חברים וחברות

חברים וחברות

שבת שלום לכולם! רציתי להתייעץ איתכם באיזה עיניין.. אז ככה: אני מאכילה את הסוסים שלי בשעורה, ואין לי תלונות הסוסים נראים טוב, ואוהבים את השעורה. הבעיה היא שהרבה אנשים אומרים לי ששעורה זה לא אוכל לסוסים וזה יכול לעשות קוליקים ולמינייטיס וכל מיני דברים מפחידים. אומרים לי שתערובת עדיף כי יש בזה כל מיני תוספות וויטמינים וכו', אבל הבעיה שאני מפחדת מהכופתיות כי לך תדע מה שמו לך בזה.. (עע זבל עופות וכו'..) בקיצור מה דעתכם???
 
שעורה


 

Saint Marko

New member
היי, אני מציע לך להתייעץ עם וטרינר.

הכי בטוח, הכי אמין והם יודעים יותר טוב מאיתנו ומהסוחרים.
 

הורסמאן

New member
שמיים

אולי זה יעזור לך קצת. בעולם מקובל להאכיל סוסים בשיבולת שועל ושעורה רק אחרי שעברה בישול. התערובות שמיוצרות לסוסים באנגליה, מתבססות על שיבולת עם תוספות שונות. לא תמיד כתוב ממה התערובת עשויה, רק מה היא מכילה מבחינת פחממות חלבונים שומנים... זכור לי מקריאה, תיאור של קצין פרשים בריטי אשר הגיע למזרח התיכון והביע פליאה על העובדה שסוסים אינם מתים כאן, למרות שהם אוכלים שעורה לא מבושלת. אני גם יודע מנסיון ששיבולת בארץ אינה מספיק טובה למאכל של סוסים. באנגליה למשל, השיבולת המקומית גם אינה מספיק טובה וסוסי מרוץ אוכלים שיבולת סקוטית. מגדלים הסבירו לי, ששיבולת צריכה קור, ולכן השיבולת שגודלת במרכז אנגליה לא מספיק טובה. למה אני מבלבל לך את המוח עם כל זה? סביר להניח שכמו שהשיבולת שגודלת בארץ אינה מספיק טובה, כך גם השעורה שגודלת בארץ שונה משעורה שגודלת באירופה. אני משוכנע שאפשר לייצר תערובת בארץ שהיא יותר מזינה וטובה לסוסים משעורה, אני לגמרי לא בטוח ששעורה בארץ אינה טובה לסוסים, ושוב מנסיון, סוסים בארץ פורחים על שעורה. המדד האמיתי הוא המצב של הסוסים שלך, אם הם נראים טוב עם מה שהם אוכלים כעת, כפתגם הידוע אם זה לא שבור אז... אל תשני להם. אם נראה לך שחסר להם דבר מה, אז ערכי נסיונות, אבל תשתדלי לנסות תערובת שהמליצו לך אנשים שמאכילים בה. כי כמו שאמרת, בתערובת אפשר להכניס כל דבר.
 
תודה רבה!../images/Emo140.gif

גם אני חושבת ככה (אם זה לא שבור וכו'), אבל רציתי גם לשמוע עוד דעות..
 

stary1

New member
../images/Emo183.gif../images/Emo55.gif

שעורה לא תהרוג את הסוסים שלך כל עוד הם אוכליפ בצורה קבועה.. דווקא על שקים של תערובת רשום מה יש בה..אבל כשקונים תערובת עדיף להזמין תערובת סוסים לפי רמת העבודה של הסוס(יש המון מינונים). אני אישית לא הייתי עוברת משעורה לתערובת רק בגלל שטויות שאנשים פולטים
 

fliperit

New member
על התערובת כתוב זה נחמד....

הבעיה היא מה קורה כשמה שכתוב הוא לא אמת.... בכל מקרה.... יש תערובת שהיא לא בכופתאות, ואפשר לראות בבירור מה יש שם...
 
למעלה