חברי הפורום,

זאת שאלה פילוסופית

אני רק אומר שזה שאפשר לעשות משהו, לא אומר שצריך או נכון לעשות אותו. גם אם נניח שיש מי שמסוגל לאהוב יותר מאחד, הוא יכול להשקיע את כל אהבתו באחד, אז למה שיחלק את זה בין שניים?
 

Rיקושט

New member
למה שלא יחלק את אהבתו?

(כאילו ניתן היה לכמת אהבה ולחלקה).
 
זה בדיוק העניין

אי אפשר לחלק אהבה. אם אתה מחלק את זה, זה לא יחזיק מעמד. אלה שאומרים שהם יכולים לאהוב יותר מאחד - אומרים את זה בגלל יצרים ותאוות ושיעמום. דבר טוב לא יצא מזה.
 

Rיקושט

New member
אתה מאוד בטוח בעצמך,

מאיפה הבטחון הזה? האם היית במצב כזה?
 
אכן אני בטוח

הוכחה: אם מערכת יחסים רגילה היא מסובכת, האם הוספת עוד אנשים תפשט את העניין? ברור שזה רק יסבך עוד יותר.
 

Rיקושט

New member
זאת לא הוכחה.

קח בחשבון שמי שמסוגל ומוכן להכנס למערכת יחסים לא מונוגמית נמצא ברמה גבוהה יותר של מודעות והבנה.
 
להפך

לא מדובר במסוגלות שנובעת מקידמה, אלא בדיוק ההפך. זאת כניעה ליצרים פרימיטיביים עקב שיעמום או אי יכולת להיות בקשר רגיל.
 

Rיקושט

New member
נכון, אך

מי קבע מה ערכי ומה מוסרי? אנחנו מגיעים כל פעם לאותה הנקודה אם לא שמת לה. לא סתם אמרתי לך בדיון הקודם שלנו שאתה מתאים למאה שערים.
 
כמו שאמרתי - זה פילוסופי

אבל לא צריך להסתבך. מספיק להסתכל על רוב המדינות, גם המודרניות שבהן, ולראות שהמונוגמיה היא הסטנדרט. וזה לא במקרה. ולגבי מאה שערים, למה ללכת כל כך רחוק? גם דתיים לאומיים (ואפילו רוב המסורתיים והחילונים) הם בעלי דעה דומה למה שכתבתי.
 

Rיקושט

New member
האם לדעתך בכל אותן מדינות

מונגמיה היא הסטנדרט כי כולם ישבו וחשבו והגיעו למסקנה שזה לא טוב או שזה סה"כ עוד חוק דתי (נוצרי\יהודי\מוסלמי) כדי לשלוט בעדר?
 
דווקא במדינות ערביות יש תופעה של גבר עם הרבה

נשים. במונוגמיה יש יתרונות לשני הצדדים - האישה מבטיחה שכל משאביו הכלכליים של האב יושקעו רק בילדים שלה, והאב יודע שהילדים הם שלו. כיום כמובן שאפשר לעשות בדיקת אבהות, אבל עדיין המונוגמיה היא הדרך הנורמלית והבריאה, ולא שכולם עושים עם כולם.
 

Rיקושט

New member
באותן מדינות או תרבויות

שאתה מדבר עליהן הפוליגמיה מגיעה ממקום של כח, מעמד ולא מבחירה חופשית. שלא לדבר על זה שזה יכול להיות רק גבר אחד ומספר לא מוגבל של נשים כאשר מערכת היחסים שדובר כאן בשרשור היא חופשית ולא מוגבלת מבחינת גבר אחד או אישה אחת. והיום המשאבים של המון גברים מתחלקים, אל תדאג (על מזונות שמעת?). אין קשר לבריאות ואם אף אחד לא היה יוצא מהנורמה היינו חברה של רובוטים משעממים. הטיעונים שלך מאוד חלשים.
 

bikingstudent

New member
צרות אופקים זאת בעיה :-\

אני מסכים איתך לחלוטין.. הבעיה שהגיע של "חיה ותן לחיות" לא מתאימה לכולם.. הרב אנשים ובינהם "תושב חוץ" גם הם תומכים במשפט "חיה ותן לחיות" -רק בתנאי שהוא מנוסח "חיה בדרכי -כי דרכי היא הנכונה -ותן לחיות"
 

Rיקושט

New member
אשמח אם תסביר לי

מה הן אותן מחלות מין שמאפיינות קשר פוליגמי (נגיד גבר עם שתי נשים) לעומת קשר מונוגמי. תודה. אגב, הגישה שלי היא חיה ותן לחיות, זה לא אומר שאני תומך בפוליגמיה.
 

Hadas Ariel

New member
ברוכה הבאה מן הים...../images/Emo9.gif

אז מה היה לנו? סינגלית אני כבר לא. היתה תקופה ארוכה שקיוויתי שהסינגליות שלי מבחירה, והיתה תקופה אחרת שהיא אכן נבחרה. כל אחד בוחר מה לעשות בחייו אם במודע או שלא במודע, בכל אופן- אהבתי את הגישה הסו קולד ליברלית שלך, אני כותבת סו קולד כי יש אנשים שלא יבינו את הבסיס של זה. כי זה פשוט לא מה שהם רואים בחיים סביבם או חושבים כמשהו נורמטיבי. מבחינה אישית, כל מה שלא פוגע באחרים, ואת עושה מבחירה חופשית- תרגישי חופשי. אין סיבה להגביל את המודעות שלנו למקום אחד.
 

xcalibur

New member
תסלח לי כבודה

לא מכיר חיה כזאת בשם "לאהוב אבל להזדיין עם אחרים". אין פה ראש בקיר, אלא חוקי מוסר מאוד ברורים. ובכן, לדעתי לפחות.
 
למעלה