פותח הנושא rutka
  • פורסם בתאריך

rutka

New member
חברי הפורום

מה משמעות הרשימה של חברי הפורום שמתפרסמת בתחתית העמוד?
 

אמירה

New member
מספר ההודעות שנשלחו ע``י כל משתתף

כנראה שזה מתחיל מאיזה שהוא מינימום.
 
חדשה פה!

שבת שלום לכולם! אני חדשה בפורום הזה וחדשה בכלל בכל נושא הפורום.שמעתי על הפורום היום בתכנית טעמים והחלטתי לראות במה מדובר ומוצא חן בעיני!!! שאלה: האם יש למישהו מתכון ללחם? לא משהו מסובך ואפשר גם לחלה. האופה הוא בעלי שעד עכשין עם הניסיונות שלו יכולנו לשבור קיר ולא לאכול (חחחחח) אשמח לקבל מתכון.ביי ותודה!
 

אמירה

New member
ברוכה הבאה, תיכף יפציצו אותך

במתכונים, שתתחרטי שהתחלת בכלל..סתאאאאם. שאלה לי-האם את הבצק ניתן ללוש במיקסר אצלכם?זה פשוט מקל ומקצר תהליכים. עוד מעט אני אכתוב לך בפרטי פרטים מתכון ללחם הכי בסיסי, נתחיל מזה.
 

אמירה

New member
לחם בסיסי פשוט וטעים

לחם בסיסי 3 כוסות מים פושרים(1/3 רותחים ו-2/3 רגילים) 1 שקית שמרית או 2 כפות שמרים יבשים(בואקום) או קובית שמרים טריים 1 כף סוכר 1 כף מלח 1/3 כוס שמן(סויה,קנולה,תירס,זית ) בערך 7-8 כוסות קמח רצוי קמח ללחם(נמכר כמעט בכל מקום)אם לא, קמח לבן רגיל אופן ההכנה שמרים טריים מפוררים בכלי עם הסוכר וכוס מים ומניחים לתסיסה 5 דקות שמרית או שמרים יבשים מערבבים עם כוס מהקמח. בקערת המיקסר או בקערה גדולה שמים את המים,מוסיפים את הסוכר מוסיפים כוס אחר כוס קמח, הקמח עם השמרים, תוך כדי לישת המיקסר או הידיים, אחרי 3 כוסות קמח מוסיפים את השמן והמלח, וממשיכים להוסיף את הקמח בהדרגה עד שהעיסה הופכת לבצק נעים ורך למגע אך לא דביק. את הבצק מניחים בקערה משומנת קלות(עם מגבת ניר טבולה בשמן) מכסים במגבת מטבח ומניחים להתפחה במקום חמים(אני שמה במיקרו לא מופעל) לאחר לפחות כשעה, כשהכפיל את נפחו, בעזרת אגרוף לשטח את התפיחה וההתפיח שוב . כשמוכן לחלק ל-4 חלקים לעצב כל אחד מהם לצורה של כיכר מאורכת או עגולה, ולהניח בתבנית משומנת קלות,רצוי לא לשים יותר מ-2 ככרות בתבנית,הם תופחים , בשלב זה ליצור חתכים(אני פשוט גוזרת עם מספריים) אלכסוניים ומתפיחים מכוסה שוב לפחות 40 דקות. אם רוצים ניתן לפזר מעל קמח, או להבריש ביצה טרופה, אני לא מוסיפה דבר. בינתיים מחממים תנור ל-240 מעלות ואחרי שהככרות תפחו להכניס לתנור החם עד שמוכן , כאשר הכיכר הופכת להיות בצבע חום .לא להבהל אם החלק החיצוני קשה, לאחר שמוציאים מהתנור עוטפים במגבת, וכבר אחרי 5 דקות מגלים שהקרום פריך אך רך. זהו, כך אני עושה את הלחם, בהצלחה
 

אורקה

New member
לחם

בלינק במצורף מפסטו תמצאי מתכונים לסוגים שונים ללחם וגם מבוא לאפית לחם.
 

klara

New member
לחם הונגרי

זה מתכון שקיבלתי מסבתא שלי והוא תמיד מצליח לי. 1 ק``ג קמח 1 חבילה שמרית כפית סוכר כפית וחצי מלח 2 תפוחי אדמה מבושלים במי מלח ומרוסקים למחית 2 וחצי כוסות מים פושרים לערבב הכל וללוש היטב לבצק רך וגמיש. כמה שיותר לשים יותר טוב. לכסות במגבות ולהתפיח עד שמכפיל נפחו, כשעה וחצי. לחבוט בבצק וללוש עו קצת. להכין שתי ככרות לחם ולהניח אותם בתבנית של התנור זו ליד זו. לכסות ולהתפיח שוב עד שהתנור יתחמם ל- 180 מעלות. להבריש את הלחם במים והכניס לתנור. הככרות מוכנות כשהן מזהיבות. להוציא ומיד להבריש שוב במים. בהצלחה ובתיאבון!!
 

beagle

New member
לחם אגוזים כפרי של בני סיידא

שטרם נוסה על-ידי, אבל אם את מנסה, אשמח לתגובות עליו: 2 כוסות קמח מלא 2 כוסות קמח ללחם או קמח רגיל 30 גר` שמרית או 11 גר` שמרי פלא 100 גר` חמאה רכה 1 ביצה 1 כף סוכר 2 כפיות מלח אחת ורבע כוסות חלב פושר 100 גר` אגוזי מלך שבורים גס מנפים את שי סוגי הקמח לקערה. מערבבים פנימה שמרים, חמאה, ביצה, סוכר ומלח. מוסיפים את החלב בהדרגה, תוך ערבוב, לבצק חלק ואחיד. על משטח מקומח לשים כ-10 דק`. מעבירים לקערה משומנת, מכסים במגבת, ומתפיחים במקום חמים כשעה וחצי, עד להכפלת נפח. מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות), מפזרים את האגוזים על משטח העבודה, שמים את הבצק מעל, ולשים כ- 10 דק`, עד שמקבלים בצק אחיד משובץ באגוזים. מעצבים כיכר עגולה, חורצים בה X, מעבירים לתבנית מקומחת, מכסים במגבת, ומתפיחים שוב כ- 20 דק`. מנפים מעל הכיכר מעט קמח, ואופים 30 דק`. מרססים מעל הכיכר מעט מים, ומחזירים לתנור לעוד 10-15 דק` (אני חושבת שזה מה שיוצר ``קרום``), עד שזהובה. מקררים, וזהו.
 
גלידונית, ברוכה הבאה לפורוםB-)

מצורף קישור למתכוני לחמים באתר ``פסטו`` *יש שם מגוון מתכונים וגם מעין הקדמת הסבר על אפיית לחמים. (נמצא בצד ימין תחת הכותר ``אפיה``) בהצלחה ובתיאבון :)
 

אורקה

New member
כבר העברתי

את הקישור מפסטו בלילה (אם תסתכלי כמה הודעות למעלה).
 
למעלה